Κυριακή 19 Οχτώβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΚΛΑΔΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
Προετοιμάζουν νέα τραγικά ναυάγια

Οχι μόνον το μαχαίρι δεν έφτασε ποτέ στο κόκαλο, αλλά αυτοί που οργάνωσαν το ταξικό έγκλημα που συντελέστηκε στη θάλασσα της Πάρου, αυτοί που επιβίβασαν στο θάνατο εκατοντάδες ανθρώπους και μέσα σε μια νύχτα μέτρησαν στην πλάτη τους 80 νεκρούς, εξακολουθούν ανενόχλητοι να προετοιμάζουν νέα τραγικά ναυάγια και από πάνω να έχουν το θράσος να ζητούν και την ψήφο του ελληνικού λαού, του λαού που βούτηξαν πριν ακριβώς από τρία χρόνια στο πένθος.

Στις 26 του Σεπτέμβρη του 2000, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης και όλοι όσοι θεωρούν το εφοπλιστικό κεφάλαιο, όπως η ΝΔ, ιερό και όσιο, έστειλαν στον πάτο της θάλασσας, από κοινού με τους εφοπλιστές, το σαπιοκάραβο ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ. Οι πρωτεργάτες του εγκλήματος τώρα καμώνονται τις αθώες περιστερές, κάνουν τα πάντα για να καλύψουν πλήρως πια τους ενόχους και, βέβαια, εξακολουθούν να έχουν σε πλήρη δράση τους εγκληματικούς μηχανισμούς, οι οποίοι λειτουργούν με γνώμονα αποκλειστικά και μόνον την εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων. Τους μηχανισμούς που έδωσαν το οκέι για να ταξιδεύει αυτό το σαπιοκάραβο.

Η αισχρή κοροϊδία δεν έχει όρια. Το ΣΑΜΙΝΑ βούλιαξε έχοντας στα συρτάρια του τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) και της ιδιωτικής εταιρίας «Ελληνικός Νηογνώμονας». Η κυβέρνηση, για να κατευνάσει την οργή, «καρατόμησε» τότε κάποια στελέχη του ΚΕΕΠ και συγκρότησε ένα δήθεν «σώμα αδιάφθορων» που θα έλεγχε τα πάντα. Ομως, μέχρι εκεί. Τα «στεγανά» στην Επιθεώρηση παρέμειναν άθικτα. Ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» αναβαθμίστηκε καθώς ανέλαβε και περισσότερες αρμοδιότητες για τον έλεγχο των πλοίων. Τα αφεντικά της κυβέρνησης, οι εφοπλιστές, απαγόρευσαν ακόμα και τη σκέψη να συμμετέχουν στους ελέγχους εκλεγμένοι εκπρόσωποι των ναυτεργατών, όπως απαιτήθηκε από το συνεπές ταξικό ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, γιατί τότε σίγουρα όλα αυτά τα σαπάκια τύπου ΣΑΜΙΝΑ θα είχαν πάει στο διαλυτήριο.


Τώρα ο ΚΕΕΠ και ο «Νηογνώμονας» εξακολουθούν την επικίνδυνη δράση τους. Εξακολουθούν να αποτελούν βιομηχανία έκδοσης πιστοποιητικών αξιοπλοΐας σε κάθε σαπάκι για λογαριασμό των εφοπλιστών ή να βαφτίζουν καράβια τις βάρκες. Τα τελευταία στοιχεία είναι αποκαλυπτικά. Τρία πλοία τύπου καταμαράν (είδος ταχύπλοου) χαρακτηρίστηκαν από τον ΚΕΕΠ βαπόρια συμβατικά. Ο ψεύτικος χαρακτηρισμός έγινε προκειμένου τα πλοία αυτά να μπορούν να βγαίνουν στην ανοιχτή θάλασσα ακόμα και με 8 μποφόρ, όπως τα συμβατικά, παρά το γεγονός ότι το απαγορεύουν οι προδιαγραφές κατασκευής τους. Ας κινδυνεύει η ζωή των επιβατών και των ναυτεργατών, φτάνει να γεμίζει η τσέπη των εφοπλιστών.

Το ΚΚΕ, τα ταξικά ναυτεργατικά και εργατικά συνδικάτα έχουν κάνει καθαρό ότι όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα βρίσκονται στα χέρια των εφοπλιστών, όσο θα επιβραβεύεται με την ψήφο του εργαζόμενου λαού η κυρίαρχη πολιτική, η πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που είναι ταγμένη να εξυπηρετεί τα εφοπλιστικά συμφέροντα, συνολικά το μεγάλο κεφάλαιο, η εργατική τάξη, τα λαϊκά στρώματα και βάσανα θα φορτώνονται και θύματα θα θρηνούν.



Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