Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε έρευνα στην Ευρωπαϊκή Ενωση με θέμα τις αποκλίσεις των τιμών των ΙΧ, από χώρα σε χώρα. Η έρευνα, που συμπεριέλαβε 71 μοντέλα, κατέδειξε διαφορές της τάξης του 30% ανάμεσα στις 15 χώρες - μέλη. Η Ελλάδα βρέθηκε στη μέση της κατάταξης, κάτι που οφείλει όμως αποκλειστικά στα μοντέλα μικρού κυβισμού. Ετσι 13 μοντέλα - κυρίως των 1.000 έως 1.400 κ.εκ. - διατίθενται στη χώρα μας στις πλέον συμφέρουσες τιμές. Την ίδια ώρα στο Λουξεμβούργο διατίθεται στις καλύτερες τιμές διπλάσιος αριθμός μοντέλων, αλλά και με διπλάσιο κυβισμό.
Ο ιδιότυπος αυτός ρατσισμός βρίσκει την αιτιολόγησή του στις διαφορετικές κλίμακες φορολογίας που ισχύουν σε χώρες όπως η Ελλάδα και που στην ουσία απαγορεύουν την αγορά μεγάλου κυβισμού ΙΧ. Ταυτόχρονα όμως τα εργοστάσια, γνωρίζοντας τις αγοραστικές δυνατότητες, ασκούν διαφορετικές πολιτικές τιμών ανάμεσα στις φτωχές και τις πλούσιες χώρες. Ετσι πωλούν φθηνά τα μικρά σε μας και φθηνά τα μεγάλα, πχ στους Γερμανούς. Αυτό δημιουργεί μια ποιοτική ψαλίδα ανάμεσα στους οδηγούς που μόνον κατ' ευφημισμόν θεωρούνται όλοι Ευρωπαίοι.
Δεν είναι εξάλλου άμοιρη ευθυνών αυτή η πολιτική για την πραγματικότητα της ελληνικής αγοράς, που αν και γνώρισε μια ποσοτική «άνοιξη» υπολείπεται ποιοτικά της Ευρώπης. Οι συνέπειες της αυτοκινητιστικής κοινωνίας των δύο ταχυτήτων, είναι ιδιαίτερα αρνητικές στον τομέα της καθημερινής μετακίνησης, αλλά και σε σημαντικές παραμέτρους όπως η ασφάλεια, η εκπομπή καυσαερίων κλπ.
Φυσικά και σ' αυτή την περίπτωση «ριγμένοι» είναι οι οδηγοί των οικονομικά αδύναμων χωρών, αποδεικνύοντας ότι ισχύει το «Ευρώπη των εργοστασίων και όχι των λαών». Για άλλους τα δίλιτρα και για άλλους τα χιλιάρια...
Ο αγώνας σημαδεύτηκε από 10 εγκαταλείψεις και τη διακοπή της 4ης ειδικής στον Καρακόλιθο. Επόμενος αγώνας το Ράλι Θερμαϊκού στις 7-8 Απρίλη.
Ενα πραγματικά καθαρόαιμο roadster, απόλυτα προορισμένο για την οδηγική απόλαυση, είναι το Speedster, που παρουσίασε η Opel στην Πορτογαλία. Σπορ, διθέσιο, πανάλαφρο με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, μινιμαλιστικής αισθητικής, περιφρονεί την άνεση και δοξάζει την επιτάχυνση και το κράτημα
Με τη φιλοσοφία και την τεχνογνωσία της Lotus, αλλά και την εξελιγμένη κατασκευαστική ποιότητα της Opel, το Speedster έχει κρατήσει το χαρακτήρα ενός ανοιχτού διθέσιου της αγγλικής σχολής αλλά έχει μόλις το 10% των εξαρτημάτων ίδιο με μιας Lotus Elise. Στο εσωτερικό βασιλεύει το αλουμίνιο που είναι ούτως ή άλλως το κυρίαρχο στοιχείο. Υπάρχουν μόνο τα απαραίτητα, που επιβάλλει ο σπαρτιάτικος χαρακτήρας, αλλά το μπουτόν της μίζας στο κέντρο του ταμπλό ή ο αναβατήρας για τα πόδια του συνεπιβάτη είναι αρκετά για να σου κλέψουν την καρδιά.
Οταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο είναι εντυπωσιακό και διαφορετικό χάρη στο μυώδες αμάξωμα με τις γωνίες και με καλύτερη πλευρά την πίσω με τα τεράστια φώτα. Αυτή η πλευρά - η πίσω - είναι εξάλλου αυτή που θα βλέπουν οι περισσότεροι. Ούτως ή άλλως το Speedster θα φθάσει στα χέρια ελαχίστων αφού η παραγωγή του δε θα ξεπεράσει τις 3.000 μονάδες ετησίως.
Ο τυχερός που θα έχει να διαθέσει τα 17 εκατομμύρια - ποσό διόλου ευκαταφρόνητο - αλλά όχι μεγάλο για τέτοιο αυτοκίνητο, θα απολαμβάνει εκτός των άλλων και τη διακριτική πλακέτα στο ταμπλό με τον αριθμό παραγωγής. Αυτό βέβαια αφού καταφέρει να βολευτεί στο αγωνιστικού τύπου κάθισμα και καταφέρει να φτάσει μέχρι σ' αυτό, κάτι που προϋποθέτει καλή φυσική κατάσταση. Με το που πιάσει το τιμόνι, που δε διαθέτει καμιά υποβοήθηση και είναι ιδιαίτερα γρήγορο, τότε μπορεί να καταλάβει τι σημαίνει γκάζι. Τα μόλις 945 κιλά (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού) υποτάσσονται πλήρως στα 147 άλογα του αλουμινένιου κινητήρα των 2,2 λίτρων. Τα 0-100 έρχονται σε 5,9΄΄ και το κοντέρ γράφει εύκολα τα 217 χλμ./ώρα της τελικής. Τα τέσσερα δισκόφρενα, το απόλυτα άκαμπτο σασί, η ανάρτηση, που θυμίζει καρτ, κάνουν τον οδηγό να απολαμβάνει, να ελέγχει και, ταυτόχρονα, να κινείται ασφαλώς. Το Speedster μοιάζει με κεραυνοβόλο έρωτα. Δεν μπορείς να τον εξηγήσεις, να τον αναλύσεις, να τον καταλάβεις. Δεν μπορείς όμως ούτε να του αντισταθείς.