Πέμπτη 5 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Προωθείται η πρόσληψη εκπαιδευτικών ανά σχολική μονάδα

Η κατάργηση της επετηρίδας για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, φαίνεται ότι ανοίγει τους «ασκούς του Αιόλου» για πολλά ζητήματα. Εκτός από το ότι διαμορφώνει μια κατάσταση συνολικής ανατροπής των εργασιακών σχέσεων των καθηγητών και δεν οδηγεί στην επιλογή των καλύτερων εκπαιδευτικών, μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, ταυτόχρονα οδηγεί και σε άλλους ολισθηρούς δρόμους όπως την πρόσληψη των καθηγητών ανά σχολική μονάδα. Αυτό ξεκινάει από ό,τι φαίνεται από τη λεγόμενη ενισχυτική διδασκαλία, σύμφωνα με εγκύκλιο, που έχει αποστείλει ο υφυπουργός Παιδείας, Φίλιππος Πετσάλνικος σε όλα τα Ενιαία Λύκεια για την οργάνωσή της.

Στη συγκεκριμένη εγκύκλιο με θέμα «οργάνωση της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης για το Σχολικό έτος 2000-2001», αναφέρεται ότι τόσο οι μαθητές που θα παρακολουθούν μαθήματα του προγράμματος όσο και οι διδάσκοντες (μόνιμοι και αναπληρωτές) καθηγητές που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα επιλέγονται ανά σχολική μονάδα από την Επιτροπή Παρακολούθησης Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ), που συστήνεται στο σχολείο. Η επιτροπή αποτελείται από τον Διευθυντή του σχολείου, δυο εκπαιδευτικούς που θα ορίζονται από το σύλλογο διδασκόντων, έναν εκπρόσωπο του συλλόγου γονέων και έναν εκπρόσωπο του Δεκαπενταμελούς Συμβουλίου των μαθητών. Η Επιτροπή είναι αρμόδια να αποφασίσει εάν θα υλοποιηθεί πρόγραμμα ΠΔΣ στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα και ο Προϊστάμενος Διεύθυνσης ή Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «εκδίδει την απόφαση έναρξης λειτουργίας των τμημάτων και προσλαμβάνει τους ωρομίσθιους καθηγητές που θα προταθούν από τις Επιτροπές Παρακολούθησης των σχολικών μονάδων».

Το γεγονός αυτό διαψεύδει το υπουργείο ότι με την κατάργηση της επετηρίδας επιλέγει τους καλύτερους εκπαιδευτικούς και οδηγεί στην παύση κάθε ελέγχου στην πρόσληψη των εκπαιδευτικών, καθώς προωθείται η επιλογή τους ανά σχολική μονάδα, χωρίς συγκεκριμένα κριτήρια. Παραπέρα συνέπειες αυτού του δρόμου είναι η αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων με ταξικά κριτήρια και η ανισόμετρη χρηματοδότησή τους. Ενώ στα πλαίσια της ανταποδοτικότητας είναι πολύ πιθανό να καλούνται οι γονείς να πληρώνουν επιπλέον από την τσέπη τους τα ανάλογα προγράμματα των σχολείων.

