Εξω από κάθε έννοια επιστημονικότητας η απάντηση, με την οποία ο καθηγητής Ι. Μητρόπουλος επιχείρησε να υπερασπίσει το σύγγραμμα που διδάσκει
Αποκαλυπτικότερος όλων, στη χτεσινή εξέλιξη, ήταν ο ίδιος ο καθηγητής Ι. Μητρόπουλος που διδάσκει το βιβλίο στο Τμήμα. Οταν οι σπουδαστές τού ζήτησαν να αποσύρει το σύγγραμμα, τον άκουσαν έκπληκτοι να δηλώνει: «Αυτό το παράδειγμα δεν μπορεί να ακυρώσει ολόκληρο το σύγγραμμα».
Και σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, τους είπε πως «εγώ το παράδειγμα που μου αναφέρετε δεν το διδάσκω» και ότι «αν θέλετε, μπορείτε να σκίσετε τις συγκεκριμένες σελίδες»!
Ετσι, απλά, με μια φράση που λίγο απέχει από το να χαρακτηριστεί φασιστική ως προς τη λογική της, καθηγητής που θέλει να λογίζεται και «επιστήμονας» ξεστόμισε το «σκίστε τις σελίδες»! Σα να μην καταλαβαίνει ότι το πρόβλημα δεν αφορά σε ένα βιβλίο και τις αντιδραστικές ιδέες που αυτό περιέχει, αλλά αυτή καθαυτή την κατακρεούργηση της ίδιας της έννοιας της επιστήμης, που ακυρώνεται από το γεγονός ότι συνολικά το εκπαιδευτικό σύστημα, υποταγμένο στις επιδιώξεις του κεφαλαίου, επιχειρεί να εκβιάσει ως επιστημονικό εύρημα μια προεπιλεγμένη πολιτική επιλογή. Στο προκείμενο ζητείται από σπουδαστές να μάθουν «να κρίνουν ορθολογικά» τις πιθανότητες δημοκρατικής εξέλιξης, έχοντας σαν δεδομένα ότι ο ηγέτης της Κούβας είναι δικτάτορας κι ότι η δημοκρατία θα υπάρξει όταν αυτός πεθάνει!
Κι ο καθηγητής απαντά στην αυτονόητη διαμαρτυρία: «Σκίστε τις σελίδες»!
Την απόφασή τους να μην επιτρέψουν να εντάσσονται στη διδακτέα ύλη των ανώτερων και ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας προπαγανδιστικές αθλιότητες και αντιεπιστημονικά εκτρώματα διατράνωσαν χτες σπουδαστές, μέλη και φίλοι της Πανσπουδαστικής Κίνησης Συνεργασίας (ΠΚΣ) στο ΤΕΙ Πάτρας. Οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας ολοένα και αυξάνονται μετά την αποκάλυψη ότι στο Τμήμα Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων του ΤΕΙ Πάτρας, διδακτικό εγχειρίδιο - υπό μορφή άσκησης - συσχετίζει τον «εκδημοκρατισμό» της Κούβας με την επιδείνωση της υγείας και το θάνατο του Φ. Κάστρο!
Στα πλαίσια αυτά, αντιπροσωπεία της ΠΚΣ προχώρησε χτες σε διαδοχικές παραστάσεις διαμαρτυρίας τόσο στον πρόεδρο του ΤΕΙ Πάτρας, Γιάννη Γεωργόπουλο, όσο και στον προϊστάμενο του Τμήματος Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων του ΤΕΙ Πάτρας, αναπληρωτή καθηγητή Ιωάννη Μητρόπουλο, ο οποίος και υπογράφει την «επιστημονική» επιμέλεια του βιβλίου. Και οι δύο προσπάθησαν ουσιαστικά να... τραβήξουν την «ουρά» τους απέξω χωρίς να δεσμευτούν για οτιδήποτε στην απαίτηση της αντιπροσωπείας να αποσυρθεί άμεσα το αντικομμουνιστικό σύγγραμμα.
