Παρέμβαση στη συνεδρίαση της Συγκλήτου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), που επρόκειτο να συζητήσει χτες το προσχέδιο του Οργανισμού του Ιδρύματος, πραγματοποίησαν το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών και ο Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού του Πανεπιστημίου.
Οι φοιτητές του ΜΑΣ απαίτησαν από τη Σύγκλητο να μη συζητήσει και ν' απορρίψει το νέο Οργανισμό. Το σχέδιο του Οργανισμού προβλέπει τον τρόπο λειτουργίας του ιδρύματος σε όλους τους τομείς, όπως το οργανόγραμμα του πανεπιστημίου, τον εσωτερικό κανονισμό, τα πειθαρχικά, την αλλαγή των νομικών προσώπων της Εταιρίας Αξιοποίησης και της Επιτροπής Ερευνών κ.ά.
Οι φοιτητές δήλωσαν ότι συναινούν να συζητηθεί μόνο το ζήτημα του οργανογράμματος και των κενών θέσεων διοικητικών υπαλλήλων του πανεπιστημίου, ώστε να προχωρήσει το θέμα της κινητικότητας των υπαλλήλων που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, προκειμένου να μη χάσει κανένας τη δουλειά του. Σύμφωνα με τον πρόεδρο των διοικητικών υπαλλήλων του ΑΠΘ, Γιάννη Κουρμούλη, το σχετικό οργανόγραμμα προβλέπει ότι οι κενές θέσεις στο πανεπιστήμιο είναι πολύ περισσότερες από τον αριθμό των υπαλλήλων του ΑΠΘ σε διαθεσιμότητα (140).
Το ΜΑΣ καλεί τους φοιτητές και τις φοιτήτριες να οργανώσουν την πάλη τους μαζί με τους εργαζομένους ενάντια στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που προωθούνται και με τους οργανισμούς, διεκδικώντας:
Επαρκή χρηματοδότηση των ιδρυμάτων από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος των αναγκών. Οχι στην υποχρηματοδότηση και την ιδιωτική χρηματοδότηση για να «βάζουν χέρι» οι επιχειρηματίες σε υποδομές, περιεχόμενο σπουδών κι έρευνα.
Κατάργηση του νόμου - πλαίσιο και του σχεδίου «Αθηνά», μπλοκάρισμά τους. Καμιά μορφή ιδιωτικοποίησης. Εξω οι επιχειρήσεις από τις σχολές και την έρευνα.
Ούτε ευρώ από τους φοιτητές για σίτιση - μετακίνηση - βιβλία - αναλώσιμα! Αξιοποίηση της περιουσίας των ΑΕΙ και δημοσίων κτιρίων για δημιουργία εστιών στην ευθύνη του κράτους χωρίς ιδιώτες, νοίκια.
Επιστημονική γνώση και ειδίκευση υψηλού επιπέδου. Οχι στη μετατροπή της επιστημονικής γνώσης σε εφήμερη κατάρτιση και άθροισμα δεξιοτήτων. Δωρεάν μεταπτυχιακά που να οδηγούν αποκλειστικά σε παραγωγή νέας γνώσης.
Σταθερή δουλειά για όλους με αξιοπρεπή μισθό κι εξασφαλισμένα εργασιακά δικαιώματα πάνω στο αντικείμενο σπουδών. Το πτυχίο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για την πρόσβαση στο επάγγελμα χωρίς το συνεχές κυνήγι πιστοποιητικών, δεξιοτήτων, μεταπτυχιακών επί πληρωμή κλπ. για «μια θέση στον ήλιο».
Μέτρα στήριξης των εργαζόμενων φοιτητών. Πρακτική άσκηση με αξιοπρεπή μισθό και πάνω στο αντικείμενο σπουδών με όλα τα δικαιώματα. Να πληρωθούν τώρα όλοι οι πρακτικάριοι που είναι απλήρωτοι. Για τους αποφοίτους, επίδομα χωρίς καμία προϋπόθεση από την πρώτη μέρα ανεργίας, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και βιβλιάρια ασθενείας χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Καμιά απόλυση προσωπικού στα ιδρύματα.
