Τετάρτη 20 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΚΣ ΑΕΙ
Αμεση αντίσταση στις κυβερνητικές επιλογές

Για την ολομέτωπη επίθεση που ετοιμάζει η κυβέρνηση στην «τριτοβάθμια εκπαίδευση, στο δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της, το επίπεδο σπουδών, την αξία των πτυχίων και βέβαια το επαγγελματικό μέλλον των αποφοίτων», ενημερώνει η Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας ΑΕΙ, με μια ανακοίνωση που τα μέλη της έχουν αρχίσει ήδη να μοιράζουν στις σχολές και να καλούν τους φοιτητές στον αγώνα για υψηλού επιπέδου, δημόσια και δωρεάν, Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση.

Η ΠΚΣ καταγγέλλει την κυβερνητική επίθεση που προωθείται με το νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα και τις ρυθμίσεις που αναμένονται για την οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των πανεπιστημίων, τονίζοντας ότι κινούνται στην κατεύθυνση «της προσαρμογής της ανώτατης και ανώτερης εκπαίδευσης στις επιδιώξεις της ΕΕ και των μονοπωλίων, όπως περιγράφεται από τη "Λευκή Βίβλο" της ΕΕ για την παιδεία και από την απόφαση των Υπουργών Παιδείας στη σύνοδο της Μπολώνια τον Ιούνη του 1999».

Ιδιαίτερα για το νομοσχέδιο για τις Μεταπτυχιακές Σπουδές και την Πανεπιστημιακή Ερευνα, η ΠΚΣ αναφέρει πως «έρχεται να θεσμοθετήσει και να ολοκληρώσει μια σειρά από αλλαγές» που έχουν ξεκινήσει στα πανεπιστήμια (αλλαγές των προγραμμάτων σπουδών, μεταφορά μαθημάτων ειδίκευσης στα Μεταπτυχιακά, ίδρυση δεκάδων Μεταπτυχιακών Ειδίκευσης, που λειτουργούν εις βάρος των προπτυχιακών) και συνεπάγονται «την υποβάθμιση του προπτυχιακού επιπέδου σπουδών, την απαξίωση των πτυχίων και την αποσύνδεσή τους από το επάγγελμα, την ένταση των ταξικών φραγμών και την πλήρη υποταγή του ερευνητικού έργου των ΑΕΙ στα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου». Επισημαίνει ότι πρόκειται για μια προσπάθεια εναρμόνισης της εκπαίδευσης με την εγκαθίδρυση του εργασιακού μεσαίωνα που προωθείται ταυτόχρονα. Συγκεκριμένα, «αυτό που ενδιαφέρει σήμερα το μεγάλο κεφάλαιο είναι να έχει στη διάθεσή του ένα εργατικό δυναμικό που θα μπορεί να προσαρμοστεί εύκολα στις νέες "ελαστικές" εργασιακές σχέσεις. Το μοντέλο του απασχολήσιμου "επιβάλλει" τη μετατροπή του προπτυχιακού κύκλου σε προθάλαμο ισόβιας κατάρτισης και εργασιακής περιπλάνησης».

«Αν δεν εμποδιστούν αυτές οι αντιδραστικές εξελίξεις», προειδοποιεί η ΠΚΣ, «η επιστημονική γνώση και η ειδίκευση, θα είναι προνόμιο λίγων, αυτών που θα αντέξουν τους τόσους φραγμούς και θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν και τα δίδακτρα των Μεταπτυχιακών». Επιπλέον, «θα μετατρέψουν τα ΑΕΙ σε επιχειρήσεις, θα οδηγήσουν σε μια "ευρωπαϊκού τύπου" κατηγοριοποίηση των τμημάτων των ΑΕΙ και των πτυχιούχων τους».

Απέναντι σ' αυτές τις εξελίξεις, «το αίτημα για άμεση απόσυρση του νέου νομοσχεδίου, για να μην περάσει αυτή η πολιτική, η σύγκρουση με τις επιλογές της κυβέρνησης, αποτελούν τη μοναδική λύση», τονίζει η ΠΚΣ, καλώντας τους φοιτητές να ξεσηκωθούν για να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους στη μόρφωση, τη δουλιά, τη ζωή. «Η συλλογική πάλη για όσα μας ανήκουν είναι η μόνη ρεαλιστική διέξοδος. Τα αιτήματα για Δημόσια και Δωρεάν Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, υψηλού επιπέδου, υποταγμένη στις ανάγκες της πλειοψηφίας του λαού, το αίτημα για Μόρφωση - Ειδίκευση - Δουλιά για όλους, απαντούν στις ανάγκες μας και στις ανάγκες της κοινωνίας», καταλήγει στην ανακοίνωση η παράταξη.

