«Το τετραετές πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης, που ψήφισε η κυβερνητική διοίκηση του ΟΛΠ, στοχεύει στη σαλαμοποιημένη διάλυση σε ό,τι έχει απομείνει όρθιο (προβλέπεται δημιουργία έξι ιδιωτικών θυγατρικών εταιριών εκμετάλλευσης για επιβατηγό, εμπορικό και Ν/ Ζώνη), όπου θα κυριαρχήσουν οι νόμοι της αγοράς και το κυνήγι του κέρδους! Δε χρειάζεται να είναι κανείς φιλόσοφος για να κατανοήσει ότι οι πολυεθνικές των κοντέινερς θα αλωνίζουν». Πρόκειται για απόσπασμα από «σχέδιο - κείμενο θέσεων», που εξέδωσαν τα σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης τον Οκτώβρη του 2001. Οι προφητικές τότε θέσεις των εργαζομένων σήμερα έρχονται να επιβεβαιωθούν με το χειρότερο τρόπο. Η πρώτη από τις 6 θυγατρικές, που έχουν προγραμματίσει ο ΟΛΠ και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, είναι έτοιμη και αφορά ακριβώς τη Ζώνη.
Το καταστατικό αυτής της εταιρίας, με την επωνυμία ΝΑΖΩΠΕΙ ΑΕ, αποτελεί καθαρή ομολογία ότι ο ρόλος που της έχουν αναθέσει είναι η δραστική συρρίκνωση της Ζώνης, αυτού του μοναδικού παραγωγικού οικονομικού πνεύμονα ολόκληρης της πειραιώτικης περιφέρειας και μιας από τις βασικές παραγωγικές δραστηριότητες του λιμανιού.
Η ίδρυση της ΝΑΖΩΠΕΙ, όπως εύστοχα σημειώνει η Κομματική Οργάνωση Πειραιά του ΚΚΕ, «αποτελεί τη δεύτερη πράξη της εγκληματικής πολιτικής, που εφαρμόζεται σε βάρος της εργατικής τάξης του Πειραιά και, γενικότερα, του ελληνικού λαού. Η πρώτη πράξη ήταν η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, με μοναδικό σκοπό να εξασφαλίσουν τα προνόμια και τα υπερκέρδη μιας χούφτας πλοιοκτητών και πολυεθνικών των κοντέινερς, σε βάρος των δικαιωμάτων των εργαζομένων, σε βάρος του ελληνικού λαού, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις».
Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ συντελέστηκε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την πλήρη στήριξη της ΝΔ το 2000, όταν με νόμο ο Οργανισμός μετατράπηκε σε Ανώνυμη Εταιρία. Αυτόματα, άνοιξαν και οι «ασκοί του Αιόλου», καθώς άρχισε η διαδικασία για την παράδοση στο κεφάλαιο ενός ακόμα τομέα δημόσιου χαρακτήρα και, μάλιστα, στρατηγικής σημασίας. Ετοιμη υποδομή, πληρωμένη ακριβά από τον ελληνικό λαό, κερδοφόρες λειτουργίες, αλλά και υπηρεσίες ιδιαίτερης σημασίας για την ίδια την άμυνα της χώρας, αφού αφορούν και στην απρόσκοπτη σύνδεση της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ελλάδα, παραδίδονται άνευ όρων στους ιδιώτες για εκμετάλλευση και κερδοφορία.
Τα όσα προωθεί η κυβέρνηση σε βάρος του πρώτου λιμανιού της χώρας, αλλά και των υπολοίπων, αποτελούν κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης και συμπυκνώνονται στο κείμενο της «έκθεσης Jarembowski». Πρόκειται για σχέδιο οδηγίας, που αναμένεται να επικυρωθεί το Δεκέμβρη και προβλέπει την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών και λειτουργιών. Εκτός από τη θυγατρική για τη ...λειτουργία της Ζώνης σαφές δείγμα για το τι θα επακολουθήσει από την έφοδο των ιδιωτών στο λιμάνι δίνει και η εμφάνιση της νεοσύστατης εταιρίας «ΚΟΝ ΕΛΛΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΦΟΡΤΙΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ», στην οποία συμμετέχουν και ...πρωτοκλασάτοι συνδικαλιστές του χώρου, στελέχη του ΠΑΣΟΚ. Η εταιρία αυτή, ήδη, έχει αναλάβει την υπηρεσία της ασφάλισης και απασφάλισης εμπορευματοκιβωτίων, απασχολεί 20 εργαζόμενους με χαμηλά μεροκάματα, από τους οποίους οι περισσότεροι είναι ανασφάλιστοι ενώ το ...ωράριό τους είναι από ανατολή μέχρι δύση του ήλιου.
Είναι ώρα, λοιπόν, οι εργαζόμενοι να λάβουν τα μέτρα τους. Το ΚΚΕ, τα σωματεία της Ζώνης, το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα στα λιμάνια εντείνουν τον αγώνα για λιμάνι δημόσιο και για την ανάπτυξη της Ζώνης, προς όφελος των εργαζομένων, του λαού, στο σύνολό του. Αυτός ο αγώνας συνδέεται με την κοινωνικοπολιτική πάλη για την αλλαγή του συσχετισμού των δυνάμεων, για ρήξεις και ανατροπές, που θα φτάνουν έως το επίπεδο της εξουσίας.
Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