Phasma |
Από τη συμβολική κατάληψη, χτες, στου Γκύζη |
Η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) έχει καλέσει εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές να εντείνουν τον αγώνα τους τις επόμενες μέρες με παραστάσεις στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, με καταλήψεις δρόμων, σχολείων, εξορμήσεις στις γειτονιές. Απαιτεί: Να παρθούν τώρα πίσω όλες οι καταργήσεις - συγχωνεύσεις σχολείων ή τμημάτων. Μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές. Εκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για τις ανάγκες των σχολείων.
Χτες το πρωί, γονείς και οι μαθητές του 102ου και του 121ου Δημοτικού Σχολείου στου Γκύζη έκαναν συμβολική κατάληψη του κτιρίου διαμαρτυρόμενοι για τη συγχώνευση των δύο σχολείων και ενημερώνοντας τη γειτονιά για τις εξελίξεις, ενώ το απόγευμα έκαναν σύσκεψη. Στην περιοχή του 7ου Διαμερίσματος Αθήνας συγχωνεύονται επίσης το 105ο με το 166ο, το 41ο με το 42ο και το 15ο με το 12ο Δημοτικό Σχολείο, όπου οι συμβολικές καταλήψεις θα συνεχιστούν και τις επόμενες μέρες. Επίσης, την ερχόμενη βδομάδα προγραμματίζεται συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία του Γκύζη, στην οποία καλούν η Ενωση Γονέων μαθητών της περιοχής και οι τοπικοί Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων.
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής κάνουν αύριο, Παρασκευή, στις 2 το μεσημέρι, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου» και η Ενωση Γονέων της πόλης.
Πικετοφορία σε κεντρικούς δρόμους του Δήμου Βύρωνα τη Δευτέρα 2 Ιούνη στις 7 το απόγευμα προγραμματίζουν ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη» και Σύλλογοι Γονέων της πόλης, καθώς εκεί 6 Δημοτικά συγχωνεύονται σε 3 πολυπληθή σχολεία.
Ανάλογες πρωτοβουλίες έχουν αναλάβει η Ενωση και Σύλλογοι Γονέων Κερατσινίου καθώς τα Δημοτικά 5ο και το 22ο συγχωνεύονται στο 5ο Δημοτικό. Για σήμερα, στις 8 το πρωί προγραμματίζουν συγκέντρωση έξω από τα δύο σχολεία. Αύριο, Παρασκευή, καλούν σε κλείσιμο των σχολείων «πριν τα κλείσει το υπουργείο Παιδείας», συγκέντρωση και πορεία στις γειτονιές του Κερατσινίου. Η Ενωση Γονέων καλεί επίσης την Τρίτη 3 Ιούνη στη 1.30 το μεσημέρι σε κινητοποίηση στην πλατεία Κοραή στον Πειραιά, μαζί με άλλα σχολεία και πορεία στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.
Από παλιότερη κινητοποίηση |
Οπως σημειώνουν σε σχετική ανακοίνωσή τους οι Επιτροπές Αγώνα του ΜΑΣ, «ο νέος Οργανισμός κρατά όλες τις αντιλαϊκές πλευρές του παλιού (όπως οι τρεις κύκλοι σπουδών, οι πιστωτικές μονάδες) και ταυτόχρονα ενσωματώνει όλες τις αντιδραστικές αλλαγές που έφερε ο νόμος - πλαίσιο στη λειτουργία των ΑΕΙ - ΤΕΙ. Οι αλλαγές αυτές στόχο έχουν την πλήρη μετατροπή των ΑΕΙ - ΤΕΙ σε επιχειρήσεις κι εμάς τους φοιτητές σε πελάτες, την πλήρη προσαρμογή της έρευνας, του περιεχομένου σπουδών και των αποφοίτων στις ανάγκες των μονοπωλίων για περισσότερα κέρδη».
