Πέμπτη 9 Οχτώβρη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Οι εργοδότες θέτουν όρους και η κυβέρνηση νομοθετεί ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των νέων παιδιών

Eurokinissi

Αλλο ένα νομοσχέδιο με το οποίο οι εργοδότες θα μπορούν να βρίσκουν τις δεξιότητες που θέλουν, όταν τις θέλουν, στην τιμή και την ποσότητα που τις θέλουν και για όσο τις θέλουν, το νομοσχέδιο δηλαδή για τη σύσταση Ακαδημιών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ψηφίστηκε χθες στη Βουλή.

Κατά τη συζήτηση, επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα του νομοσχεδίου εξέφρασε το ΠΑΣΟΚ και στάθηκε σε υπαρκτά σημερινά προβλήματα της Εκπαίδευσης, όπως έκαναν επίσης ο ΣΥΡΙΖΑ, η Ελληνική Λύση και η Νέα Αριστερά, συγκρίνοντας και εξαίροντας παραδείγματα άλλων χωρών της ΕΕ. Παραγνωρίζουν όμως ότι και εκεί τα παιδιά πετιούνται πολύ νωρίς εκτός Γενικής Εκπαίδευσης χάριν της Τεχνικοεπαγγελματικής, καθώς και το ότι και εκεί οι απόφοιτοι της Τεχνικοεπαγγελματικής Εκπαίδευσης προορίζονται ως το πιο φτηνό και «ευέλικτο» εργατικό δυναμικό. Αρνητικά στάθηκε απέναντι στο νομοσχέδιο η «Νίκη», ενώ η Πλεύση Ελευθερίας έκανε μια σειρά ...βελτιωτικές προτάσεις.

«Δίπλα στο 4ο έτος στα ΕΠΑΛ και στις ΣΑΕΚ του μεταλυκειακού επιπέδου, εισάγετε μια νέα δομή στο μεταλυκειακό επίπεδο 5: Τις ιδιωτικές Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης, ως παραρτήματα των δημόσιων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ). Θα ιδρύονται μετά από πρόταση φορέων της αγοράς, ως ιδιωτικές δομές που θα έχουν πρόσβαση στις υποδομές και στο προσωπικό των δημόσιων ΣΑΕΚ», εξήγησε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Αφροδίτη Κτενά.

Και απευθυνόμενη στην κυβέρνηση τόνισε: «Οι εργοδότες θέτουν όρους και εσείς νομοθετείτε ενάντια στα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα των νέων παιδιών. Στον βαθμό που σας παίρνει κάθε φορά (κι ας διαμαρτύρεται το ΠΑΣΟΚ ότι δεν έχετε κάνει όλα τα χατίρια του ΣΕΒ), γιατί ξέρετε ότι θα τα βρείτε απέναντί σας.

Οι επιχειρηματικοί φορείς θα παραγγέλνουν ειδικότητες και προγράμματα σπουδών, θα αξιοποιούν τις εγκαταστάσεις και το προσωπικό των δημόσιων ΣΑΕΚ στον βαθμό που το κρίνουν απαραίτητο, θα διαμορφώνουν - δεν θα μορφώνουν - τους σπουδαστές σύμφωνα με τις πρόσκαιρες απαιτήσεις της δικής τους επιχείρησης, θα εκμεταλλεύονται τους σπουδαστές σε απλήρωτες ή κακοπληρωμένες θέσεις πρακτικής, θα διαλέγουν ποιο εργατάκι τούς κάνει και ποιο όχι, και μπορεί να προσλαμβάνουν και κάποιους για ένα διάστημα».

Στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της πρακτικής άσκησης, απαντώντας στους ισχυρισμούς της κυβέρνησης ότι φιλοδοξεί να γεφυρώσει «το κενό ανάμεσα στη θεωρία και στην πράξη» με εξασφαλισμένες θέσεις πρακτικής: «Γιατί χρειάζεται η ίδρυση των ιδιωτικών ακαδημιών για να εξασφαλιστεί η πρακτική; Γιατί η πρακτική άσκηση στις ΣΑΕΚ και στα ΕΠΑΛ δεν είναι εξασφαλισμένη και αμειβόμενη, όπως πρέπει; Μάλιστα, αυτό το θεωρείτε μειονέκτημα ή "παθογένεια" - όπως αρέσκεστε να λέτε - των δημόσιων ΣΑΕΚ, αλλά τόσα χρόνια δεν έχετε κάνει τίποτα για να εξασφαλίσετε θέσεις πρακτικής για τους σπουδαστές».

