Τετάρτη 27 Νοέμβρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Για τη συμβολή της ΚΝΕ στην ανάπτυξη των αγώνων στα πανεπιστήμια

Η ΚΝΕ δίνει όλες τις δυνάμεις της ώστε να δυναμώσουν οι ελπιδοφόρες φοιτητικές διεργασίες που πραγματοποιούνται από την αρχή της χρονιάς μέσα στα πανεπιστήμια. Ετσι συνεχίζουμε ώστε:

  • Να γίνουν ακόμα πιο μαζικές οι συνελεύσεις, η συμμετοχή φοιτητών στις κινητοποιήσεις και τον αγωνιστικό σχεδιασμό των συλλόγων.
  • Να βγουν στο προσκήνιο τα σύγχρονα δικαιώματα των φοιτητών για μόρφωση - σπουδές - δουλειά - ζωή.
  • Να γίνει πράξη η συμπόρευση φοιτητικού κινήματος μαζί με το εργατικό κίνημα.
  • Να δυναμώσει η συνολική αμφισβήτηση στην πολιτική ΕΕ - κεφαλαίου που όλες οι κυβερνήσεις υλοποιούν, όλα τα αστικά κόμματα συναινούν και τελικά όλοι μαζί προωθούν, σαρώνοντας πραγματικά τα δικαιώματα φοιτητών και εργαζομένων κάτω από το μύθο περί «σύγχρονου ευρωπαϊκού πανεπιστήμιου».
Υπάρχουν σημαντικές προϋποθέσεις να μπουν περισσότεροι φοιτητές στην πάλη

Για τις δυνάμεις της ΚΝΕ είναι μεγάλη ευθύνη η ανασύνταξη του φοιτητικού κινήματος σε αντικαπιταλιστική - αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση. Με τον πρωτοπόρο ρόλο τους στην ενημέρωση, στην οργάνωση, στη διαπάλη, στην αντιπαράθεση, στη συζήτηση, στη διαμόρφωση αιτημάτων - διεκδικήσεων - πλαισίων πάλης έχουν συμβάλει καθοριστικά στο να ξεμπλοκάρουν δυνάμεις από στάση ανοχής ή και στήριξης της πολιτικής που ακολουθείται, οι φοιτητές να δίνουν μαχητική απάντηση στην τακτική της κυβέρνησης απέναντι στους αγώνες των φοιτητών, που εναλλάσσεται μεταξύ ιδεολογικής - πολιτικής παρέμβασης - καταστολής - συκοφάντησης και στόχο έχει να βάλει φρένο στην παραπέρα μαζικοποίηση διεργασιών, να απογοητεύσει δυνάμεις που ήδη κινητοποιούνται, να μη βρει λαϊκή στήριξη ο αγώνας των φοιτητών. Ο μαζικός αντιιμπεριαλιστικός εορτασμός του Πολυτεχνείου, η αυξημένη συμμετοχή από φοιτητές και φοιτήτριες, συνολικά νεολαίας και εργαζομένων, κόντρα στο κλίμα καταστολής και τρομοκρατίας που επένδυε η κυβέρνηση και με την καταπάτηση του ασύλου στην ΑΣΟΕΕ, αποδεικνύουν ότι υπάρχει σημαντικό τμήμα νέων που βγαίνει μπροστά, αντιδρά, δεν συναινεί ούτε αποδέχεται παθητικά την πολιτική που υλοποιεί η κυβέρνηση.


Υπάρχουν σημαντικές προϋποθέσεις να μπουν περισσότεροι φοιτητές στην πάλη, που σήμερα διστάζουν. Ολοι αυτοί που το σύστημα προσπαθεί να τους πείσει ότι «ο αγώνας δεν έχει νόημα», «τα μέτρα είναι μονόδρομος για να εκσυγχρονιστούμε», «τα πανεπιστήμια είναι άσυλο ανομίας», αυτοί που αγωνίζονται είναι «μειοψηφίες». Ολοι αυτοί που προβληματίζονται πως «η ΝΔ είναι χειρότερη από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο ΣΥΡΙΖΑ τουλάχιστον δεν θα τα έκανε αυτά» μπορούν καλύτερα να καταλάβουν ότι κάθε κυβέρνηση είναι χειρότερη από την προηγούμενη, αφού εφαρμόζει το σύνολο των νόμων που ήδη υπάρχουν και κάνει το επόμενο αντιλαϊκό βήμα, με άλλα λόγια «το κράτος έχει συνέχεια», όπως οι ίδιοι οι αστοί λένε.

Η ιδεολογική - πολιτική αντιπαράθεση με όλους τους τρόπους και μορφές αποτελεί το πιο καθοριστικό στοιχείο στο οποίο χρειάζεται να γίνουμε καλύτεροι, ώστε να αποκτήσουν αντοχή δυνάμεις που τώρα βρίσκονται στον αγώνα και να μπουν νέες, ξεπερνώντας δισταγμούς, εμπόδια και προκαταλήψεις. Η μαζική συζήτηση και η προσπάθειά μας για την οργάνωση της πάλης των φοιτητών, η ανάδειξη της πολιτικής πρότασης του ΚΚΕ για την κοινωνία και το πανεπιστήμιο που έχουμε ανάγκη έξω από την εκμετάλλευση και την αδικία του σημερινού συστήματος, η οξυμένη αντιπαράθεση με την πολιτική και τη στάση της κυβέρνησης ΝΔ και η διαπάλη με όλες τις δυνάμεις που βάζουν εμπόδια ή αποπροσανατολίζουν τον αγώνα των φοιτητών, αποτελούν βασικά μας καθήκοντα.

