Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ για τις εξελίξεις στις Επαγγελματικές Σχολές του ΟΑΕΔ
«Οι σπουδαστές των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) του ΟΑΕΔ εδώ και μήνες βρίσκονται σε αγωνιστικό αναβρασμό σε όλη την Ελλάδα πραγματοποιώντας συνελεύσεις, δυναμικές και μαζικές κινητοποιήσεις, συναντήσεις με εργατικά σωματεία που τους στηρίζουν στον δίκαιο αγώνα τους, συμμετείχαν στην Πρωτομαγιάτικη απεργία κ.λπ.
Κύριο αίτημά τους είναι η κατάργηση του απαράδεκτου νόμου της κυβέρνησης για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, ο οποίος υποβαθμίζει τα πτυχία τους από το "επίπεδο προσόντων 4" στο "επίπεδο 3" και χτυπάει τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.
Είναι προκλητική η ψήφιση του συγκεκριμένου νόμου, τη στιγμή μάλιστα που οι περισσότερες σχολές, με απόφαση της κυβέρνησης, ήταν κλειστές, χωρίς να πραγματοποιηθεί - σχεδόν πουθενά - ενημέρωση από το υπουργείο Παιδείας, τη διοίκηση του ΟΑΕΔ και τις διευθύνσεις των σχολών. Ουσιαστικά, κρατούν σε άγνοια τους σπουδαστές, ενώ είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που αφορά το παρόν και το μέλλον τους, τα μορφωτικά και επαγγελματικά τους δικαιώματα.
Αυτό βέβαια που ακούν όλο αυτό το διάστημα οι σπουδαστές (όχι από τις συναντήσεις με το υπουργείο Παιδείας, γιατί δεν τους δέχεται, αλλά στις συνεντεύξεις και συναντήσεις των στελεχών της κυβέρνησης για να παρουσιάσουν τον νόμο) είναι οι "κορόνες" της κυβέρνησης περί "αναβάθμισης" των σχολών.
Οι σπουδαστές, όμως, γνωρίζουν πολύ καλά ότι "αναβάθμιση" δεν είναι:
Πόσο μάλλον, με τον νέο νόμο:
-- Είναι αναβάθμιση η πρόωρη κατάρτιση χωρίς ίχνος γενικής παιδείας από τα 15 έτη;
-- Είναι αναβάθμιση το διαρκές κυνήγι πιστοποιήσεων, προσόντων και δεξιοτήτων για ένα "χαρτί" ανάμεσα στα πολλά;
Αυτό που επιβεβαιώνεται είναι πως, όπως κάθε κυβέρνηση, έτσι και η σημερινή, βάζει ένα ακόμα λιθαράκι στην υποβάθμιση του περιεχομένου και των δικαιωμάτων των σπουδαστών. Ουσιαστικά στοχεύει οι νέοι και οι νέες να συνηθίζουν στα λίγα, να είναι μισοκαταρτισμένοι, φθηνοί και ευέλικτοι εργαζόμενοι.
Αλλωστε, στη νέα γενιά στοχεύει και το αντιδραστικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης που επιχειρεί να επιβάλει 10ωρη δουλειά χωρίς πρόσθετη αμοιβή, να καταργήσει το 8ωρο, να ισοπεδώσει την κυριακάτικη αργία!
Γι' αυτό, το ΚΚΕ, από την πρώτη στιγμή, καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση, τόνισε ότι η κυβέρνηση είναι απέναντι από τις πραγματικές ανάγκες των σπουδαστών, γιατί, αντί να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να λειτουργούν όλες οι σχολές με ασφάλεια, επιλέγει να περάσει νέο, αντιδραστικό νόμο - εν μέσω πανδημίας - υποβαθμίζοντας τις ΕΠΑΣ ακόμα περισσότερο.
Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ κατέθεσε τροπολογία στον νόμο 4763/2020 για τους σπουδαστές των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, με σκοπό οι σπουδαστές που φοιτούν στην Α' και Β' τάξη των ΕΠΑΣ μαθητείας του ΟΑΕΔ να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους βάσει του καθεστώτος με το οποίο εισήχθησαν. Απαιτούμε από την κυβέρνηση και τα υπόλοιπα κόμματα να την κάνουν δεκτή.
Ομως, ακόμη και το πώς άνοιξαν οι σχολές είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα! Χωρίς ουσιαστική και οργανωμένη ενημέρωση των σπουδαστών, τη στιγμή μάλιστα που πολλοί σπουδαστές από επαρχία έχουν επιστρέψει στον τόπο καταγωγής τους, με μοναδικό μέτρο για την προστασία της υγείας την "αυτοδιάγνωση" με self tests τόσο για τη σχολή όσο και για τη μαθητεία, με ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας κ.λπ.
Οι σπουδαστές στις ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ να μην τους κάνουν τη χάρη! Να συνεχίσουν τον δίκαιο αγώνα που έχουν ξεκινήσει!
Τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ πρωτοστατούν μέσα στις σχολές για να δυναμώσει η διεκδίκηση, η συλλογική συζήτηση και δράση, ο συντονισμός των σπουδαστών των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, για να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά μας!