ΔΟΕ
Αναβάθμιση της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού

Οι ελλείψεις σε αίθουσες διδασκαλίας, σε εκπαιδευτικό προσωπικό, σε τάξεις υποδοχής, η υποβάθμιση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου, αλλά και η οικονομική και επιστημονική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών παρουσιάστηκαν χτες σε συνέντευξη Τύπου από το ΔΣ της ΔΟΕ. Τονίστηκε μάλιστα ότι υπεύθυνη για τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν είναι η πολιτική που ακολουθείται, αλλά και η υποχρηματοδότηση της παιδείας από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Σε ό,τι αφορά το σοβαρό στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν κυρίως τα μεγάλα αστικά κέντρα και ιδιαίτερα η Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα αλλά και άλλες μεγάλες πόλεις αναφέρθηκε ότι αυτή τη στιγμή λείπουν 11.000 αίθουσες διδασκαλίας, προκειμένου τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να μπορέσουν να λειτουργήσουν σε πρωινή βάρδια. Η έλλειψη αυτή σε αίθουσες διδασκαλίας, αλλά και η διπλοβάρδια, όπως επισημάνθηκε, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και στη λειτουργία του θεσμού του ολοήμερου σχολείου. Σήμερα λειτουργούν 28 ολοήμερα σχολεία, ενώ, όπως τονίστηκε, η «υπόσχεση» του υπουργείου Παιδείας ήταν ότι φέτος θα λειτουργήσουν 200 ολοήμερα σε όλη τη χώρα. Σημειώθηκε, επίσης, η ανάγκη για αύξηση των τάξεων υποδοχής στα σχολεία, που σήμερα είναι 250, ενώ οι εισηγήσεις που έχουν γίνει στο υπουργείο Παιδείας είναι οι τάξεις υποδοχής να αυξηθούν στις 500.

Τονίστηκε ιδιαίτερα ότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία και ότι είναι άμεση ανάγκη να καλυφθούν αυτά. Καταγγέλθηκε, επίσης, η αδιαφορία της πολιτείας σε ό,τι αφορά τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς στους οποίους αφαιρείται το δικαίωμα μονιμότητάς τους, ενώ επισημάνθηκε ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν εγκριθεί ακόμα οι 200 αιτήσεις που έχουν υποβάλει εκπαιδευτικοί για εκπαιδευτική άδεια.

Το ΔΣ της ΔΟΕ ζητά την οικονομική και επιστημονική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού, την ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, διεύρυνση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, μείωση του αριθμού των μαθητών σε 20 ανά τάξη, γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία.

Επίσης, το ΔΣ της ΔΟΕ αποφάσισε να συμμετάσχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ στις 10 Οκτώβρη.

ΑΓΡΙΝΙΟ
Συγκέντρωση συμπαράστασης στους απεργούς πείνας

Στις 12 το μεσημέρι, στην κεντρική πλατεία Αγρινίου

Συνεχίστηκε για δέκατη μέρα χτες η απεργία πείνας των δύο δασκάλων του 7ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου, Σωκράτη Ζαραβίνα και Θεόδωρου Λιαροκάπη, που διαμαρτύρονται για τη δίωξη και τον αυταρχισμό που ασκήθηκε σε βάρος τους από τη διοίκηση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ηδη ένας από τους δύο δασκάλους βρέθηκε στο νοσοκομείο εξαντλημένος από την απεργία πείνας.

Σήμερα, οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και άλλοι μαζικοί φορείς της περιοχής σε ένδειξη συμπαράστασης και αλληλεγγύης στους δύο εκπαιδευτικούς θα πραγματοποιήσουν στις 12 το μεσημέρι συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην κεντρική πλατεία Αγρινίου. Επίσης, ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αγρινίου Θέρμου, καθώς και η Β' ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας κήρυξαν για σήμερα τρίωρη στάση εργασίας (τις τρεις τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου).

Υπενθυμίζεται, ότι η δίωξη των δύο εκπαιδευτικών ξεκίνησε από μια αναφορά που έκανε ο Σύλλογος Γονέων προς το υπουργείο Παιδείας και κοινοποιήθηκε στην Εισαγγελία, τη Νομαρχία και τον προϊστάμενο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για διατάραξη της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων. Στη συνέχεια διατάχθηκε από το υπουργείο Παιδείας Ενορκη Διοικητική Εξέταση. Οι δύο εκπαιδευτικοί κλήθηκαν σε απολογία χωρίς όμως να τους γίνεται γνωστό γιατί κατηγορούνται και έτσι αυτοί αρνήθηκαν να παρευρεθούν. Στη συνέχεια με εντολή του εισαγγελέα πήγαν στο 7ο Δημοτικό Σχολείο αστυνομικοί για να συλλάβουν τους δύο εκπαιδευτικούς, αλλά χάρη στην άμεση επέμβαση των υπόλοιπων εκπαιδευτικών δεν έγινε η σύλληψη.