Ο πρόεδρος του ΤΕΙ Γ. Γεωργόπουλος αρνήθηκε να πάρει θέση για το ζήτημα και ανέφερε πως το συγκεκριμένο θέμα θα τεθεί στο Συμβούλιο του ΤΕΙ, το οποίο είναι και το μόνο αρμόδιο όργανο για να αποφασίσει, όπως ισχυρίστηκε. Στις επίμονες παραινέσεις των σπουδαστών να τοποθετηθεί υπεύθυνα για το άθλιο σύγγραμμα που διδάσκεται στο ΤΕΙ απάντησε: «Και δεν το καίτε (σ.σ. το ίδρυμα). Σπίτι μου είναι;»!!!
Σε δήλωσή του στο «Ρ» ο Θανάσης Πάνος, συνδικαλιστής της ΠΚΣ, ανέφερε σχετικά με το θέμα που έχει ανακύψει: «Η ΠΚΣ δε θα σταματήσει εδώ. Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας μαζί με τους υπόλοιπους σπουδαστές ώστε αυτό το αντικομμουνιστικό παραλήρημα να απομακρυνθεί οριστικά από τη διδακτέα ύλη. Αύριο (σ.σ. σήμερα), θα καταθέσουμε γραπτή πρόταση στο Συμβούλιο του Τμήματος Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων αλλά και στο Συμβούλιο του ΤΕΙ, με αίτημα να αποσυρθεί το συγκεκριμένο αντιεπιστημονικό σύγγραμμα».
Απαντητική επιστολή στο δημοσίευμα του «Ρ» για το αντιδραστικό σύγγραμμα «Ορθολογική Λήψη Αποφάσεων» του Αμερικανού επίκουρου καθηγητή Andrew Lang Golub, που αποτελεί αντικείμενο διδασκαλίας σε τμήμα του ΤΕΙ Πάτρας, απέστειλε το υπουργείο Παιδείας. Το σύνολο της επιστολής δεν είναι παρά μια καλομελετημένη προσπάθεια του υπουργείου να μην πάρει σαφή θέση και βγει το ίδιο από αυτήν την υπόθεση τελείως... λάδι.
Το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:
«Με αφορμή σημερινό (σ.σ. χτεσινό) δημοσίευμα της εφημερίδας σας που αναφέρεται σε σύγγραμμα που διδάσκεται στο τμήμα Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων του ΤΕΙ Πάτρας, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
Το εν λόγω σύγγραμμα διανέμεται στους σπουδαστές του συγκεκριμένου τμήματος ΤΕΙ από το 2002 χωρίς, μέχρι σήμερα, να έχουν διατυπωθεί προς το υπουργείο Παιδείας, ή άλλο Εποπτευόμενο Φορέα αντιδράσεις εκ μέρους σπουδαστικών οργανώσεων ή σπουδαστών για το περιεχόμενό του.
Στο κείμενο του σχετικού δημοσιεύματος αναφέρεται ανακριβώς ότι το εν λόγω σύγγραμμα διδάσκεται "μέσα στα σχολεία".
Είναι γνωστό σε όλους ότι τα συγγράμματα που διανέμονται σε σπουδαστές των ΤΕΙ αφορούν αποκλειστικά και μόνο στην εκπαιδευτική διαδικασία του εν λόγω τμήματος.
Θεωρούμε σκόπιμο στο σημείο αυτό να ενημερώσουμε το αναγνωστικό σας κοινό για τη διαδικασία με βάση την οποία εισάγονται, εγκρίνονται και εν τέλει διανέμονται τα συγγράμματα στους σπουδαστές των ΤΕΙ.
Η διαδικασία προβλέπεται ως εξής:
α) Ο αρμόδιος καθηγητής εισάγει και προτείνει προς έγκριση σε τριμελή επιτροπή καθηγητών του αρμόδιου τμήματος οποιοδήποτε σύγγραμμα αυτός κρίνει ως πλέον κατάλληλο για τη διδασκαλία των σπουδαστών του μαθήματός του
β) Η τριμελής επιτροπή, αφού εγκρίνει το εν λόγω σύγγραμμα, εν συνεχεία το εισάγει προς το Συμβούλιο Καθηγητών του ΤΕΙ
γ) Το Συμβούλιο, αφού πρώτα εξετάσει και κρίνει το εν λόγω σύγγραμμα, αποστέλλει προς την Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας την απόφασή του προκειμένου η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου να προχωρήσει μόνο στην κοστολόγησή του, χωρίς να έχει δικαίωμα να παρέμβει, να κρίνει, ή να εγκρίνει το περιεχόμενο του εν λόγω συγγράμματος, ή την ορθότητα της απόφασης του συμβουλίου των καθηγητών του ΤΕΙ που εισηγείται τη διάθεση του εν λόγω συγγράμματος προς τους σπουδαστές.
