Τρίτη 20 Μάη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Το ένα χαστούκι...

Για τους οπαδούς της κρατικής ιδιοκτησίας σε επιχειρήσεις που λειτουργούν στην καπιταλιστική αγορά, είναι αποκαλυπτικό το εξής στοιχείο: Στην «αναδιάρθρωση» των ελληνικών σιδηροδρόμων συμμετέχουν δύο μεγάλες κρατικές εταιρείες - ο ιταλικός όμιλος «Ferrovie dello Stato Italiane», μητρική εταιρεία της «Hellenic Train», και η «Societe Nationale des Chemins de fer Francais» (SNCF), δηλαδή ο γαλλικός σιδηρόδρομος, που θα παίξει «συμβουλευτικό ρόλο» για την «αναμόρφωση του μάνατζμεντ» στον «νέο ΟΣΕ». Αν προστεθεί και ο ΟΣΕ, όπου το κράτος διατηρεί την πλειοψηφία των μετοχών, τότε η μεταρρύθμιση του σιδηρόδρομου την οποία εξαγγέλλει η κυβέρνηση γίνεται από τρεις κρατικούς οργανισμούς! Θα περίμενε λοιπόν κανείς, με τόσο γαλαντόμα συμμετοχή του κράτους, οι αλλαγές που σχεδιάζονται στον σιδηρόδρομο να είναι προς όφελος των εργαζομένων και των επιβατών, όπως λένε διάφοροι από τον χώρο της σοσιαλδημοκρατίας και του οπορτουνισμού, που καλούν τον λαό να αγωνιστεί για την επανακρατικοποίηση του ΟΣΕ. Η πραγματικότητα όμως είναι αμείλικτη και τους ρίχνει το ένα χαστούκι μετά το άλλο.

... μετά το άλλο

Για να διασφαλίσει την κερδοφορία του ο ιταλικός κολοσσός βάζει ρήτρες που οδηγούν στα ίδια και χειρότερα για την ασφάλεια και το κόστος των μετακινήσεων. Ενώ ο γαλλικός όμιλος θα προσφέρει τεχνογνωσία στον «νέο ΟΣΕ» για να ενισχύσει τα ιδιωτικοοικονομικά χαρακτηριστικά της λειτουργίας του, βάζοντας στο στόχαστρο τους εργαζόμενους και όσα δικαιώματα έχουν απομείνει. Επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά πως όσο το κριτήριο είναι το καπιταλιστικό κέρδος και η θωράκισή του από το αστικό κράτος, τίποτα δεν έχουν να περιμένουν οι εργαζόμενοι και ο λαός, ανεξάρτητα από το ιδιοκτησιακό καθεστώς των επιχειρήσεων (ιδιωτικές - κρατικές - μεικτές). Αντίθετα, οι ανάγκες του μόνιμα θα συνθλίβονται και θα μεγαλώνει το χάσμα με τις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα για την ικανοποίησή τους. Το μόνο που μπορεί να δώσει διέξοδο στην πάλη του λαού για φτηνές, ασφαλείς και σύγχρονες Μεταφορές είναι η σύγκρουση με την πολιτική της «απελευθέρωσης», την ΕΕ και τις κυβερνήσεις της να συνδεθεί με τον στόχο της κοινωνικής ιδιοκτησίας του σιδηρόδρομου, του κεντρικού σχεδιασμού στο πλαίσιο της εργατικής εξουσίας.

Και θάλασσα

Πανηγυρίζει η διοίκηση της ΔΥΠΑ για το «ρεκόρ» στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού, καθώς οι αιτήσεις των ασφαλισμένων έφτασαν τις 567.462 και οι επιταγές που ζητούνται ξεπέρασαν το εκατομμύριο. Μόνο που το «ρεκόρ» αυτό μαρτυρά την τεράστια ανάγκη των εργαζομένων ακόμα και για λίγες μέρες διακοπών το καλοκαίρι, αφού αδυνατούν από την τσέπη τους να καλύψουν το κόστος. Το σχετικό πρόγραμμα θα καλύψει μόλις το 30% της μεγάλης ζήτησης, με 300.000 επιταγές και προϋπολογισμό μόλις 50 εκατ. ευρώ, όταν το 2011 το κονδύλι ήταν 62,5 εκατ. ευρώ, οι δικαιούχοι 570.000 και οι μέρες διανυκτέρευσης 7, αντί για 6 που είναι σήμερα. Τα πανηγύρια της κυβέρνησης είναι προκλητικά και για έναν ακόμα λόγο: Το πρόγραμμα του «κοινωνικού τουρισμού» καλύπτεται εξολοκλήρου από τις εισφορές των ίδιων των εργαζομένων, χωρίς ο κρατικός προϋπολογισμός να βάζει ούτε ένα ευρώ. Μάλιστα, οι εισφορές είναι πολλαπλάσιες από αυτές που πηγαίνουν τελικά στο πρόγραμμα! Πού το βρίσκουν λοιπόν το θράσος να πουλάνε παραμύθι στον λαό ότι ...και «θάλασσα θα σας φέρουμε» για μια ανάσα δροσιάς το κατακαλόκαιρο.

Ασφάλεια

Το ξοφλημένο ψέμα περί «ασφάλειας» πουλάει για άλλη μια φορά η κυβέρνηση, για να σύρει τον λαό πίσω από τον σχεδιασμό του ΝΑΤΟ και να δικαιολογήσει την εμπλοκή σ' αυτόν. Ετσι, με αφορμή τα 105 χρόνια από την απελευθέρωση της Θράκης, ο ΥΠΕΞ δήλωσε πως η αξιοποίηση της γεωγραφικής της θέσης και η ανάδειξή της σε κόμβο στρατηγικής σημασίας θωρακίζει την ασφάλεια της Ελλάδας και της ΕΕ. Μόνο που καμία ασφάλεια του λαού δεν θωρακίζεται με τις βάσεις να λυμαίνονται το έδαφος και τα λιμάνια της Θράκης και όλης της χώρας, τα ΝΑΤΟικά φορτία να πηγαινοέρχονται μέσα από τον αστικό ιστό και τις ευρωατλαντικές στρατιωτικές ασκήσεις να διαδέχονται η μια την άλλη. Αντίθετα, το μόνο που θωρακίζεται και εξασφαλίζεται είναι η περαιτέρω εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, έργο στο οποίο είναι συνένοχες όλες οι κυβερνήσεις. Η πραγματική ασφάλεια του λαού βρίσκεται στην αντίπερα όχθη της εμπλοκής στους επικίνδυνους ΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς, που μετατρέπουν τη Θράκη και όλη τη χώρα σε μαγνήτη κινδύνων και στρατιωτικών αντιποίνων από αντίπαλα στο ΝΑΤΟ ιμπεριαλιστικά κέντρα.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