Κυριακή 1 Απρίλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Για άλλους τα δίλιτρα και για άλλους τα χιλιάρια

Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε έρευνα στην Ευρωπαϊκή Ενωση με θέμα τις αποκλίσεις των τιμών των ΙΧ, από χώρα σε χώρα. Η έρευνα, που συμπεριέλαβε 71 μοντέλα, κατέδειξε διαφορές της τάξης του 30% ανάμεσα στις 15 χώρες - μέλη. Η Ελλάδα βρέθηκε στη μέση της κατάταξης, κάτι που οφείλει όμως αποκλειστικά στα μοντέλα μικρού κυβισμού. Ετσι 13 μοντέλα - κυρίως των 1.000 έως 1.400 κ.εκ. - διατίθενται στη χώρα μας στις πλέον συμφέρουσες τιμές. Την ίδια ώρα στο Λουξεμβούργο διατίθεται στις καλύτερες τιμές διπλάσιος αριθμός μοντέλων, αλλά και με διπλάσιο κυβισμό.

Ο ιδιότυπος αυτός ρατσισμός βρίσκει την αιτιολόγησή του στις διαφορετικές κλίμακες φορολογίας που ισχύουν σε χώρες όπως η Ελλάδα και που στην ουσία απαγορεύουν την αγορά μεγάλου κυβισμού ΙΧ. Ταυτόχρονα όμως τα εργοστάσια, γνωρίζοντας τις αγοραστικές δυνατότητες, ασκούν διαφορετικές πολιτικές τιμών ανάμεσα στις φτωχές και τις πλούσιες χώρες. Ετσι πωλούν φθηνά τα μικρά σε μας και φθηνά τα μεγάλα, πχ στους Γερμανούς. Αυτό δημιουργεί μια ποιοτική ψαλίδα ανάμεσα στους οδηγούς που μόνον κατ' ευφημισμόν θεωρούνται όλοι Ευρωπαίοι.

Δεν είναι εξάλλου άμοιρη ευθυνών αυτή η πολιτική για την πραγματικότητα της ελληνικής αγοράς, που αν και γνώρισε μια ποσοτική «άνοιξη» υπολείπεται ποιοτικά της Ευρώπης. Οι συνέπειες της αυτοκινητιστικής κοινωνίας των δύο ταχυτήτων, είναι ιδιαίτερα αρνητικές στον τομέα της καθημερινής μετακίνησης, αλλά και σε σημαντικές παραμέτρους όπως η ασφάλεια, η εκπομπή καυσαερίων κλπ.

Φυσικά και σ' αυτή την περίπτωση «ριγμένοι» είναι οι οδηγοί των οικονομικά αδύναμων χωρών, αποδεικνύοντας ότι ισχύει το «Ευρώπη των εργοστασίων και όχι των λαών». Για άλλους τα δίλιτρα και για άλλους τα χιλιάρια...

Σε άνοδο η Fiat

Αυξητικές τάσεις παρουσιάζουν οι πωλήσεις της Fiat στην ευρωπαϊκή αγορά, και αυτό μάλιστα σε μια περίοδο κάμψης. Σύμφωνα με τη διεθνή οργάνωση αυτοκινητιστικών βιομηχανιών, παρόλη την πτώση του ιταλικού εργοστασίου τον Φεβρουάριο με 82.569 μονάδες, κατέκτησαν μερίδιο 37,2% έναντι του 36,1%, που ήταν το αντίστοιχο μερίδιο του προηγούμενου έτους. Οσο για την Fiat, βελτίωσε το ποσοστό της στο 11,9% έναντι του 11,7% που κατείχε την ίδια περίοδο του 2000. Η αιχμή του δόρατος για τον όμιλο είναι τα Punto και Seicento και το Lancia Y, που είναι τα πλέον καλοπουλημένα, ενώ εξαιρετική πορεία πραγματοποιεί το νέο Dolbo. Το μοντέλο, που παρουσιάστηκε το Νοέμβριο και μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου συγκέντρωσε 37.000 παραγγελίες. Το σύνολο της ιταλικής αγοράς αναμένεται να κινηθεί γύρω στα 2,4 εκατομμύρια οχήματα, στα ίδια επίπεδα δηλαδή της τελευταίας πενταετίας, φέρνοντας την Ιταλία στη δεύτερη θέση της Ευρώπης και στην τέταρτη παγκοσμίως από πλευράς μεγέθους.