Κατά συνέπεια, ο ισχυρισμός που περιλαμβάνεται στο εν λόγω δημοσίευμα της εφημερίδας σας περί τεράστιας ευθύνης του υπουργείου Παιδείας "που επιτρέπει να διδάσκονται τέτοια αντιεπιστημονικά ανοσιουργήματα" είναι εσφαλμένος καθώς εκ του Νόμου απαγορεύεται η οποιαδήποτε παρέμβαση στις αποφάσεις των Συμβουλίων των Καθηγητών των ΤΕΙ».
Απάντηση στην απάντηση: Το υπουργείο Παιδείας εμφανίζεται να φοράει το πρόσωπο του χρηματοδότη και κατά τα άλλα να «ποιεί την νήσσαν». Δηλαδή το υπουργείο της Παιδείας, ένας φορέας υλοποίησης της κυβερνητικής πολιτικής στην Παιδεία, υποστηρίζει ότι δεν έχει ιδέα τι διδάσκεται μέσα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, δεν παίρνει μυρωδιά από το περιεχόμενο της διδασκαλίας, της επιστημονικής μεθοδολογίας κλπ. Ο ρόλος μου είναι χρηματοδοτικός, λέει το υπουργείο και από εκεί και πέρα γίνεται Πιλάτος στη θέση του Πιλάτου και «νίπτει τας χείρας του» ρίχνοντας την ευθύνη όπου μπορεί.
Ετσι η ευθύνη σαν μπαλάκι κάνει... βόλτες. Πάει - και δικαίως - στο ΠΑΣΟΚ, που ήταν κυβέρνηση το 2002, όταν το σύγγραμμα ξεκίνησε να διανέμεται. Γεγονός όμως που, όσο και αν για μια ακόμα φορά αποδεικνύει ότι η πολιτική του ΠΑΣΟΚ βάδιζε την πεπατημένη των αστικών κυβερνήσεων, ανοίγοντας την πόρτα στην αντίδραση, δεν αναιρεί τις ευθύνες της κυβέρνησης της ΝΔ που κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησής της εξακολουθεί ένα τόσο αντιδραστικό σύγγραμμα να αποτελεί αντικείμενο διδασκαλίας.
Ευθύνη ρίχνει στους καθηγητές και τα όργανα διοίκησης του ΤΕΙ, που αποφασίζουν ποιο είναι το σύγγραμμα που θα διδάσκεται. Και προφανώς υπάρχουν ευθύνες, ωστόσο το ίδιο το υπουργείο ανοίγει το δρόμο να διδάσκεται στην εκπαίδευση ότι να 'ναι, να επιλέγεται ένα σύγγραμμα που δεν πληροί ούτε στο ελάχιστο επιστημονικά και μεθοδολογικά κριτήρια.
Και, τέλος, με εξαιρετική ανηθικότητα, ρίχνει την ευθύνη στους σπουδαστές, λέγοντας ουσιαστικά ότι φταίνε αυτοί που δεν αντέδρασαν νωρίτερα.
Από όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά το ΚΚΕ, όταν λέει ότι το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι, ότι το περιεχόμενο και η ουσία της μόρφωσης είναι θέμα πρώτα και κύρια πολιτικής βούλησης. Ετσι και το υπουργείο διαμορφώνει το πλαίσιο εκείνο που το εξυπηρετεί ώστε να μπορεί να διώχνει τις ευθύνες της μόρφωσης των παιδιών από πάνω του, να διαμορφώνει καταστάσεις που επιτρέπουν τέτοια αντιδραστικά συγγράμματα να αποτελούν μέσο διδασκαλίας.