ΠΑΜΕ
Ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής

«Το ζήτημα της παιδείας είναι κατ' εξοχήν ζήτημα ταξικό και υπόθεση κύρια της εργατικής τάξης, γι' αυτό πρωτοστατεί στη σύγκρουση ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική και συμπορεύεται με τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας όχι μόνο για την επαναφορά της επετηρίδας, αλλά για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών νόμων και συνολικά της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής».

Τα παραπάνω τονίζει σε ανακοίνωσή του το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο (ΠΑΜΕ), με αφορμή το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών. Το ΠΑΜΕ σημειώνει ότι «σε λίγες μέρες το υπουργείο Παιδείας επαναλαμβάνει τον καταδικασμένο στη συνείδηση των εκπαιδευτικών διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών, δείχνοντας έτσι την εμμονή της κυβέρνησης στην κατάργηση του αντικειμενικού συστήματος προσλήψεων μέσα από την επετηρίδα».

Με αυτό τον τρόπο, υπογραμμίζει το ΠΑΜΕ, η κυβέρνηση αποσυνδέει το πτυχίο από το επάγγελμα και μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε απασχολήσιμους. «Ταυτόχρονα, μετά την κατάργηση της επετηρίδας, προοπτικά, "λύνονται" τα χέρια της κυβέρνησης για να "επιλέγει" μόνο τους πιστούς στην κυβερνητική πολιτική εκπαιδευτικούς», σημειώνει.

«Το ζήτημα της επετηρίδας - συνεχίζει το ΠΑΜΕ - είναι μία μόνο πλευρά της γνωστής αντιλαϊκής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που μετατρέπει τους μαθητές σε εκπαιδεύσιμους, καταρτίσιμους και τους περισσότερους από αυτούς τους εκβράζει νωρίς νωρίς στον Καιάδα της ανεργίας, ενώ παράλληλα γιγαντώνει την παραπαιδεία των φροντιστηρίων και εξαθλιώνει οικονομικά γονείς και οικογένειες».

Σημειώνεται ότι σήμερα αναμένεται να ανακοινωθούν από το ΑΣΕΠ τα εξεταστικά κέντρα όπου θα διεξαχθεί ο διαγωνισμός.

ΚΑΡΔΙΤΣΑ
Αναβλήθηκε η δίκη

Αναβλήθηκε επ' αόριστον η δίκη 2 μαθητών από την Καρδίτσα, που επρόκειτο να διεξαχθεί χτες στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο της πόλης, επειδή συμμετείχαν στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις κατά της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης της κυβέρνησης το 1998 διεκδικώντας το δικαίωμα στη μόρφωση. Η κατηγορία που αντιμετωπίζουν, είναι «παρακώλυση των συγκοινωνιών κατά συναυτουργία».

Σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Παιδείας της ΝΕ Καρδίτσας του ΚΚΕ, αφού καταγγέλλει την αντιεκπαιδευτική πολιτική και τις αυταρχικές μεθόδους της κυβέρνησης, επισημαίνει ότι «οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου και η τρομοκρατία δε θα πτοήσουν τις αγωνιστικές διεκδικήσεις του κινήματος της Παιδείας». Και καταλήγοντας τονίζει ότι «ο αγώνας για την άσκηση και διεύρυνση των κοινωνικών και πολιτικών δικαιωμάτων του λαού, συνδέεται με τον αγώνα για την αναβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας και κανενός είδους κατασταλτικά μέτρα δεν πρόκειται να τον σταματήσουν».

ΒΕΡΟΙΑ
Σοβαρά προβλήματα στη σχολική στέγη

Με Ερώτησεις που κατέθεσαν χτες στη Βουλή,οι βουλευτές του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης και Αγγ. Τζέκης, ζητούν από τον υπουργό Παιδείας να παρθούν άμεσα μέτρα

Με σοβαρά προβλήματα ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά για τους μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς του 4ου Δημοτικού και 6ου Γυμνασίου Βέροιας αλλά και του 5ου Δημοτικού και του 5ου Νηπιαγωγείου Βέροιας.