Στο στόχαστρο των φοιτητών οι κυβερνητικές αναδιαρθρώσεις

1. Να αποκαλύψουμε την ουσία του «νόμου - πλαίσιο» που ετοιμάζεται να καταθέσει η κυβέρνηση της ΝΔ. Είναι ένα ακόμα βήμα στο δρόμο για το «ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο», δρόμο που οι φοιτητές έχουν πληρώσει ήδη πολύ ακριβά όλα αυτά τα χρόνια. Η «αξιολόγηση», η αυτονομία, η ανταποδοτικότητα, βασικά στοιχεία όλων των πανεπιστημίων στην Ευρώπη, σημαίνουν δίδακτρα σχεδόν σε όλα τα προπτυχιακά, ατελείωτα φοιτητοδάνεια, έντονη κατηγοριοποίηση πανεπιστημίων και πτυχίων 1ης και 2ης κατηγορίας. Ο,τι συμβαίνει και στην Ελλάδα δηλαδή, μόνο που βρισκόμαστε «ένα επεισόδιο» πίσω, με δίδακτρα σε όλα τα μεταπτυχιακά, κατηγοριοποιήσεις πτυχίων - πανεπιστημίων και πλέον συζήτηση π.χ. στην Αρχιτεκτονική της Πάτρας για δίδακτρα και στο προπτυχιακό. Το ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο, που εντείνει τους ταξικούς φραγμούς και υποβαθμίζει πτυχία και σπουδές, χτίζεται χρόνια τώρα στην Ελλάδα, χτίστηκε αποφασιστικά και με τους νόμους της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζει στον ίδιο δρόμο η κυβέρνηση της ΝΔ.

2. Να γίνει σε περισσότερους πεποίθηση ότι η συλλογική διεκδίκηση και πάλη των φοιτητών είναι μονόδρομος για να ανατραπεί η σημερινή κατάσταση σπουδών, μόρφωσης, δουλειάς. Η υποχρηματοδότηση και τα αποτελέσματα αυτής στις σπουδές των φοιτητών, τα κατηγοριοποιημένα πτυχία και η αποσύνδεσή τους από το επάγγελμα, το εργασιακό καθεστώς ζούγκλας που περιμένει τους αποφοίτους, θα γίνουν χειρότερα όσο οι φοιτητές τα θεωρήσουν δεδομένα, «κανονικά» και δεν τα αμφισβητήσουν. Η σταθερή διεκδίκηση άμεσης λύσης όλων των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν ακόμα πιο έντονα τα χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης και παραμένουν και εντείνονται τη σημερινή περίοδο της ανάκαμψης αποτελεί σημαντικό στοιχείο στην πάλη των φοιτητών, για να μαζικοποιηθούν περαιτέρω οι διαδικασίες, να πετύχουν κατακτήσεις με τη συλλογική δράση, να βγουν συμπεράσματα συνολικότερα για το άδικο σύστημα, που είτε σε κρίση είτε σε ανάπτυξη πάντα έχει στο στόχαστρο τα δικαιώματα του λαού και της νεολαίας. Ορισμένα μέτρα που παίρνονται από τις πρυτανείες για την αντιμετώπιση προβλημάτων π.χ. στη σίτιση, μετεγγραφέντες μετά από αγωνιστικές παρεμβάσεις και πιέσεις, συμβάλλουν στο να κάνει τα πρώτα του αγωνιστικά βήματα ένας κόσμος, να αποσπούνται κατακτήσεις.

Απάντηση στην κρατική καταστολή και τη συκοφάντηση των αγώνων

3. Να δοθεί η καλύτερη απάντηση στην κρατική καταστολή και συκοφάντηση των αγώνων. Δεν είναι καινούριο το έργο, ούτε πρωτοτυπεί η ΝΔ ως κυβέρνηση, που επενδύει στην καταστολή για να περάσει την αντιλαϊκή της πολιτική. Τα ίδια έκαναν και οι προηγούμενοι π.χ. ιδιώνυμα, πλειστηριασμούς, εμπόδια στην απεργία, περιφρούρηση του αγάλματος Τρούμαν. Το δόγμα «νόμος και τάξη» ενισχύεται γιατί μεγαλώνει και η επίθεση του κεφαλαίου στα δικαιώματα του λαού και της νεολαίας. Δεν είναι «προνόμιο» μόνο «δεξιών» κυβερνήσεων ή «εμμονή» της κυβέρνησης της ΝΔ, όπως καλλιεργούν δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ και οπορτουνιστές. Τέτοιες λογικές αθωώνουν το ίδιο το σύστημα, την αστική δημοκρατία, την ικανότητά του να εναλλάσσει τρόπους ενσωμάτωσης και επιβολής της πολιτικής του, αποτελούν το καλύτερο πλυντήριο της σοσιαλδημοκρατίας και ιδιαίτερα του ΣΥΡΙΖΑ. Και το βασικό... Αποδυναμώνουν την ίδια την απάντηση των φοιτητών στην κρατική καταστολή. Καθήκον των φοιτητών δεν είναι να διαλέξουν «τα καλά και κακά ΜΑΤ», αλλά να αμφισβητήσουν την πολιτική, τα επιχειρηματικά και ιμπεριαλιστικά συμφέροντα που η καταστολή και η τρομοκρατία προστατεύουν. Η κυβέρνηση της ΝΔ βγαίνει επιθετικά απέναντι στους φοιτητές με εργαλεία που της άφησε ο ΣΥΡΙΖΑ, π.χ. επιτροπή Παρασκευόπουλου για το άσυλο, η λογική «κομματικοί - υποκινούμενοι αγώνες».

Τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους. Το άσυλο καταργήθηκε όταν έπρεπε να προχωρήσουν πιο αποφασιστικά οι νόμοι στην Ανώτατη Εκπαίδευση και να ετοιμαστούν νέοι, το άσυλο καταπατήθηκε μια βδομάδα πριν από το Πολυτεχνείο και την ώρα που φοιτητές είναι στο δρόμο. Παράλληλα, η κυβέρνηση κάνει επίσημη προπαγάνδα της τη συκοφάντηση όχι μόνο του ασύλου αλλά και των φοιτητικών συλλόγων. Από τη μια, κρύβουν ότι αυτό που πραγματικά απασχολεί και κινητοποιεί χιλιάδες φοιτητές είναι τα οξυμένα προβλήματα στις σπουδές, η ανησυχία για την εργασιακή τους προοπτική. Από την άλλη, ταυτίζουν φαινόμενα εγκληματικότητας με το άσυλο, τη δράση των φοιτητικών συλλόγων με ομάδες και ενέργειες που καμία σχέση δεν έχουν με αυτούς και οι ίδιοι οι φοιτητές έχουν καταγγείλει.