Και πρόσθεσε: «Οταν η βασική δύναμη παραγωγής είναι ο άνθρωπος, το κριτήριο του ελάχιστου κόστους για μέγιστο κέρδος οδηγεί στην υπερεκμετάλλευση του ανθρώπου. Ούτε θέλετε ούτε μπορείτε να αναπτύξετε το εργατικό δυναμικό χωρίς να το καταστρέφετε ταυτόχρονα. Αυτό όμως είναι πρόβλημα δικό σας και των επιχειρηματικών ομίλων που υπηρετείτε. Πρόβλημα των πολλών, των εργαζομένων και των παιδιών τους, είναι να πάρουν τη ζωή στα χέρια τους. Να σπάσουν τα δεσμά της μισθωτής σκλαβιάς, να ζήσουν πραγματικά ελεύθεροι».

Για την κυβέρνηση και την ΕΕ οι εκπαιδευτικές ανάγκες είναι κόστος

Κανένα από τα προβλήματα της Τεχνικοεπαγγελματικής Εκπαίδευσης δεν αντιμετωπίζει το νομοσχέδιο και κανέναν από τους άμεσα ενδιαφερόμενους - εκπαιδευτικούς και σπουδαστές - δεν άκουσε η κυβέρνηση, επεσήμανε στην τοποθέτησή της η βουλευτής του ΚΚΕ Σεμίνα Διγενή, τονίζοντας ότι το βασικό κριτήριο χάραξης της κυβερνητικής πολιτικής «εντοπίζεται σε 5 λέξεις: Εξοικονόμηση, τήρηση δημοσιονομικών κανόνων, περικοπές. Γιατί για εσάς, όπως και για την ΕΕ, οι εκπαιδευτικές ανάγκες είναι κόστος».

Συνεχίζοντας υπογράμμισε: «Στον 21ο αιώνα που ζούμε, λογικό και αναγκαίο θα ήταν να υπάρχουν σύγχρονες, ξεχωριστές κτιριακές δομές για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Να μη συστεγάζονται - όπως σήμερα - σε μια σειρά ετοιμόρροπων σχολείων, να υπάρχουν καθηγητές και όλο το απαραίτητο διοικητικό προσωπικό.

Να υπάρχουν εργαστήρια με σύγχρονο εξοπλισμό και η πρακτική να πληρώνεται κανονικά, με πλήρη ένσημα και Ασφάλιση. Να υπάρχουν ακόμα και Εστίες στις μεγάλες πόλεις, όπου συγκεντρώνεται μεγάλος πληθυσμός σπουδαστών από την επαρχία.

Το πτυχίο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση πρέπει να είναι η κατάληξη σπουδών που θα είναι αναβαθμισμένες, και γι' αυτό θα αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος, χωρίς εμπόδια, πιστοποιήσεις και άλλα επιπλέον "φίλτρα".

Τελειώνοντας, με δυο λόγια το ΚΚΕ δεν βλέπει όλα αυτά τα παιδιά ως αναλώσιμα, ούτε ως πελάτες, ούτε ως τσάμπα εργαζόμενους που βασανίζονται στην εργασιακή ζούγκλα και στριμώχνονται για να κερδίζουν κάποιοι λίγοι. Τα τοποθετεί εκεί που τους αξίζει: Στο επίκεντρο του κεντρικού επιστημονικού σχεδιασμού του κράτους, εκεί όπου θα μπορούν να πραγματοποιούνται τα όνειρά τους».

