Τρίτη 30 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κομφούζιο με τις πτήσεις της «Ολυμπιακής

Στις ...«αιφνίδιες ασθένειες» του ιπτάμενου προσωπικού αποδίδει η διοίκηση των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» (ΟΑ) την εικόνα διάλυσης που παρουσιάζει η εταιρία, κυρίως τις τελευταίες μέρες, με τις πολύωρες καθυστερήσεις στις πτήσεις, κρύβοντας και τις δικές της ευθύνες γι' αυτή την κατάσταση.

Οπως υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι της Ενωσης Ιπτάμενων Συνοδών - Φροντιστών (ΕΙΣΦ): «Η διοίκηση των ΟΑ αποκρύπτει ότι μετά το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα και τις καταγγελίες της ΕΙΣΦ για τη χρησιμοποίηση και στα δρομολόγια της "Ολυμπιακής", νοικιασμένων αεροσκαφών "ευκαιρίας", αναγκάστηκε να τα αποσύρει "άρον - άρον" μαζί με τα πληρώματά τους».

Σημειώνεται ότι οι ιπτάμενοι συνοδοί - φροντιστές των ΟΑ έχουν εξαγγείλει για αύριο 24ωρη απεργία, καταγγέλλοντας «εκπτώσεις» στην ασφάλεια πτήσεων της εταιρίας, αλλά και απαιτώντας την εφαρμογή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που έχουν υπογράψει με τη διοίκηση, χωρίς ποτέ να εφαρμοστεί από την έναρξη λειτουργίας της εταιρίας!

ΤΑΣΣΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
«Θα αναληφθούν οι ευθύνες όταν και εάν διαπιστωθούν»

«Θα αναληφθούν όταν και εάν διαπιστωθούν», οι πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης του Τάσσου Παπαδόπουλου στην Κύπρο. Αυτό τόνισε, ανάμεσα στα άλλα, ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας σε χτεσινή του ανακοίνωση που αφορούσε την αεροπορική τραγωδία της 14ης Αυγούστου. Ακόμα, εξέφρασε την άποψη πως έχει ξεσπάσει μια αδικαιολόγητη αντιδικία γύρω από τις έρευνες που βρίσκονται σε εξέλιξη, γεγονός που προκαλεί σύγχυση, ενώ δημιουργεί τη λανθασμένη εντύπωση ότι υπάρχουν αυτοί που θέλουν να γίνει πλήρης διερεύνηση και αυτοί που δεν επιθυμούν κάτι τέτοιο.

Εξάλλου, με προχτεσινές του δηλώσεις ο πρόεδρος της Βουλής της Κύπρου και ΓΓ της ΚΕ του ΑΚΕΛ, Δ. Χριστόφιας, επέκρινε ορισμένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αλλά και πολιτικούς παράγοντες για τον τρόπο που χειρίζονται το αεροπορικό δυστύχημα. Υπογράμμισε πως στο κυνήγι της είδησης και του εντυπωσιασμού, αλλά και στο βωμό πολιτικών σκοπιμοτήτων, δημοσιογράφοι, πολιτικοί παράγοντες και κάποια πολιτικά κόμματα δεν άντεξαν στον πειρασμό και μετέτρεψαν εαυτούς σε εμπειρογνώμονες και ειδικούς.

ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Οι «μαύρες λίστες» του αποπροσανατολισμού

Κυβερνήσεις ευρωπαϊκών χωρών δημοσιοποιούν λίστες αεροπορικών εταιριών που απαγορεύεται να λειτουργούν και να υπερίπτανται «ευρωπαϊκών εδαφών»

Οι «μαύρες λίστες» δεν είναι ικανές να κρύψουν ότι ένοχη είναι η εγκληματική πολιτική της «απελευθέρωσης» των αερομεταφορών
Οι «μαύρες λίστες» δεν είναι ικανές να κρύψουν ότι ένοχη είναι η εγκληματική πολιτική της «απελευθέρωσης» των αερομεταφορών
Θορυβημένες από την πληθώρα των αποκαλυπτικών στοιχείων που έρχονται καθημερινά στο φως της δημοσιότητας και αφορούν στην ασύδοτη λειτουργία των αεροπορικών εταιριών και στην, ουσιαστικά, ανύπαρκτη πολιτική ελέγχων από τις κρατικές υπηρεσίες, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις προχωρούν τώρα σε κινήσεις εντυπωσιασμού.