Χατζητσοπάνης Χ2 στο Ράλι Λιβαδειάς

Οικογενειακή μάχη έγινε στο Ράλι Λιβαδειάς μεταξύ του Σωτήρη και του Παναγιώτη Χατζητσοπάνη. Νικητής ο πρώτος με το Ford Escort Coswowrth και συνοδηγό τον Καλογερόπουλο και δεύτερος ο μικρός Χατζητσοπάνης με το συνοδηγό Κωστή Στεφανή και το Subaru Impera WRX που κέρδισαν και τη νορμάλ κατηγορία. Τις επόμενες τέσσερις θέσεις κατέλαβαν τα Mitsubishi Lancer των Νάσουλα, Caspar, Κωνσταντακάτου, Αλειφέρη. Ακολούθησαν οι Toyota Corolla των «Τροφωνιού», Ζήβα και Αργυρίου που κατέκτησαν και τις 3 πρώτες θέσεις της κατηγορίας των 1.600 κ.εκ. Στην κατηγορία Α5 νικητής ο Σκαλτσάς με το Nissan Micra και ακολούθησαν οι Ψύλλος και Παναγιωτόπουλος με το Toyota Yaris.

Ο αγώνας σημαδεύτηκε από 10 εγκαταλείψεις και τη διακοπή της 4ης ειδικής στον Καρακόλιθο. Επόμενος αγώνας το Ράλι Θερμαϊκού στις 7-8 Απρίλη.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ Opel Speedster
Κεραυνός αισθήσεων στην άσφαλτο

Ενα πραγματικά καθαρόαιμο roadster, απόλυτα προορισμένο για την οδηγική απόλαυση, είναι το Speedster, που παρουσίασε η Opel στην Πορτογαλία. Σπορ, διθέσιο, πανάλαφρο με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, μινιμαλιστικής αισθητικής, περιφρονεί την άνεση και δοξάζει την επιτάχυνση και το κράτημα

Το Speedster είναι φτιαγμένο για τους λίγους που μπορούν να το εκτιμήσουν αλλά και τους λίγους που μπορούν να το αποκτήσουν.

Με τη φιλοσοφία και την τεχνογνωσία της Lotus, αλλά και την εξελιγμένη κατασκευαστική ποιότητα της Opel, το Speedster έχει κρατήσει το χαρακτήρα ενός ανοιχτού διθέσιου της αγγλικής σχολής αλλά έχει μόλις το 10% των εξαρτημάτων ίδιο με μιας Lotus Elise. Στο εσωτερικό βασιλεύει το αλουμίνιο που είναι ούτως ή άλλως το κυρίαρχο στοιχείο. Υπάρχουν μόνο τα απαραίτητα, που επιβάλλει ο σπαρτιάτικος χαρακτήρας, αλλά το μπουτόν της μίζας στο κέντρο του ταμπλό ή ο αναβατήρας για τα πόδια του συνεπιβάτη είναι αρκετά για να σου κλέψουν την καρδιά.

Οταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο είναι εντυπωσιακό και διαφορετικό χάρη στο μυώδες αμάξωμα με τις γωνίες και με καλύτερη πλευρά την πίσω με τα τεράστια φώτα. Αυτή η πλευρά - η πίσω - είναι εξάλλου αυτή που θα βλέπουν οι περισσότεροι. Ούτως ή άλλως το Speedster θα φθάσει στα χέρια ελαχίστων αφού η παραγωγή του δε θα ξεπεράσει τις 3.000 μονάδες ετησίως.

Ο τυχερός που θα έχει να διαθέσει τα 17 εκατομμύρια - ποσό διόλου ευκαταφρόνητο - αλλά όχι μεγάλο για τέτοιο αυτοκίνητο, θα απολαμβάνει εκτός των άλλων και τη διακριτική πλακέτα στο ταμπλό με τον αριθμό παραγωγής. Αυτό βέβαια αφού καταφέρει να βολευτεί στο αγωνιστικού τύπου κάθισμα και καταφέρει να φτάσει μέχρι σ' αυτό, κάτι που προϋποθέτει καλή φυσική κατάσταση. Με το που πιάσει το τιμόνι, που δε διαθέτει καμιά υποβοήθηση και είναι ιδιαίτερα γρήγορο, τότε μπορεί να καταλάβει τι σημαίνει γκάζι. Τα μόλις 945 κιλά (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού) υποτάσσονται πλήρως στα 147 άλογα του αλουμινένιου κινητήρα των 2,2 λίτρων. Τα 0-100 έρχονται σε 5,9΄΄ και το κοντέρ γράφει εύκολα τα 217 χλμ./ώρα της τελικής. Τα τέσσερα δισκόφρενα, το απόλυτα άκαμπτο σασί, η ανάρτηση, που θυμίζει καρτ, κάνουν τον οδηγό να απολαμβάνει, να ελέγχει και, ταυτόχρονα, να κινείται ασφαλώς. Το Speedster μοιάζει με κεραυνοβόλο έρωτα. Δεν μπορείς να τον εξηγήσεις, να τον αναλύσεις, να τον καταλάβεις. Δεν μπορείς όμως ούτε να του αντισταθείς.




Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