Η εποχή μας θέλει ο σύγχρονος τεχνικός να έχει υψηλό επίπεδο μόρφωσης

Στα πτυχία των ΣΑΕΚ και τώρα των Ακαδημιών Κατάρτισης, που τάχα η κυβέρνηση αναβαθμίζει αλλά όταν πρόκειται για εργασία στο Δημόσιο αυτά τα πτυχία λογίζονται ως ισότιμα με το απολυτήριο του Λυκείου, σύμφωνα με το ΠΔ 85/2022, αναφέρθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δεν αναβαθμίζετε τα πτυχία, γιατί στην πραγματικότητα δεν θέλετε πτυχία! Θέλετε προσόντα, θέλετε χαρτιά, θέλετε μαθησιακά αποτελέσματα, αλλά δεν θέλετε γνώση συνεκτική και ολοκληρωμένη μέσα σε ένα πτυχίο. Και αυτό, βέβαια, δεν χαρακτηρίζει μόνο εσάς, την κυβέρνηση της ΝΔ. Αυτή είναι η στρατηγική της ΕΕ, την οποία προωθείτε εναλλάξ και μαζί ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και όλα τα υπόλοιπα κόμματα της ΕΕ».

Ο Γ. Δελής τόνισε ακόμα ότι «είναι και υπαρκτές και πολλές οι δυνατότητες που υπάρχουν για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των σπουδαστών της ΤΕΕ στην εποχή πια της Τεχνητής Νοημοσύνης. Αλλωστε, στον κόσμο της δουλειάς και της δημιουργίας ανήκει όλο το μέλλον, και όχι στα παράσιτα της αγοράς, που "δεν ξέρουν τι έχουν" και τρώγονται μεταξύ τους, καταστρέφοντας την ανθρώπινη δημιουργικότητα.

Γιατί, τελικά, και η σύγχρονη τεχνολογία που εισάγεται σε όλα τα επαγγέλματα θέλει ο επαγγελματίας να έχει και υψηλότερο επίπεδο γνώσεων και μόρφωσης. Θέλει ο σύγχρονος τεχνικός να δουλεύει περισσότερο με το μυαλό και λιγότερο με τα χέρια, να γνωρίζει καλά τη γλώσσα του, να έχει καλές βάσεις και σε Μαθηματικά, Φυσική και, βέβαια, να έχει διδαχθεί και μαθήματα όπως η Ιστορία, που τον μορφώνουν και αναπτύσσουν ολόπλευρα την προσωπικότητά του, ώστε να είναι δημιουργικός και να παίρνει και μέρος ως ενεργός πολίτης στις κοινωνικές εξελίξεις.

Τι σας λέμε όμως τώρα! Η πολιτική σας είναι πολύ μακριά από όλα αυτά...».

ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Μακριά από τις ανάγκες και αγωνίες των νέων που σπουδάζουν

Αισχρή αναφορά του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΝΔ στη δράση της ΚΝΕ για τα δικαιώματα των εστιακών φοιτητών

Αποπροσανατολιστική αντιπαράθεση για τα ζητήματα της Παιδείας, αλλά βολική για την κυβέρνηση, χαρακτήρισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, τη συζήτηση που έγινε μεταξύ κοινοβουλευτικών εκπροσώπων για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια κ.ά., επισημαίνοντας ότι «έχουμε εδώ πέρα κόμματα που αποδέχονται σύσσωμη την πολιτική της ΕΕ για τα ζητήματα της Παιδείας, την κατηγοριοποίηση των πτυχίων, τα πτυχία χωρίς αντίκρισμα, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. Και βέβαια δεν μιλάμε για την εμπορευματοποίηση της Παιδείας. Η δημόσια Παιδεία στην Ελλάδα, και όχι μόνο στην Ελλάδα, είναι πάρα πολύ ακριβή. Εχετε το θράσος να μιλάτε για τις ανάγκες και τις αγωνίες των φοιτητών, όταν δεν δώσατε δεκάρα τσακιστή για τη φοιτητική μέριμνα», είπε κι έφερε το παράδειγμα των γερασμένων και άθλιων συνθηκών σε πολλές φοιτητικές εστίες.

Εκανε παράλληλα κριτική στο ΠΑΣΟΚ, που γίνεται «"λαγός" για την αναθεώρηση του άρθρου 16» και επισήμανε τις ευθύνες όλων των κομμάτων για την κατάσταση που επικρατεί, που είναι σε βάρος των δικαιωμάτων των παιδιών από τα λαϊκά στρώματα για να αποκτήσουν πλήρη μόρφωση και δικαιώματα στη ζωή και στην εργασία.

