Το σκεπτικό που ανέλυσε διεξοδικά ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, αναφέρει πως «οι οικογένειες των θυμάτων, οι τραυματίες δικαιούνται πολύ περισσότερα και τα μέτρα είναι ανεπαρκή».
Ολόκληρη η αναφορά στη δευτερολογία του βουλευτή του ΚΚΕ έχει ως εξής:
«Το ΚΚΕ έχει σταθερά στη δράση του την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων και του λαού. Πρωτοστατεί στους χώρους δουλειάς για τη λήψη εκείνων των μέτρων που θα αποτρέπουν ατυχήματα και θα προστατεύουν τη ζωή.
Αναδεικνύουμε σταθερά την ανάγκη αντιπυρικών, αντιπλημμυρικών έργων, αντισεισμικής θωράκισης για να μην κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές.
Συγκρουόμαστε με την εργοδοσία και το κράτος, γιατί στο όνομα του κόστους δεν παίρνουν τα αναγκαία μέτρα και μεγαλώνει ο αριθμός των εργοδοτικών και κρατικών εγκλημάτων.
Κύριο ζήτημα για τους εργαζόμενους και τον λαό είναι η ασφάλεια της ζωής, που είναι ανεκτίμητη και δεν κοστολογείται.
Κανένα ποσό, κανένα μέτρο δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωή που αφαιρείται από την υλοποίηση της πολιτικής σας, τον ανείπωτο πόνο και θλίψη των συγγενών των θυμάτων του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος στα Τέμπη.
Επειδή αυτά τα μέτρα έρχονται να αθωώσουν αυτήν την εγκληματική πολιτική.
Επειδή θεωρούμε ότι οι οικογένειες των θυμάτων, οι τραυματίες δικαιούνται πολύ περισσότερα και τα μέτρα είναι ανεπαρκή, το ΚΚΕ τοποθετείται με το "παρών" στα συγκεκριμένα άρθρα».
Τις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου κατήγγειλαν οι βουλευτές του ΚΚΕ κατά τη διάρκεια της χτεσινής συζήτησης.
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης επισήμανε πως η κυβέρνηση, μπροστά στις εκλογές, με πρόφαση την υποτιθέμενη ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών, νομοθετεί δεσμεύσεις για την ενίσχυση επιχειρηματικών και επενδυτικών συμφερόντων. Υπογράμμισε ότι στο νομοσχέδιο δεν περιλαμβάνεται τίποτα που να αφορά την ασφάλεια των συγκοινωνιών, παρά μόνο η συνέχιση της κοινής γραμμής των κομμάτων που κυβέρνησαν και οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση. Επίσης, ο βουλευτής του ΚΚΕ κατήγγειλε τη μεγάλη αδικία των αποφοίτων Γεωπονίας - Δασολογίας που δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα.
Ο κύριος όγκος του πολυνομοσχεδίου αφορά νέα προνόμια και φοροαπαλλαγές για την εξασφάλιση της κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου, επισήμανε η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου. Ανάμεσα στις διατάξεις ξεχωρίζουν η ιδιωτικοποίηση ιαματικών πηγών και λιμανιών, η περαιτέρω υποβάθμιση των δικαιωμάτων των καλλιτεχνών, η διάσπαση του έργου του ΟΑΣΘ, η ενίσχυση του τουριστικού κεφαλαίου, ενώ οι προσλήψεις είναι «με το σταγονόμετρο», είπε χαρακτηριστικά η Δ. Μανωλάκου.
Οσο για τα μέτρα για τον σιδηρόδρομο, η βουλευτής του ΚΚΕ ξεκαθάρισε ότι αναπαράγουν τις ίδιες αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα στα Τέμπη, τονίζοντας ότι οι αποζημιώσεις στους συγγενείς δεν θα φέρουν τους αδικοχαμένους πίσω, αλλά ούτε θα απενοχοποιήσουν από τις ευθύνες. Θύμισε ότι η ίδια πολιτική ακολουθήθηκε στην Ενέργεια με την «απελευθέρωση» που οδήγησε σε ενεργειακή φτώχεια και μαγκάλια, στην Υγεία με τη διάλυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας για να ενισχυθούν οι έμποροι της Υγείας. Η πολιτική αυτή παράγει ανασφάλεια και αβεβαιότητα για τον λαό, ο οποίος πρέπει να απαντήσει στην κάλπη με ισχυρό ΚΚΕ, γιατί αυτό θα κάνει τη διαφορά την επόμενη μέρα, σημείωσε.
