Κυριακή 17 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Ανανέωση για την ALFA ROMEO 156

Ο ερχομός της άνοιξης θα φέρει την ανανεωμένη ALFA 156 και στη χώρα μας. Η ανανέωση του μοντέλου, που σήμανε την αναγέννηση της ιταλικής φίρμας και ταυτόχρονα της επιστροφής της εταιρίας στις αξίες που κατέστησαν την Alfa Romeo σε ένα από τα συνώνυμα του αυτοκινητικού πάθους, δεν ήταν και η πιο εύκολη υπόθεση

Ισως γι' αυτό το λόγο οι Ιταλοί που φημίζονται για τις σχεδιαστικές τους καινοτομίες, στην περίπτωση της 156 αποφάσισαν να κρατήσουν απαράλλαχτη την εμφάνιση, που μέχρι σήμερα έχει προτιμηθεί από 500.000 αγοραστές και έχει κερδίσει το βραβείο car of the year το 1998, και άλλαξαν το εσωτερικό, ενώ προσέθεσαν και μια νέα κορυφαία έκδοση, την GTA, που μας παραπέμπει στο δοξασμένο παρελθόν. Η μετά τέσσερα χρόνια από την επίσημη παρουσίασή της 156 ανανέωση είναι τόσο διακριτική, ώστε να χρειάζεστε να καθίσετε στο εσωτερικό, για να αντιληφθείτε ότι πρόκειται για το νέο μοντέλο. Οι προσεκτικοί θα αναγνωρίσουν το νέο μοντέλο εξωτερικά από τους βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος καθρέφτες και τα προστατευτικά στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα. Οι περισσότερες αλλαγές και η ουσιαστική ανανέωση εντοπίζονται στο εσωτερικό της 156, όπου δανείζεται αρκετά στοιχεία, όπως το τιμόνι και τα χειριστήρια του ηλεκτρονικού κλιματισμού, από τη μικρότερη 147. Η έκδοση των 2.000 κ.εκ. θα εφοδιάζεται με το νέο κινητήρα άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 165 ίππους, ενώ θα είναι διαθέσιμη και με το αυτόματο κιβώτιο Selespeed. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές, με τα 0-100χλμ να χρειάζονται κάτι περισσότερο από 8 δευτερόλεπτα, η τελική να ξεπερνά τα 220 χλμ\ώρα, ενώ και η κατανάλωση θεωρείται πολλή χαμηλή για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Οι άλλοι κινητήρες που εφοδιάζουν τη νέα 156 είναι οι γνωστοί Twin Spark των 1.600 και 1.800 κ.εκ., με απόδοση 120 και 140 ίππων αντίστοιχα. Η παραγωγή της έκδοσης των 2,5 λίτρων θα εξακολουθήσει κανονικά. Η ημερομηνία άφιξης της 156 έχει προσδιοριστεί για τις 2 Απρίλη, και αν και οι τιμές πώλησης της 156 δεν έχουν καθοριστεί ακόμα από την ελληνική αντιπροσωπεία, αναμένεται να κυμανθούν στα ίδια επίπεδα με το σημερινό μοντέλο, με μια λογική αύξηση προς τα πάνω. Οσον αφορά στην κορυφαία έκδοση, την GTA με τον V6 των 3,2 λίτρων που αποδίδει 250 ίππους, σίγουρα απευθύνεται σε λίγους και με μεγάλα πορτοφόλια, αφού η μέση ευρωπαϊκή τιμή έχει καθοριστεί στα 45.000 ευρώ.



ΓΚΑΖΙΕΣ

Το ρεκόρ γύρου στο Fiorano κατέρριψε με το νέο μονοθέσιο της Ferrari ο παγκόσμιος πρωταθλητής Michael Schumacher. Ο Γερμανός εξέφρασε την πεποίθησή του ότι θα ξεκινήσει το νέο πρωτάθλημα με την F2002, τη νέα φόρμουλα της Ferrari, αφού πιστεύει ότι θα είναι έτοιμη στις 3 Μάρτη. «Είναι 99% σίγουρο ότι θα αγωνιστώ στη Μελβούρνη με την F2002. Με εξέπληξε η αξιοπιστία της. Δεν παρουσιάστηκε κανένα πρόβλημα μέχρι στιγμής και είμαι αρκετά αισιόδοξος για το μέλλον» δήλωσε ο Michael Schumacher. Μοναδική αμφιβολία, το αν η Ferrari θα είναι το ίδιο αξιόπιστη και σε συνθήκες αγώνα, κάτι που σύμφωνα με τον Σουμάχερ θα ξεπεραστεί, αφού πριν την Αυστραλία θα προσομοιώσουν έναν αγώνα, ένα Grand Prix, προκειμένου να είναι απόλυτα σίγουροι ότι στον πρώτο αγώνα της περιόδου η F2002 θα είναι ταχύτερη από την F2001.

Ο αντικαταστάτης του Opel Astra αναμένεται στην αγορά το 2004-5 και όλες οι πληροφορίες δείχνουν ότι θα βασίζεται στο πάτωμα της κατηγορίας C της Fiat, το οποίο ήδη γνωρίζουμε από το Stilo, αντί για το πάτωμα Delta της GM (στο οποίο επρόκειτο να βασιστεί αρχικά). Η χρήση αυτό του πατώματος γίνεται στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο εταιριών, η οποία μάλιστα θα επεκταθεί με μια νέα σχεδιαστική ομάδα με έδρα στο Τορόντο. Η συγκεκριμένη σχεδιαστική ομάδα θα αναλάβει να εξελίξει το πάτωμα της επόμενης γενιάς του Fiat Punto (2005-6), αλλά και του επόμενου Opel Corsa (2006-7). Θα είναι η δεύτερη προσπάθεια, αφού η πρώτη αφορούσε στη χρήση του πατώματος Epsilon της GM, το οποίο χρησιμοποιείται στο νέο Opel Vectra που θα παρουσιαστεί σύντομα και στο οποίο θα βασιστεί το νέο μοντέλο της Fiat στη μεγάλη κατηγορία, που αναμένεται στην αγορά το 2003-4.


Συνεχίζονται τα 4κίνητα διήμερα της Scoda στην Αράχοβα, όπου οι ενδιαφερόμενοι έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να οδηγήσουν την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση της Octavia των 193 ίππων. Σε μια προεπιλεγμένη διαδρομή ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει σε ασφάλτινα κομμάτια του δρόμου, ενώ για όσους το επιθυμούν δίνεται η δυνατότητα δοκιμαστικής οδήγησης (test drive). Οι άνθρωποι της διοργάνωσης θα περιμένουν όσους ενδιαφέρονται στην κεντρική πλατεία της Αράχοβας για τα υπόλοιπα Σαββατοκύριακα του Φλεβάρη, καθώς και για το πρώτο Σαββατοκύριακο του Μάρτη.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