Ξεπροβάλλει η ανάγκη όλα όσα προκύπτουν στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, όλα όσα αφορούν στο περιεχόμενο της διδασκαλίας να αποτελούν αντικείμενο της πάλης των σπουδαστών, φοιτητών, μαθητών, καθηγητών, γονιών και γενικότερα όσων εμπλέκονται της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα αντανακλαστικά όλων να σηκώνουν όποιο ζήτημα προκύπτει από το πιο μικρό που πιθανόν να φαίνεται ανούσιο, μέχρι το πιο χοντροκομμένο, είναι μια διαδικασία που θα πρέπει να ξεκινήσει και να προχωράει με γοργούς ρυθμούς, ενταγμένη στην καθημερινή πάλη, τον καθημερινό αγώνα.
Οι σελίδες του «Ρ», όπως και τις προηγούμενες μέρες, θα φιλοξενήσουν όλα τα σχετικά με το περιεχόμενο των σπουδών, της μόρφωσης, της γνώσης, ό,τι σχετίζεται με την Παιδεία του λαού μας. Είμαστε ακόμα μόνο στην αρχή...
Αυτή η διαπίστωση επιβεβαιώνεται από το σημερινό θέμα που αποκαλύπτει ο «Ρ», όπου μια φαινομενικά αθώα πανεπιστημιακή έρευνα, από αυτές που όχι μόνο μπορούν αλλά επιβάλλεται να γίνονται με ευθύνη του κράτους, για να εξασφαλίζεται η υγεία του λαού, εξαρτά τη χρηματοδότησή της από την «Coca-Cola»(!) την ώρα που παράλληλα δημιουργεί μια τεράστια βάση δεδομένων με γενετικό υλικό χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους, χωρίς καμιά ρητή εγγύηση για το πού και ποιος θα μπορεί να έχει (ή να μην έχει) πρόσβαση σε αυτό.
Κι αυτό συμβαίνει σε μια χρονική συγκυρία που βοά ο κόσμος από το ένα μετά το άλλο τα διατροφικά σκάνδαλα και την τεράστια ευθύνη που έχουν οι πολυεθνικές αυτού του κλάδου. Αυτές οι ίδιες που εμφανίζονται αθώα - αθώα και ως χρηματοδότες της έρευνας για την υγιεινή διατροφή!
Το Τμήμα Επιστήμης Διατροφής και Διαιτολογίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, προχωράει σε έρευνα με τίτλο «Διατροφή και κληρονομικότητα στην παιδική ηλικία», για το σκοπό της οποίας απευθύνεται σε γονείς μαθητών του Δημοτικού, ζητώντας τους να συμμετέχουν εθελοντικά μαζί με τα παιδιά τους στη μελέτη. Ομως στο πλαίσιο της έρευνας θα γίνει λήψη αίματος, στο οποίο θα γίνει και έλεγχος γενετικού υλικού (DNA).
Και τα ερωτηματικά που προκύπτουν είναι πολλά και σοβαρά. Για παράδειγμα, πώς διασφαλίζεται ότι μια τόσο μεγάλη βάση δεδομένων με γενετικό υλικό χιλιάδων ανθρώπων δε θα βρεθεί σε λάθος χέρια;
Ας φανταστούμε - χωρίς να υπάρχει ουδεμία υπόνοια για τους ερευνητές και το προσωπικό που θα συνδράμει στην έρευνα - ότι αν έστω και ένα μέρος της βάσης δεδομένων που θα δημιουργηθεί με καταγεγραμμένο το γενετικό υλικό χιλιάδων ανθρώπων... παραπέσει, αυτό θα αποτελέσει το ιδανικότερο πελατολόγιο π.χ. για μια ασφαλιστική εταιρία, καθώς θα μπορεί να μάθει τι ασθένειες θα παρουσιάσουν στο μέλλον και για να πουλήσει τα ανάλογα ασφαλιστικά προγράμματα.