Τις ευθύνες των κομμάτων που κυβέρνησαν, για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών, ανέδειξε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης. Υπενθύμισε πως όλοι τους ενέκριναν τη σχετική ευρωπαϊκή Οδηγία που προβλέπει τον τεμαχισμό του σιδηρόδρομου, την παράδοση του κερδοφόρου τμήματος στους ιδιώτες και την παραμονή του κοστοβόρου τμήματος της συντήρησης του δικτύου στο κράτος.
Σημείωσε ότι εκτός των 57 νεκρών στο έγκλημα των Τεμπών, έχουν γίνει 7 σοβαρά ατυχήματα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κι άλλα τόσα επί διακυβέρνησης ΝΔ, ενώ συνολικά στην ΕΕ από το 2021 έχουν γίνει 1.385 σιδηροδρομικά ατυχήματα, με 97 μετωπικές συγκρούσεις, 685 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες.
Κατήγγειλε το θράσος της κυβέρνησης και των άλλων κομμάτων, που μιλάνε τώρα για μέτρα ασφάλειας, ενώ έχουν ψηφίσει την έκθεση της Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους, η οποία ανέφερε πως μόλις το 13% των σιδηροδρόμων θα καλύπτεται από σύγχρονο σύστημα ασφάλειας και το υπόλοιπο δεν θα καλύπτεται, γιατί είναι μακροπρόθεσμη η απόσβεσή του για τους επενδυτές, αποδεικνύοντας ότι κύρια αιτία αυτών των ατυχημάτων είναι η λογική του κόστους - οφέλους.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ στηλίτευσε τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ, που ισχυρίζεται ότι μπορεί ο καπιταλισμός να γίνει «καλύτερος» και πιο «ανθρώπινος», καλλιεργώντας αυταπάτες στον λαό και αθωώνοντας την εγκληματική πολιτική της ΕΕ. Υπενθύμισε ότι όταν εκλέχθηκε ο Μακρόν, ο ΣΥΡΙΖΑ πανηγύριζε, ενώ με αφορμή την αποστολή του ΣΥΡΙΖΑ στη Γαλλία, αναρωτήθηκε: «Σε ποιον συμπαραστέκεστε; Στους εργάτες που λένε ότι η σύνταξη στα 64 είναι πολλά ή στον Μακρόν που λέει ότι τα 64 χρόνια είναι λίγα; Εσείς βέβαια πήγατε τη σύνταξη στα 67!».
Την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας, που προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, στηλίτευσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Νίκος Παπαναστάσης. Υπογράμμισε πως με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών η κυβέρνηση υλοποιεί τις στρατηγικές κατευθύνσεις της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των λιμενικών εγκαταστάσεων. Επισήμανε πως αυτή ακριβώς η πολιτική είναι που τεμάχισε τον σιδηρόδρομο και οδήγησε στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα. Υπενθύμισε δε πως ανάλογα εγκλήματα είχαμε στη θάλασσα, όπως με το «Εξπρές Σάμινα» και τα πλοία της Αδριατικής. Απαντώντας στον προκλητικό ισχυρισμό του υπουργού Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη, ότι διαδηλώσεις έγιναν μόνο για τα Τέμπη και όχι για το Μάτι, του υπενθύμισε πως το ΚΚΕ διοργάνωσε πορείες για τη Μάνδρα, για το Μάτι και για κάθε καταστροφή από την πολιτική τους.
Eurokinissi |
ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, προσπαθώντας να κρύψουν τις πραγματικές αιτίες, που είναι το κριτήριο του καπιταλιστικού κέρδους στη λειτουργία των Μεταφορών, η «απελευθέρωση», η κατάτμηση του αντικειμένου των σιδηροδρόμων, η ιδιωτικοποίηση, αναλώθηκαν σε μια αντιπαράθεση που κατέληγε στο «ανθρώπινο λάθος» και την κακή διαχείριση των συμβάσεων από το κράτος.