Την τοποθέτηση του Ν. Καραθανασόπουλου ακολούθησε μια αισχρή επίθεση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΝΔ, Δ. Καιρίδη, που ισχυρίστηκε ότι η ΚΝΕ κρατάει τις φοιτητικές εστίες σε άθλια κατάσταση και τις μετατρέπει σε «άνδρο ανομίας, εγκληματικότητας και συνδιαλλαγής»! Απάντηση βέβαια δίνει η ίδια η δράση των μελών της ΚΝΕ που σπουδάζουν στα πανεπιστήμια και μένουν στις εστίες. Αυτή η δράση ενοχλεί την κυβέρνηση, γιατί διεκδικούν τα αυτονόητα δικαιώματά τους σε αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης. Ενοχλεί τους εργολάβους και τα διάφορα αρπακτικά, γιατί στρέφεται ενάντια σε κάθε επιχειρηματική δράση στην Παιδεία. Ενοχλεί τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα που θέλουν να «βάλουν στο χέρι» τις φοιτητικές εστίες και την ακίνητη περιουσία των ιδρυμάτων.

Γιατί είναι τα μέλη της ΚΝΕ που, μαζί με εκατοντάδες ακόμα εστιακούς φοιτητές, παλεύουν για αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν εστίες, ανακαίνιση των υποδομών, ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης, κρατική χρηματοδότηση στο ύψος των αναγκών και επαρκές μόνιμο προσωπικό.

Γιατί είναι τα μέλη της ΚΝΕ που δεν ξεχωρίζουν τους φοιτητές ανάλογα το χρώμα, τη φυλή ή τη θρησκεία σε «χριστιανούς, λευκούς» και μαύρους «αλλόθρησκους Αφρικανούς» όπως ο κ. Καιρίδης, όταν ως υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου διαχώριζε τους πρόσφυγες ανάλογα την καταγωγή τους. Γιατί τα μέλη της ΚΝΕ παλεύουν κάθε Πανεπιστήμιο να έχει δική του δημόσια και δωρεάν εστία, όχι όπως το Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Γιατί τα μέλη της ΚΝΕ αντιπαλεύουν τα επιχειρηματικά συμφέροντα, τις μίζες, κυκλώματα εξυπηρετήσεων, δηλαδή την πραγματική «ανομία» στην οποία πρωτοστατούν τα κόμματα που κυβέρνησαν, τα στελέχη τους στα πανεπιστήμια και οι παρατάξεις τους, όπως η ΔΑΠ.

Πάει πολύ να κουνάει το δάχτυλο στην ΚΝΕ περί «ανομίας» ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης που πιάστηκε με τα γίδια του ΟΠΕΚΕΠΕ στην πλάτη και ο τσανακογλείφτης της ΕΕ των λόμπι και των σκανδάλων. Αν θέλει να μιλήσουμε για «συνδιαλλαγή», ας ψάξει στην κυβερνητική παράταξη της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ. Η λάσπη του κάθε Καιρίδη δεν αγγίζει τα μέλη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ.

Απαίτηση η λειτουργία των σχολείων με σύγχρονους όρους

Σε συγκέντρωση σήμερα στο υπουργείο Παιδείας στη 1 το μεσημέρι καλούν η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας και εκπαιδευτικά σωματεία

Με αίτημα την κάλυψη όλων των αναγκών για τη λειτουργία των σχολείων καθώς η Εκπαίδευση ασφυκτιά από τις ελλείψεις, τα συσσωρευμένα προβλήματα και τις θεσμικές παρεμβάσεις που χειροτερεύουν τους όρους φοίτησης, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί της Αττικής προχωρούν σήμερα στη 1 το μεσημέρι σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας.

Σε μαζική συμμετοχή στη σημερινή κινητοποίηση καλεί η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων, όλους αυτούς που από την αρχή της χρονιάς έχουν βρεθεί στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, φέρνοντας μπροστά στις ευθύνες του το υπουργείο Παιδείας για όσα στέκονται εμπόδιο στην ομαλή λειτουργία των σχολείων, δυναμιτίζουν τα μορφωτικά δικαιώματα. Με κενά εκπαιδευτικών, «κόφτες» στην παράλληλη στήριξη και στα ολοήμερα τμήματα, ελλείψεις σε ειδικότητες και στα τμήματα ένταξης, συγχωνεύσεις τμημάτων, υπεράριθμα τμήματα. «Δηλώνουμε πως δεν θα επιτρέψουμε να παίζουν με το μέλλον και τη μόρφωση των παιδιών μας! Δεν θα αποδεχθούμε τους κόφτες, τους περιορισμούς και τη μιζέρια μιας πολιτικής που βλέπει τα παιδιά μας και τις ανάγκες τους σαν κόστος!», είναι το μήνυμα που έχει στείλει η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής εκφράζοντας την αγανάκτηση των γονιών.