Μπαίνουμε μπροστά ενάντια στην προσπάθεια της κυβέρνησης και ορισμένων διευθύνσεων, που στο όνομα της πανδημίας βάζουν εμπόδια στην πραγματοποίηση Γενικών Συνελεύσεων, εκλογών των 7μελών, παρεμβάσεων και κινητοποιήσεων. Γι' αυτό που τελικά ανησυχούν δεν είναι να μην κολλήσουν οι σπουδαστές κορονοϊό, αλλιώς θα έπαιρναν ουσιαστικά μέτρα για το άνοιγμα των σχολών, αλλά να μην συνειδητοποιήσουν τη δύναμή τους και διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους!
Eurokinissi |
Δεν υπολογίζει ούτε καν τις ιδιαίτερες συνθήκες της φετινής χρονιάς λόγω της πανδημίας και της εγκληματικής διαχείρισής της σε όλα τα επίπεδα, και ειδικά στον τομέα της Εκπαίδευσης. Οι συνθήκες που καλούνται οι μαθητές της φετινής Γ' Λυκείου να δώσουν εξετάσεις είναι οι χειρότερες δυνατές σε γνωστικό και ψυχολογικό επίπεδο. Πολλά Λύκεια σε όλη την Ελλάδα, όπως για παράδειγμα στην Αττική, από πέρυσι το Μάρτη έχουν κάνει μάθημα τέσσερις βδομάδες εκ περιτροπής και φέτος εννιά βδομάδες με πλήρη σύνθεση διά ζώσης μάθημα, κι αυτό μόνο στην περίπτωση που δεν υπήρχε κρούσμα σε κάποιο τμήμα.
Η κυβέρνηση, αντί να διευκολύνει και να στηρίξει τους μαθητές της Γ' Λυκείου, υψώνει νέους φραγμούς. Με μια ματιά στον μέσο όρο που γράφουν οι μαθητές σε κάθε Κατεύθυνση και έναν απλό πολλαπλασιασμό με το 80% για κάθε τμήμα, μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς ότι ένας αριθμός πάνω από 20.000 μαθητές θα μείνουν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως φαίνεται στον πίνακα.
Δεν μπορεί η κυβέρνηση να κουνάει το δάχτυλο στους μαθητές για τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων.
Η επιλογή της κυβέρνησης για την επιβολή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής δεν είναι προϊόν κάποιας εμμονής ούτε ο κύριος στόχος της είναι να οδηγήσει ένα κομμάτι των μαθητών στα ιδιωτικά κολέγια, παρότι έχει και τέτοια στόχευση. Εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλέγμα αναδιαρθρώσεων που αφορούν τη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου, έχουν εφαρμοστεί σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση και στόχο έχουν την προσαρμογή και του συστήματος Εκπαίδευσης στις ανάγκες του κεφαλαίου. Στη Γερμανία, από ηλικία 11 ετών ο μαθητής οδηγείται σε έναν από τους 3 τύπους σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μόνο το 12% στο Gymnasium, που δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο. Το ποσοστό αυτό πέφτει στο μισό στις περιοχές όπου συγκεντρώνεται η εργατική τάξη (π.χ. Ρηνανία - Βεστφαλία). Στην Αγγλία, μόνο το 19% παρακολουθεί επιτυχώς το A level, το προπαρασκευαστικό διετές πρόγραμμα που οδηγεί στις πανεπιστημιακές σχολές, και το μεγαλύτερο μέρος προέρχεται από τα λεγόμενα «καλά σχολεία». Οι μαθητές που προέρχονται από την εργατική τάξη έχουν 2,2 φορές λιγότερες πιθανότητες να παρακολουθήσουν το SEMΑ Level, που οδηγεί στις πανεπιστημιακές Σχολές Μηχανικών, Ιατρικής, Οικονομικών και Φυσικών Επιστημών.
Οι νόμοι που έχουν ψηφιστεί την τελευταία χρονιά είναι αποκαλυπτικοί αυτής της στόχευσης. Ταξική πολυκατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της «αξιολόγησης» και της γενίκευσης των πρότυπων - πειραματικών, αποσχολειοποίηση από την ηλικία των 14 ετών και καθοδήγηση τμήματος των μαθητών στην Κατάρτιση με την καθιέρωση του επιπέδου 3, αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο που δημιουργούν επιπλέον εμπόδια, παρεμβάσεις στα αναλυτικά προγράμματα.
Είναι μία προσπάθεια που έχει ξεκινήσει εδώ και 25 χρόνια περίπου, από τον νόμο Αρσένη, εξελίχθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση με τον νόμο Γαβρόγλου για το νέο Λύκειο - εξεταστικό κέντρο και ολοκληρώνεται με τον πιο βίαιο τρόπο από τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ. Αλλωστε, όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων 25 ετών διακηρύσσουν ότι βασικός στόχος είναι να αντιστραφεί η αναλογία 75% - 25% μεταξύ του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου. Ολα αυτά τα χρόνια αυτές οι αλλαγές εμποδίστηκαν από την οργανωμένη δράση του εργατικού - λαϊκού κινήματος. Βρήκαν απέναντί τους σχεδόν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Σίγουρα η κοινωνικοταξική διάρθρωση της ελληνικής κοινωνίας και η παράδοση που υπάρχει γύρω από τις σπουδές έπαιξαν καθοριστικό ρόλο.
Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών βρίσκονται στην απέναντι όχθη από τις επιλογές της κυβέρνησης. Ο ρόλος του σχολείου θα έπρεπε να είναι η ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση και η ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε μαθητή, ο εξοπλισμός του με τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να μπορεί να εξηγεί τη φυσική και κοινωνική πραγματικότητα.
Το αν θα συνεχίσει τις σπουδές του ή όχι και σε ποια κατεύθυνση ένας νέος άνθρωπος δεν μπορεί να εξαρτάται από την «τσέπη» της οικογένειάς του. Αυτό το σχολείο είναι σε πλήρη αντίθεση, τόσο στο περιεχόμενο όσο και στη δομή του, με τους σχεδιασμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των ελληνικών κυβερνήσεων την τελευταία εικοσιπενταετία.
Δυναμώνουμε τον αγώνα μας για σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα, που δεν κοιτάει τους μαθητές στην «τσέπη», που δεν βάζει «κόφτη» στα όνειρα των νέων ανθρώπων.
Διεκδικούμε εδώ και τώρα:
Σε νέο συλλαλητήριο προχωρούν αύριο Πέμπτη, στη 1 το μεσημέρι, στα Προπύλαια, φοιτητικοί σύλλογοι της Αθήνας.
Η αυριανή κινητοποίηση αποτελεί συνέχεια της πολύμορφης δράσης των Συλλόγων, που όλο αυτό το διάστημα διεκδικούν να επιστρέψουν στις σχολές με ασφάλεια, ενάντια στα νέα μέτρα, ενώνοντας τις φωνές τους με τους εργαζόμενους ενάντια στο αντεργατικό νομοσχέδιο - έκτρωμα της κυβέρνησης. Παράλληλα, προβάλλουν επιτακτικά το αίτημα να μην αποκλειστεί κανένας φοιτητής από την εξεταστική, να εξασφαλιστεί ισότιμη πρόσβαση για όλους.
Την ίδια στιγμή, φοιτητικοί σύλλογοι συνεχίζουν τις διεκδικήσεις με παρεμβάσεις σε σχολές και Πρυτανείες, ζωντανεύουν τις σχολές τους με διά ζώσης μαθήματα.
Σε κινητοποίηση αποφάσισαν να προχωρήσουν αύριο Πέμπτη και στη Θεσσαλονίκη, στη 1 μ.μ. στο Αγαλμα Βενιζέλου, οι Φοιτητικοί Σύλλογοι του ΑΠΘ, μετά από σύσκεψη που πραγματοποίησαν, ενώ στη σχετική τους ανακοίνωση τονίζουν πως θα συμμετέχουν και στο απεργιακό κάλεσμα εργατικών σωματείων για τις 3 Ιούνη.
Στο πλαίσιο των Φεστιβάλ αυτών η ΚΝΕ ξεδιπλώνει και πλούσιες δράσεις προετοιμασίας τους, με αθλητικά τουρνουά, παιχνίδια κ.ά. σε πόλεις και γειτονιές, και ο «Ριζοσπάστης» ρίχνει σήμερα ματιές σε όλη αυτήν τη δραστηριότητα.
Το απόγευμα του Σαββάτου στην πλατεία Πατριάρχου έγινε το Μαθητικό Φεστιβάλ της ΚΝΕ στη Νέα Φιλαδέλφεια, με τη συμμετοχή δεκάδων μαθητών.
Οι μαθητές συζήτησαν με καθηγητές τους για το σχολείο που έχουν ανάγκη σήμερα, με βάση τις δυνατότητες που υπάρχουν. Το σχολείο που θα μπορεί να τους μορφώνει ολόπλευρα, που γι' αυτό αγωνίστηκαν το προηγούμενο διάστημα και συνεχίζουν.
Σε αυτόν ακριβώς τον αγώνα ήταν βασισμένη και η έκθεση της ΚΝΕ με τίτλο «Το δίκιο των μαθητών νίκησε! Ο αγώνας συνεχίζεται», δίνοντας την ευκαιρία να συζητήσουν για τα πολύτιμα συμπεράσματα των μεγάλων μαθητικών αγώνων του προηγούμενου διαστήματος. Στον αγώνα όπου έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο και τα μαθητικά συμβούλια.
Ξεχωριστή θέση στο Φεστιβάλ είχαν τα γεγονότα με τους δολοφονικούς βομβαρδισμούς του Ισραήλ στην Παλαιστίνη, που έχουν συνταράξει το τελευταίο διάστημα και τους μαθητές. Ιδιαίτερο τόνο έδωσε η ομάδα του «κόκκινου Αερόστατου», με το σύνθημα που έφτιαξαν και ανάρτησαν στο Φεστιβάλ, «Οχι στον πόλεμο - Αλληλεγγύη στον λαό της Παλαιστίνης».