Βρίσκουν και νέο τρόπο παρέμβασης στο φοιτητικό κίνημα, όπως η εκ του πονηρού, δήθεν «ανεξάρτητη» συζήτηση που ανοίγει τώρα σε ορισμένους φοιτητικούς συλλόγους και πριμοδοτείται έντονα από τον αστικό Τύπο για την ηλεκτρονική ψηφοφορία, στο όνομα μάλιστα της δημοκρατίας. Αυτή η κίνηση στόχο έχει να διαλύσει τους φοιτητικούς συλλόγους, τις Γενικές Συνελεύσεις. Δεν υπάρχει καμία δημοκρατία στο να αποφασίζει ο καθένας μόνος του χωρίς ενημέρωση, συζήτηση, αντιπαράθεση, ανταλλαγή απόψεων που μπορεί να γίνει μέσα στη Γενική Συνέλευση, δεν υπάρχει καμία δύναμη στα «like» ή «dislike» να αντιμετωπίσουν νόμους και προβλήματα που μπορεί να κάνει μόνο η οργανωμένη πάλη των φοιτητών.

Ολα αυτά επιβεβαιώνουν την ανησυχία που υπάρχει, οι δήθεν «μειοψηφίες» για τις οποίες η κυβέρνηση μιλά να δυναμώσουν, να γενικευτούν σε μαχητικό, μαζικό, ριζοσπαστικό φοιτητικό κίνημα που τους βάζει στο στόχαστρο και ανοίγει δρόμο για τα δικαιώματά του. Εκτός των άλλων, είναι άλλη μια απάντηση στο ερώτημα που παραμένει σε πολλούς φοιτητές «αν μας ακούνε» και αν ο αγώνας έχει αποτέλεσμα.

Υπόθεση όλου του λαού

4. Να υπάρξει συμπόρευση με το εργατικό - λαϊκό κίνημα. Η Παιδεία αφορά πρώτα και κύρια τον εργαζόμενο λαό, όχι μόνο γιατί πληρώνει πολύ ακριβά τη μόρφωση των παιδιών του, αλλά και γιατί τα αποτελέσματα της επιστήμης, των σπουδών, της μόρφωσης που παίρνουν οι νέοι, αφορούν και επιδρούν συνολικά στη ζωή, στη δουλειά του εργαζόμενου λαού. Οι ίδιοι οι φοιτητές σπουδάζουν για να δουλέψουν αύριο, τα όποια εφόδια πάρουν θα τους ακολουθούν για μια ζωή ως εργαζόμενους, ενώ το εργασιακό τους μέλλον εξαρτάται από τους αγώνες που δίνουν σήμερα οι εργαζόμενοι στον κλάδο και συνολικά. Ο αγώνας για δημόσια και δωρεάν Παιδεία προς όφελος του λαού και της νεολαίας, το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με βάση το αντικείμενο σπουδών θα δυναμώνει αντικειμενικά όσο αυτό γίνεται υπόθεση όλου του λαού και όχι μόνο των δυνάμεων της Εκπαίδευσης.

Το δυνάμωμα αυτών των κατευθύνσεων, των κριτηρίων δεν γίνεται μονομιάς, ούτε μόνο μέσα σε μια ΓΣ ή ένα ΔΣ. Είναι υπόθεση σταθερής, καθημερινής, μαζικής παρέμβασης των δυνάμεων της ΚΝΕ στα αμφιθέατρα, στις Γενικές Συνελεύσεις, στο συντονισμό φοιτητικών συλλόγων, στη διαμόρφωση πλαισίων πάλης σε ριζοσπαστική κατεύθυνση, στην οργάνωση συσκέψεων, προπαγάνδας, εκδηλώσεων, ανακοινώσεων. Απαιτείται από τα όργανα και τις ΟΒ μελέτη της διαπάλης και της αντιπαράθεσης σταθερά, έλεγχος της συσπείρωσης και διεύρυνσης δεσμών, σταθερή πρωτοβουλία κινήσεων σε όλα τα επίπεδα. Να στηρίζεται το κάθε μέλος της ΚΝΕ γύρω από το πώς θα γίνει στην πράξη οργανωτής μαζών, φοιτητών, στηρίζοντας πρώτα και κύρια τη λειτουργία, τη συζήτηση, τη συλλογική σκέψη στην ΟΒ. Η άνοδος της κυκλοφορίας του «Ριζοσπάστη» και του «Οδηγητή», η δουλειά με το κουπόνι μέσα στα αμφιθέατρα αποτελούν τους βασικούς δείκτες της διαμόρφωσης δεσμών με πολλαπλάσιο κόσμο από ό,τι συνήθως, που μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στους σημερινούς αγώνες και κύρια στην πορεία και την προοπτική τους.

Για τη διαπάλη στις σχολές και τη συμβολή της ΚΝΕ

Η ίδια η πραγματικότητα αποτυπώνει τις διεργασίες που γίνονται στην πορεία πολιτικοποίησης των αγώνων μέσα στη φωτιά της μάχης και τη συμβολή των δυνάμεων της ΚΝΕ σε αυτή την υπόθεση. Διεργασίες που εκφράστηκαν και στις πρωτοβουλίες συντονισμού φοιτητικών συλλόγων που βρίσκονται σε αγωνιστικό σχεδιασμό, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα. Οπου διαμορφώθηκαν όροι για να ενισχυθεί στο φοιτητικό κίνημα η κατεύθυνση που απαντά μαχητικά στο νέο νόμο - πλαίσιο, βάζει στο στόχαστρο την πολιτική όλων των κυβερνήσεων και της ΕΕ, που απαντά στην κρατική καταστολή ως την άλλη όψη της αντιλαϊκής πολιτικής, που ανοίγει τον δρόμο για διεύρυνση των διεκδικήσεων των φοιτητών για σπουδές, μόρφωση και δουλειά.