Ενδεικτικά για τις ελλείψεις είναι τα στοιχεία που παραθέτει η Ενωση Γονέων Περιστερίου, με αφορμή την κινητοποίηση που έγινε προχτές στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας. Σύμφωνα με αυτά, σε επίπεδο Γ' Διεύθυνσης υπάρχουν 69 κενά νηπιαγωγών, 48 δασκάλων, 287 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, 33 ξένων γλωσσών, 71 ειδικοτήτων και 28 κενά σε ειδικό βοηθητικό και υποστηρικτικό προσωπικό, συνολικά 536 κενά που αντιστοιχούν σε πάνω από 12.000 χαμένες διδακτικές ώρες, έναν μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων. Στους τρεις δήμους Αχαρνών, Διονύσου, Ωρωπού τα κενά σε εκπαιδευτικούς φτάνουν στα 250, σημειώνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Σωκράτης», που καλεί στη σημερινή κινητοποίηση.

Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής προβάλλει σήμερα τα αιτήματα για: Αμεση κάλυψη των κενών και των ελλείψεων εκπαιδευτικών παντού με μαζικούς διορισμούς μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των σχολείων. Εδώ και τώρα να λειτουργήσουν όλα τα ολοήμερα τμήματα των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων και να αποσυρθεί η απαράδεκτη εγκύκλιος του υπουργείου. Να προσληφθούν άμεσα οι εκπαιδευτικοί που απαιτούνται για τις ανάγκες της Ειδικής Αγωγής και της Παράλληλης Στήριξης καθώς και οι Σχολικοί Νοσηλευτές. Ανάκληση των συγχωνεύσεων τμημάτων που έχουν γίνει από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη με στόχο να φτάσουμε σε τμήματα 15 παιδιών. Να βρεθεί άμεση λύση στο ζήτημα μεταφοράς των μαθητών των Ειδικών, Μουσικών, Καλλιτεχνικών, Προτύπων/Πειραματικών σχολείων και σε περιοχές που το πρόβλημα είναι οξυμένο (π.χ. Ανατολική Αττική).

«Παρών» και από τους μαθητές

«Η υπομονή μας έχει εξαντληθεί. Δεν θα δεχτούμε την κοροϊδία», σημειώνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, που καλεί στη σημερινή κινητοποίηση. «Τα κενά φαίνεται ότι ήρθαν για να μείνουν... Ακόμη και οι λίγοι εκπαιδευτικοί που διόρισαν δεν φτάνουν για τις εκατοντάδες χαμένες ώρες. Συγχωνεύσεις τμημάτων, μαθητές σαν σαρδέλες στις τάξεις, 28άρια τμήματα ακόμη και στις Ομάδες Προσανατολισμού στα Λύκεια. Μαθήματα σε κοντέινερ και προκάτ, ταβάνια που πέφτουν, φωτιστικά που σκάνε μέσα στις αίθουσες, προαύλια σαν φυλακές, παμπάλαιος εξοπλισμός στα εργαστήρια», περιγράφει η Συντονιστική Επιτροπή των Μαθητών και στέκεται ιδιαίτερα στο ζήτημα των μαθητών δηλώνοντας: «Δεν θα κάτσουμε με σταυρωμένα χέρια να βλέπουμε συμμαθητές μας να κάνουν 3 ώρες για τη μετακίνηση στο σχολείο τους». Ο λόγος για τους εκατοντάδες συμμαθητές τους ειδικά στην Ανατολική Αττική, τους οποίους έχει αφήσει χωρίς δωρεάν μεταφορά από και προς το σχολείο το απαράδεκτο καθεστώς των δημοσίων συμβάσεων και της σύνδεσης του δικαιώματος στη μεταφορά με τα κέρδη. Είναι χαρακτηριστικό πως η σχολική χρονιά ξεκίνησε με περισσότερα από 250 δρομολόγια άγονα και χιλιάδες παιδιά να μην μεταφέρονται με ασφάλεια από και προς τα σχολεία τους, μαθητές να αναγκάζονται να παραμένουν σπίτι τους. Γονείς και μαθητές συνεχίζουν τη διεκδίκηση, ώστε κάθε μαθητής που το δικαιούται να έχει δωρεάν ασφαλή μεταφορά από και προς το σχολείο του.