Σοβαρότατο επίσης ερώτημα είναι τι κέρδος επιδιώκει να έχει μια πολυεθνική που τα προϊόντα της καταγγέλλονται ως «διατροφικό τερατούργημα» από τη συγκεκριμένη έρευνα; Προτίθεται να τη χρηματοδοτήσει... από την καλή της την καρδιά, θα εξασφαλίσει και τα αποτελέσματα της έρευνας; 'Η, η χρηματοδότηση θα λειτουργήσει μόνο σαν διαφημιστικό πλυντήριο; Και τελικά η έρευνα έχει σκοπό να εξάγει κάποια ουσιαστικά επιστημονικά συμπεράσματα ή να βελτιώσει τα προϊόντα συγκεκριμένων εταιριών;
Σύμφωνα με την επιστολή του πανεπιστημίου προς τους γονείς «η συμμετοχή στη μελέτη περιλαμβάνει τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων διατροφής, διατροφικών συνηθειών και άσκησης, ιστορικού υγείας της οικογένειας, καθώς και μετρήσεις ύψους, βάρους και περιεκτικότητα του σώματος σε λίπος. Επίσης θα γίνει λήψη αίματος για πλήρη εργαστηριακό έλεγχο, που θα περιλαμβάνει αιματολογικούς, βιοχημικούς, ορμονολογικούς και γενετικούς παράγοντες» (η υπογράμμιση δική μας).
Το πρόγραμμα φαίνεται να έχει την έγκριση του υπουργείου Παιδείας και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ενώ η λήψη αίματος θα γίνει από παιδιάτρους του νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία». Ομως αποτελεί ερώτημα αν αυτοί οι φορείς διασφαλίζουν και εγγυώνται με την έγκρισή τους, την προστασία των προσωπικών δεδομένων που θα ληφθούν από τους συμμετέχοντες και με ποιο τρόπο.
Και γιατί μια τέτοια σοβαρή έρευνα δε γίνεται απευθείας από το κράτος (π.χ. υπουργείο Υγείας) με την αποκλειστική του ευθύνη και την εγγύηση ότι δε θα δημιουργηθεί βάση δεδομένων με γενετικό υλικό; Γιατί αφήνεται στη συγχρηματοδότηση διαφόρων ιδιωτικών φορέων με αμφίβολα κίνητρα και δικαιώματα επί του ερευνητικού υλικού και των αποτελεσμάτων της έρευνας;
Μια αξιόλογη εκδήλωση τιμής για την Εθνική Αντίσταση διοργανώνουν, σήμερα Πέμπτη, στο σχολείο τους, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Βαρβάρας, από κοινού οι μαθητές οι γονείς και οι δάσκαλοι, στην 61η Επέτειο της μάχης του ΕΛΑΣ στον Κηφισό εναντίον των φασιστικών στρατευμάτων κατοχής. Θα τιμήσουν αυτούς που έδωσαν τη ζωή τους για την απελευθέρωση της χώρας. Η εκδήλωση θα ξεκινήσει με επιμνημόσυνη δέηση και τρισάγιο στη στήλη εκτελεσθέντων της 29ης Σεπτέμβρη του 1944, Στ. Σαράφη και Δούσμανη. Στη συνέχεια, στις 10 το πρωί στο αμφιθέατρο του 1ου Δημοτικού σχολείου Αγ. Βαρβάρας, τα παιδιά του σχολείου με επιζώντες αντιστασιακούς παρουσιάζουν το αφιέρωμα «Σ' ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΙΛΗΣΑΝ ΜΕ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ». Τιμητικά θα συμμετέχει η Χορωδία της ΠΕΑΦΕ (Πανελλήνια Ενωση Αγωνιστών και Φίλων της ΕΠΟΝ).
Κρούσματα διακίνησης ναρκωτικών ουσιών στον προαύλιο χώρο του 17ου Δημοτικού και των συστεγαζόμενων του 4ου και 47ου Νηπιαγωγείου της Ανθούπολης Λάρισας, από εξωσχολικούς, καταγγέλλουν οι γονείς των μαθητών των σχολείων. Για το θέμα συναντήθηκαν με το δήμαρχο Λάρισας ζητώντας, μεταξύ των άλλων, τον ηλεκτροφωτισμό του χώρου κι άλλα μέτρα, ενώ προκαταρκτική εξέταση για τις καταγγελίες διέταξε η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας Σοφία Αποστολάκη.