Μάλιστα παραθέτουν συγκεκριμένα αποσπάσματα από το κείμενο του νέου Οργανισμού, όπου μεταξύ άλλων προβλέπεται:
Με αφορμή τα παραπάνω, οι Επιτροπές Αγώνα του ΜΑΣ σημειώνουν: «Τα Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης θα διαρκούν περίπου από 1 μήνα έως κι 1 χρόνο και στην πλειοψηφία τους θα είναι με δίδακτρα. Ηδη ξέρουμε τι ουσιαστικά είναι τα Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης. Είναι προγράμματα που αποτελούν μεγάλη πηγή εσόδων για τα ιδρύματα και μεγάλη πληγή... εξόδων για τους φοιτητές και όσους επιλέγουν να επανακαταρτιστούν. Πρόκειται ουσιαστικά για εμπόριο γνώσης. Πρόκειται είτε για μαθήματα κατάρτισης... της πλάκας είτε για μαθήματα που, ενώ θα έπρεπε να διδάσκονται στο δομημένο πρόγραμμα σπουδών, αφαιρούνται και πουλιούνται "με το κομμάτι".
Στο ΕΚΠΑ, με δίδακτρα που κυμαίνονται από 80 - 1.600 ευρώ, ο καθένας μέσα σε μερικούς μήνες μπορεί να πάρει πιστοποιητικό για κάποια ειδικότητα.
Θέλουν να διαλύσουν ό,τι έχει απομείνει από το επιστημονικό αντικείμενο και το επιστημονικά δομημένο πρόγραμμα σπουδών.
Θέλουν να υποβαθμίσουν την επιστημονική γνώση και να την μετατρέψουν σε κατάρτιση με ημερομηνία λήξης: Αφαιρούν μαθήματα για να τα "πουλάνε" πανάκριβα σε μεταπτυχιακά και σεμινάρια. Μειώνουν το χρόνο φοίτησης. Μετατρέπουν με τις πιστωτικές μονάδες το δομημένο πρόγραμμα σπουδών σε καλάθι του σούπερ μάρκετ για να μαζεύουμε αποσπασματικές δεξιότητες μέχρι να γεμίσει και να μην παίρνουμε ολοκληρωμένη επιστημονική μόρφωση.
Θέλουν να κάνουμε όλοι 2 - 3 χρόνια αποσπασματικές και υποβαθμισμένες σπουδές, γιατί μας θέλουν να περιπλανιόμαστε μεταξύ μακροχρόνιας ανεργίας και δουλειάς με μισθούς πείνας, να ζούμε μια ζωή διαρκούς ανασφάλειας».
Οι Επιτροπές του ΜΑΣ επισημαίνουν και άλλες αντιδραστικές πλευρές, όπως η αναγκαστική εκλογή με ενιαίο ψηφοδέλτιο των εκπροσώπων των φοιτητών στα όργανα διοίκησης, το ότι πουθενά δεν αναφέρεται ότι τα συγγράμματα θα διανέμονται δωρεάν κ.ά. Και καλούν τους φοιτητές ν' απορρίψουν το νέο Οργανισμό και να διεκδικήσουν με την πάλη τους: Επαρκή χρηματοδότηση των ιδρυμάτων από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος των αναγκών, καμιά μορφή ιδιωτικοποίησης, έξω οι επιχειρήσεις από τις σχολές και την έρευνα, δωρεάν σίτιση, μετακίνηση, βιβλία, αναλώσιμα, επιστημονική γνώση και ειδίκευση υψηλού επιπέδου, σταθερή δουλειά για όλους, με αξιοπρεπή μισθό κι εξασφαλισμένα εργασιακά δικαιώματα πάνω στο αντικείμενο σπουδών, μέτρα στήριξης των εργαζόμενων φοιτητών, καμιά απόλυση προσωπικού στα ιδρύματα κ.ά.
Βουτιά στο κενό από τον 5ο όροφο πολυκατοικίας στα Γιαννιτσά Πέλλας έκανε χτες το πρωί 18χρονος μαθητής, για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο μαθητής έφυγε το πρωί από το σπίτι του για να πάει στο 1ο ΓΕΛ προκειμένου να συμμετάσχει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, όμως δεν έφτασε ποτέ στο σχολείο. Ανέβηκε στην ταράτσα πολυκατοικίας που βρίσκεται πολύ κοντά στο σχολείο του και από εκεί πήδηξε στο κενό.