Με το πλούσιο πρόγραμμα θέλησαν να αναδείξουν την ανάγκη να μπουν περισσότεροι μαθητές στην πάλη για να αλλάξει ο κόσμος της αδικίας.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με συναυλία από μαθητικό συγκρότημα και αφιέρωμα στο αντιφασιστικό τραγούδι.
Αντίστοιχο ραντεβού δόθηκε το Σάββατο στο Πάρκο Τρίτση.
Το πρόγραμμα άνοιξε με χαιρετισμό από μαθήτρια μέλος της ΚΝΕ και με συζήτηση - παιχνίδι «Ξέρω τι έκανες μέσα στην καραντίνα», όπου οι μαθητές κουβέντιασαν όλοι μαζί την ανάγκη να διεκδικήσουν ελεύθερο χρόνο και ποιοτική - δωρεάν για όλους - αξιοποίησή του. Ακολούθησαν παρέμβαση για τον «τρομονόμο» στην Τέχνη και γκράφιτι με τίτλο «Πάρκο ανοιχτό στον λαό, κλειστό στα επιχειρηματικά συμφέροντα».
Με μεγάλη συμμετοχή μαθητόκοσμου κάθε ηλικίας πραγματοποιήθηκε το Σάββατο το Μαθητικό Φεστιβάλ της ΚΝΕ στην πλατεία Σουρμένων στο Ελληνικό.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε από την παρουσίαση ανοιχτού μαθήματος φλαμένκο από την ομάδα του Στεκιού Πολιτισμού της ΚΝΕ και συνεχίστηκε με χαιρετισμό μαθήτριας, που κάλεσε να συνεχιστεί η πάλη για τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών.
Ακολούθησαν θεατρικό δρώμενο για την ειρήνη από την ομάδα του «κόκκινου Αερόστατου» Γλυφάδας - Βούλας, αλλά και παιχνίδι ερωτήσεων με θέμα «Δίνουμε "τρόπο" στην οργή, αγωνιζόμαστε για να νικήσει η ζωή», με μαζική συμμετοχή μαθητών. Στον χώρο υπήρχαν παράλληλα δραστηριότητες όπως αντιφασιστικό γκράφιτι, μουσικοκινητικό εργαστήρι για μικρότερες ηλικίες και εργαστήρι κόμικ.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με χιπ χοπ συναυλία από τον Arcy, τους Rhyme Riot και τον Raibo.
Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ, οι μαθητές άνοιξαν πανό και με μια φωτογραφία έστειλαν το δικό τους μήνυμα αλληλεγγύης στον αγώνα του λαού της Παλαιστίνης.
Οι εκδηλώσεις άνοιξαν με χαιρετισμό μαθητή μέλους της ΚΝΕ, ο οποίος αναφέρθηκε στο σύνθημα του Φεστιβάλ αλλά και στη δράση των μαθητών μπροστά στα έντονα φαινόμενα καταστολής που συνέβησαν το προηγούμενο διάστημα στην περιοχή.
Στη συνέχεια παρουσιάστηκε θεατρικό από μαθητές με τίτλο «Εκπαίδευση είναι εκείνο που έχει μείνει, όταν πια έχουμε ξεχάσει κάθε τι που μάθαμε στο σχολείο - Αλμπερτ Αϊνστάιν», το οποίο έβγαλε γέλιο και ταυτόχρονα ανέδειξε τα πολύτιμα συμπεράσματα των μεγάλων μαθητικών αγώνων του προηγούμενου διαστήματος.
Ακολούθησε παρουσίαση και ανοιχτό μάθημα φλαμένκο από την ομάδα του Στεκιού Πολιτισμού της ΚΝΕ, ενώ το ενδιαφέρον συγκέντρωσε το παιχνίδι ερωτήσεων με τίτλο το σύνθημα του Φεστιβάλ, το οποίο ανέδειξε πλευρές της καθημερινότητας που βιώνουν οι μαθητές, όπως η τηλεκπαίδευση, η καραντίνα, η καταστολή, η οικονομική κρίση κ.ο.κ.
Σκίτσο αλληλεγγύης στον λαό της Παλαιστίνης έφτιαξαν μαθητές του ΕΠΑΛ Νέας Σμύρνης, και κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ οι παρευρισκόμενοι συγκεντρώθηκαν γύρω από αυτό και φώναξαν σχετικά συνθήματα.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με συναυλίες από μαθητικό συγκρότημα, τους Rhyme Riot και τον Raibo.
Το σκάκι και ο παιδότοπος για τους μικρότερους φίλους της Οργάνωσης γέμισαν από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις.
Το απόγευμα του Σαββάτου Μαθητικό Φεστιβάλ έγινε και στην Ελευσίνα, στην πλατεία Ηρώων.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με χαιρετισμό από την Χρυσούλα Τσακιλτσίδη, μέλος του ΤΣ Βορειοδυτικής Αττικής της ΚΝΕ, και συνεχίστηκε με συζήτηση με θέμα «Το σχολείο που έχουμε σήμερα vs το σχολείο που έχουμε ανάγκη», με εκπαιδευτικούς από 2ο ΓΕΛ, 1ο Γυμνάσιο και ΕΠΑΛ Ελευσίνας, όπου έγινε συζήτηση για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι μαθητές τη φετινή χρονιά, τους αγώνες τους, αλλά και τη συνολική κατάσταση στα σχολεία σήμερα, σε αντίθεση με το σχολείο που οι ίδιοι οι μαθητές ονειρεύονται και έχουν ανάγκη.
Υψώνοντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα, οι μαθητές εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους στον λαό της Παλαιστίνης.
Ακολούθησαν παρουσίαση εικαστικού δρώμενου με τίτλο «Δεν φιμώνεται η Τέχνη», από την εικαστική ομάδα του Στεκιού Πολιτισμού Μενιδίου της ΚΝΕ, και ανοιχτό μάθημα Latin χορού από την ομάδα του Στεκιού Πολιτισμού της Αθήνας. Οι εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν με μεγάλη συναυλία από τους Rock 'n' Roll Freak Show και λαϊκό πρόγραμμα από τους «Τρεις παρά Τέταρτος».
Στον χώρο λειτούργησαν διάφορα περίπτερα και εκθέσεις.
Με μαζική συμμετοχή μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων πραγματοποιήθηκε το Σάββατο τουρνουά μπάσκετ 3 on 3 από τις Μαθητικές Οργανώσεις Λάρισας της ΚΝΕ, στο πάρκο του Αγ. Αντωνίου, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά την ανάγκη που έχουν οι μαθητές να ξεσκάσουν μετά από τόσους μήνες εγκλεισμού! Με την ολοκλήρωση των αγώνων έγιναν οι βραβεύσεις, δόθηκαν αναμνηστικά σε όλους και ανανέωσαν το ραντεβού τους για το Σάββατο 29 Μάη, στο Μαθητικό Φεστιβάλ, στο Φρούριο.
Με τη συμμετοχή δεκάδων νέων έγιναν επίσης τουρνουά μπάσκετ και βόλεϊ που διοργάνωσε η Οργάνωση Ιεράπετρας της ΚΝΕ, με σύνθημα «Ο αθλητισμός είναι ανάγκη! Δεν θα έπρεπε να είναι εμπόρευμα!», που έδωσε ώθηση σε μαθητές να προχωρήσουν σε συλλογή υπογραφών για την αναβάθμιση των αθλητικών εγκαταστάσεων, που είναι χρόνια παραμελημένες. Η συλλογή υπογραφών συνεχίζεται, με προοπτική τα αιτήματα των μαθητών για τις αθλητικές εγκαταστάσεις να κατατεθούν στον δήμο.
Για την Ιστορία, πραγματοποιήθηκαν δύο τουρνουά μπάσκετ και ένα βόλεϊ. Οι νικητές βραβεύτηκαν με κύπελλο, μετάλλια και με την έκδοση της Ιδεολογικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ «Αντεπίθεση για μία κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση. Τον σοσιαλισμό!». Ολοι οι συμμετέχοντες πήραν αναμνηστικό σε κόκκινο χαρτόνι με δηλώσεις των Κουβανών αθλητών Τεόφιλο Στίβενσον και Αντόνιο Χουαντορένα, που αναδεικνύουν την ανωτερότητα του σοσιαλισμού στον αθλητισμό, καθώς και τις θέσεις του ΚΚΕ για τη Φυσική Αγωγή στην Εκπαίδευση.
Στον χώρο υπήρχε έκθεση για τον αθλητισμό, που αναδείκνυε από τη μία τη σαπίλα του εμπορευματοποιημένου αθλητισμού και από την άλλη το πώς ο αθλητισμός γίνεται πραγματικά μαζικός και ποιοτικός για την πλειοψηφία του λαού στον σοσιαλισμό.
Οι συμμετέχοντες ανανέωσαν το ραντεβού τους για το Σάββατο 29 Μάη, στο Μαθητικό Φεστιβάλ στην κεντρική πλατεία της Ιεράπετρας.
Μαθητικό τουρνουά ποδοσφαίρου έγινε και στα Γιάννενα, στα γήπεδα της Κιάφας, στο πλαίσιο της προετοιμασίας του Μαθητικού Φεστιβάλ.
Με τη συμμετοχή δεκάδων μαθητών έγινε επίσης μπροστά στο Μαθητικό Φεστιβάλ το πιο μεγάλο μαθητικό τουρνουά ποδοσφαίρου που έχει γίνει στην Καστοριά τα τελευταία χρόνια.
Αντίστοιχα, στον Εύοσμο έγινε διαγωνισμός BMX, με τον οποίο οι μαθητές της περιοχής διατράνωσαν το αίτημά τους για πάρκα ΒΜΧ και συνολικά χώρους ψυχαγωγίας.
Για να πετύχουμε τα παραπάνω θέσαμε ως επίκεντρο τη μαθητική ΟΒ, τις δυνάμεις και τους φίλους της ΚΝΕ σε κάθε χώρο. Η συζήτηση με βάση το περιεχόμενο των Μαθητικών Φεστιβάλ, η δημιουργία ομάδων (θεατρική ομάδα, ομάδα σκίτσου), η προσπάθεια να δουλέψουμε πιο πολλοί με πιο πολλούς συνέβαλαν στην προπαγάνδιση των Φεστιβάλ, στην επιτυχημένη συμμετοχή, καθώς και στο να κάνουν το βήμα να οργανωθούν στην ΚΝΕ παιδιά που συναντηθήκαμε σε μια σειρά από μάχες όλο το προηγούμενο διάστημα.