«Η ακραία και καταχρηστική στάση της Διοίκησης είναι δείγμα του εντεινόμενου κλίματος αυθαιρεσίας και αυταρχισμού που προωθείται στην εκπαίδευση», επισημαίνει το ΔΣ της ΔΟΕ σε σχετική ανακοίνωση, τονίζοντας ότι «η παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά απαράδεκτη κλήση και εισβολή της Αστυνομίας στο χώρο του σχολείου αντανακλά και υλοποιεί το πνεύμα της πράξης του Νομοθετικού Περιεχομένου και εμπεδώνει κλίμα τρομοκρατίας και καταστολής στην εκπαίδευση».

Το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας υπογραμμίζει σε σχετική ανακοίνωση ότι «η εμμονή της διοίκησης να συνεχίζει την τιμωρία των δύο εκπαιδευτικών και μάλιστα χωρίς καμία κατηγορία, οδηγεί την εκπαιδευτική κοινότητα στην κλιμάκωση του αγώνα ως απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος στον αυταρχισμό που μας θυμίζει μαύρες εποχές». Απαιτεί από τη Διοίκηση να σταματήσει κάθε ρεβανσιστική δίωξη και μάλιστα σε εκπαιδευτικούς που έχουν αφιερωθεί στην υπόθεση της δημόσιας παιδείας, προς αποκατάσταση των ίδιων, αλλά και του παιδαγωγικού κλίματος του 7ου Δημοτικού Σχολείου.

Την απαράδεκτη και αντιδημοκρατική εντολή του υπουργείου Παιδείας για διενέργεια ΕΔΕ εις βάρος των δύο εκπαιδευτικών χωρίς συγκεκριμένο κατηγορητήριο αλλά και την προσπάθεια της αστυνομίας να τους συλλάβει στο σχολείο καταγγέλλει με ανακοίνωσή της και η Ελληνική Επιτροπή για τη Διεθνή Υφεση και Ειρήνη, τονίζοντας ότι τέτοιες ενέργειες είναι καταδικασμένες στη συνείδηση του ελληνικού λαού και της εκπαιδευτικής κοινότητας και σαν τέτοιες θα αντιμετωπιστούν.

Επίσης ανακοινώσεις καταδίκης τέτοιων πρακτικών, αλλά και συμπαράστασης στους δύο εκπαιδευτικούς έχουν εκδώσει πλήθος φορέων.

ΑΝΕΞΕΤΑΣΤΕΟΙ ΣΤΗΝ Α΄ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εγκαταλείπουν το λύκειο ή αποτυχαίνουν

Οι μαθητές απαντούν στη σφαγή του αντιεκπαιδευτικού συστήματος διεκδικώντας άλλο σχολείο και αποδέσμευση του λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις
Οι μαθητές απαντούν στη σφαγή του αντιεκπαιδευτικού συστήματος διεκδικώντας άλλο σχολείο και αποδέσμευση του λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις
«Δώρο άδωρο» αποδείχτηκε τελικά η «χάρη» που έκανε το υπ. Παιδείας «να επανεξεταστούν το Σεπτέμβριο όσοι μαθητές της Β' Λυκείου δεν προάχθηκαν τον Ιούνιο», επισημαίνει με χτεσινή ανακοίνωσή της η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Από τα στοιχεία που φέρνει στο φως η Α' ΕΛΜΕ και αφορούν ένα μεγάλο και αντιπροσωπευτικό δείγμα σχολείων της πόλης, στις εξετάσεις του Σεπτέμβρη έγινε αληθινή «σφαγή».