  • Η Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Λάρισας καταγγέλλει τα συνεχιζόμενα προβλήματα στα σχολεία του δήμου, όπως μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικούς, ελλείψεις υποδομών, ζητήματα ασφάλειας κ.ά. και καλεί σε κινητοποίηση σήμερα 1.30 μ.μ., στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας. Στην κινητοποίηση καλεί και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ «Κων/νος Κούμας».
ΧΑΝΙΑ
Δυναμικές μαθητικές κινητοποιήσεις

Σε εξέλιξη βρίσκονται αυτές τις μέρες δυναμικές κινητοποιήσεις των μαθητών στα Χανιά, με δεκάδες σχολικές μονάδες να βρίσκονται υπό κατάληψη. Οι μαθητές διεκδικούν λύσεις στα οξυμένα προβλήματα με τα οποία ήρθαν αντιμέτωποι στα σχολεία τους από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ενώ παράλληλα εκφράζουν τη συμπαράστασή τους στον αγώνα που έδωσε το προηγούμενο διάστημα ο Πάνος Ρούτσι, κάνοντας πράξη την υπόσχεση που έδωσαν πριν δύο χρόνια οι μαθητές των Χανίων και όλος ο λαός να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα των Τεμπών.

Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Χανίων χαιρετίζει τις κινητοποιήσεις και σημειώνει: «Τώρα πρέπει να δυναμώσει ο αγώνας ενάντια στις πολιτικές που βάζουν το κέρδος πάνω από την ίδια την ανθρώπινη ζωή. Να αγωνιστούμε ενάντια στους νόμους που θεωρούν τις ανάγκες μας κόστος. (...) Εμείς οι μαθητές ξέρουμε καλά ότι το δίκιο κατακτιέται με οργάνωση και συντονισμό από όλους τους μαθητές. Από την πρώτη κιόλας μέρα οργανώσαμε αγώνες στα σχολεία μας, φτιάξαμε τα αιτήματά μας, συμμετείχαμε στην απεργία στο πλάι των γονιών και των καθηγητών μας που απέργησαν για να μην δουλεύουν 13 ώρες, για αυξήσεις στους μισθούς, για δωρεάν Υγεία και Παιδεία».

Παράλληλα, η Συντονιστική Επιτροπή καλεί όλα τα 15μελή και 5μελή του νομού να οργανώσουν τον αγώνα τους ανά σχολείο και να συντονίσουν τη δράση τους και καλεί: Συμμετέχουμε στη συναυλία αλληλεγγύης «Ενα τραγούδι για τη Γάζα», την Κυριακή 12/10 στις 19.30 στο Γυαλί Τζαμί. Παίρνουμε απόφαση μέσα από Γενικές Συνελεύσεις, συνεδριάσεις των 5μελών και 15μελών για νέα μαθητική πορεία και στην επόμενη απεργία, όταν η κυβέρνηση φέρει για ψήφιση τον νόμο για τις 13 ώρες δουλειάς. Δεν θα τους περάσει!

Το Τομεακό Συμβούλιο Χανίων της ΚΝΕ χαιρετίζει τις μαθητικές κινητοποιήσεις και καταγγέλλει την απαράδεκτη προσπάθεια καταστολής της μαθητικής κινητοποίησης του Μουσικού Σχολείου. «Οι μαθητές δεν είναι τρομοκράτες, ούτε μέλη καμίας "μαφίας" για να τους σέρνουν εισαγγελείς, αστυνομία μέχρι και Πυροσβεστική (!) ενώ την ίδια ώρα αφήνουν το παρακράτος, όπως αποδεικνύεται και εδώ στα Χανιά, να πηγαίνει χέρι χέρι με το ίδιο το κράτος και τους θεσμούς του! Οι μαθητές των Χανίων διεκδικούν τα αυτονόητα για το σχολείο και τη μόρφωσή τους», σημειώνει μεταξύ άλλων.