Για όλα αυτά, λοιπόν, κανένας δεν πρέπει να λείψει από τα φετινά Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ. Συνεχίζουμε, με ενθουσιασμό από τις «πρώτες μας επιτυχίες», στα επόμενα ραντεβού για τον Νότιο Τομέα της Αττικής στην Καλλιθέα το Σάββατο 29/5 στην πλατεία Νερού, στο Μπραχάμι την Κυριακή 30/5 στο Πάρκο Ασυρμάτου και στο Μοσχάτο, όπου για πρώτη φορά μετά από χρόνια θα πραγματοποιηθεί Μαθητικό Φεστιβάλ, την Κυριακή 6/6, στην πλατεία Μεταμορφώσεως.
Copyright 2021 The Associated |
Η απόφαση πάρθηκε μετά από τις αλλεπάλληλες ανακοινώσεις με σχετικά αιτήματα από Ενώσεις Γονέων και την ΑΣΓΜΕ κι ενώ το κλίμα στα Λύκεια έδειχνε καθαρά εδώ και μέρες ότι οι μαθητές της Γ' τάξης δεν ήταν διατεθειμένοι να ριψοκινδυνέψουν τη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις πηγαίνοντας στα σχολεία τους που κλείνουν το ένα μετά το άλλο από κρούσματα μέχρι και τρεις μέρες πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις που αρχίζουν στις 14 Ιούνη.
Για τις υπόλοιπες τάξεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα μαθήματα θα λήξουν στις 11 Ιούνη, ενώ τα Δημοτικά Σχολεία και τα Νηπιαγωγεία θα λειτουργήσουν μέχρι τις 25 Ιούνη. Οι παρατάσεις αυτές που δόθηκαν ωστόσο για το σχολικό έτος φαίνεται ότι είναι «σταγόνα στον ωκεανό» για τα κενά και τις ελλείψεις που έχουν συσσωρευθεί στους μαθητές από το παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων. Κι ενώ σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας μια σειρά διεθνών οργανισμών έχουν παρουσιάσει μελέτες αποτυπώνοντας τις μεσομακροπρόθεσμες συνέπειες της πανδημίας στους μαθητές, στη χώρα μας το υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής δεν έχουν αποτυπώσει καμιά επίσημη εκτίμηση γι' αυτές και για την αντιμετώπισή τους. Ωστόσο μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές ελλείψεις παρουσιάζονται ανάγλυφες τώρα που επέστρεψαν οι μαθητές στις τάξεις.
Η «απάντηση» του υπουργείου Παιδείας είναι, πέρα από την ολιγοήμερη παράταση του σχολικού έτους, η χαλάρωση των πρωτοκόλλων του ΕΟΔΥ για μείωση της καραντίνας σε δέκα μέρες και η απόφαση για κλείσιμο σχολείων με πάνω από 4 κρούσματα (παλιότερα ήταν πάνω από 3) να παίρνεται κατά περίπτωση. Πρόκειται για μια φανερή προσπάθεια να περιορίσει σε χρόνο και έκταση τα νέα «κλεισίματα» στα σχολεία λόγω των κρουσμάτων. Ωστόσο και αυτά αποδεικνύονται κενό γράμμα αφού τα κρούσματα πολλαπλασιάζονται και σχολικά τμήματα κλείνουν κατά δεκάδες ανά την επικράτεια. Ετσι, οι μαθητές γυρνούν και πάλι στην προβληματική τηλεκπαίδευση, χωρίς να προλάβουν να αναπληρώσουν απώλειες που έχουν δημιουργηθεί από πέρσι ακόμα και συσσωρεύοντας νέες.
Ολα τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα του πώς διαχειρίστηκε η κυβέρνηση την αντιμετώπιση της πανδημίας σε σχέση με τα σχολεία, αρνούμενη να πάρει τα μέτρα που εδώ και ένα χρόνο ζητούν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές για αραίωση των μαθητών στις τάξεις, για αξιοποίηση χώρων που υπάρχουν και πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, για κανονικές ιχνηλατήσεις και συχνά δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλα τα σχολεία, καθώς όλα αυτά τα βλέπει ως κόστος!
Η μόνη επιλογή της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία ήταν λοιπόν το ανοιγο-κλείσιμό τους, με όσα αυτό συνεπάγεται, με βάση το «δεδομένο» της άρνησής της να πάρει ουσιαστικά μέτρα.