Το γάντι πέταξε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Τσίπρας, «όχι», όπως είπε, «για να ανταγωνιστώ σε τοξικότητα και διχαστικό λόγο υπουργούς της κυβέρνησης», αλλά «για να μιλήσουμε για μια μεγάλη πληγή που άνοιξε στα Τέμπη». Αντί όμως να δώσει... «χώρο στο φως και την αλήθεια» για τα «γιατί» που οδήγησαν στο δυστύχημα, ο Αλ. Τσίπρας συνέχισε τη συγκάλυψη. Και δεν είπε ούτε μισή λέξη για τη στρατηγική «απελευθέρωσης» των Μεταφορών, που η κυβέρνησή του υπηρέτησε με ευλαβική αφοσίωση ιδιωτικοποιώντας το μεταφορικό έργο, με τις γνωστές πια σε όλους τραγικές συνέπειες.
«Υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες που πρέπει να αποδοθούν», απεφάνθη ο Αλ. Τσίπρας και «"γιατί" να απαντηθούν», με τον ίδιο να θέτει ...ρηξικέλευθα ερωτήματα, όπως: γιατί το δευτεροβάθμιο κέντρο της Καρόλου αποδιαρθρώθηκε το 2020; Γιατί ο μοιραίος σταθμάρχης ήταν παράνομα διορισμένος; Γιατί όρισε η κυβέρνηση τριμελή επιτροπή πραγματογνωμόνων; κ.λπ. Πετά έτσι όλη την ευθύνη για το δυστύχημα σε επιμέρους πλευρές της διαχείρισης των σιδηροδρομικών μεταφορών, απότοκα μιας πολιτικής που όλα τα βάζει στη ζυγαριά του κόστους - οφέλους, με κριτήριο τα κέρδη του κεφαλαίου, αφήνοντας εκτός κάδρου την πραγματική αιτία.
Ακόμα και το ίδιο το αστικό κράτος, φύσει εχθρικό απέναντι στον λαό και τις ανάγκες του, έβγαλε λάδι, αφού άλλωστε διεκδικεί μια νέα θητεία στη διαχείρισή του. Κατηγόρησε τη ΝΔ για τις «παθογένειες», την «αναποτελεσματικότητα» ενός κράτους επιλεκτικά ανίκανου όταν πρόκειται για την προστασία της ζωής του λαού κ.λπ.
Την ευθύνη και του ΣΥΡΙΖΑ για το έγκλημα στα Τέμπη στον βαθμό που από κοινού με τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ υλοποίησε μια πολιτική η οποία εκτροχίασε τις ασφαλείς σύγχρονες μεταφορές για τον λαό, ομολόγησε άθελά του εκφράζοντας εμμέσως πλην σαφώς τον φόβο να εισπράξουν όλοι τους τη λαϊκή οργή. Οπως είπε, «δεν κάναμε το δυστύχημα αρένα αντιπαράθεσης, αλλά αναλάβαμε το χρέος που μας αναλογεί στο να κάνουμε ό,τι χρειαστεί ως πολιτεία για να μην ξαναζήσουμε τέτοια φρίκη. Και τώρα παρεμβαίνουμε για να μη γίνει η οργή δύναμη ισοπέδωσης, αλλά να γίνει δύναμη αλήθειας και δικαιοσύνης».
Το «φως και η αλήθεια» απουσίαζαν κι απ' την υπόλοιπη κριτική του Αλ. Τσίπρα σε ένα νομοσχέδιο που έρχεται στο παρά πέντε των εκλογών να διευθετήσει αντιλαϊκές εκκρεμότητες της παρούσας κυβέρνησης. Το μόνο που βρήκε να προσάψει ήταν πως η προσθήκη των επιπλέον διατάξεων, πέραν των μέτρων στήριξης στους συγγενείς των θυμάτων, συνιστά «ασέβεια στους ανθρώπους που χάσαμε και τους συγγενείς τους».
Αναλαμβάνοντας να απαντήσει στον Αλ. Τσίπρα, στη σκιαμαχία πάνω στους δεκάδες νεκρούς των Τεμπών, ο υπουργός Ανάπτυξης και αντιπρόεδρος της ΝΔ, Αδ. Γεωργιάδης, θύμισε, στον κανιβαλικό ανταγωνισμό τους, το Μάτι, κατηγορώντας τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για «σόου» εκείνο το βράδυ μπροστά στις κάμερες και «έλλειψη ενσυναίσθησης».