ΕΣΔΕΠ ΑΠΘ
Μαζική παράσταση διαμαρτυρίας ενάντια στα πειθαρχικά και τις διαγραφές φοιτητών

Μαζική παράσταση διαμαρτυρίας, μπροστά από την Πρυτανεία του ΑΠΘ, πραγματοποίησαν χτες το μεσημέρι μέλη ΔΕΠ και φοιτητές, συνεχίζοντας τον αγώνα τους ενάντια στα πειθαρχικά, τις διαγραφές φοιτητών και την ίδρυση νέων ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών με δίδακτρα στο ΑΠΘ.

Μέσα στο κτίριο συνεδρίαζε η Σύγκλητος του ΑΠΘ και απέξω φοιτητές και μέλη ΔΕΠ διαδήλωναν και απαιτούσαν την κατάργηση του πειθαρχικού πλαισίου, τη μη εφαρμογή της διαγραφής των φοιτητών και την ενίσχυση της φοιτητικής μέριμνας (σίτιση, στέγαση), την κατάργηση των διδάκτρων σε όλους τους κύκλους σπουδών και αύξηση της χρηματοδότησης στο ύψος των σύγχρονων και συνεχώς διευρυνόμενων αναγκών.

Η κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΕΣΔΕΠ ΑΠΘ και πάνω από 11 φοιτητικών συλλόγων.

Στη διάρκεια της κινητοποίησης αντιπροσωπεία μελών ΔΕΠ ζήτησε να παραβρεθεί και να μιλήσει στη συνεδρίαση της Συγκλήτου και παρά τις διαβεβαιώσεις πως θα τους επιτραπεί να μιλήσουν, βρέθηκαν απέναντι από σιδερόφρακτες εισόδους. Επιβεβαιώνεται ότι το πανεπιστήμιο - επιχείρηση που προωθούν μπορεί να υπάρξει μόνο με το μαστίγιο.

«Σαν να αποτελεί απειλή η φωνή των μελών ΔΕΠ, των καθηγητών/τριών που στηρίζουν το δημόσιο πανεπιστήμιο και αγωνιούν για το μέλλον του», σχολίασε ο Η. Κονδύλης, γραμματέας του ΕΣΔΕΠ ΑΠΘ. Την υποτίμηση και τον αποκλεισμό της ακαδημαϊκής κοινότητας κατήγγειλε ο Γ. Αγγελόπουλος, αντιπρόεδρος του ΕΣΔΕΠ.

«Καταγγέλλουμε το πανεπιστήμιο στρατόπεδο που προσπαθούν να χτίσουν με τον νέο νόμο», είπε η Λ. Αυγήτα, μέλος του ΔΣ του ΕΣΔΕΠ, και σημείωσε: «Θα μας βρουν απέναντι, φοιτητές, καθηγητές και κοινωνία».

Μέλη ΔΕΠ και φοιτητές εκφράζουν την αντίθεσή τους στο νέο πειθαρχικό πλαίσιο στα ΑΕΙ, που μετατρέπει σε ιδιώνυμο αδίκημα τη διατύπωση γνώμης μέσα στα πανεπιστήμια και τα ιδρύματα σε ένα απέραντο «big brοther» παρακολούθησης φοιτητών και εργαζομένων. Καταγγέλλουν τις διαγραφές χιλιάδων φοιτητών, ένα βαθύ ταξικό, αντικοινωνικό μέτρο, το οποίο πλήττει τους πλέον ευάλωτους και κυρίως τους φοιτητές και τις φοιτήτριες οι οποίοι εξαναγκάζονται να εργάζονται παράλληλα με τις σπουδές τους.

Τέλος, εναντιώνονται στην ίδρυση νέων ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών με δίδακτρα στο ΑΠΘ, αναδεικνύοντας τεκμηριωμένα τις σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις που αυτά θα έχουν στα υπάρχοντα προγράμματα σπουδών, καθώς και την απαίτησή τους για κατάργηση των διδάκτρων σε όλους τους κύκλους σπουδών, με ταυτόχρονη αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των σύγχρονων αναγκών.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