Τους νεοεκλεγέντες του φασιστικού μορφώματος «Σπαρτιάτες» προβάλλουν όλο και περισσότερα ΜΜΕ, λίγες μέρες αφότου ομολόγησαν και επίσημα ότι αποτελούν ...φωτοαντίγραφο του ναζιστή Κασιδιάρη. Σαν να μην ξέρει ο κόσμος τι πρεσβεύουν ο υπόδικος ναζί και οι όμοιοί του, ο αρχηγός των «Σπαρτιατών» και άλλα στελέχη βρίσκουν φιλόξενο βήμα σε τηλεοπτικές εκπομπές, με το άλλοθι ότι «είναι άγνωστοι» και «πρέπει να γνωρίσει ο κόσμος τι κόμμα είναι». Βέβαια, στα κανάλια φορούν τη γραβάτα του καθωσπρεπισμού και του «δεν ξέρω - δεν είδα» για το άγριο παρελθόν της Χρυσής Αυγής, που στο παρασκήνιο εκθειάζουν.
Δεν είναι όμως μόνο τα ΜΜΕ, αφού μέχρι και υπουργοί καλλιεργούν επικίνδυνο εφησυχασμό απέναντι στο νεο-φασιστικό μόρφωμα. Ερωτώμενος για τους «Σπαρτιάτες», αν υπάρχει κίνδυνος να έχουμε ξανά μια Χρυσή Αυγή στη Βουλή, ο Β. Κικίλιας απάντησε πως δεν θα έβαζε «στην ίδια μοίρα όλους πριν τους δούμε, γιατί τους πιο πολλούς δεν τους γνωρίζουμε». Πρότεινε μάλιστα να υπάρξει χρόνος για «να καταλάβει ο κόσμος και η κοινωνία τι είναι ο καθένας από αυτούς (...) Είναι παιδευτικό, δίνεται η δυνατότητα στον κόσμο να καταλάβει τι ακριβώς έχει γίνει». Για τον Κικίλια, χρειάζεται κι άλλος χρόνος για να καταλάβουμε τι καπνό φουμάρουν τα ακροδεξιά απολειφάδια! Για τον λαό, όμως, δεν υπάρχει ούτε λεπτό αναμονής: Οι φασίστες σπρώχτηκαν στη Βουλή από διάφορα συμφέροντα και κέντρα, σαν πιστά σκυλιά του συστήματος και της εργοδοσίας. Η θέση τους είναι στον σκουπιδοτενεκέ της Ιστορίας κι εκεί πρέπει να τους στείλει με την πάλη του ο λαός.
Με νέα επιστολή - διαμαρτυρία, οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιβεβαιώνουν ότι όλες οι αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα στα Τέμπη πριν από μερικούς μήνες, είναι εδώ και προετοιμάζουν τα επόμενα σοβαρά ατυχήματα. Σύμφωνα με την έγγραφη καταγγελία τους προς την εργοδοσία και το υπουργείο Υποδομών, «παρατηρούνται τεχνικά και λειτουργικά προβλήματα στις αμαξοστοιχίες, τα οποία εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών (...) Τα προβλήματα αυτά οφείλονται στην παλαιότητα πολλών αμαξοστοιχιών σε συνδυασμό με την έλλειψη τεχνικού προσωπικού και τις παντελώς ακατάλληλες συνθήκες εργασίας στις τεχνικές βάσεις (...) Η σιδηροδρομική υποδομή παραμένει σε κατάσταση που δεν μπορεί να υποστηρίξει και να εγγυηθεί την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Οι δυσλειτουργίες και τα προβλήματα στις σήραγγες, ο ελλιπής ή και ανύπαρκτος φωτισμός στους σταθμούς είναι προβλήματα σοβαρά (...) Οι εργαζόμενοι δεν είναι διατεθειμένοι να συνεχίζουν να εργάζονται με αγωνία για την ασφάλεια τη δική τους και των επιβατών». Η εικόνα που περιγράφουν οι εργαζόμενοι «κουμπώνει» με τις καθημερινές βλάβες, τις καθυστερήσεις, τις διαμαρτυρίες για τις συνθήκες δουλειάς του προσωπικού και την ταλαιπωρία των επιβατών. Οπως ο εφιάλτης που έζησαν χτες 350 ταξιδιώτες στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Αθήνα, όταν η αμαξοστοιχία σταμάτησε μέσα σε τούνελ (!) και για πολλή ώρα δεν υπήρχαν φως και κλιματισμός! Ευτυχώς η λαχτάρα τους δεν εξελίχθηκε σε κάτι χειρότερο. Είναι όμως ένα ακόμα καμπανάκι για τις συνέπειες της πολιτικής του «κόστους - οφέλους» στις μεταφορές, που εκθέτει σε κινδύνους την ασφάλεια σιδηροδρομικών και επιβατών.