Σε τριήμερη αποχή προχώρησαν οι μαθητές του 4ου Δημοτικού Σχολείου της Βέροιας μετά από απόφαση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Αίτημα τους η μεταστέγαση του 6ου Γυμνασίου ώστε το νέο κτίριο, όπου συστεγάζονται Δημοτικό και Γυμνάσιο, να παραμείνει στη διάθεση του Δημοτικού Σχολείου, το σχολείο να λειτουργεί σε μόνιμη πρωινή βάρδια και να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός με τα παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας στον ίδιο χώρο. Σημειώνεται ότι και η Ενωση Συλλόγων Γονέων Β`βάθμιας Εκπαίδευσης ζήτησε να εφαρμοστεί η απόφαση της Νομαρχιακής Επιτροπής Παιδείας για τη μετεγκατάσταση του 4ου και 6ου Γυμνασίου Βέροιας σε άλλο νέο διδακτήριο στις εργατικές κατοικίες.

Οι γονείς του 5ου Δημοτικού Σχολείου και 5ου Νηπιαγωγείου Βέροιας με γενική τους συνέλευση διαπιστώνουν για μια ακόμη φορά την ακαταλληλότητα των αιθουσών του σχολικού κτιρίου όπου φοιτούν τα παιδιά κάτω από ιδιαίτερα ακατάλληλες συνθήκες, οι οποίες όχι απλά δεν αρμόζουν στη σύγχρονη εκπαίδευση, αλλά γίνονται και αιτία για συνεχείς και αυξανόμενες απειλές κατά της υγείας των μικρών μαθητών. «Είναι απαράδεκτο, τονίζεται στο ψήφισμα της συνέλευσης, παιδιά ηλικίας 5-11 ετών να κάνουν μάθημα σε υπόγεια, δίπλα από λεβητοστάσια, να χρησιμοποιούν αποθήκες για αίθουσες και να στοιβάζονται σε χώρους 2 επί 2 που κάποιοι επιμένουν να τις ονομάζουν "σχολικές αίθουσες"».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ

Για την οξυμένη αυτή κατάσταση με Ερωτήσεις που κατέθεσαν χτες στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Χουρμουζιάδης και Αγγελος Τζέκης ζητούν να παρθούν άμεσα μέτρα ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και να δοθούν ριζικές και μόνιμες λύσεις σύμφωνα με τις προτάσεις των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων.

Οτι αφορά το 5ο Δημοτικό και 5ο Νηπιαγωγείο Βέροιας, όπως επισημαίνουν οι δύο βουλευτές, εδώ και πέντε χρόνια υπάρχουν σοβαρά προβλήματα σχετικά με τη στέγαση των μαθητών, μια και ο αριθμός των αιθουσών δεν επαρκεί για τα τμήματα που δημιουργούνται από τους 340 μαθητές οι οποίοι φοιτούν εκεί. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι πέντε αίθουσες του νηπιαγωγείου και του ολοήμερου δημοτικού σχολείου λειτουργούν στα υπόγεια του κτιρίου, το οποίο παλιότερα λειτουργούσε σαν χώρος τιμωρίας. Μάλιστα να σημειωθεί ότι με απόφασή του ο νομίατρος (9 Μάρτη 2000) έκρινε ακατάλληλο το νηπιαγωγείο. Το αιτιολογικό ήταν μουχλιασμένοι τοίχοι, ελλιπής φωτισμός, λεβητοστάσιο δίπλα στις αίθουσες κ.ά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εκκενωθεί μόνο μια αίθουσα του νηπιαγωγείου.

Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ημαθίας, με έγγραφό του προς τον ΟΣΚ (27/8/99), ζητούσε την κατασκευή προκάτ στην αυλή του σχολείου για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Παρόμοιο έγγραφο έστειλε με το ίδιο αίτημα και ο νομάρχης Ημαθίας στις 17/5/2000. Παρά τις δεσμεύσεις του ΟΣΚ για την κατασκευή του κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, τίποτε δεν έχει γίνει μέχρι τώρα.

