Την προσπάθεια της κυβέρνησης να τρομοκρατήσει τους μαθητές και να ποινικοποιήσει τους αγώνες τους, καταγγέλλει το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Θεσσαλονίκης, με αφορμή την παρέμβαση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης που ζητά από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να φροντίσουν για τη συμμόρφωση των μαθητών και των γονιών τους.
Το ΣΑΣΘ σημειώνει σε ανακοίνωσή του: «Μας απειλούν: η "κατάληψη σχολικών συγκροτημάτων και η διακοπή λειτουργίας των σχολείων" είναι αξιόποινη πράξη και διώκεται! Αλήθεια, τι πρέπει να κάνουμε όταν τα σχολεία μας έτσι κι αλλιώς δε λειτουργούν με ευθύνη του κράτους; Τι πρέπει να κάνουμε όταν δεν έχουμε κτίρια, αίθουσες, βιβλία, εκπαιδευτικούς; Τι πρέπει να κάνουμε όταν δεν έχουμε συγκοινωνία για να πάμε στο σχολείο; Οταν είμαστε σαν τις σαρδέλες στα 30άρια τα τμήματα; Οταν η coca cola λιμπίζεται τα σχολεία μας για να γίνει ο χορηγός τους κι εμείς οι πελάτες της;»...
Το ΣΑΣΘ καλεί τους μαθητές να συνεχίσουν με ακόμη μεγαλύτερη αποφασιστικότητα τον αγώνα τους, να προχωρήσουν σε συνελεύσεις σε κάθε τάξη και σχολείο, για να αποφασίσουν κλιμάκωση της δράσης τους, τα 15μελή και τα 5μελή να συνεδριάσουν για τις πρωτοβουλίες που θα πάρουν, να εκδώσουν αποφάσεις καταδίκης των αντιλαϊκών μέτρων, να πραγματοποιήσουν κοινές συσκέψεις των σχολείων σε κάθε Δήμο και γειτονιά για συντονισμό του αγώνα για τη δημιουργία τοπικών συντονιστικών σε κάθε περιοχή.
Πανελλαδική ημέρα δράσης και η χτεσινή για μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία
Στην Αθήνα, μαθητές από μουσικά σχολεία, το καλλιτεχνικό σχολείο αλλά και άλλα σχολεία της Αττικής, με γονείς και εκπαιδευτικούς συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Κλαυθμώνος. Με τους μαθητές των μουσικών σχολείων να δίνουν ρυθμό με τα όργανά τους, πορεύτηκαν προς το υπουργείο Οικονομικών, ζητώντας από την κυβέρνηση να αναλάβει την ευθύνη της μεταφοράς, την οποία πρακτικά τώρα φορτώνει στις πλάτες των γονιών. Αντιπροσωπεία τους και δήμαρχοι από περιοχές της Αττικής συναντήθηκαν αρχικά με εκπροσώπους του γραφείου του υπουργού Οικονομικών και στη συνέχεια παραπέμφθηκαν στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους όπου έγινε συνάντηση με αρμόδια επιτροπή. Σύμφωνα με εκπροσώπους των γονιών, ειπώθηκε ότι από την πλευρά του υπουργείου έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες για να δοθούν τα χρήματα και ότι απαιτείται να ρυθμιστεί νομοθετικά το θέμα της καταβολής των χρεών προς τους ιδιοκτήτες των πούλμαν.
Οι γονείς και όλη η σχολική κοινότητα των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων αλλά και των υπόλοιπων σχολείων για τα οποία απαιτείται μετακίνηση των μαθητών τους, που έχουν εισπράξει μέχρι στιγμής «κατανόηση» αλλά και έναν εμπαιγμό από την πλευρά των αρμοδίων (υπουργεία, Περιφέρεια κλπ) οι οποίοι πετούν το μπαλάκι ο ένας στον άλλο, ζητούν να δοθεί άμεσα λύση στο πρόβλημα.