Καθώς, εξάλλου, το ίδιο χαρτάκι διαβάζουν και οι δυο τους όποτε είναι να διαχειριστούν «επικοινωνιακά» προδιαγεγραμμένα εγκλήματα σε βάρος του λαού, θύμισε ότι ο ίδιος ο Τσίπρας χρησιμοποίησε τον όρο «θυσία» για τη δολοφονία του Π. Φύσσα από τα στελέχη της Χρυσής Αυγής, όπως και τον όρο «ευκαιρία» από στελέχη του για την τραγωδία στο Μάτι.
Η αθλιότητα συνεχίστηκε, με τον Γεωργιάδη να κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν δέχεται να αναλάβει και ο ίδιος ευθύνες για την κατάσταση στον ΟΣΕ, αποσιωπώντας και ο υπουργός της ΝΔ, μέσα από αυτήν την κοκορομαχία, την πολιτική της λεγόμενης απελευθέρωσης.
Αυτήν την πολιτική πάει παραπέρα και το νομοσχέδιο, με τις προσλήψεις στις Μεταφορές να αντιμετωπίζονται ως κόστος και γι' αυτό τις κάνουν με το σταγονόμετρο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο άρθρο 78 αναφέρει ότι οι αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό δύναται να καλύπτονται από αυτούς που περιλαμβάνονται στους πίνακες κατάταξης της υπ' αριθμό 1 του 2022 προκήρυξης του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών που έπρεπε να έχουν γίνει μέσα στο 2022. Αφορά 90 προσλήψεις αορίστου χρόνου και οι περισσότεροι απ' αυτούς εργάζονται και τώρα με «μπλοκάκι» στον ΟΣΕ. Επίσης, ότι με απόφαση του υπουργού Μεταφορών μπορεί να προσαυξάνεται ο αριθμός αυτών των προσλήψεων από τις ειδικές κατηγορίες του άρθρου 13 του νόμου 4765/2021.
Κι αυτά όταν, σύμφωνα με το οργανόγραμμα του ΟΣΕ, οι ακάλυπτες θέσεις εργασίας για ασφαλή κυκλοφορία των τρένων και ασφαλή εργασία των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς είναι περισσότερες από 1.300. Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να φροντίσει να καλυφθούν αυτές οι κενές θέσεις με μόνιμο προσωπικό, με συγκροτημένα δικαιώματα, φέρνει ένα σχέδιο νόμου, στο οποίο δεν υπάρχει καμία δέσμευση, ούτε για τον αριθμό των προσλήψεων ούτε για τον χρόνο που αυτές θα γίνουν.
Ολόκληρη η ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, στη χτεσινή συζήτηση στη Βουλή θα δημοσιευτεί στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου».
Αποσπάσματα από την ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπα
Eurokinissi |
Μέσα σε όλα αυτά, βέβαια, δεν παραλείπετε να θεσμοθετήσετε και ορισμένα δωράκια στο κεφάλαιο. Αλίμονο... Γιατί να αφήσετε εκκρεμότητες στην επόμενη κυβέρνηση, αφού μπορείτε να τις κλείσετε και να τις συμπεριλάβετε κι αυτές στα αντιλαϊκά πεπραγμένα της δικής σας κυβέρνησης».
«Η μόνη ανησυχία που έχετε όλοι σας» - συνέχισε - «είναι μην τυχόν και εκφραστεί στις εκλογές μαζικά η οργή και η αγανάκτηση του λαού και της νεολαίας, όπως εκφράστηκε στις συγκλονιστικές και μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα και συνεχίζει πολύμορφα να εκφράζεται, για να μην ξεχαστεί το έγκλημα στα Τέμπη, για να μπουν στο στόχαστρο οι πραγματικές αιτίες και οι πραγματικοί ένοχοι».
Οπως τόνισε, το έγκλημα αυτό ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, γιατί συσσωρεύτηκαν τα εργατικά - λαϊκά προβλήματα, ενώ τόσο στην πανδημία όσο και σε πυρκαγιές, πλημμύρες, σεισμούς αποδείχθηκε ότι οι ανάγκες και η προστασία της ζωής του λαού αντιμετωπίζονται ως «κόστος» και παραμερίζονται, για να μην πληγεί η κερδοφορία του κεφαλαίου και οι λεγόμενες αντοχές της καπιταλιστικής οικονομίας.