Πιο συγκεκριμένα από το σύνολο των μαθητών που τον Ιούνιο δεν κατάφεραν να προαχθούν, ένα 20% εγκατέλειψε το Λύκειο, ενώ από όσους έδωσαν εξετάσεις μόνο ένα ποσοστό 30% κατάφερε να προαχθεί ενώ οι υπόλοιποι μαθητές «απέτυχαν»... Μάλιστα, στις δυτικές συνοικίες της πόλης όπου είναι συγκεντρωμένος ο εργατικός πληθυσμός, τα ποσοστά αποτυχίας είναι ακόμα μεγαλύτερα!

Αποδεικνύεται λοιπόν, για μια ακόμα φορά στην πράξη ότι ο αντικειμενικός σκοπός της αντιμεταρρύθμισης που ήταν η αποψίλωση του Λυκείου από μαθητές, έχει σχεδόν επιτευχθεί.

Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση της Α' ΕΛΜΕ: «η "μεταρρύθμιση", λοιπόν, με ή χωρίς διορθώσεις συνεχίζει να ορθώνει εξεταστικά φράγματα, μέχρι να φύγουν από τα Λύκεια όλα τα "αγριοβότανα" και να μείνουν οι λίγοι και εκλεκτοί.

Οι υπόλοιποι μπορούν να εγγραφούν στα ΤΕΕ, όπου ακόμα περιμένουν τα βιβλία, τους καθηγητές, τον εξοπλισμό των εργαστηρίων».

Και η ανακοίνωση καταλήγει: «στοιχειώδης υποχρέωση του υπ. Παιδείας είναι να εξασφαλίσει όλες τις προϋποθέσεις, ώστε όλα τα παιδιά να μείνουν στο σχολείο και να μάθουν περισσότερα γράμματα.

Με το σημερινό νομοθετικό πλαίσιο, το Λύκειο κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση: σχολείο για λίγους και εκλεκτούς και όποιος αντέξει».

Τραγική η κατάσταση στη σχολική στέγη

Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας του βουλευτή του ΚΚΕ Γιώργου Χουρμουζιάδη για την κατάσταση στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης

Τα οξυμένα προβλήματα στη σχολική στέγη εντοπίζει σε Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Χουρμουζιάδης.

Ο κομμουνιστής βουλευτής στην Επίκαιρη Ερώτηση σημειώνει ότι σύμφωνα με τις τελευταίες εκθέσεις της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης, τις συζητήσεις και αποφάσεις του Νομαρχιακού Συμβουλίου και τα δημοσιεύματα του Τύπου (που δεν αμφισβητήθηκαν) η κατάσταση όσον αφορά τη σχολική στέγη παραμένει τραγική.

Συγκεκριμένα, λειτουργούν σε διπλή βάρδια - ορισμένα και σε τριπλή - 2.342 τμήματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τριάντα εφτά σχολεία με 385 αίθουσες και 8.500 μαθητές λειτουργούν σε ακατάλληλα κτίρια. Χρησιμοποιούνται 350 μισθωμένες αίθουσες, τις περισσότερες φορές σε χώρους εντελώς ακατάλληλους από κάθε άποψη. Λόγω της περιορισμένης χρηματοδότησης δεν μπορεί να προχωρήσει και η αγορά των απαραίτητων οικοπέδων για την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων.

«Τα κονδύλια για την επισκευή και τη συντήρηση των διδακτηρίων έχουν μειωθεί δραστικά και είναι 3-5 φορές κάτω από τις σταθερές ανάγκες. Επιβαρύνεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση και εξαναγκάζεται να διαθέσει πόρους που προορίζονται για άλλες λαϊκές ανάγκες», τονίζει ο βουλευτής του ΚΚΕ. Επισημαίνει δε ότι με βάση τους υπολογισμούς της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης απαιτούνται 70 δισ. σε σημερινές τιμές για να λυθεί το πρόβλημα των σχολικών κτιρίων του νομού. «Οπότε τα 4,5 δισ., τα οποία εξάγγειλε πρόσφατα ο υφυπουργός Παιδείας, είναι φανερό ότι συντηρούν και διαιωνίζουν την απαράδεκτη αυτή κατάσταση», αναφέρει.