Η ίδια η πορεία της διαπάλης μέσα στα αμφιθέατρα τους τελευταίους μήνες είναι χαρακτηριστική για τις απαιτήσεις που έχει το σύνθετο καθήκον της πολιτικοποίησης της πάλης για τις δυνάμεις της ΚΝΕ. Για παράδειγμα, στην αρχή της χρονιάς (κάτω και από την επιμονή άλλων δυνάμεων κυρίως του οπορτουνισμού) παρέμενε η συζήτηση γύρω και μόνο από το ν+2 και επιμέρους πλευρές ή υπήρχε έντονα η λογική από φοιτητές που κινητοποιούνταν πως «ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα τα έκανε αυτά» κ.λπ. Χωρίς να έχει αλλάξει γενικώς η σκέψη της πλειοψηφίας των φοιτητών, ξεχωρίζει σε αυτή τη φάση τμήμα φοιτητών που σκέφτονται πιο ολοκληρωμένα απέναντι στις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων, που κατανοεί ότι η πάλη ενάντια μόνο σε μια πλευρά του νόμου δεν μας πάει και πολύ μακριά, που βλέπει την πολιτική και δεν κολλάει μόνο στα πρόσωπα που την εφαρμόζουν. Ζητήματα γραμμής του φοιτητικού κινήματος, δηλαδή, που σταθερά η ΚΝΕ προσπαθεί να υιοθετούνται από όλο και περισσότερους.

Το σύνολο της παρέμβασής μας είναι που φέρνει σε αμηχανία και δυνάμεις του οπορτουνισμού που δεν τους βγαίνει η γραμμή περί «περιχαρακωμένης ΚΝΕ» και πρέπει να δικαιολογηθούν με το αστείο επιχείρημα ότι «η ΚΝΕ μετατοπίζεται». Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση κλιμακώνει με όλους τους τρόπους την παρέμβασή της μέσα στα πανεπιστήμια, οι εκπρόσωποι της ΔΑΠ βγαίνουν πιο επιθετικά απέναντι στους αγώνες, στις καταλήψεις, πρωτοστατούν στη διάλυση των φοιτητικών συλλόγων, στηρίζονται ποικιλόμορφα από διάφορα «κανάλια» του συστήματος οι διάφορες ανεξάρτητες ομάδες που με τις «ηλεκτρονικές ψηφοφορίες», τη λογική «κατάληψη - αντικατάληψη» βγάζουν τη βρώμικη δουλειά της κυβέρνησης. Είναι ενθαρρυντικά φαινόμενα φοιτητών που παίρνουν πάνω τους την υπεράσπιση των Γενικών Συνελεύσεων ενάντια σε προσπάθειες διάλυσής τους με ηλεκτρονική ψηφοφορία ή με ενέργειες ομάδων που δεν έχουν σχέση με τους συλλόγους. Φοιτητές που μέχρι πρότινος «δεν ήθελαν παρατάξεις» στις σχολές ή θεωρούσαν τις Γενικές Συνελεύσεις «χώρο όπου τσακώνονται τα κόμματα».

Ξέροντας πολύ καλά ότι υπάρχουν δυσκολίες που βάζει ο αντίπαλος, οι δυνάμεις της ΚΝΕ έχουμε συμβάλει καθοριστικά στον παραπάνω θετικό προσανατολισμό. Τώρα χρειάζεται να δυναμώσουν περισσότερο οι προσπάθειές μας ώστε να αντιμετωπιστούν οι προσπάθειες εκπροσώπων της ΔΑΠ και «ανεξάρτητων» να χτυπήσουν αγωνιστικές διαδικασίες και να ανοίξουν παραπέρα δρόμο εκφυλισμού και διάλυσης των φοιτητικών συλλόγων, να γίνει θέμα γενικού προβληματισμού και διαπάλης «τι κίνημα χρειάζεται», κάνοντας σημαντικά βήματα στην οργάνωση και την κατεύθυνσή του.

Η διαπάλη δυναμώνει, οι απαιτήσεις ανεβαίνουν, η όρεξη και η μαχητικότητα των κομμουνιστών να συμβάλουν στην παραπέρα ανάπτυξη των αγώνων σε ριζοσπαστική κατεύθυνση το ίδιο.


Της
Ζωής ΧΑΧΑΜΗ*
*Η Ζωή Χαχάμη είναι μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ

Νέα αγωνιστικά ραντεβού για τους φοιτητές

Συνεχίζοντας τον αγώνα ενάντια στις αναδιαρθρώσεις που φέρνει η κυβέρνηση, για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών τους, ενάντια στην καταστολή και την κατάργηση του ασύλου, φοιτητικοί σύλλογοι προγραμματίζουν τις επόμενες μέρες κινητοποιήσεις.

Αύριο Πέμπτη στις 12 το μεσημέρι διοργανώνεται συλλαλητήριο στα Προπύλαια και την Παρασκευή παράσταση διαμαρτυρίας στη Σύνοδο Πρυτάνεων που συνεδριάζει στην Αθήνα. Το Σάββατο συμμετέχουν και καλούν στη συγκέντρωση των σωματείων για το Ασφαλιστικό.

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Αρθρο για τη συμβολή της ΚΝΕ στην ανάπτυξη των αγώνων στα πανεπιστήμια.
  • Βήμα παραπέρα εμπορευματοποίησης της έρευνας στο Πανεπιστήμιο Αθήνας.
  • Εκδηλώσεις και δραστηριότητες της ΚΝΕ.
  • Εκπαιδευτική ειδησεογραφία.
ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
ΚΕΝΤΡΟ «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ»
Βήμα εμπορευματοποίησης της έρευνας στο Πανεπιστήμιο Αθήνας

Ανάμεσα στις εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας για την Ανώτατη Εκπαίδευση, που αναμένεται να αποτυπωθούν σε ένα μεγάλο νομοσχέδιο το επόμενο διάστημα, είναι η διεύρυνση της δυνατότητας των ιδρυμάτων να κάνουν μπίζνες και να πωλούν διαφόρων τύπων τίτλους σπουδών, καθώς και η διεύρυνση της εμπορευματοποίησης της έρευνας μέσω «ίδρυσης ΝΠΙΔ για τη διαχείριση ίδιων πόρων από ερευνητικά προγράμματα» και «επιχειρήσεις έντασης γνώσης (spin-off)»...