Και για το 4ο Δημοτικό και 6ο Γυμνάσιο η κατάσταση δεν είναι καλύτερη. Τα δύο σχολεία συστεγάζονταν με βάρδιες στο ίδιο κτίριο τα προηγούμενα χρόνια και φέτος δε γνωρίζουν πού θα φοιτήσουν. «Η κατάσταση αυτή είναι αποτέλεσμα των αλληλοσυγκρουόμενων αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Βέροιας και της Νομαρχιακής Επιτροπής Παιδείας», τονίζουν οι κομμουνιστές βουλευτές. Συγκεκριμένα, η Νομαρχιακή Επιτροπή Παιδείας, έχοντας τη σύμφωνη γνώμη των εκπροσώπων των Συλλόγων Γονέων, πρότεινε τη μετεγκατάσταση στο υπάρχον νέο και αχρησιμοποίητο διδακτήριο του 6ου Γυμνασίου Βέροιας. Κάτι τέτοιο θα είχε ως αποτέλεσμα τη λειτουργία χωρίς βάρδιες των παραπάνω σχολείων.

«Ομως το Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας αποφάσισε την εγκατάσταση στα νέα διδακτήρια των 3ου και 4ου Λυκείων, που, ας σημειωθεί, έχουν δικό τους κτίριο και λειτουργούν και τα δύο σε πρωινή βάρδια. Μια απόφαση που κινείται στη λογική σύμπτυξης των τμημάτων και κατάργησης των σχολείων. Η υλοποίηση αυτής της απόφασης θα έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις με μετακινήσεις σχολείων και μαθητών σ' όλη την πόλη», αναφέρουν.

Ανακοινώνονται σήμερα οι βάσεις

Σήμερα το πρωί ανακοινώνονται από το υπουργείο Παιδείας οι βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δίνοντας τέλος στην παρατεταμένη αγωνία των υποψηφίων και των γονιών τους. Αύριο, τα ονόματα των επιτυχόντων και η σχολή στην οποία εισάγονται, αναμένεται να έχουν αναρτηθεί στα λύκεια της χώρας. Η πρωτοφανής καθυστέρηση στην ανακοίνωση των επιτυχόντων αναδεικνύει τα αδιέξοδα της «μεταρρύθμισης», τα οποία για μια ακόμα φορά καλούνται να πληρώσουν γονείς και υποψήφιοι.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, οι θέσεις του παλαιού συστήματος των γενικών εξετάσεων για όλες μαζί τις σχολές ΑΕΙ, ΤΕΙ, στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές, θα είναι 23.660 και με το νέο σύστημα του απολυτηρίου Ενιαίου Λυκείου θα είναι 61.871. Ο συνολικός αριθμός των εισακτέων στα Πανεπιστήμια θα είναι 40.325 και στα ΤΕΙ 42.020, ενώ 1.882 θα εισαχθούν στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, στις στρατιωτικές σχολές, στις σχολές Αστυνομίας και Πυροσβεστικής Ακαδημίας. Ο συνολικός αριθμός των εισακτέων με το νέο και το παλαιό σύστημα εισαγωγής θα υπερβεί τις 85.000 με την προσθήκη των αστυνομικών σχολών.

ΕΝΩΤΙΚΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Τα ειδικά σχολεία στο έλεος της αδιαφορίας

Ούτε ο καθιερωμένος τυπικός αγιασμός δεν έχει γίνει σε μια σειρά ειδικά σχολεία, όπως στο γυμνάσιο - λύκειο κωφών και βαρηκόων Αργυρούπολης, στο ειδικό γυμνάσιο - λύκειο Ηλιούπολης, στο ειδικό σχολείο Χαϊδαρίου αν και βρισκόμαστε ήδη στη δεύτερη βδομάδα από την «επίσημη» έναρξη της σχολικής χρονιάς. «Η σχολική χρονιά ξεκίνησε αλλά κόντρα στην προπαγάνδα του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης, είναι η ίδια πραγματικότητα που όσο και αν το θέλουν κάποιοι, δεν κρύβεται», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΕΣΚ - ΑμΕΑ).