Συνάντηση αντιπροσωπείας του Εργατικού Κέντρου Λάρισας με τη διοίκηση της ΕΛΜΕ του νομού
Τρεις βδομάδες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και πολλές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών παραμένουν κενές, σε Γυμνάσια και Λύκεια της Λάρισας, εξαιτίας της καθυστέρησης διορισμού τους από το υπουργείο Παιδείας. Ετσι σε μονάδες, όπως ειδικά σχολεία, Μουσικό Γυμνάσιο και Ειδικής Αγωγής, χάνονται διδακτικές ώρες βασικών ειδικοτήτων. Οσον αφορά στα βιβλία δεν ολοκληρώθηκε η διανομή τους, δημιουργώντας τεράστιες δυσκολίες στη διδασκαλία των μαθημάτων. Επιπλέον, στο Μουσικό Σχολείο, ύστερα από το σταμάτημα λειτουργίας των τμημάτων Μουσικής Προπαιδείας, μειώθηκαν οι μαθητές του, έμειναν άνεργοι οι καθηγητές που στήριζαν χρόνια το θεσμό, ενώ οι γονείς αναγκάζονται να πληρώνουν τις μουσικές σπουδές των παιδιών τους.
Τεράστια προβλήματα υπάρχουν και στα ΤΕΕ, όπου το μαθητικό δυναμικό μειώθηκε σε σχέση με πέρσι κατά 13%. Οσον αφορά δε στην περιβόητη Ενισχυτική Διδασκαλία, που πολυδιαφήμιζε το υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο δε στάλθηκε ακόμα η εγκύκλιος, αλλά ούτε καν δόθηκαν τα χρήματα του προηγούμενου έτους.
Τα προβλήματα των σχολείων, όπως και τα γενικότερα της Παιδείας, τέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε αντιπροσωπεία της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Λάρισας (ΕΚΛ) με τη διοίκηση της ΕΛΜΕ του νομού. Οπως επισημαίνει σε ανακοίνωση που εξέδωσε μετά τη συνάντηση το ΕΚΛ, «το δικαίωμα στη μόρφωση συνθλίβεται στις συμπληγάδες των αποφάσεων της ΕΕ - Μπολόνια, Μπέργκεν - και της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ, που συνεχίζει την πολιτική του ΠΑΣΟΚ, το οποίο προβάλλει την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και άλλες αντιδραστικές αλλαγές». Καταλήγοντας το ΕΚΛ καλεί τους φορείς, τους εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους, τους αγρότες και τη νεολαία της Θεσσαλίας να πάρουν θέση δίπλα του για να αγωνιστούν για το δικαίωμα στη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία και την κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Οι πρωτοβουλίες του ΕΚΛ για την ανάδειξη των προβλημάτων της Παιδείας και το συντονισμό της δράσης του λαού της περιοχής για την επίλυσή τους, θα συνεχιστούν και θα κορυφωθούν με μεγάλη εκδήλωση που διοργανώνει στις 11 Οκτώβρη, στο «Χατζηγιάννειο». Σ' αυτά τα πλαίσια, σήμερα, στις 12 το μεσημέρι αντιπροσωπεία του ΕΚΛ θα συναντηθεί με το δήμαρχο Λαρισαίων.
Σε πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην Κέρκυρα, την Τρίτη 4/10, προχωρούν φορείς της εκπαίδευσης, όπως αποφάσισαν σε χτεσινή συνάντηση η ΕΛΜΕ Κέρκυρας, ο Σύλλογος Δασκάλων, εκπρόσωποι της Ενωσης Γονέων, πανεπιστημιακοί καθηγητές και φοιτητικοί σύλλογοι.
Στη συνάντηση των φορέων αναφέρθηκαν τα οξυμένα προβλήματα που απορρέουν από την αντιεκπαιδευτική πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Οι σοβαρές ελλείψεις σε σχολική στέγη και οι ανάγκες άμεσης απομάκρυνσης του αμιάντου από τα σχολεία, ανέγερσης ενιαίου κτιρίου και φοιτητικής εστίας για το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών όλων των βαθμίδων με μόνιμο προσωπικό και ανάκλησης της υποχρεωτικής εφαρμογής της ευέλικτης ζώνης, θα ενταχθούν μεταξύ άλλων στο πλαίσιο διεκδίκησης της κινητοποίησης.