Κέντρο εμπορευματοποίησης της έρευνας

Στην παρατήρηση της κυβέρνησης ότι είναι μικρό ακόμα σήμερα στα ιδρύματα το μέρος της έρευνας που εμπορευματοποιείται, τα ιδρύματα έχουν ήδη σπεύσει να ανταποκριθούν και είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας (ΕΚΠΑ), που ίδρυσε φέτος το Κέντρο Ερευνας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας με την επωνυμία «Αρχιμήδης».

Ο «Αρχιμήδης», ως προς τη δομή του, διακλαδώνεται σε δυο γραφεία, αυτό της Μεταφοράς Τεχνολογίας και το Γραφείο Επιχειρηματικού Επιταχυντή.

Στους σκοπούς του Γραφείου Μεταφοράς Τεχνολογίας είναι «να υποστηρίξει τη διασύνδεση της Ερευνας με κλάδους της Βιομηχανίας και του Επιχειρείν (...) να αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των ερευνητών και της βιομηχανίας και να υποβοηθήσει τη σχέση μεταξύ του ερευνητή και των επιχειρήσεων στα διάφορα στάδια ανάπτυξης και εμπορευματοποίησης της διανοητικής ιδιοκτησίας του πανεπιστημίου». Ενώ ξεκαθαρίζεται ότι η πολιτική προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας του ΕΚΠΑ έχει στόχο «να εξασφαλίσει ότι τα ερευνητικά αποτελέσματα του ΕΚΠΑ θα καθίστανται εύκολα διαθέσιμα και εμπορικά εκμεταλλεύσιμα»!

Μάλιστα, η ορολογία που χρησιμοποιείται για την επιθετική αυτή προσπάθεια εμπορευματοποίησης της έρευνας είναι ταυτόσημη με αυτή της ΕΕ, για την «προστασία της διανοητικής ιδιοκτησίας» (ΔΙ). Διαβάζουμε εκεί χαρακτηριστικά: «Εάν προστατεύετε την εφεύρεσή σας, όπως ένα νέο προϊόν (...) Μπορείτε να κερδίσετε χρήματα όχι μόνο μέσω της άμεσης χρήσης δικαιώματος ΔΙ, αλλά και έμμεσα μέσω των συμβάσεων αδειοδότησης. Αυτό συμβαίνει όταν χορηγείτε σε άλλη επιχείρηση την άδεια να χρησιμοποιεί το προστατευόμενο ως προς τα δικαιώματα ΔΙ αντικείμενό σας για ορισμένο χρονικό διάστημα. (...) Η κατοχή διπλώματος ευρεσιτεχνίας ή εμπορικού σήματος μπορεί να αυξήσει την αγοραία αξία σας και να διευκολύνει την επιχείρησή σας στην αναζήτηση επενδυτών ή χρηματοδοτικών ευκαιριών».

Στο πλαίσιο αυτό, οι δράσεις του Γραφείου Μεταφοράς Τεχνολογίας αφορούν: Την υποστήριξη διαδικασίας κατοχύρωσης και χρηματοδότησης της προστασίας της διανοητικής ιδιοκτησίας με εμπορική προοπτική, την αναζήτηση αποδεκτών της έρευνας και την υποστήριξη στη διαπραγμάτευση του τιμήματος για την παραχώρηση δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας του πανεπιστημίου, την αναζήτηση χρηματοδότησης ερευνητικών έργων από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς και τη βιομηχανία, την προβολή των ερευνητικών αποτελεσμάτων προς εμπορική αξιοποίηση μέσω μεταφοράς τεχνολογίας, τη στήριξη των ερευνητών στις διαδικασίες έκδοσης διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και στη διαπραγμάτευση με τρίτα μέρη για θέματα παραχώρησης αδειών εκμετάλλευσης.

Με άλλα λόγια, το Γραφείο συμβάλλει σε όλα τα στάδια για την εμπορευματοποίηση της έρευνας μέχρι την τελική διαπραγμάτευση για την τιμή πώλησης του ερευνητικού αποτελέσματος, το οποίο προφανώς, για να χωρέσει στην παραπάνω λογική, θα πρέπει να είναι ένα προϊόν που να μπορεί να διοχετευθεί στην αγορά και να αποφέρει κέρδη στον επιχειρηματία που θα το επιλέξει. Γίνεται κατανοητό ότι όλη αυτή η συζήτηση αφορά την εφαρμοσμένη και όχι τη βασική έρευνα που οδηγεί στην ανακάλυψη νέας γνώσης.

Ο έτερος βραχίονας του «Αρχιμήδη», ο Επιχειρηματικός Επιταχυντής επικεντρώνεται στο να μεταλαμπαδεύσει σε πανεπιστημιακούς και φοιτητές το δήθεν «σύγχρονο» πνεύμα, που θέλει τον ερευνητή να γίνεται ο ίδιος μάνατζερ του εαυτού του και της έρευνάς του και να την πουλάει ιδρύοντας start-up, τεχνοβλαστούς ή άλλες τέτοιου τύπου επιχειρήσεις. Γι' αυτό και διοργανώνει δράσεις προώθησης της επιχειρηματικότητας, σεμινάρια από «καθηγητές του ΕΚΠΑ και εξειδικευμένα στελέχη της αγοράς» και λειτουργεί σαν μια «θερμοκοιτίδα επιχειρήσεων», προσφέροντας εγκαταστάσεις κ.λπ.

Ολοταχώς προς το «Πανεπιστήμιο ΑΕ»

Το γενικότερο πρόβλημα όμως σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι με όλο αυτό το δίκτυο επιχειρείται αφενός ο εντονότερος προσανατολισμός της έρευνας του ΕΚΠΑ σε περιεχόμενο και τομείς που αποφέρουν κέρδος, προτάσσεται η ανάπτυξη της έρευνας με κριτήριο το επιχειρηματικό κέρδος και εμπορευματοποιούνται στην πράξη αποτελέσματά της. Κι αυτό με σκοπό να κερδίζει και το ίδιο το πανεπιστήμιο από αυτήν την εμπορευματοποίηση.