Πρόκειται για κινήσεις μέσω των οποίων επιχειρείται η συγκάλυψη της εγκληματικής πολιτικής των «Ελεύθερων Ουρανών». Πολιτική που είχε ως μοιραίο επακόλουθο την επικράτηση κανόνων «ζούγκλας» στο νευραλγικό τομέα των αερομεταφορών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια πτήσεων και επιβατών. Ταυτόχρονα, με τις κινήσεις αυτές, επιχειρείται και η παραπλάνηση της κοινής γνώμης, η οποία είναι ιδιαίτερα ανήσυχη μετά το πρόσφατο αεροπορικό έγκλημα στο Γραμματικό, που αποτέλεσε και την αφορμή για να αποκαλυφθούν «σημεία και τέρατα» στη λειτουργία της συγκεκριμένης κυπριακής εταιρίας «Ηλιος», αλλά και γενικότερα για την ασυδοσία που επικρατεί στη λειτουργία των εναέριων μεταφορών σε όλα τα επίπεδα.

Στο πλαίσιο αυτό, οι κυβερνήσεις ευρωπαϊκών χωρών άρχισαν να δημοσιοποιούν «μαύρες λίστες», με αεροπορικές εταιρίες που απαγορεύεται να λειτουργούν και να υπερίπτανται «ευρωπαϊκών εδαφών».

Η πρώτη «μαύρη λίστα», με πέντε αεροπορικές εταιρίες, που απαγορεύεται να «πετούν» στη Γαλλία, δημοσιεύτηκε χτες στην ιστοσελίδα της γαλλικής Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Αεροπορίας (DGAC). Πρόκειται για τις εξής αεροπορικές εταιρίες (σε παρένθεση η ημερομηνία που ισχύει η απαγόρευση): «Air Koryo» της Βόρειας Κορέας (Απρίλης 2001), «Air Saint -Thomas» των ΗΠΑ (Μάρτης 2004), «International Air Service» της Λιβερίας (Απρίλης 2004), «Lineas AER» της Μοζαμβίκης (Δεκέμβρης 2004) και η «Phuket Airlines» της Ταϊλάνδης (Ιούνης 2005).

Η DGAC πρόσθεσε στη λίστα και την εταιρία «Transairways», την οποία έχει ναυλώσει η εταιρία «Lineas AER».

Ανάλογη «μαύρη λίστα» με εννέα αεροπορικές εταιρίες, που δεν πληρούν τους κανόνες «επιχειρησιακής ασφάλειας» και απαγορεύεται να πετούν τα αεροσκάφη τους στην επικράτεια της χώρας, δημοσίευσε και το Βέλγιο. Πρόκειται για τις εταιρίες: «Africa Lines» (Κεντροαφρικανική Δημοκρατία), «Air Memphis» (Αίγυπτος), «Air Van Airlines» (Αρμενία), «Central Air Express» (Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό), «ICTTPW» (Λιβύη), «International Air Tours Limited» (Νιγηρία), «Johnsons Air Limited» (Γκάνα), «Silverback Cargo Freighters» (Ρουάντα) και «South Airlines» (Ουκρανία).

Επίσης, στο πλαίσιο των κινήσεων εντυπωσιασμού, η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της Γαλλίας, προχώρησε και στην ακινητοποίηση - στο αεροδρόμιο «Σαρλ ντε Γκολ» του Παρισιού - αεροσκάφος «A-300» της τουρκικής αεροπορικής εταιρίας «Fly Air», καθώς μετά από έλεγχο διαπιστώθηκαν προβλήματα διαρροής καυσίμων, το αεροσκάφος έφερε ακατάλληλα ελαστικά, ενώ και τα χαρτιά του αεροσκάφους δεν ήταν «καθαρά».

Στην Κύπρο συνεχίζονται οι έρευνες

Τέσσερα μέλη της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων έχουν μεταβεί στην Κύπρο, όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρίας «Ηλιος». Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Ακριβό Τσολάκη, θα ληφθούν καταθέσεις από τους εργαζόμενους στην εταιρία, αλλά και από συγγενείς των θυμάτων, προκειμένου να απαντηθούν ερωτήματα που αφορούν στην εκπαίδευση του προσωπικού και τη συντήρηση των αεροσκαφών της εταιρίας.

Το ελληνικό κλιμάκιο της Επιτροπής αναμένεται να ολοκληρώσει το έργο του στην Κύπρο την ερχόμενη Παρασκευή, ενώ τις επόμενες μέρες αναμένεται και η αναπαράσταση των συνθηκών της αεροπορικής τραγωδίας.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΘΗΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
«ΟΧΙ» στις αερομεταφορές - εμπόρευμα

Σύσκεψη με εργαζόμενους του κλάδου διοργανώνουν την Τετάρτη 7 Σεπτέμβρη οι ταξικές δυνάμεις

Πρωτοβουλία για την οργάνωση της αντίστασης των εργαζομένων στις αερομεταφορές, ενάντια στην επίθεση που δέχονται από την κυβέρνηση και την εργοδοσία, για να σταματήσει κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης των αερομεταφορών, αναλαμβάνει η Γραμματεία Αθήνας του ΠΑΜΕ. Στα πλαίσια αυτά διοργανώνει σύσκεψη στην οποία καλεί όλους τους εργαζόμενους στις αερομεταφορές την Τετάρτη 7 Σεπτέμβρη, στις 7 μ.μ, στη Χαλκοκονδύλη 37 στον 2ο όροφο, αλλά και περιοδείες στους χώρους δουλιάς για την καλύτερη προετοιμασία της σύσκεψης.