Αστυνομικός τράβηξε πιστόλι κατά το κυνήγι δύο μαθητών
Με τρομοκρατική επέμβαση της αστυνομίας στο χώρο του σχολείου, που οδήγησε και σε συλλήψεις 17χρονων μαθητών, «αντιμετωπίστηκε» η αγωνιστική προσπάθεια των μαθητών του 1ου Γενικού Λυκείου Ελασσόνας να σπάσουν το κλίμα αυταρχισμού και τρομοκρατίας που έχει δημιουργηθεί με την τοποθέτηση χαφιεδοκαμερών, οι οποίες παρακολουθούν και καταγράφουν τις μαθητικές δραστηριότητες! Προχτές το πρωί, οι μαθητές προχώρησαν σε κατάληψη αντιδρώντας στις χαφιεδοκάμερες, στέλνοντας το μήνυμα ότι δεν δέχονται το «μάθημα» εκφοβισμού και υποταγής που θέλει να τους «διδάξει» η Διεύθυνση του σχολείου. Αμεση ήταν η επέμβαση της αστυνομίας! Ενοπλοι αστυνομικοί, που κατέφτασαν στο χώρο του σχολείου, άρχισαν να κυνηγούν μαθητές και συνέλαβαν δύο, τους οποίους και οδήγησαν στο αστυνομικό Τμήμα Ελασσόνας! Μάλιστα, κατά το κυνήγι των μαθητών ένας αστυνομικός τράβηξε πιστόλι, γεγονός που επιβεβαιώνει η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας και το δικαιολογεί ως εξής: «Λόγω της περιορισμένης ορατότητας, των συνθηκών χαμηλού φωτισμού και προκειμένου να ληφθούν τα μέτρα αυτοπροστασίας τους, ο ένας από τους αστυνομικούς έβγαλε το υπηρεσιακό του όπλο από τη θήκη. Διαπιστώνοντας ακολούθως ότι πρόκειται για άτομα νεαρής ηλικίας, ο αστυνομικός επανέφερε το όπλο στη θήκη». Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση της αστυνομίας «το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, στο πλαίσιο της αστυνομικής έρευνας, ο Διευθυντής του Λυκείου κατήγγειλε στο Αστυνομικό Τμήμα Ελασσόνας ότι άγνωστοι δράστες είχαν προξενήσει φθορές σε εγκαταστάσεις του σχολείου». Και έτσι σε βάρος των δύο ανηλίκων μαθητών σχηματίσθηκε δικογραφία για διακεκριμένες φθορές, που θα υποβληθεί στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών.
Να σημειώσουμε ότι το 1ο Λύκειο, όπως και το Γυμνάσιο και το ΕΠΑΛ που λειτουργούν στον ίδιο χώρο, αντιμετωπίζουν πολλά και πολύ οξυμένα προβλήματα λειτουργίας - ελλείψεις καθηγητών, ασφυκτικά μικρές αίθουσες διδασκαλίας με χαλασμένα κουφώματα και ελλιπή θέρμανση, δυσκολίες και εμπόδια στη μετακίνηση μαθητών από και προς τα χωριά τους κ.ά.
Στο κλίμα φόβου που καλλιεργείται σ' αυτά τα σχολεία είχαν αναφερθεί, με δημόσια και ενυπόγραφη τοποθέτησή τους, πριν λίγο καιρό, γονείς μαθητών, καταγγέλλοντας ότι ο διευθυντής του Γυμνασίου απείλησε πως θα τιμωρηθεί με εξάμηνη φυλάκιση όποιος μαθητής πάρει μέρος σε κατάληψη του σχολείου, ενώ έστειλε έγγραφο στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ζητώντας τη συνδρομή του για την πρόληψη της κατάληψης, αλλά και για την επέμβαση της αστυνομίας.