Ο Δ. Κουτσούμπας στηλίτευσε το εκβιαστικό δίλημμα με το οποίο επιχειρούν να αποσπάσουν τη στήριξη ή ανοχή του λαού στην πολιτική τους, περί «ακυβερνησίας και σταθερότητας», επισημαίνοντας πως είναι ακριβώς αυτή η πολιτική τους που μεγαλώνει την ανασφάλεια και την αστάθεια στη ζωή του λαού.
Οπως σημείωσε, «το ερώτημα δεν είναι ούτε "ποιος θα κυβερνήσει" ούτε "πώς θα κυβερνήσει". Το πραγματικό και κρίσιμο ερώτημα για τον λαό είναι "για ποιον" και "τι ακριβώς θα υλοποιήσει" η επόμενη κυβέρνηση», προσθέτοντας πως «το Ταμείο Ανάκαμψης, του οποίου τις συμβάσεις όλοι ψηφίσατε με τα προαπαιτούμενά του, η στρατηγική της περιβόητης "πράσινης μετάβασης", που πλήρωσε και πληρώνει ο λαός με ενεργειακή φτώχεια και ακρίβεια, η πολιτική της "απελευθέρωσης" σε κρίσιμους τομείς, όπως στην Ενέργεια, στις Μεταφορές, τώρα επεκτείνεται και στο νερό, η εμπλοκή στον πόλεμο στην Ουκρανία, συνολικά στους επικίνδυνους σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, που μπορεί να οδηγήσει και σε έναν επώδυνο συμβιβασμό με την Τουρκία για τα κυριαρχικά δικαιώματα υπό την αιγίδα του ΝΑΤΟ, είναι οι βασικές ενότητες που περιλαμβάνονται στα κυβερνητικά προγράμματα όλων σας».
Ακριβώς γι' αυτό - πρόσθεσε - πάνω σ' αυτά η αντιπαράθεση μεταξύ τους είναι είτε περιορισμένη είτε ανύπαρκτη, αυτές οι κοινές συνισταμένες της πολιτικής τους οδήγησαν τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ να ψηφίζουν νομοσχέδια της ΝΔ, τους οδήγησαν ακόμα και στο να συγκυβερνήσουν. «Και αν οι συνθήκες - δηλαδή τα συμφέροντα του κεφαλαίου, για να μην ξεχνιόμαστε - το απαιτήσουν ξανά, θα το ξανακάνετε. Οπότε αφήστε τις μεγάλες κουβέντες, μην εκτίθεστε... Κυριακή κοντή γιορτή!», σχολίασε δηκτικά ο Δ. Κουτσούμπας.
Για να αναφερθεί στη συνέχεια στην εμπειρία από κυβερνήσεις συνεργασίας διαφόρων αποχρώσεων σε μια σειρά κράτη - μέλη της ΕΕ, που αυτές τις μέρες γνωρίζουν πρωτόγνωρες, συγκλονιστικές λαϊκές κινητοποιήσεις, καθώς αποδεικνύεται ότι «ποτέ και πουθενά, ούτε στην Ευρώπη ούτε στον κόσμο ολόκληρο, μπορεί μια αστική κυβέρνηση να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα: Την υπηρέτηση της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου, με τα δικαιώματα και τις ζωές των εργαζομένων, των λαών».
Επανερχόμενος στο ζήτημα της στήριξης των συγγενών των θυμάτων του εγκλήματος στα Τέμπη, ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι «κανένα μέτρο δεν μπορεί να σας απαλλάξει από τις εγκληματικές σας ευθύνες γι' αυτήν την τραγωδία, που συγκλόνισε όλη την Ελλάδα και κόστισε τη ζωή σε τόσα αθώα θύματα. Κανένα μέτρο στήριξης δεν μπορεί να γίνει το άλλοθι για να συγκαλυφθεί αυτό το έγκλημα.