Η αύξηση των δαπανών από τον κρατικό προϋπολογισμό για την Παιδεία, ώστε να καλυφθούν οι σύγχρονες ανάγκες, η αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία, εντάσσονται επίσης στο πλαίσιο πάλης της πανεκπαιδευτικής κινητοποίησης στην Κέρκυρα.
Η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Νομαρχίας Πειραιά καλεί εργατικά σωματεία, συλλόγους δασκάλων, την ΕΛΜΕ της πόλης, γυναικείους συλλόγους και άλλους φορείς, σε σύσκεψη που διοργανώνει τη Δευτέρα, 3 Οκτώβρη, στις 6.30μ.μ., στο δημαρχείο της Νίκαιας, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου (Γρεβενών 5 -7), για να συζητήσουν και να καταλήξουν σε κοινές πρωτοβουλίες υπεράσπισης του αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
Η φετινή σχολική χρονιά, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων, παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας, ξεκίνησε με πολλά προβλήματα (χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς, βιβλία δεν έχουν φτάσει στα σχολεία, ελλείψεις σε αίθουσες κλπ.).
Στο όνομα της «σύνδεσης της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς», η κυβέρνηση ετοιμάζει νέα μέτρα. Μετά από την αντιεκπαιδευτική επίθεση σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, θα συνεχίσει και στις άλλες βαθμίδες. Την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας Παιδείας και τη γιγάντωση της παραπαιδείας την ακριβοπληρώνει η λαϊκή εργατική οικογένεια. Ενας μισθός δε φτάνει, για να καλύψει τα έξοδα των φροντιστηρίων της ξένης γλώσσας. Θεωρούμε απαραίτητο, καταλήγει η ανακοίνωση, να συντονίσουμε τη δράση μας, απαιτώντας την κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Παιδεία, καθώς και την άμεση κάλυψη όλων των αναγκών από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.
Οι προσπάθειες τρομοκράτησης στελεχών της ΚΝΕ θα πέσουν στο κενό
Ενα ακόμα κρούσμα, στην προσπάθεια της άρχουσας τάξης να παρεμποδίσει τη φωνή και τη δράση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, σημειώθηκε στην Καλαμάτα, από άνδρα της Ασφάλειας, ο οποίος επιχείρησε να παρεμποδίσει διακίνηση υλικού της ΚΝΕ στο σχολικό συγκρότημα Γιαννιτσάνικα, με τη φαιδρή και ανυπόστατη δικαιολογία πως «απαγορεύεται η διακίνηση πολιτικού υλικού στην είσοδο σχολείων», και ζήτησε τα προσωπικά στοιχεία από την επικεφαλής του κλιμακίου. Υπενθυμίζεται ότι και παλαιότερα είχαν σημειωθεί ανάλογα περιστατικά από άνδρες της Ασφάλειας, ορισμένα από τα οποία πήραν μάλιστα και το δρόμο της Δικαιοσύνης.
Το περιστατικό προκάλεσε την αντίδραση της ΝΕ Μεσσηνίας του ΚΚΕ, η οποία προχώρησε σε παράσταση διαμαρτυρίας στον διοικητή της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καλαμάτας, κ. Βασιλόπουλο. Ο τελευταίος δικαιολογήθηκε πως δεν έχει δώσει καμιά τέτοια εντολή αλλά αντίθετα έχει συστήσει στους άνδρες του να μην παρεμποδίζουν πολιτικές εξορμήσεις και υποσχέθηκε πως θα αναζητήσει τον συγκεκριμένο ασφαλίτη ώστε να μην υπάρξει στο μέλλον ανάλογη ενέργεια.
Σε ανακοίνωσή του το ΝΣ Μεσσηνίας της ΚΝΕ αφού καταγγέλλει την προσπάθεια τρομοκράτησης των στελεχών της ΚΝΕ και των μαθητών του σχολείου, καλεί «τους μαθητές να απαντήσουν αγωνιστικά σε κάθε κρούσμα αυταρχισμού. Να δυναμώσουν τον αγώνα μαζί με τους γονείς, τους καθηγητές, τους εργαζόμενους, τους σπουδαστές. Με όλο το λαό για ένα σχολείο που θα έχει στόχο την ολόπλευρη μόρφωση».