Κυριακή 16 Ιούνη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Αυλαία σημέρα για το Ακρόπολις

Οι νικητές του περσινού 48ου Ράλι Ακρόπολις Μακρέι - Γκριστ

Sportidea

Οι νικητές του περσινού 48ου Ράλι Ακρόπολις Μακρέι - Γκριστ
Σήμερα το απόγευμα θα ολοκληρωθεί το 49ο Ράλι Ακρόπολις, με τον τερματισμό που θα πραγματοποιηθεί στην Ιτέα. Ασχέτως αποτελέσματος, οι 89 δηλώσεις συμμετοχής αποτελούν ρεκόρ για το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και αναδεικνύουν το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει στη χώρα μας για τους αγώνες αυτοκινήτου και ταυτόχρονα τις προοπτικές ανάπτυξής τους. Στη Λιλαία, όπου και ο χώρος στάθμευσης, βρέθηκαν αυτές τις ημέρες όλες οι εργοστασιακές ομάδες (Peugeot, Ford, Subaru, Skoda, Mitsubishi, Hyundai), ενώ ήταν και ένας από τους λίγους αγώνες που επέλεξε να τρέξει και η ομάδα της Citroen, προετοιμαζόμενη για την πλήρη εμπλοκή της το 2003. Η παρουσία όλων αυτών, καθώς και των Ελλήνων που δικαιούντο συμμετοχή επιβεβαιώνει ότι η χώρα μας μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για τους πολυάριθμους φίλους του σπορ και μόνιμο τρόπο διαφήμισης στο εξωτερικό. Σε αυτή την προσπάθεια φαίνεται να εντάσσεται και η επιχειρούμενη αναβάθμιση του Ράλι ΕΛΠΑ, που από φέτος δε θα γίνεται στη Χαλκιδική αλλά στην Αχαΐα, θα είναι υπό την αιγίδα του ΕΟΤ και ας ελπίσουμε να καταφέρει να συγκεντρώσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από ό,τι τα τελευταία χρόνια, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ποιότητας των αγώνων και κάνοντας το Ακρόπολις να μοιάζει λιγότερο με όαση σε μια αγωνιστική όαση.

Επιστροφή στις νίκες ο Σουμάχερ

Με έξι νίκες σε οκτώ αγώνες ο Σουμάχερ μοιάζει σίγουρος πρωταθλητής και η Ferrari με 32 βαθμούς διαφορά από την Williams μοιάζει ακλόνητο φαβορί

Την έκτη του φετινή νίκη πέτυχε ο Μίχαελ Σουμάχερ στο γκραν πρι του Καναδά, προσθέτοντας ταυτόχρονα την 150ή νίκη στην ιστορία της Ferrari. Το γκραν πρι πάντως δεν έδειχνε Σουμάχερ από την αρχή. Ο ομόσταυλος Μπαρικέλο προσπέρασε τον Μοντόγια, έφτιαξε διαφορά, αλλά η τακτική των 2 πιτ στοπ του στοίχισε τη νίκη. Αντίθετα ο Σουμάχερ με τον έναν ανεφοδιασμό που επέλεξε και εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Μοντόγια λόγω κινητήρα πέρασε μπροστά και έμεινε εκεί μέχρι τέλους.

Η διαφορά του τώρα είναι 43 βαθμούς από τον Μοντόγια και τον αδελφό του, τον Ραλφ, που έχουν από 27 βαθμούς. Μίνι έκπληξη αποτελεί η 2η θέση του Κούλθαρντ, κυρίως επειδή για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα η McLaren πρωταγωνιστεί, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την πολύ κακή εικόνα που έδειξε στην αρχή της χρονιάς. Η ανάκαμψη είναι γεγονός, αφού το ότι για δύο συνεχόμενους αγώνες η McLaren κράτησε πίσω της μια Ferrari δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο. Τρίτος αυτή τη φορά ο Μπαρικέλο που προσπάθησε, αλλά δεν μπόρεσε να περάσει τον Κούλθαρντ.