Τα παραπάνω βρίσκονται στον πυρήνα των κατευθύνσεων της κυβέρνησης της ΝΔ για τον προσανατολισμό της έρευνας στα πανεπιστήμια, όπως ήταν και στις κατευθύνσεις του ΣΥΡΙΖΑ, που να θυμίσουμε, π.χ. ότι βασική του κριτική για τα Συμβούλια Ιδρύματος ήταν ότι δεν ανταποκρίθηκαν στην αποστολή τους, δηλαδή τη μεγαλύτερη διασύνδεση των ιδρυμάτων με την αγορά. Ενώ, να θυμίσουμε ακόμη ότι στα νέα ιδρύματα που προέκυψαν από τις συγχωνεύσεις που προώθησε ο ΣΥΡΙΖΑ, προβλέπεται η ίδρυση ερευνητικών κέντρων, για τα οποία όμως δεν προβλέπεται προσωπικό, ενώ οι ερευνητές θα πρέπει να αναζητούν από μόνοι τους χρηματοδότηση για να ξεκινήσουν την έρευνά τους.

Σε αυτές τις κατευθύνσεις προχωράει και το ΕΚΠΑ, όπως και όλα λίγο - πολύ τα ΑΕΙ, με προγράμματα και δομές που αναπτύσσουν, όπου, όπως είναι προφανές και από το δίκτυο «Αρχιμήδης», το κριτήριο του κέρδους είναι το κυρίαρχο. Να θυμίσουμε ότι εδώ και χρόνια το ΕΚΠΑ διαθέτει εκατοντάδες σεμιναριακού τύπου προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning) ποικίλης διάρκειας και κόστους, άλλα 3 - 4 μηνών με δίδακτρα 700 και 900 ευρώ κι άλλα 6 και 8 μηνών με δίδακτρα 1.100 και 1.300 ευρώ...

Πρόσφατη είναι π.χ. η εκδήλωση που διοργανώθηκε στο ΕΚΠΑ για την προβολή του έργου της εταιρείας αξιοποίησης της περιουσίας του πανεπιστημίου. Εκεί η δικηγόρος του ιδρύματος αναφέρθηκε στο νομοθετικό πλαίσιο των εταιρειών αυτών από την ίδρυσή τους τη δεκαετία του '80 ακόμη, σημειώνοντας ότι «λειτουργούν ως ανώνυμες εταιρείες και τα έσοδά τους προέρχονται από τις εμπορικές τους κατά κύριο λόγο δραστηριότητες» και ανέφερε ότι η ένταξη των εταιρειών αξιοποίησης στον δημόσιο τομέα είναι αντίθετη με το σκοπό και το νομοθετικό πλαίσιο ίδρυσής τους. Γι' αυτό, εξάλλου, στην ίδια εκδήλωση (όταν είναι γνωστό μάλιστα το μεγάλο πρόβλημα έλλειψης φοιτητικής στέγης στην Αττικής και το ΕΚΠΑ έχει στην κατοχή του πολλά ακίνητα) ανάμεσα στις ενδεικτικές δράσεις της εταιρείας που αναφέρθηκαν ήταν οι: Εναντι αμοιβής διαχείριση και αξιοποίηση της περιουσίας του ΕΚΠΑ και των Κληροδοτημάτων του. Αύξηση της κεφαλαιακής αξίας και των εισοδηματικών αποδόσεων της περιουσίας αυτής. Επιδίωξη δωρεών, κληρονομιών, κληροδοσιών και άλλων χαριστικών παροχών από οποιαδήποτε πηγή. Επιδίωξη χρηματοδοτήσεων από οποιαδήποτε πηγή. Εκμετάλλευση αποτελεσμάτων, παραγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών της εκπαιδευτικής και ερευνητικής δραστηριότητας...

ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Κλιμακώνουμε άμεσα την πάλη για τις μετεγγραφές

Σε κλιμάκωση της πάλης, μέσα από τους φοιτητικούς συλλόγους, για να πάρουν άμεσα μετεγγραφή όλοι όσοι το δικαιούνται, κανένας να μην εγκαταλείψει τις σπουδές του, καλεί το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των αιτήσεων από το υπουργείο.

Οπως αναφέρει το ΜΑΣ, «η κυβέρνηση της ΝΔ έκανε δεκτές τις μετεγγραφές με το σταγονόμετρο, αφήνοντας χιλιάδες φοιτητές εκτός σπουδών όταν αυτοί δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσουν σε άλλη πόλη από αυτήν όπου διαμένουν, όταν 9 στους 100 φοιτητές παίρνουν δωμάτιο σε εστία και αυτό σε άθλιες συνθήκες. Παράλληλα, έχει εξαγγείλει την περαιτέρω μείωση των μετεγγραφών για τις επόμενες χρονιές, απειλώντας να αφήσει ακόμη περισσότερους φοιτητές εκτός σπουδών.

Από τα στοιχεία που δίνει η ίδια η κυβέρνηση, από τις 10.753 αιτήσεις που υποβλήθηκαν με μοριοδοτούμενους κοινωνικά λόγους (κοινωνικά, οικονομικά κριτήρια), οι φοιτητές που τελικά κατάφεραν να πάρουν τη μετεγγραφή τους ανέρχονται σε 5.434.

Συγχαίρουμε τους συμφοιτητές μας που κατάφεραν να πάρουν τη μετεγγραφή τους! Ο αγώνας τους δεν πρέπει να σταματήσει εκεί, πρέπει να συνεχιστεί! Να δώσουν τη μάχη μαζί με το σύλλογό τους, μαζί με τους συμφοιτητές τους, ώστε να δικαιούνται δωρεάν σίτιση, βιβλία, αναλώσιμα. Να παρθούν τα αναγκαία μέτρα έτσι ώστε να μη χάσουν το εξάμηνό τους, να καλύψουν τα κενά στην παρακολούθηση, στα εργαστήρια.

Δεν αφήνουμε κανέναν μόνο του!