Σε ανακοίνωσή του το Νομαρχιακό Συμβούλιο Λάρισας της ΚΝΕ, αναφέρει μεταξύ άλλων: «Κάθε χρόνο ταυτίζουν τις κινητοποιήσεις των μαθητών και τις καταλήψεις με ποινικές πράξεις. Εχουν μόνο στόχο τη συκοφάντηση του δίκαιου αγώνα, των δίκαιων αιτημάτων των μαθητών. Προετοιμάζουν το έδαφος για ένταση της ήδη οξυμένης καταστολής, στα σχολεία που επιλέγουν το δρόμο του αγώνα και όχι της υποταγής στην πολιτική του κεφαλαίου και των κομμάτων του που τσακίζει τις λαϊκές οικογένειες, που στερεί το δικαίωμα στη μόρφωση στους μαθητές, που έχει τα σχολεία επί της ουσίας κλειστά, χωρίς βιβλία, καθηγητές και άλλα κενά».
«Μόνη απάντηση στην κατασυκοφάντηση και καταστολή, μπορεί να δώσει το οργανωμένο περιφρουρημένο μαθητικό κίνημα, πλάι στο ταξικό εργατικό. Αυτό φοβούνται! Τη συστράτευση των μαθητών με την εργατική τάξη και τα άλλα λαϊκά στρώματα της πόλης και της υπαίθρου», τονίζει η ΚΝΕ και απαιτεί μεταξύ άλλων «να αφαιρεθούν όλες οι κάμερες. Ούτε σκέψη για τοποθέτηση σε κανένα άλλο σχολείο. Εκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για όλες τις ανάγκες των σχολείων».
Ανακοινώσεις για το θέμα έχουν επίσης εκδώσει το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Λάρισας, και η Λαϊκή Επιτροπή Ελασσόνας που απαιτεί: «Να απομακρυνθούν οι κάμερες. Εξω η αστυνομία από τα σχολεία. Κάτω τα χέρια από τα παιδιά μας»!
Στην εκδήλωση θα γίνει αποκατάσταση του μνημείου που είχε στηθεί από την ΠΕΑΕΑ (Πανελλήνια Ενωση Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης) και το οποίο βεβηλώθηκε πρόσφατα από φασιστοειδή και νοσταλγούς του Χίτλερ.
Η Νομαρχιακή Οργάνωση Νότιας Δωδεκανήσου του ΚΚΕ διοργανώνει εκδήλωση για την 28η Οκτώβρη με τίτλο «Το ηρωικό ΟΧΙ του λαού και το δίδαγμά του σήμερα», το Σάββατο 27 Οκτώβρη, στις 6.30 μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο Ρόδου.
Πετυχημένος ιστορικός περίπατος για μαθητές έγινε την περασμένη Κυριακή στην Πάτρα
Αφετηρία ήταν το βιβλιοπωλείο της «Σύγχρονης Εποχής», όπου έγινε προβολή του dvd της ΚΝΕ για την 28η Οκτωβρίου και πρώτος σταθμός το σημείο που στις 28 Οκτώβρη του '40 βομβαρδίστηκε αστικό λεωφορείο, σκοτώνοντας δεκάδες αμάχους, μεταξύ τους γυναίκες και παιδιά. Αναδείχτηκε ότι η Πάτρα αποτελούσε ουσιαστικά ανοχύρωτη πόλη, ότι σκοπός του αστικού κράτους δεν ήταν να αμυνθεί για την υπεράσπιση της πατρίδας από την επίθεση, αλλά ίσα ίσα να ρίξει μερικές ντουφεκιές «για την τιμή των όπλων».
Δεύτερος σταθμός, τα γραφεία του ΕΑΜ μετά την απελευθέρωση στην Πάτρα, όπου έγινε συζήτηση για το ρόλο του ΕΑΜ, που όχι μόνο οργάνωσε και πρωτοστάτησε στην ένοπλη πάλη κατά του κατακτητή, αλλά έσωσε και το λαό της Πάτρας από την πείνα, την εξαθλίωση και την επιστράτευση για τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και το μέτωπο κατά της ΕΣΣΔ.