Κι όλα αυτά δεν αφορούν μόνο τις λίγες βδομάδες που μετράμε πλέον μέχρι τις καλοκαιρινές διακοπές για τα σχολεία, αλλά κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και για τους όρους με τους οποίους θα λειτουργήσουν τη νέα χρονιά. Γιατί, για παράδειγμα, η κυβέρνηση μπορεί να διαφημίζει - και διά στόματος πρωθυπουργού - τους επικείμενους 5.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, όμως σήμερα στα σχολεία δουλεύουν πάνω από 50.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που σημαίνει ότι τόσα θα είναι τα κενά και οι ανάγκες από Σεπτέμβρη, χωρίς να υπολογίσουμε και τις συνταξιοδοτήσεις που θα υπάρξουν φέτος. Και όλοι καταλαβαίνουν ότι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία είναι προϋπόθεση για την αναπλήρωση των απωλειών των μαθητών κι όχι να γυρίζουν οι αναπληρωτές ανά την Ελλάδα με μια βαλίτσα στο χέρι και να ψάχνουν τι διδάχθηκε και τι όχι, μπαίνοντας στις τάξεις τον Οκτώβρη και τον Νοέμβρη.
Η ίδια ανάγκη υπάρχει και για το προσωπικό καθαριότητας, που θα μπορούσε με αφορμή και την πανδημία να μονιμοποιηθεί και να προσληφθεί όλο το απαραίτητο προσωπικό, όμως η κυβέρνηση το αρνείται, λες και δεν είναι μόνιμη η ανάγκη της καθαριότητας στα σχολεία. Πολύ περισσότερο που δεν γνωρίζουμε τη νέα σχολική χρονιά πώς θα επιδράσει στα σχολεία η εξέλιξη της πανδημίας, αφού ο εμβολιασμός στις μικρές ηλικίες είναι ακόμα υπό συζήτηση.
Αντί η κυβέρνηση λοιπόν να σκύψει πάνω σε αυτές τις ανάγκες που είναι γνωστές και η πανδημία τις ανέδειξε ακόμα περισσότερο, επέλεξε να δει την πανδημία ως ευκαιρία για να νομοθετήσει και να προωθήσει μια σειρά από αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις για τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, φέρνοντας αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης με την ελάχιστη βάση εισαγωγής που θα πετάξει χιλιάδες υποψηφίους εκτός Ανώτατης Εκπαίδευσης, κατηγοριοποιώντας ακόμα περισσότερο τα σχολεία με τον αναγκαστικό ορισμό προτύπων - πειραματικών, ενισχύοντας τις αποσπασματικές δεξιότητες, κόντρα στη στέρεη ολοκληρωμένη γνώση, ανοίγοντας τη συζήτηση για ψηφιακό και πολλαπλό βιβλίο κ.ά. Και προχωρά σε αυτά χτίζοντας πάνω στις προηγούμενες αναδιαρθρώσεις του ΣΥΡΙΖΑ, με τις εκτεταμένες συγχωνεύσεις που όξυναν την κατηγοριοποίηση στην Ανώτατη Εκπαίδευση, με την αποστέωση του σχολείου με «εκπτώσεις» εκπαιδευτικού προσωπικού και περικοπές μαθημάτων, με την ακύρωση της Γ' Λυκείου και τη μετατροπή της σε φροντιστήριο των πανελλαδικών, την υλοποίηση του δίχρονου υποχρεωτικού νηπιαγωγείου με κοντέινερ κ.λπ.
Τόσο η ασφάλεια των μαθητών στα σχολεία όσο και το φρενάρισμα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων που είτε σχεδιάζει είτε υλοποιεί ήδη η κυβέρνηση σε αυτά, είναι υπόθεση του κινήματος εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών να τα απαιτήσουν και να τα απαντήσουν, με τη συνέχιση και το δυνάμωμα των αγώνων που έδειξαν μέχρι τώρα ότι μπορούν να αποκαλύπτουν τις ευθύνες της κυβέρνησης και να αποσπούν έστω και μερικές κατακτήσεις.
Μόρφωση, συλλογικότητα, δημιουργικότητα, άθληση, πολιτισμός, διασκέδαση στο επίκεντρο του περιεχομένου της
Η Διατμηματική Επιτροπή της ΚΕ του ΚΚΕ προετοιμάζει ένα ξεχωριστό πρόγραμμα, ειδικά διαμορφωμένο γι' αυτές τις ηλικίες, το οποίο θα ανακοινωθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.
Η γλυκιά προσμονή των παιδιών για την κατασκήνωση, η εμπιστοσύνη των γονιών, η υπόσχεση και διαβεβαίωση που δίνεται κάθε χρόνο στην κατασκήνωση «θα τα πούμε και του χρόνου» φανερώνουν τη μεγάλη επιτυχία της παιδικής κατασκήνωσης, που ξεκίνησε δειλά δειλά με τη συμμετοχή λίγων παιδιών στη Σούδα της Κρήτης το 2013 και πλέον συμμετέχουν εκατοντάδες!
Η κατασκήνωση του «κόκκινου Αερόστατου» είναι μια υποδειγματική παιδική κατασκήνωση, που κερδίζει τις καλύτερες εντυπώσεις κάθε χρόνο!
-- Δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να γνωρίσουν καινούργια μέρη, ειδικά αν αναλογιστούμε τις δυσκολίες των λαϊκών οικογενειών να καλύψουν τα έξοδα ποιοτικών διακοπών σε διαφορετικούς προορισμούς. Φέτος οι μικροί κατασκηνωτές θα μάθουν για την πλούσια Ιστορία της Λέσβου και τους αγώνες του λαού της. Θα γνωρίσουν πλευρές της λαϊκής παράδοσης, του πολιτισμού και της γεωγραφίας της.
-- Τα παιδιά θα μείνουν για 4 μέρες μέσα στη φύση, σε άμεση και ζωντανή επαφή με τα δέντρα, το χώμα, τη θάλασσα. Θα βιώσουν έτσι μία πρωτόγνωρη εμπειρία, τουλάχιστον για την πλειοψηφία των παιδιών από τα μεγάλα αστικά κέντρα, που τόσο πολύ έχουν ανάγκη, ειδικά μετά την παρατεταμένη καραντίνα και τις επιπτώσεις που έχει στον ψυχισμό τους.
-- Κάθε χρόνο στο πρόγραμμα της παιδικής κατασκήνωσης ξεχωρίζουν η ενασχόληση με τον Αθλητισμό και τις Τέχνες. Μέσα από τις δραστηριότητες αυτές τα παιδιά γυμνάζονται και διοχετεύουν την ενέργειά τους, αποκτούν εμπειρίες και ερεθίσματα, αναπτύσσουν δεξιότητες. Μαθαίνουν να παρατηρούν, εξασκούν τη λεπτή κινητικότητα, εξοικειώνονται με το σώμα τους, αυξάνουν την αυτοπεποίθηση και τη δημιουργικότητά τους.
-- Μέσα από το καθημερινό δομημένο πρόγραμμα τα παιδιά εκπαιδεύονται να συνεργάζονται και να συμβιώνουν. Γνωρίζουν εκατοντάδες άλλα παιδιά, αναπτύσσουν την κοινωνικότητά τους, δημιουργούν νέες και (ειδικά στο πλαίσιο αυτό) πολύ δυνατές φιλίες. Στόχος είναι να καλλιεργηθούν αξίες όπως η συλλογικότητα, η συντροφικότητα, ο σεβασμός στους κανόνες και στους υπόλοιπους κατασκηνωτές και η πειθαρχία στο «κοινό καλό» της ομάδας. Ολες οι δραστηριότητες γίνονται κατά ομάδες παιδιών μαζί με τον ομαδάρχη τους. Η κάθε ομάδα δένεται με πολλούς τρόπους: Κοινό όνομα, κοινό σύνθημα, κοινή διαμόρφωση του προγράμματος, κοινοί στόχοι. Αντιπροσωπεύονται πάντα και καλούνται ως ομάδα μαζί με τον ομαδάρχη τους. Ο ομαδάρχης φροντίζει για την ομαλή διαβίωση των παιδιών, την τήρηση του προγράμματος της κατασκήνωσης και τη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων. Προπαντός φροντίζει να περάσουν τα παιδιά αυτές τις μέρες ευχάριστα και με ασφάλεια. Ταυτόχρονα, τα παιδιά μαθαίνουν να είναι ανεξάρτητα, να αναπτύσσουν ακόμα παραπέρα τις δεξιότητες της αυτοεξυπηρέτησης και της αυτοκυριαρχίας. Τα παιδιά οργανώνουν το φαγητό τους, τηρούν τους κανόνες προσωπικής υγιεινής και την καθαριότητα του χώρου, οργανώνουν τα προσωπικά τους αντικείμενα στη βάση των υποδομών που υπάρχουν, αλλά με μια κάποια αυτονομία και αίσθημα ευθύνης για τον εαυτό τους.
-- Τα γενικά οφέλη της κατασκήνωσης αποκτούν νέο και ακόμα πιο ξεχωριστό περιεχόμενο στο πλαίσιο της φιλοξενίας των Αντιιμπεριαλιστικών Διημέρων της ΚΝΕ. Μέσα από το πολύμορφο και προσαρμοσμένο πρόγραμμα ειδικά για την παιδική κατασκήνωση, τα παιδιά παίρνουν μέρος σε πλούσιες δραστηριότητες, πραγματοποιούν επισκέψεις και παρακολουθούν παραστάσεις, μαθαίνουν καινούρια πράγματα, παίρνουν ερεθίσματα από τους νέους μεγαλύτερης ηλικίας. Ειδικά, φέτος, ξεχωριστή θέση στις δραστηριότητες θα έχει η φιλία των λαών από τις δύο μεριές του Αιγαίου, Ελλάδας και Τουρκίας, όπως επίσης τα μεγάλα δεινά της σημερινής άδικης κοινωνίας, ο πόλεμος και η προσφυγιά. Θέλουμε να τροφοδοτήσουμε τον προβληματισμό των παιδιών, τα καλούμε να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις.
Φυσικά, τη δική του ξεχωριστή θέση στην παιδική κατασκήνωση θα έχει το περιοδικό «κόκκινο Αερόστατο», που συντροφεύει κάθε μικρή και μεγάλη δραστηριότητα των παιδιών αυτής της ηλικίας, αλλά και η νέα έκδοση της «Σύγχρονης Εποχής», «Κι όμως, κινείται...».