Αμεσα ενημερώθηκε το ΕΚΑΒ, το οποίο παρέλαβε το μαθητή και τον μετέφερε αρχικά στο Νοσοκομείο Γιαννιτσών και στη συνέχεια, διασωληνωμένο, στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, όμως κατέληξε στη διαδρομή.
Οπως δήλωσε η διοικήτρια του ΕΚΕΠΥ Βόρειας Ελλάδας, ο 18χρονος ήταν πολυτραυματίας με πολλαπλά τραύματα στο θώρακα, τους πνεύμονες, το κεφάλι, τα άκρα, είχε ανοιχτή λεκάνη και μηδενική πίεση.
Από τα τέλη Γενάρη ο ΟΑΕΔ είχε εκδώσει σχετική οδηγία για τις πληρωμές των «ωφελούμενων», όπως ονομάζονται οι εργαζόμενοι στα προγράμματα Κοινωφελούς Εργασίας, σύμφωνα με την οποία, «ως χρόνος εργασίας θεωρείται ο χρόνος που ο ωφελούμενος μισθωτός πλήρους απασχόλησης είναι στη διάθεση του εργοδότη / επιβλέποντα φορέα να απασχοληθεί». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στα σχολεία, που κλείνουν για δύο βδομάδες για τις διακοπές του Πάσχα, θα πληρώνονταν κανονικά, αφού οι ίδιοι παραμένουν στη διάθεση του επιβλέποντα φορέα, ανεξάρτητα αν το σχολείο είναι κλειστό.
Στο ίδιο συμπέρασμα οδηγούσε και το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας (2637/4-3-2014) που στάλθηκε το Μάρτη σε όλες τις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στο οποίο αναφερόταν: «Α) Στις περιπτώσεις των επίσημων αργιών του δημόσιου τομέα, οι ωφελούμενοι άνεργοι ασφαλίζονται και αμείβονται κανονικά, αναγράφοντας στο παρουσιολόγιο που τηρούν τη λέξη αργία. Β) Την περίοδο των διακοπών του Πάσχα, όπου οι σχολικές μονάδες παραμένουν κλειστές, θα εφαρμόζεται η οδηγία που εστάλη από τον ΟΑΕΔ στο υπ. αριθμ. 7663/29.1.2014 έγγραφό του, στο οποίο αναφέρει ότι "ως χρόνος εργασίας θεωρείται ο χρόνος που ο ωφελούμενος μισθωτός πλήρους απασχόλησης είναι στη διάθεση του εργοδότη / επιβλέποντα φορέα να απασχοληθεί". Σε αυτήν την περίπτωση, πιστοποιείται η απασχόλησή του με την τήρηση παρουσιολογίου».
Ωστόσο, ένα μήνα μετά από την αποστολή του παραπάνω εγγράφου και επικαλούμενη «τηλεφωνική επικοινωνία»(!) με το υπουργείο, η διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας έκανε στην ιστοσελίδα της την παρακάτω ανάρτηση: «Κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με το ΥΠΑΙΘ, σας γνωρίζουμε ότι για τους εργαζομένους στο Πρόγραμμα Κοινωφελούς εργασίας επίσημες αργίες είναι η Μ. Παρασκευή και η Δευτέρα του Πάσχα. Τις μέρες αυτές στο παρουσιολόγιο αναγράφεται η λέξη "ΑΡΓΙΑ" και δεν μπαίνει υπογραφή. Οι υπόλοιπες μέρες των σχολικών διακοπών του Πάσχα είναι εργάσιμες, επομένως οι εργαζόμενοι πρέπει να απασχοληθούν προκειμένου να υπάρξει υπογραφή στο σχετικό παρουσιολόγιο και να μπορέσουν να πληρωθούν».
