Κυριακή 20 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Νέο FIAT PUNTO
Η είδηση ήταν γνωστή

Οταν ένα αυτοκίνητο καταφέρνει να γίνει σημείο αναφοράς, τότε κρίνεται ως απόλυτα επιτυχημένο και μοιραία η αντικατάστασή του μοιάζει με σταυρόλεξο για τις εταιρίες. Οταν δε το μοντέλο αποτελεί το βασικό μέσο επιβίωσης μιας ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας, τότε τα πράγματα μοιάζουν με γόρδιο δεσμό

Το Punto κατάφερε να γίνει το σημείο αναφοράς, και τώρα που ήρθε η ώρα της αντικατάστασης, οι Ιταλοί μιλούν για το νέο, τρίτης γενιάς Punto, μόνον που απ' ό,τι φαίνεται δίνουν νέα διάσταση στη λέξη «νέο». Θα ήταν μάλλον πιο σωστό να μιλήσουμε για ένα εκτεταμένο face lift, παρά για ένα εντελώς νέο μοντέλο. Οι αλλαγές αφορούν κυρίως στην αισθητική και σ' ένα νέο μηχανικό σύνολο, αλλά όχι σε μια νέα πλατφόρμα ή ακόμα και σ' ένα άλλο πιο φρέσκο σχήμα. Βεβαίως, η επιτυχία του Punto δικαιολογεί την επιμονή στη γνωστή συνταγή, αφού τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα εξακολουθεί να πουλάει σε πολύ ικανοποιητικούς αριθμούς, αλλά σίγουρα και το κόστος δημιουργίας ενός εντελώς νέου μοντέλου έπαιξε το ρόλο του σε αυτές τις εποχές της μεγάλης οικονομικής δυσπραγίας για τη FIAT. Η χείρα βοηθείας που δίνει η εταιρία στον εαυτό της μέσω του Punto δεν είναι άλλη από την ένταξη μιας ακόμη ισχυρότερης έκδοσης, 95 ίππων, διευρύνοντας έτσι το αγοραστικό ενδιαφέρον. Ο νέος κινητήρας έχει χωρητικότητα 1,4 λίτρων και τα 95 του άλογα έρχονται στις 5.800 σ.α.λ. ενώ τα 128 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ. Το νέο μοτέρ είναι αρκετά ελαστικό, και σίγουρα ολοκληρώνει την πρόταση Punto, αφού από τα 60 και τα 80 άλογα των 1.200 κ.εκ. η άλλη διαθέσιμη έκδοση ήταν αυτή των 130 ίππων του 1.800άρη κινητήρα. Τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη παραμένουν ίδια, με κάποιες βελτιώσεις στον τομέα της απόσβεσης που ήρθαν μέσω της αλλαγής των συνεμπλόκ. Η εξωτερική μορφή έχει υποστεί πάντως αρκετές διαφοροποιήσεις με στόχο μια πιο οικογενειακή εμφάνιση. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα δεν έχουν πια την επιθετική όψη, ενώ και η μάσκα απέκτησε γρίλιες, θυμίζοντας Stilo, οι προφυλακτήρες είναι ξανασχεδιασμένοι και τα σήματα της εταιρίας έχουν μεγαλώσει. Αισθητά διαφοροποιημένα είναι και τα αμαξώματα του τρίθυρου και του πεντάθυρου Punto. Ακόμα και τα πίσω φωτιστικά είναι διαφορετικά μεταξύ των δύο αμαξωμάτων, με αυτά του τρίθυρου να είναι νέα, σε αντίθεση με του πεντάθυρου που παρέμειναν ίδια. Στο εσωτερικό οι αλλαγές αφορούν στο τιμόνι και στον πίνακα οργάνων, που απέκτησε μεγαλύτερη οθόνη ενδείξεων, ενώ νέες είναι οι ταπετσαρίες και τα πλαστικά. Ο εξοπλισμός έχει εμπλουτιστεί σε όλες τις εκδόσεις, με τον αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών, τον υπολογιστή ταξιδιού, τους αισθητήρες στάθμευσης και βροχής να ξεχωρίζουν. Στον προαιρετικό εξοπλισμό συγκαταλέγονται συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP), σύστημα πέδησης σε φρενάρισμα πανικού (HBA) και το Hill Holder, το οποίο συνεργάζεται με το ESP και δεν επιτρέπει την κύλιση του αυτοκινήτου προς τα πίσω σε ανηφόρες. Το ημιαυτόματο κιβώτιο, που θεωρείται πια αναγκαίο στην κατηγορία, θα τοποθετείται στον κινητήρα των 60 ίππων και θα ονομάζεται Dualogic.