Στεκόμαστε στο πλευρό των συναδέλφων μας που δεν πήραν τη μετεγγραφή τους. Δεν τα παρατάμε! Κλιμακώνουμε την πάλη μέσα στους συλλόγους μας για να πάρουν άμεσα μετεγγραφή όλοι όσοι το δικαιούνται, κανένας να μην εγκαταλείψει τις σπουδές του!

Εχουμε πείρα ότι ο αγώνας μας μπορεί να είναι αποτελεσματικός, ότι με την πάλη μας μπορούμε να τα καταφέρουμε! Κάθε χρόνο μόνο μετά από το δυναμικό αγώνα των φοιτητών και των φοιτητικών συλλόγων πετυχαίνουμε να γίνονται δεκτές πολύ περισσότερες μετεγγραφές. Ετσι αναγκάσαμε την προηγούμενη κυβέρνηση να υποχωρήσει και να νομοθετήσει το δικαίωμα μετεγγραφής για οικογένειες που σπουδάζουν δύο ή μέχρι 3.000 ευρώ να μοριοδοτούνται με 6 μόρια (αντί για 5 που ίσχυε πέρσι).

  • Προχωράμε ακόμη πιο δυναμικά! Κινητοποιούμαστε στις διοικήσεις Τμημάτων και Ιδρυμάτων! Απαιτούμε άμεσα μέτρα στήριξης των φοιτητών που πήραν μετεγγραφή, δέσμευση ότι θα γίνουν όλοι οι συμφοιτητές μας δεκτοί!
  • Συντονίζουμε τη δράση μας! Συγκροτούμε επιτροπές σε κάθε Τμήμα, ίδρυμα και πόλη για να οργανώσουμε τη δράση μας τη νέα δυναμική απάντησή μας!», τονίζει το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών.
Σοβαρά κτιριακά προβλήματα στο 2ο ΕΠΑΛ Αθήνας

Από την περιοδεία του Νίκου Σοφιανού στο ΕΠΑΛ
Από την περιοδεία του Νίκου Σοφιανού στο ΕΠΑΛ
Σοβαρό κτιριακό πρόβλημα αντιμετωπίζει το 2ο ΕΠΑΛ Αθήνας, που βρίσκεται στην οδό Σίνα. Λόγω έλλειψης αιθουσών, για να λειτουργήσει το σχολείο, έχουν παραχωρηθεί στο ΕΠΑΛ αποθηκευτικοί χώροι του Δημοτικού Σχολείου του συγκροτήματος Πικιώνη. Σε αυτούς τους μικροσκοπικούς χώρους γίνονται μαθήματα, αποθηκεύεται το αρχείο ιδιωτικών σχολών της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και επίσης με προσωπική δουλειά των εκπαιδευτικών έχει δημιουργηθεί και σχολική βιβλιοθήκη για τους μαθητές.

Το σχολείο δεν διαθέτει χώρο άθλησης των μαθητών και το γειτονικό ανοιχτό αθλητικό κέντρο του ΟΠΑΝΔΑ (Σίνα και Αραχώβης), το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το σκοπό αυτό, είναι σε πλήρη εγκατάλειψη, με κατεστραμμένο και επικίνδυνο δάπεδο, ενώ οι μπασκέτες έχουν αφαιρεθεί.

Στο σχολείο φοιτούν συνολικά 170 μαθητές, από τους οποίους 80 προσφυγόπουλα, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί. Στο ήδη υπάρχον στεγαστικό πρόβλημα του σχολείου έρχεται να προστεθεί και η πρόσφατη απόφαση του δήμου Αθηναίων, το ΕΠΑΛ να αδειάσει άμεσα αυτούς τους χώρους, χωρίς να έχει προηγουμένως μεριμνήσει πώς θα καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου.

Το σχολείο επισκέφτηκε την περασμένη βδομάδα ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και δημοτικός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Αθήνας. Το κτιριακό πρόβλημα του σχολείου και η αυταπάρνηση των καθηγητών να φέρουν σε πέρας το εκπαιδευτικό τους έργο υπό άθλιες συνθήκες και με τις ελλείψεις που υπάρχουν, ήταν τα θέματα που κυριάρχησαν στη συζήτηση που έκανε με τον διευθυντή του σχολείου και τους εκπαιδευτικούς.

Ο Νίκος Σοφιανός δεσμεύτηκε να θέσει τα προβλήματα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, για να ληφθούν μέτρα για το κτιριακό πρόβλημα, στηρίζοντας την πρόταση του συλλόγου των εκπαιδευτικών του σχολείου για μεταστέγασή του στο συγκρότημα της οδού Πρασσά, απόφαση που είχε ληφθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο από το 2015 και δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

Εκδηλώσεις των Οργανώσεων της ΚΝΕ

Μια σειρά από εκδηλώσεις με πλούσια θεματολογία προγραμματίζουν για το ερχόμενο Σαββατοκύριακο οι Οργανώσεις της ΚΝΕ στην Αττική και σε άλλες περιοχές. Αναλυτικά:

Το Σάββατο 30 Νοέμβρη

-- Στο Μενίδι, στο Στέκι Πολιτισμού της ΚΝΕ, στις 18.00, με θέμα «Λέμε Ναι στη Ζωή - Οχι σε όλα τα ναρκωτικά». Θα μιλήσει η Σελήνη Καπερώνη, μέλος της Επιτροπής κατά των Ναρκωτικών του ΚΣ της ΚΝΕ.

-- Στην Καλλιθέα, στην καφετέρια «Diverso» (Αλ. Πάντου 17), στις 19.30, με θέμα «Αντεπίθεση για μια κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση, το σοσιαλισμό». Θα μιλήσει ο Αρης Πλωμαρίτης, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

-- Στο Μπραχάμι, στην «Αλεγρία» (Αν. Παπανδρέου 11), στις 19.30, με το ίδιο θέμα. Θα μιλήσει η Κατερίνα Δημουλά, μέλος της Ιδεολογικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ.