Στη συνέχεια, έγινε επίσκεψη στις φυλακές Μαργαρίτη. Με αφορμή τις χειρόγραφες εφημερίδες των κρατουμένων, έγινε αναφορά στις άθλιες συνθήκες κράτησης που είχαν ως αποτέλεσμα το ξέσπασμα εξανθηματικού τύφου που σκότωσε 120 κρατούμενους τον Ιούλη του '42, στην πρωτοπόρα δράση του ΕΑΜ μέσα και έξω από τη φυλακή για να αντιμετωπιστεί η εξαθλίωση και οι άθλιες συνθήκες, αλλά και στην ανυποχώρητη στάση των κομμουνιστών που κράτησε ψηλά το ηθικό όλων των κρατουμένων απέναντι στις κατοχικές δυνάμεις και τους ντόπιους συνεργάτες τους.
Στη συνέχεια, οι μαθητές κατευθύνθηκαν στα Ψηλαλώνια, στην πλατεία όπου στις 9 Μάη του '44 οι δυνάμεις κατοχής διέταξαν τον απαγχονισμό δέκα στελεχών του ΕΑΜ ως αντίποινα για την εκτέλεση δύο Γερμανών ναυτών και δύο ταγματασφαλιτών. Στο σημείο αναδείχτηκε η πολύτιμη βοήθεια που πρόσφεραν στους Γερμανούς οι ντόπιοι συνεργάτες τους, οι γερμανοτσολιάδες, οι ταγματασφαλίτες που ήταν το δεξί τους χέρι στις συλλήψεις, στους βασανισμούς και τις εκτελέσεις κομμουνιστών και άλλων αγωνιστών.
Ο ιστορικός περίπατος ολοκληρώθηκε στην πλατεία Ελευθερίας, στα Προσφυγικά, όπου στις 3 και 4 Δεκέμβρη του 1943 στήθηκε μπλόκο, που κατέληξε στη σύλληψη 200 - μετά τις υποδείξεις των συνεργατών των ναζί - και την εκτέλεση 84 αγωνιστών, στη συντριπτική τους πλειοψηφία μελών της ΕΠΟΝ.
Οπως αναφέρει η Τομεακή Οργάνωση Μαθητών Αχαΐας της ΚΝΕ, μέσα από τον ιστορικό περίπατο, αναδείχτηκαν χρήσιμα συμπεράσματα για το σήμερα, «έγινε φανερή η δύναμη που έχει ο οργανωμένος λαός, όταν παλεύει για το δίκιο του, για να απαλλαγεί από το σύστημα της εκμετάλλευσης που γεννά τη φτώχεια, τις κρίσεις και τους πολέμους».
Το πλήθος των εκδηλώσεων της ΚΝΕ για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου συνεχίζονται όλη αυτή τη βδομάδα. Αυτές τις μέρες είναι προγραμματισμένες οι εξής εκδηλώσεις:
Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή
Η καθυστέρηση στις προσλήψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία αφορά και το μάθημα της δεύτερης ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία. Για το θέμα, κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, Ελένη Γερασιμίδου, Λιάνα Κανέλλη και Θεοδόσης Κωνσταντινίδης. Η Ερώτηση έχει ως εξής:
«Εναν και πλέον μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους και ακόμα δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της β' ξένης γλώσσας επιλογής, δημιουργώντας μεγάλη αναστάτωση σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Εκατοντάδες είναι οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι ακόμα περιμένουν την πρόσληψή τους ως αναπληρωτές. Ενώ οι μαθητές που δε διδάσκονται τη δεύτερη ξένη γλώσσα επιλογής αποτελούν πλειοψηφία.