«Το τελευταίο τραγικό ατύχημα με το κυπριακό αεροπλάνο και γενικότερα δείχνει ότι κέρδος και ασφάλεια, προστασία των εργαζομένων και φτηνά αεροπορικά εισιτήρια για το λαό δεν μπορούν να πάνε μαζί. Το κυνήγι του κέρδους έχει σαν αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της εργασίας των εργαζομένων, την αφαίρεση των δικαιωμάτων, την τρομοκρατία στους χώρους δουλιάς, δεν υπάρχει σεβασμός της ανθρώπινης ζωής», υπογραμμίζει η Γραμματεία Αθήνας του ΠΑΜΕ στην ανακοίνωση - πρόσκληση για τη σύσκεψη.

«Η κατάσταση για τους εργαζόμενους σε όλους τους κλάδους συνεχώς δυσκολεύει. Βασανίζονται οι εργατικές - λαϊκές οικογένειες από τα αντεργατικά μέτρα της κυβέρνησης της ΝΔ, του κεφαλαίου και των κατευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με το χτύπημα του σταθερού και ημερήσιου χρόνου, την απλήρωτη δουλιά, τα εξαντλητικά 10ωρα και 12ωρα. Η κυβέρνηση θα εξαγγείλει νέα αντιλαϊκά μέτρα, έχοντας τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ, στη ΔΕΘ, όπως νέα αντιασφαλιστική επίθεση, ιδιωτικοποίηση αερομεταφορών, "Ολυμπιακής Αεροπορίας" (ΟΑ), Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) κλπ. Ολα αυτά με στόχο την ανταγωνιστικότητα, την επιχειρηματικότητα, δηλαδή την αύξηση των κερδών», συνεχίζει η ανακοίνωση.

«Πρέπει να οργανώσουμε την αντίστασή μας μπροστά στην επίθεση που δεχόμαστε από κυβέρνηση και εργοδοσία, μπροστά στην προκλητική στάση τους που θέλουν ακόμα και τη ζωή μας θυσία στα κέρδη τους», υπογραμμίζει η Γραμματεία Αθήνας του ΠΑΜΕ. Και καλεί όλους τους εργαζόμενους στις αερομεταφορές στη σύσκεψη «για να συζητήσουμε, να ανταλλάξουμε γνώμες για το πώς θα οργανώσουμε την αντίστασή μας, μια και οι ηγεσίες στη ΓΣΕΕ και το ΕΚΑ ούτε θέλουν, ούτε έχουν κατά νου να οργανώσουν την αντίσταση και αντεπίθεση των εργαζομένων, γιατί συμφωνούν με τη λογική της ισχυρής οικονομίας, της ενίσχυσης των κερδών των επιχειρηματιών.

«Οι εργαζόμενοι - ξεκαθαρίζει η Γραμματεία Αθήνας του ΠΑΜΕ - είμαστε απόλυτα αντίθετοι με κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης, που αφορά την ΥΠΑ, το αεροδρόμιο, την ΟΑ. Να σταματήσουν οι αερομεταφορές να είναι εμπόρευμα. Να καταργηθεί κάθε είδους επιχειρηματική δραστηριότητα ιδιωτική ή κρατική. Η ευθύνη των αερομεταφορών να ανήκει σε έναν ενιαίο κρατικό φορέα αερομεταφορών, να είναι κοινωνική ιδιοκτησία κάτω από εργατικό έλεγχο, στα πλαίσια μιας οικονομίας που θα λειτουργεί σε όφελος των εργαζομένων, του λαού συνολικότερα».

Για την καλύτερη προετοιμασία της σύσκεψης θα γίνουν περιοδείες της Γραμματείας Αθήνας του ΠΑΜΕ:

  • Αύριο Τετάρτη 31/8/2005 στην ΥΠΑ (Σπάτα)
  • Πέμπτη 1/9/2005 ΟΑ Ελληνικό (ΔΟΥ - Μ/Κ)
  • Παρασκευή 2/9/2005 «AEGEAN»
  • Κυριακή 4/9/2005 ΟΑ (αεροδρόμιο) και γραφεία όλων των εταιριών
  • Δευτέρα 5/9/2005 «GOLD - AIR», «SWISPORT»
  • Τρίτη 6/9/2005 ΟΑ (Τ/Δ, Αεροπλοΐα, Ιπτάμενοι)
  • Τετάρτη 7/9/2005 ΥΠΑ (Ελληνικό)


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