Αλλά και σε άλλα ειδικά σχολεία όπως οι σχολές Τυφλών που τυπικά άρχισαν τα μαθήματα, τα προβλήματα έχουν συσσωρευτεί και οι ελλείψεις είναι τεράστιες με αποτέλεσμα να μην γίνονται μαθήματα: «Αιτία όπου ειδικά σχολεία παραμένουν κλειστά ή υπολειτουργούν, είναι η ακολουθούμενη κυβερνητική πολιτική στην παιδεία γενικότερα και στην ειδική αγωγή ειδικότερα. Μια πολιτική συνεχούς λιτότητας στις δαπάνες από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη δημόσια - δωρεάν παιδεία, με αποτέλεσμα την υποχρηματοδότηση και την παραπέρα υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Αυτή η πολιτική οδηγεί στις τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και άλλο υποστηρικτικό προσωπικό, υλικοτεχνική υποδομή, ειδικά εποπτικά μέσα και εκπαιδευτικά προγράμματα, απαραίτητα για τη λειτουργία των ειδικών σχολείων».

Ο ταξικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης δείχνει το πραγματικό του πρόσωπο, ακόμη πιο σκληρό, για άλλη μια σχολική χρονιά, ιδιαίτερα στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Η οικογένεια του ανάπηρου παιδιού ή του μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καλείται να πληρώσει για τα έξοδα μεταφοράς, ειδικά εποπτικά μέσα και βιβλία, λογοθεραπείες - φυσιοθεραπείες κλπ., υπέρογκα ποσά. «Κοινώς, η ειδική αγωγή στη χώρα μας έχει γίνει για πολύ λίγους, γι' αυτούς που έχουν να πληρώσουν και μάλιστα αδρά», τονίζει η ΕΣΚ - ΑμΕΑ.

Ας σημειωθεί ότι στη χώρα του εκσυγχρονισμού και του πρωτοπόρου δήθεν «κοινωνικού κράτους», από τα 200.000 παιδιά που έχουν ανάγκη ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, φοιτούν σε κάποια ειδική τάξη ή ειδικό σχολείο, δημόσιο ή ιδιωτικό, ανεξαρτήτου ποιότητας και προβλημάτων, μόνο 14.000 μαθητές.

Η ΕΣΚ - ΑμΕΑ τονίζει ότι «με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς επιβεβαιώθηκε η εκτίμησή μας για το χαρακτήρα και τον προσανατολισμό του νέου νόμου για την ειδική αγωγή που ψήφισε η κυβέρνηση παραμονή των τελευταίων βουλευτικών εκλογών για τους γνωστούς λόγους. Χαρακτήρας αντιλαϊκός και αντιαναπηρικός, γιατί η φιλοσοφία και η κατεύθυνσή του, είναι η διάλυση της όποιας υπάρχουσας ειδικής αγωγής στη χώρα μας στο όνομα της δήθεν ένταξης και ενσωμάτωσης. Δηλαδή αν έχεις να πληρώσεις καλώς, αλλιώς οδηγήσε στους σύγχρονους Καιάδες του εκσυγχρονισμού, της ΟΝΕ, της ελεύθερης αγοράς και του κέρδους. Γιατί η δημόσια, η σύγχρονη και δωρεάν ειδική αγωγή για τα 200.000 παιδιά που σήμερα χρειάζονται ειδική εκπαίδευση, δε συμβαδίζουν με την παγκοσμιοποίηση και τους δείκτες της ΟΝΕ».

Επισημαίνει επίσης ότι συνυπεύθυνοι για την κατάσταση είναι η κυβερνητική πλειοψηφία της λεγόμενης Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΕΣΑΕΑ) που και σε αυτή την περίπτωση από τη μια μεριά έβαζε πλάτες προκειμένου να περάσει η κυβερνητική πολιτική και από την άλλη μεριά κάνει το παν για να πνίξει κάθε μορφή διαμαρτυρίας και να συγκαλύψει την κατάσταση.