Η κατάσταση αυτή έρχεται να φέρει το τελικό χτύπημα στη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας για τους μαθητές και στις εργασιακές σχέσεις για τους εκπαιδευτικούς. Πέρσι, το υπουργείο Παιδείας είχε αποφασίσει ότι από τη σχολική χρονιά 2011 - 2012 και για τα επόμενα σχολικά έτη, θα διδάσκεται στα δημοτικά σχολεία όλης της χώρας, εκτός από τα Αγγλικά μία και μόνο δεύτερη ξένη γλώσσα, βάζοντας όρους και προϋποθέσεις.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση, ώστε άμεσα να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των Γαλλικών και Γερμανικών τμημάτων».
Για το ίδιο θέμα, η Επιτροπή Αγώνα Αδιόριστων Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τη διακηρυγμένη στάση του υπουργείου Παιδείας να μην προβεί σε προσλήψεις αναπληρωτών β' ξένης γλώσσας για το σχολικό έτος 2012 - 2013, καταδικάζοντας έτσι τους μαθητές να μη διδάσκονται τη γλώσσα της επιλογής τους, αλλά και τους εκπαιδευτικούς μετά από χρόνια ελαστικής απασχόλησης στην ανεργία. Η Επιτροπή επισημαίνει ότι η στάση αυτή του υπουργείου οδηγεί σταδιακά στην κατάργηση της διδασκαλίας της β' ξένης γλώσσας στα δημόσια σχολεία, γεγονός που θα έχει τραγικές συνέπειες τόσο για τους αδιόριστους όσο και για τους διορισμένους εκπαιδευτικούς γαλλικών - γερμανικών, καθώς σχεδιάζεται δραστική μείωση των εργαζομένων, προκειμένου να υλοποιηθεί ο στόχος των 15 χιλιάδων απολύσεων στο δημόσιο τομέα. Και απαιτεί: Μαζικούς διορισμούς τώρα για την κάλυψη όλων των κενών. Αμεση πρόσληψη εκπαιδευτικών για την κάλυψη των διδακτικών ωρών της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση.
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών τονίζει ότι «η επίκληση των εργασιακών προβλημάτων των γονιών από κυβερνήσεις που τσακίζουν τη ζωή της λαϊκής οικογένειας αποτελεί ξεκάθαρη υποκρισία. Η εγκύκλιος αυτή αντικειμενικά συμβάλλει στην προώθηση του "νέου νηπιαγωγείου", διότι:
α) δημιουργεί εντός του νηπιαγωγείου δυο ζώνες δραστηριοτήτων, όπου τα παιδιά θα λαμβάνουν εκ των πραγμάτων διαφοροποιημένη διαπαιδαγώγηση - μάθηση!
β) ανοίγει το δρόμο στο τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών, σε απώλειες οργανικών θέσεων και στην επιβολή του ωραρίου 8-2.
Η θέση μας είναι ότι για να μπορέσει κάποιος να τοποθετηθεί στην εξέλιξη αυτή πρέπει πρώτα να απαντήσει στα εξής ερωτήματα:
Παιδαγωγικό δεν είναι να παραμένει ένα νήπιο οκτώ ώρες σε μία αίθουσα, χωρίς υποδομή, χωρίς ξεκούραση, χωρίς σωστή διατροφή. Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής και αυτού του νηπιαγωγείου είναι αδύνατο να υπερασπιστείς τόσο το δικαίωμα των παιδιών στην ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση όσο και τα εργασιακά δικαιώματα των νηπιαγωγών.
Συνεπώς φιλολαϊκό είναι να συγκροτηθεί ενιαία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα προνήπια-νήπια με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας και ταυτόχρονη κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στο χώρο. Μία τέτοια Προσχολική Αγωγή, που απαιτεί ανάλογη κτιριακή υποδομή και εποπτικά μέσα, μπορεί να εξασφαλίσει χιλιάδες νέες θέσεις μόνιμης εργασίας.
Τώρα είναι επιτακτική ανάγκη να κατοχυρωθεί νομοθετικά το ωράριο των νηπιαγωγών (των μόνων εργαζομένων στην εκπαίδευση που δεν έχουν συγκεκριμένο ωράριο) με βάση την πάγια θέση μας "εξίσωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας με το ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης".