Καταλαβαίνουμε την αγωνία σας η συζήτηση να φύγει από τις πραγματικές αιτίες και τους πραγματικούς ενόχους και να επικεντρωθεί σε βολικά για σας ζητήματα. Τη μια φταίει το "βαθύ κράτος", την άλλη οι "παθογένειες", την παράλλη η έλλειψη ατομικής ευθύνης και η "αξιολόγηση" που δεν προχώρησε. Για να μείνει όμως στο απυρόβλητο η στρατηγική της "απελευθέρωσης" των μεταφορών, κατά συνέπεια και των σιδηροδρόμων, που βήμα το βήμα υλοποιήσατε όλοι σας. Και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.
Ποιος έχει την ευθύνη για τη διάσπαση του σιδηρόδρομου σε κομμάτια, για να πουληθούν τα κερδοφόρα κομμάτια;
Ποιος έχει την ευθύνη για τις μισοτελειωμένες και ακριβοπληρωμένες συμβάσεις, τα ελλιπή μέτρα προστασίας;
Ποιος έχει την ευθύνη για τις εργασιακές συνθήκες που επιβλήθηκαν στους σιδηροδρομικούς, που έφτασαν μέχρι και την 9ήμερη εργασία χωρίς ρεπό;
Ποιος φταίει για τις επιδοτήσεις - μαμούθ προς την κρατική εταιρεία για τις λεγόμενες άγονες γραμμές, την ιδιωτική εταιρεία, των ιταλικών σιδηροδρόμων, ανάμεσά τους κι αυτή η Αθήνα - Θεσσαλονίκη; Αγονη γραμμή κι αυτή...
Η απάντηση βρίσκεται στα έργα και τις ημέρες της κυβέρνησης της ΝΔ, όπως και πριν, σ' αυτές της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και προηγούμενα του ΠΑΣΟΚ. Ολοι σας δώσατε τα ρέστα σας για να υλοποιήσετε την πολιτική ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων σύμφωνα με τις επιταγές της ΕΕ».
Συνεχίζοντας, κατήγγειλε πως σήμερα η κυβέρνηση ανοίγει τον σιδηρόδρομο ακριβώς όπως τον έκλεισε, με τεράστια, εγκληματική έλλειψη προσωπικού - στις 1.300 τουλάχιστον ανέρχονται οι ακάλυπτες θέσεις εργασίας - αφού οι προσλήψεις αντιμετωπίζονται σαν κόστος και το κέρδος αποτελεί κριτήριο για το τι, πώς, πότε και πόσο θα αναπτυχθεί, και όχι η ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών και της προστασίας της ζωής.
«Στην πρόταση του ΚΚΕ, ο σιδηρόδρομος μπορεί να αποτελέσει ένα σύγχρονο, γρήγορο, ασφαλές και φτηνό μέσο μετακίνησης του λαού και μεταφοράς προϊόντων σε όλη τη χώρα. Αυτό προϋποθέτει όμως απελευθέρωση από τις ράγες του κέρδους. Προϋποθέτει μεταφορές και υποδομές με κριτήριο την ικανοποίηση των συνεχώς διευρυνόμενων λαϊκών αναγκών, μέσα από έναν ενιαίο κρατικό φορέα, αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνολογίας, ενταγμένες στον κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό της οικονομίας, στην κοινωνική ιδιοκτησία και τον εργατικό έλεγχο», τόνισε.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο Δ. Κουτσούμπας κατήγγειλε τα δωράκια που με το πολυνομοσχέδιο θεσμοθετούνται για το κεφάλαιο, με νέα πακέτα ενισχύσεων, «ζεστό» κρατικό χρήμα από τις τσέπες του λαού, αλλά και νέες κατ' εξαίρεση φορολογικές απαλλαγές σε επιχειρήσεις και επενδυτικά σχέδια. Μεταξύ αυτών ο λεγόμενος εκσυγχρονισμός της τουριστικής και ναυτιλιακής νομοθεσίας, μέσω του οποίου ανοίγει ο δρόμος ώστε τα μεγάλα μονοπώλια των Μεταφορών και του Τουρισμού να εκμεταλλευτούν λιμάνια και μαρίνες, αλλά και μεγάλες εκτάσεις γύρω από αυτά, χωρίς καμία δέσμευση και πρόληψη για τους εργαζόμενους, τους κατοίκους των περιοχών και το περιβάλλον.