LEXUS RX 300
Ανανεωμένο, πιο επιθετικό

To Lexus RX 300, το πολυτελές αλλά και ιδιαίτερα δημοφιλές SUV (500.000 πωλήσεις παγκοσμίως), αλλάζει μετά από πέντε χρόνια και με ένα εκτεταμένο face lift αποκτά επιθετικότερο χαρακτήρα

Το αυτοκίνητο που αγαπήθηκε στην Αμερική, αλλά δεν είχε ανάλογη επιτυχία στην Ευρώπη, μάλλον αποκτά μια πιο προσιτή σε μας εμφάνιση, με τα νέα φωτιστικά σώματα, τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τη γρίλια στο εμπρός τμήμα. Αν και αγρίεψε το RX300, ο προσανατολισμός του όμως είναι περισσότερο ασφάλτινος, κάτι μάλλον λογικό αν αναλογιστεί κανείς και το κόστος των 70.000 ευρώ, το οποίο όσο να 'ναι δε σε προϊδεάζει για να το «σπάσεις» σε κατσικόδρομους. Ο τρίλιτρος V6 κινητήρας διατηρεί τη θέση του και στο ανανεωμένο μοντέλο, και οι όποιες βελτιώσεις αφορούν στα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής που ανέβασαν την ιπποδύναμη κατά 3 ίππους, φθάνοντας τους 204 στις 5.600 σ.α.λ. και τα 283 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ. Το νέο αυτόματο κιβώτιο είναι πέντε ταχυτήτων έναντι τεσσάρων του προηγούμενου, ενώ τη μετάδοση της ροπής κατανέμει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό με συνεκτικό συμπλέκτη. Η αεροδυναμική του αμαξώματος έχει βελτιωθεί με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να έχει μειωθεί στο 0,33. Η αύξηση του μήκους κατά 16 εκατοστά και του μεταξονίου κατά 10 εκατοστά έχει θετική επίδραση στην άνεση του εσωτερικού, που θυμίζει λιμουζίνα και όπου έχει μειωθεί και ο θόρυβος. Η ακριβότερη έκδοση διαθέτει πνευματική ανάρτηση, ενώ μια κάμερα οπισθοπορείας προβάλλει σε μια οθόνη ό,τι υπάρχει πίσω από το αυτοκίνητο. Η πέμπτη πόρτα ανοίγει και κλείνει αυτόματα με το πάτημα ενός διακόπτη από το τηλεχειριστήριο, αν το επιτρέψουν οι ειδικοί αισθητήρες που ανιχνεύουν τη γύρω περιοχή και σε περίπτωση εύρεσης εμποδίου δεν επιτρέπουν το άνοιγμα της πόρτας. Στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας συμπεριλαμβάνονται το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (VSC) και του ελέγχου της πρόσφυσης (traction control) καθώς και τα συστήματα υποβοήθησης πέδησης (brake assist) και ενεργητικών φωτιστικών σωμάτων Xenon (AFS), των οποίων η δέσμη στρέφεται ανάλογα με τη θέση του συστήματος διεύθυνσης. Το πακέτο παθητικής ασφάλειας είναι πλήρες, με τους οκτώ αερόσακους να συμπληρώνονται από τον αερόσακο γονάτων που για πρώτη φορά τοποθετείται στην κατηγορία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