Τώρα είναι επιτακτική ανάγκη να διασφαλιστεί ότι στα ολοήμερα τμήματα θα εργάζονται δύο μόνιμοι νηπιαγωγοί με πλήρες ωράριο και δικαιώματα και δε θα προσληφθεί καμία/κανείς νηπιαγωγός με ελαστικές μορφές εργασίας.
Τώρα είναι επιτακτική ανάγκη:
Θεωρούμε ότι αυτές οι θέσεις είναι που διασφαλίζουν τόσο τα εργασιακά δικαιώματα των νηπιαγωγών (καθώς και χιλιάδες νέους διορισμούς) όσο και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών του ελληνικού λαού. Συνεπώς το δίλημμα που βάζει το υπουργείο (αν πρέπει να μένουν ή να φύγουν τα παιδιά από το σχολείο), είναι παγίδα! Θέλουν να φέρουν σε αντιπαράθεση γονείς και εκπαιδευτικούς, τη στιγμή που όλοι υποφέρουμε απ' αυτήν την πολιτική. Σήμερα, αυτό που απαιτείται είναι εκπαιδευτικοί - γονείς και εργατικό κίνημα να διεκδικήσουν Προσχολική Αγωγή και νηπιαγωγό που να υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες».
Εκδήλωση με θέμα: «Εξελίξεις στην Εκπαίδευση», οργανώνουν, αύριο Πέμπτη, στις 7 μ.μ., στην ισόγεια αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Λάρισας, οι διοικήσεις των Εργατικού Κέντρου Ν. Λάρισας, Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Μαθητών Ν. Λάρισας, Ενωσης Γονέων Δήμου Λάρισας.
Θετική ανταπόκριση βρήκε η πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου Λάρισας να οργανώσει, σε συνεργασία με το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, δωρεάν διδακτική στήριξη σε μαθητές γυμνασίου - λυκείου, που προέρχονται από οικογένειες ανέργων, μονογονεϊκές, ορφανά, σε μια περίοδο που οι εργατικές και λαϊκές οικογένειες πληρώνουν τις βαριές συνέπειες της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, της βάρβαρης πολιτικής της κυβέρνησης, της ΕΕ και της επίθεσης της εργοδοσίας.
Μετά από σύσκεψη που οργάνωσε το ΕΚΛ με τους γονείς και τα παιδιά που δήλωσαν συμμετοχή, ξεκίνησαν από προχτές, Δευτέρα, και συνεχίζονται σε καθημερινή βάση - Δευτέρα έως Σάββατο, απογευματινές ώρες, σε αίθουσα του ΕΚΛ - τα μαθήματα (Μαθηματικά, Φιλολογικά, Φυσική, Χημεία, Οικονομικά, Πληροφορική) και ειδικότητας Παθολογίας για μαθητές ΕΠΑΛ.
Το ΕΚΛ θεωρεί ότι η ταξική αλληλεγγύη σε όσους έχουν πιο οξυμένα προβλήματα, σε όσους αγωνίζονται, πρέπει να αποτελεί στοιχείο της δράσης των συνδικάτων, όχι με τη μορφή της ελεημοσύνης, αλλά δεμένα με την οργάνωση της πάλης για την επίλυση των προβλημάτων.
Σ' αυτή την κατεύθυνση θα δυναμώσει τις πρωτοβουλίες ταξικής αλληλεγγύης για τα προβλήματα των ανέργων, της Υγείας, της Πρόνοιας, της Εκπαίδευσης, των χαρατσιών και της βαριάς φορολογίας, ενάντια στα διόδια, σε κάθε προσπάθεια διακοπής ρεύματος, νερού, κατασχέσεων σπιτιών και άλλων περιουσιακών στοιχείων, ενάντια στην ακρίβεια, στο πετσόκομμα μισθών και συντάξεων, δεμένα με την ανάπτυξη της διεκδικητικής πάλης, στην οποία πρέπει να συμμετέχουν όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι και νεολαίοι.