Η ΕΣΚ - ΑμΕΑ καλεί τους γονείς, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τα ΑμΕΑ σε ένα αγωνιστικό μέτωπο για το δικαίωμα στη μόρφωση όλων των παιδιών του ελληνικού λαού και ιδιαίτερα των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Πρώτη συντονισμένη απάντηση στην αντιλαϊκή πολιτική

«Μέτωπο παιδείας με όλο το λαό για σύγχρονο δημόσιο και δωρεάν σχολειό» ήταν το μήνυμα - κάλεσμα εκπαιδευτικών φορέων, γονιών και εργατικών σωματείων στη χτεσινή κινητοποίηση

Στιγμιότυπο από το χτεσινό πρώτο συλλαλητήριο στην πλατεία Κάνιγγος
Στιγμιότυπο από το χτεσινό πρώτο συλλαλητήριο στην πλατεία Κάνιγγος
Υπόσχεση ανυποχώρητου αγώνα για την κατάργηση της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και για την κατάκτηση της παιδείας που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες του λαού έδωσαν χτες οι εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς που συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Κάνιγγος στην πρώτη συντονισμένη πρωτοβουλία φορέων παιδείας για τη νέα σχολική χρονιά.

Τα πανό και οι πικέτες είχαν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους στην πλατεία Κάνιγγος από τις 7 το απόγευμα καθώς δεν ήταν λίγοι εκείνοι που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Ομοσπονδίας Γονέων και της ΕΛΜΕ Πειραιά, των Συντονιστικών Αγώνα Σχολείων Αθήνας και Πειραιά, των Συλλόγων Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών και ΙΕΚ, Ενώσεων Γονέων της Αθήνας, ΕΛΜΕ και Διδασκαλικών Συλλόγων.

Το λόγο πήρε πρώτη η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Πειραιά Κ. Κυριακοπούλου, η οποία, από το βήμα της συγκέντρωσης, δήλωσε πως οι γονείς συνεχίζουν τον αγώνα για κατάργηση των νόμων 2525 και 2640, την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, για λύκειο με αυτόνομο μορφωτικό ρόλο.

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πειραιά Π. Γιαννακόπουλος. «Τα οράματα και οι αγώνες μας για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, για το δικαίωμα στη μόρφωση και στη δουλιά δεν είναι συμβατά με τις επιλογές της κυβέρνησης και τις επιταγές της ΟΝΕ», δήλωσε αναφερόμενος στην πολιτική που εφαρμόζεται για το σχολείο των ταξικών φραγμών και για κατάργηση της επετηρίδας που όπως είπε στόχο έχει την αποσύνδεση του πτυχίου από το δικαίωμα στη δουλιά, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, την κατάργηση της μόνιμης σταθερής εργασίας και την ομηρία των εκπαιδευτικών.

«Παλεύουμε μαζί σας γιατί η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση ορθώνει ταξικούς φραγμούς στα δικά μας τα παιδιά, τα παιδιά της εργατικής τάξης». Με τα λόγια αυτά απευθύνθηκε στους συγκεντρωμένους ο Γ. Φιλιούσης, μέλος της διοίκησης του Συνδικάτου Οικοδόμων που χαιρέτισε στη συγκέντρωση εκ μέρους των εργατικών φορέων.

Στη συγκέντρωση χαιρετισμό απηύθυναν επίσης ο Κ. Παπλωματάς, πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου «Ελλη Αλεξίου» και ο Θ. Τσιριγώτης, πρόεδρος της Γ` ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής.

Μετά το τέλος των ομιλιών τα πανό βγήκαν στο δρόμο για την πορεία προς το υπουργείο Παιδείας. Με το σύνθημα «Μέτωπο παιδείας με όλο το λαό για σύγχρονο δημόσιο και δωρεάν σχολειό» να κυριαρχεί και τους μαθητές στην πρώτη γραμμή, η πορεία κατευθύνθηκε μέσω των οδών Πατησίων, Σταδίου και Σύνταγμα στο υπουργείο Παιδείας. Εκεί, οι φορείς της παιδείας για μια ακόμα φορά βρέθηκαν πρόσωπο με πρόσωπο με τις αστυνομικές δυνάμεις που είχαν αποκόψει την πρόσβαση στο υπουργείο με κλούβα και παραταγμένες δυνάμεις των ΜΑΤ στο ύψος της οδού Βουλής. Τα συνθήματα «Με ΜΑΤ και βία δε γίνεται παιδεία» και «Η τρομοκρατία δε θα περάσει» ήταν η απάντηση των διαδηλωτών, που πριν διαλυθούν ανανέωσαν το ραντεβού τους για τις μέρες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, όπου θα βρεθούν στα εξεταστικά κέντρα για να ενημερώσουν και να καλέσουν τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στις επόμενες κινητοποιήσεις.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