-- Στη Ραφήνα, στα γραφεία της ΚΟ Ραφήνας του ΚΚΕ (Βασ. Γεωργίου Β', πίσω από την κεντρική πλατεία), στις 18.30, με θέμα «Λιμάνια - μαρίνες - αεροδρόμιο - αυτοκινητόδρομοι - ΧΥΤΑ - ΧΥΤΥ: Ποιος πληρώνει την ανάπτυξη... και ποιος πραγματικά κερδίζει;». Θα μιλήσει ο Κωστής Παναγιώτου, μέλος της Τομεακής Επιτροπής Μεσογείων - Λαυρεωτικής του ΚΚΕ.

-- Στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ (Τροίας 36), οι κλαδικές Οργανώσεις Τηλεπικοινωνιών - Βιομηχανίας - Μεταφορών Αττικής, στις 18.30, με θέμα «Ζωή χωρίς εκμετάλλευση στην εποχή της ψηφιακής οικονομίας». Θα μιλήσει η Κωνσταντίνα Τσιουπρά, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.

Την Κυριακή 1 Δεκέμβρη

-- Στον Ταύρο, στην καφετέρια «Ποδήλατο» (Χρ. Σμύρνης 26), στις 19.30, με θέμα «Αντεπίθεση για μια κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση, το σοσιαλισμό». Θα μιλήσει η Χριστίνα Δολιανίδη, μέλος του Συμβουλίου Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ.

-- Στην Αργυρούπολη, στο καφέ «90 Μοίρες» (28ης Οκτωβρίου 14), στις 18.30, με το ίδιο θέμα. Θα μιλήσει η Κατερίνα Δημουλά, μέλος της Ιδεολογικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ.

-- Στο Κορωπί, στα γραφεία της ΚΟ του ΚΚΕ (Βασ. Κωνσταντίνου 41), στις 12.00, με θέμα «Ελα μαζί μας να αλλάξουμε τον κόσμο! Γνώρισε την ΚΝΕ». Θα μιλήσει η Δέσποινα Ρουμανέα, στέλεχος της ΚΝΕ.

-- Στο Λαύριο, στο καφέ «Στοά» (Μουσουργού Μητρόπουλου 31), στις 17.00, με το ίδιο θέμα. Θα μιλήσει ο Δημήτρης Γαβράς, στέλεχος της ΚΝΕ.

Τη Δευτέρα 2 Δεκέμβρη

-- Στη Θεσσαλονίκη, εκδήλωση της Περιφερειακής Οργάνωσης Σπουδάζουσας της ΚΝΕ, με θέμα «Η ελευθερία στις καπιταλιστικές κοινωνίες λίγο πολύ παραμένει αυτό που ήταν στις αρχαίες ελληνικές δημοκρατίες: Ελευθερία για ιδιοκτήτες σκλάβων» ( B.I. Λένιν), στις 19.00, στην αίθουσα 303 της πτέρυγας των Τοπογράφων στο Πολυτεχνείο. Θα μιλήσει η Τσιουπρά Κωνσταντίνα, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.

ΜΟΥΣΙΚΑ - ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Διαμαρτυρία αύριο στην πλατεία Συντάγματος

Σε μουσική - καλλιτεχνική διαμαρτυρία στην πλατεία Συντάγματος προχωρούν αύριο Πέμπτη, στις 10 το πρωί μαθητές Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων. Σε συμμετοχή στην κινητοποίηση καλεί η Πανελλήνια Ενωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων.

Μαθητές και γονείς αναδεικνύουν και ζητούν λύσεις σε ζητήματα στελέχωσης, υποδομών, περιεχομένου και λειτουργίας στα σχολεία τους, διεκδικώντας να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά με άμεσους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Επίσης, απαιτούν συγγραφή και δωρεάν διανομή εγχειριδίων μελέτης για τα μουσικά και καλλιτεχνικά μαθήματα και δωρεάν μεταφορά για όλους τους μαθητές χωρίς χιλιομετρικούς περιορισμούς.

Διεκδικούν σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις για όλα τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, εξασφάλιση όλου του απαραίτητου εξοπλισμού, της υλικοτεχνικής υποδομής και του απαιτούμενου προσωπικού για τη σωστή λειτουργία τους.

Ζητούν, παράλληλα, υποχρεωτική αναγνώριση του επιπέδου σπουδών των αποφοίτων των σχολείων αυτών στα αντικείμενα μουσικής και καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, διενέργεια εξετάσεων στο πλαίσιο της δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης για την απόκτηση πτυχίων Ευρωπαϊκής Μουσικής, Βυζαντινής Μουσικής και Παραδοσιακών Οργάνων, καθορισμό συγκεκριμένης εξεταστέας ύλης για την εισαγωγή στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Η Πανελλήνια Ενωση Γονέων καλεί όλους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να διοργανώσουν και να λάβουν μέρος σε μουσικές - καλλιτεχνικές διαμαρτυρίες σε όλη την Ελλάδα, διεκδικώντας δωρεάν δημόσια μουσική και καλλιτεχνική εκπαίδευση των σύγχρονων αναγκών και των σύγχρονων δυνατοτήτων για όλους.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ «ΒΥΡΩΝ»
Την Κυριακή η εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση

Την Κυριακή 1 Δεκέμβρη, στις 10.30 π.μ., στο Εργατικό Κέντρο Αθήνας (ΕΚΑ) πραγματοποιείται η εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Αττικής «ο Βύρων».

Θα ακολουθήσουν οι αρχαιρεσίες που θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 8/12, το Σάββατο 14/12 και Κυριακή 15/12 στο κτίριο του ΕΚΑ (3ης Σεπτεμβρίου 48Β, 2ος όροφος).

Κάλεσμα στους εργαζόμενους στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης να δυναμώσουν τη φωνή του σωματείου συμμετέχοντας στις παραπάνω διαδικασίες απευθύνει η «Αγωνιστική Συνδικαλιστική Κίνηση», το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ, τονίζοντας πως «σήμερα, περισσότερο από ποτέ, έχουμε ανάγκη από ένα μαζικό, ισχυρό σωματείο, που θα μπαίνει μπροστά προτάσσοντας τα συμφέροντά μας, κόντρα στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και της εργοδοσίας».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