Τον ακολούθησε ο Ραϊκόνεν, ο οποίος κατέκτησε τελικά την τέταρτη θέση, κάνοντας το 2-4 για την McLaren. Η επιτυχία της ασημένιας ομάδας πάντως δε σημαίνει ότι η McLaren έγινε ταχύτερη από την Williams. Η ομάδα του Φρανκ Γουίλιαμς εξακολουθεί να δείχνει ταχύτερη ακόμη και από την Ferrari, αλλά πάσχει από αναξιοπιστία του κινητήρα της BMW. Αντίθετα η παροιμιώδης αξιοπιστία της Ferrari έκανε τον πρώην πιλότο της Ferrari - και νυν της Jaguar - Εντι Ιρβάιν να δηλώσει μετά το γκραν πρι του Καναδά πως το πρωτάθλημα για φέτος ξεκαθάρισε. «Πού είναι η αδυναμία της Ferrari; Τα λάστιχα της Bridgestone είναι καλά, το αυτοκίνητο είναι αξιόπιστο και ο Μίκαελ οδηγεί χωρίς λάθη. Δε βλέπω λοιπόν ποιος μπορεί να αποτελέσει απειλή για την ομάδα της Ferrari».


Κούλθαρντ, Σουμάχερ και Μπαρικέλο οι νικητές (πάνω). Ο Μπαρικέλο ακολουθεί τον Σουμάχερ, που οδηγεί για την 6η φετινή νίκη του (αριστερά). Ο Κούλθαρντ δεύτερος παρά την πίεση του Μπαρικέλο (δεξιά)
Κούλθαρντ, Σουμάχερ και Μπαρικέλο οι νικητές (πάνω). Ο Μπαρικέλο ακολουθεί τον Σουμάχερ, που οδηγεί για την 6η φετινή νίκη του (αριστερά). Ο Κούλθαρντ δεύτερος παρά την πίεση του Μπαρικέλο (δεξιά)

Sportidea

SsangYong Rexton
Πολυτέλεια από την Κορέα

H κορεάτικη SsangYong παρουσιάστηκε στο ελληνικό κοινό με τα δύο εκτός δρόμου μοντέλα της Korando και Musso. Μετά την εξαγορά της, τα αυτοκίνητα κυκλοφορούν με το σήμα της Daewoo. Η πρόσφατη συνεργασία με την GM φαίνεται πως ανανέωσε τη SsangYong, που προχώρησε στην παρουσίαση ενός ακόμη οχήματος εκτός δρόμου.

Το Rexton, όπως ονομάζεται, θα είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες, έναν βενζίνης 3.2 λίτρων, που αποδίδει 220 ίππους, και έναν πετρελαίου 2.9 λίτρων και 120 ίππων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων (ο ντίζελ διατίθεται και με χειροκίνητο 5 σχέσεων) και προέρχονται από τη Mercedes. Αυτό αποτελεί ένα επιχείρημα για όσους γρήγορα θα προσπερνούσαν το μεγάλο SsangYong απλά και μόνο λόγω της ταπεινής κορεατικής του καταγωγής. Το Rexton είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο αφού το μήκος του φτάνει τα 4,72 μέτρα προσφέροντας αντίστοιχα μεγάλους χώρους. Πάντως, παρόλο το μέγεθός του, κατά τη SsangYong, ενδείκνυται για χρήση τόσο στην άσφαλτο όσο και εκτός αυτής. Στην εκτός δρόμου κίνηση βοηθούν η μπροστινή ανεξάρτητη ανάρτηση και η πίσω ανάρτηση με άκαμπτο άξονα, καθώς επίσης και η κατανομή της ροπής σε ποσοστό 50/50% ανάμεσα στους δύο άξονες.

Στα συν του Rexton η 3η σειρά καθισμάτων (προαιρετική στην έκδοση ντίζελ), που του δίνει τη δυνατότητα να μεταφέρει μέχρι και 7 επιβάτες. Παράλληλα, ο εξοπλισμός του θα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα, αλλά όχι και σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης. Η στόχευση της εταιρίας με το Rexton είναι τα μεγάλα βαλάντια αφού το νέο μοντέλο ανήκει στη μεγάλη κατηγορία. Η συνταγή πάντως της προσέλκυσης αγοραστών εξακολουθεί να είναι η συγκριτικά καλύτερη τιμή αγοράς, αν και αυτοί που προτιμούν τα μοντέλα της κατηγορίας επιλέγουν αυτοκίνητα που τους προσδίδουν κύρος. Σε αυτούς η SsangYong απαντά με τις υπογραφές της Μερσεντές στους κινητήρες και του Τζουτζιάρο στο σχεδιασμό. Οι Κορεάτες αλλά και η δραστήρια εδώ αντιπροσωπεία πιστεύουν πως η ελκυστική τιμή αγοράς (περίπου στα 30.000 ευρώ για το 3.2), για τα δεδομένα της κατηγορίας, θα πείσουν και τους απαιτητικούς πελάτες που επιλέγουν τα μεγάλα τετρακίνητα, ενώ δεν αποκλείουν το Rexton να τραβήξει αγοραστές από την αμέσως μικρότερη κλάση.




Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