Κυριακή 5 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Με αφορμή τη νέα αύξηση των διοδίων στην Αττική Οδό

Eurokinissi

Συζητήσεις επί συζητήσεων γίνονται για τα μεγάλα έργα, χωρίς, βέβαια, να φανερώνουν ποιος είναι ο κερδισμένος απ' αυτά. Και ξαφνικά ο εργαζόμενος ακούει πως θα πληρώνει παραπάνω, απ' όσα μέχρι τώρα, για να τα χρησιμοποιήσει. Επιπλέον, δε φανερώνουν στους εργαζόμενους σε ποιον πληρώνουν την αύξηση, αλλά και πόσο αυτός, ο εισπράκτορας, συμμετείχε οικονομικά στην κατασκευή του έργου.

Από την 1η Σεπτέμβρη, όσοι επιθυμούν να μεταφερθούν στον προορισμό τους μέσω της Αττικής Οδού, δε θα πληρώνουν πλέον τα, ήδη πολλά, 2 ευρώ. Η κοινοπραξία, που εκμεταλλεύεται την Αττική Οδό, επέβαλε ...μετα-ολυμπιακή αύξηση 25% στα διόδια, από 2 ευρώ σε 2,5 και στην ουσία ξεκαθάρισε πως αυτό είναι μόνον η αρχή. Στην ανακοίνωση, δεν ξέχασε να αναφέρει πως «αναπροσαρμόζεται η βασική τιμή του διοδίου της Αττικής Οδού για τα ΙΧ από τα 2 ευρώ στα 2,5, έναντι των 3 ευρώ που προβλέπει η σύμβαση»....

Τα λεγόμενα μεγάλα έργα θυμίζουμε πως κατασκευάζονται με τη λεγόμενη μέθοδο της «αυτοχρηματοδότησης». Τι σημαίνει αυτό; Στην κατασκευή του έργου, ο λαός βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη, αφού το μεγαλύτερο μέρος είναι λεφτά του κρατικού προϋπολογισμού, και οι εργολάβοι «συμβάλλουν» με μια μικρή συμμετοχή. Με τα εγκαίνια του έργου: Ξανά ο λαός το χέρι στην τσέπη για να εισπράττουν για πολλά χρόνια οι εργολάβοι. Ας το δούμε πρακτικά στο συγκεκριμένο έργο: Για την Αττική Οδό υπογράφτηκε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σύμβαση, στην οποία η κοινοπραξία συμμετείχε οικονομικά στην κατασκευή μόλις με το 7% του κόστους, αλλά θα το εκμεταλλεύεται για 18 χρόνια! Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 422,5 δισ. δρχ. και η συμβολή των εργολάβων ήταν 13%, τα υπόλοιπα κονδύλια προήλθαν από το ελληνικό Δημόσιο, την ΕΕ και από δάνεια, που συνάφθηκαν με την εγγύηση του Δημοσίου. Το κόστος υπερδιπλασιάστηκε, αλλά η συμμετοχή παρέμεινε η ίδια! Οι εργολάβοι τώρα ορίζουν τις τιμές που επιθυμούν και εισπράττουν... Η «αγαπημένη» μέθοδος της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ έχει «εφαρμοστεί» και σε άλλα μεγάλα έργα. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου: Η κοινοπραξία, γαλλικών και ντόπιων συμφερόντων, σ' αυτήν την περίπτωση, θα εκμεταλλεύεται για 35 χρόνια το έργο, που μπορούν να γίνουν 42 με συμμετοχή στο κόστους του έργου μόνο με 9%. Θα εισπράττει, δηλαδή, τα 9,5 ευρώ διοδίων της επόμενης γενιάς και όχι μόνο...


Eurokinissi

Τα παραδείγματα είναι αρκετά και θα γίνουν ακόμα περισσότερα, όπως έχει πει και η ίδια η κυβέρνηση της ΝΔ. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, στην ομιλία του στα εγκαίνια της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, είπε: «Σήμερα, όλοι αντιλαμβάνονται την αξία της (σ.σ. της μεθόδου της αυτοχρηματοδότησης) και θέλω να πιστεύω ότι, με τις γνώσεις και την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει, μπορούμε πλέον να τη χρησιμοποιήσουμε και για άλλα πολλά νέα μεγάλα έργα υποδομής στον τόπο μας».

Αν πούμε τώρα πως η κατασκευή και εκμετάλλευση των έργων αποδεικνύει και το ποια συμφέροντα εξυπηρετούν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, θα έχουμε «ξύλινη» γλώσσα; Εάν πούμε πως σε κάθε μεγάλο έργο έχουμε υπερκέρδη για το κεφάλαιο σε βάρος του λαού, θα έχουμε ξύλινη γλώσσα; Ας έχουμε, αυτή είναι η αλήθεια κι ας είναι «ξύλινη»...


Eurokinissi


Γεράσιμος ΧΟΛΕΒΑΣ



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