Στηλίτευσε ακόμα τις ρυθμίσεις που αφορούν τον πολιτισμό, σημειώνοντας: «Το Μητρώο Καλλιτεχνών, να μην κοροϊδευόμαστε, είναι ένα ακόμα εργαλείο του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους, ένα εργαλείο για να συγκεντρώνονται δεδομένα και πληροφορίες για τη χάραξη της αντιλαϊκής πολιτικής των κυβερνήσεων και στον πολιτισμό, όπως και στους άλλους τομείς. Για παράδειγμα, θα αξιοποιηθεί σαν άλλοθι για να εξαιρούνται από όποιες ενισχύσεις και μέτρα στήριξης ως "μη καλλιτέχνες" οι άνεργοι, οι ανασφάλιστοι, οι ετεροαπασχολούμενοι και υποαπασχολούμενοι, αυτοί δηλαδή που στον χώρο αυτό είναι οι "πολλοί" και οι πιο αδύναμοι». Για το άρθρο 106 υπογράμμισε ότι στο όνομα της καταπολέμησης της αδήλωτης εργασίας έρχεται να τη νομιμοποιήσει, να νομιμοποιήσει την απλήρωτη εργασία στις πρόβες με ατομικές συμβάσεις, ωρομίσθιο και απόλυση «χωρίς σπουδαίο λόγο».
Ενώ, για τη διάταξη σύμφωνα με την οποία τα πλοία μεταφοράς, προσωρινής αποθήκευσης και επαναεροποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου μπορούν να χαρακτηρίζονται πλωτά ναυπηγήματα και να δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και σε διεθνή κλίμακα, επεσήμανε πως αυτή έχει προκαλέσει την αντίδραση των ναυτεργατών, που ξέρουν πολύ καλά ότι πλέον ο αριθμός τους στα πλοία θα καθορίζεται με βάση τους όρους του πλωτού ναυπηγήματος. «Μιλάμε δηλαδή για εργασιακή ζούγκλα, η οποία μπορεί να οδηγήσει και σε εργατικά δυστυχήματα και σακατεμένους ναυτεργάτες», επεσήμανε, ενώ παράλληλα τόνισε ότι η διάταξη αυτή έχει προκαλέσει και την αντίδραση των εργαζομένων, του λαού στο Χαϊδάρι και στους γύρω δήμους, οι οποίοι βλέπουν να «φωτογραφίζεται» συγκεκριμένος εφοπλιστής ο οποίος σχεδιάζει - όπως φαίνεται - την κατασκευή μονάδας ηλεκτρικής ενέργειας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Σε ό,τι αφορά τις ρυθμίσεις για τις ιαματικές πηγές, ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ τόνισε ότι στοχεύουν στην προσέλκυση επενδυτών, παραδίδοντας κάθε πηγή στην επιχειρηματική εκμετάλλευση, στερώντας από τον λαό τις θεραπευτικές του ανάγκες ή κάνοντάς τις πολύ ακριβές, την ώρα που αυτές θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για ανάπτυξη θερμοκηπιακών καλλιεργειών, να χρησιμοποιηθούν για να ζεστάνουν χωριά και πόλεις, για παροχή θερμότητας σε άλλες παραγωγικές μονάδες ή ακόμα και για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
«Και το ερώτημα είναι: Γιατί; Ειδικά σε μια περίοδο που όλοι θεωρητικά πίνουν νερό στο όνομα της λεγόμενης "πράσινης Ενέργειας". Η απάντηση σε όλα αυτά είναι απλή. Το κίνητρο του κέρδους», υπογράμμισε.
«Ο λαός, όμως, έχει πλέον πείρα. Δεν θα σας δώσει άφεση αμαρτιών. Δεν θα πάρετε καμία συγχώρεση, και εσείς της ΝΔ και οι υπόλοιποι, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, μηδενός εξαιρουμένου. Γιατί μόνο ο λαός σώζει τον λαό, στον δρόμο της ανατροπής, σε δρόμο ριζικών αλλαγών, με ένα πολύ πιο δυνατό ΚΚΕ, που θα είναι πάντα μπροστά, αγωνιστής, μαζί με τον αγωνιζόμενο ελληνικό λαό και την ελληνική νεολαία», κατέληξε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.