Για τα παραπάνω ο Γ. Χουρμουζιάδης ρωτά τον υπουργό Παιδείας αν προτίθεται η κυβέρνηση να προχωρήσει στην έκτακτη και γενναία χρηματοδότηση για τη λύση του οξύτατου και επείγοντος προβλήματος της σχολικής στέγης για το Νομό Θεσσαλονίκης.

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΠΙΛΕΦΕΛΝΤ
Απειλούνται με έξωση λόγω απλήρωτων ενοικίων

Το θέατρο του παραλόγου παίζεται στις πλάτες εκατοντάδων μαθητών του ελληνικού νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου της περιοχής του Μπίλεφελντ, Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας στη Γερμανία. Οι μαθητές απειλούνται με έξωση και ο λόγος για τον οποίο κινδυνεύουν να μείνουν στο δρόμο είναι η άρνηση του ελληνικού κράτους να πληρώσει το ενοίκιο του σχολικού κτιρίου τους τελευταίους τρεις μήνες.

Σύμφωνα με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων των ελληνικών σχολείων Μπίλεφελντ, τα χρήματα έχουν εγκριθεί από το υπουργείο Παιδείας και βρίσκονται σε τραπεζικό λογαριασμό στη Γερμανία, αλλά ο διευθυντής του ελληνικού σχολείου αρνείται κατηγορηματικά να πληρώσει το ενοίκιο γιατί «όπως ισχυρίζεται, δεν του έδωσε εντολή ο συντονιστής κ. Καρπενησιώτης, ο οποίος απολαμβάνει τις διακοπές του στην Ελλάδα εδώ και έξι εβδομάδες»...

Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο σχολείο είναι από τα πιο σύγχρονα της Γερμανίας και στις διαπραγματεύσεις για το ενοίκιο του σχολείου ανέλαβαν πρωτοβουλία οι γονείς των μαθητών, προκειμένου να εξασφαλιστεί φτηνό ενοίκιο. Ενώ η αρχική τιμή του ενοικίου ήταν 30 χιλιάδες μάρκα, η τελική τιμή συμφωνήθηκε στις οχτώ χιλιάδες μάρκα το μήνα, ώστε να βοηθηθούν οι Ελληνες γονείς. Ομως η κωλυσιεργία των αρμόδιων φορέων δεν τελειώνει εκεί. Οπως επισημαίνει ο Σύλλογος Γονέων, οι Γερμανοί διαπραγματευτές έγιναν για πάνω από τέσσερις μήνες μπαλάκι ανάμεσα στον πρόξενο του Ανόβερου κ. Φωτόπουλο, ο οποίος έπρεπε να υπογράψει το συμβόλαιο και τον πρόξενο του Ντίσελντοφ κ. Γάδη. Δυστυχώς όμως το συμβόλαιο δεν υπογράφτηκε ποτέ από τον Ελληνα πρόξενο. Αντί αυτού και κατόπιν συνεννόησης με τον κ. Καρπενησιώτη υπέγραψε το συμβόλαιο ο Σύλλογος Γονέων με προσωπική του ευθύνη των περιουσιακών στοιχείων των τεσσάρων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου... Μετά από τέσσερις μήνες η ελληνική πλευρά υποστήριξε ότι δεν μπορεί να πληρώσει τα ενοίκια του σχολικού κτιρίου, χωρίς να έχει υπογράψει ο πρόξενος.

Μετά από όλα αυτά ο Σύλλογος Γονέων δηλώνει αποφασισμένος να μαζέψει ο ίδιος τα χρήματα του ενοικίου και επισημαίνει: «θα μαζέψουμε τα χρήματα και θα αποκαταστήσουμε τόσο τη δικιά μας αξιοπρέπεια όσο και αυτή της χώρας μας. Ενα μόνο μπορούμε να πούμε ότι είναι ντροπή και αίσχος»!..

Αντιδρούν για το εμπόριο... με τα συγγράμματα

Παράσταση διαμαρτυρίας φοιτητικών συλλόγων στις 11 στο ΑΠΘ

Ουτε δραχμή για συγγράμματα - δημόσια δωρεάν παιδεία απαιτεί το φοιτητικό κίνημα (απο κινητοποίηση τον Οκτώβρη του ΄95)
Ουτε δραχμή για συγγράμματα - δημόσια δωρεάν παιδεία απαιτεί το φοιτητικό κίνημα (απο κινητοποίηση τον Οκτώβρη του ΄95)
Σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, προχωράνε σήμερα στις 11 το πρωί οι φοιτητικοί σύλλογοι Γερμανικού, Ψυχολογικού, Φιλολογικού και Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής, απαιτώντας να διασφαλιστεί η δωρεάν διανομή όλων των συγγραμμάτων στους φοιτητές.

Οπως καταγγέλλουν οι φοιτητές, ο κόμπος έχει φτάσει προ καιρού στο χτένι, αφού μόνο το 10% των συγγραμμάτων διατίθεται δωρεάν από τα τμήματα στους φοιτητές, ενώ οι φοιτητές αναγκάζονται να δαπανούν υπέρογκα ποσά για την αγορά της βιβλιογραφίας, που προτείνεται σε κάθε μάθημα. Ενδεικτικά, τα βιβλία με τα οποία διδάσκονται οι ξένες γλώσσες ( και δε διανέμονται δωρεάν σε κανένα τμήμα) στοιχίζουν 10 -15.000 ή και παραπάνω. Οι φοιτητές καταγγέλλουν ότι ακόμα και φωτοτυπία ενός βιβλίου 600 σελίδων στοιχίζει πάνω από 5.000 δραχμές.

Η κατάσταση επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο με την καθιέρωση βιβλιοκάρτας για το δανεισμό συγγραμμάτων από τη βιβλιοθήκη της Σχολής, που επιβάλλει στους φοιτητές να πληρώνουν εν είδει ενοικίου, για το δανεισμό βιβλίων ακόμα και για μερικές ημέρες και να επιβάλλουν πρόστιμα σε περίπτωση καθυστέρησης . Οπως καταγγέλλει το ΔΣ του Συλλόγου Φοιτητών Φιλολογικού: «Το πρόβλημα των συγγραμμάτων δεν είναι ευθύνη μερικών καθηγητών, αλλά η αιτία βρίσκεται βαθύτερα, στην κυβερνητική πολιτική που κάτω από τις επιταγές της ΕΕ απαξιώνει τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία».

«Μόνη λύση είναι ο συντονισμένος αγώνας», δήλωσε στο «Ρ» η Χαρά Παπαϊωάννου, μέλος της Πανσπουδαστικής. «Οι φοιτητές δεν πρόκειται να κάτσουν από εδώ και πέρα με σταυρωμένα χέρια. Η κινητοποίηση στην Κοσμητεία είναι μόνο η αρχή. Ο αγώνας θα συνεχιστεί και θα κλιμακωθεί παραπέρα μέχρι την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας», συνέχισε. Για να καταλήξει: «Στο λεξιλόγιο του λεγόμενου εκσυγχρονισμού φαίνεται ότι Δημόσια Δωρεάν Παιδεία σημαίνει οι φοιτητές και οι οικογένειές τους να βάζουν το χέρι στην τσέπη ακόμα και για τα απολύτως απαραίτητα για τις σπουδές τους. Εμείς από τη μεριά μας είμαστε απόλυτα αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για την ανατροπή της υφιστάμενης κατάστασης και της πολιτικής που τη γεννάει».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