Αντίστοιχα, σε ηλεκτρονικό μήνυμα του τμήματος μισθοδοσίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής σχετικά με τα ηλεκτρονικά ημερολόγια από τα οποία βγαίνει η μισθοδοσία, αναφέρεται: «Στην περίπτωση που η σχολική μονάδα ήταν κλειστή, θα σημειώσετε μόνο τη Μ. Παρασκευή και τη Δευτέρα του Πάσχα. Στην περίπτωση που η σχολική μονάδα ήταν ανοιχτή, θα σημειώσετε τις μέρες που εργάστηκαν οι ωφελούμενοι του ΟΑΕΔ και θα προσκομίσετε άμεσα τα πρωτότυπα ημερήσια παρουσιολόγια στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, ώστε να συνταχτούν όσο το δυνατό γρηγορότερα οι μισθολογικές καταστάσεις».
Οπως είναι γνωστό, τα σχολεία για τις διακοπές του Πάσχα κλείνουν από το Σάββατο του Λαζάρου έως και την Κυριακή του Θωμά. Μέσα σε αυτό το διάστημα όμως, ως επίσημες αργίες για τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα (πλην των σχολείων) θεωρούνται μόνο η Μεγάλη Παρασκευή και η Δευτέρα του Πάσχα. Κάπως έτσι... πάει «περίπατο» η οδηγία του ΟΑΕΔ και το έγγραφο του υπουργείου από το Μάρτη και οι εργαζόμενοι μένουν απλήρωτοι για τις δεκαπέντε μέρες του Πάσχα, παρά το ότι οι ίδιοι ήταν στη διάθεση του εργοδότη!
Γενικότερα, η πληρωμή των αργιών για τους εργαζόμενους στα προγράμματα Κοινωφελούς Εργασίας είναι ένα από τα σημεία αιχμής που έχει γίνει αντικείμενο αντιπαράθεσης. Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις όπου έχουν δημιουργηθεί επιτροπές αγώνα «πενταμηνιτών» που παλεύουν για τα δικαιώματά τους κι έχουν κατακτήσει να πληρώνονται κανονικά. Για παράδειγμα, η Επιτροπή Εργαζομένων στην Περιφέρεια Αττικής, μετά από παρέμβαση που έκανε στο γραφείο του Περιφερειάρχη, πέτυχε να ισχύουν για τους εργαζομένους στα πεντάμηνα προγράμματα όλα όσα ισχύουν για όλους τους άλλους εργαζομένους της Περιφέρειας (δηλαδή να μην τους αφαιρείται το δικαίωμα της απουσίας λόγω ασθένειας, επίσημης αργίας, άδειας κ.ά). Αντίστοιχα, η Επιτροπή Εργαζομένων στα προγράμματα Κοινωφελούς Εργασίας ΟΤΑ - Περιφέρειας Αττικής - ΟΑΣΑ σε ανακοίνωσή της στις αρχές του μήνα σημειώνει ανάμεσα στις κατακτήσεις της ότι «δεν εφαρμόστηκε η αρχική απαίτηση της κυβέρνησης να μην πληρωνόμαστε τις αργίες. Η αδικία αυτή διορθώθηκε σε όσους συναδέλφους μας αφαιρέθηκαν τα αντίστοιχα ποσά».
Ξεκινούν σήμερα οι προαγωγικές εξετάσεις για τους μαθητές της Α' Λυκείου
Eurokinissi |
Σήμερα Πέμπτη ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ (ομάδα Α') με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Ενώ αύριο, Παρασκευή, συνεχίζονται οι εξετάσεις για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων και των ΕΠΑΛ (ομάδα Β') με τα εξής μαθήματα Γενικής Παιδείας: Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής και Ιστορία.
Στο μεταξύ, σήμερα ξεκινούν οι προαγωγικές εξετάσεις για τους μαθητές της Α' Λυκείου που θα γίνουν με το καινούργιο σύστημα που προβλέπει ο νόμος για το «νέο Λύκειο» που ψηφίστηκε το Σεπτέμβρη. Σύμφωνα με αυτό, σήμερα το πρωί θα γίνουν σε όλα τα Λύκεια κληρώσεις προκειμένου να επιλεγεί από την «τράπεζα θεμάτων» το 50% των θεμάτων στα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές. Το άλλο 50% θα είναι θέματα που θα βάλουν οι καθηγητές των μαθητών σε κάθε τάξη. Η «τράπεζα θεμάτων» άνοιξε μόλις την περασμένη Δευτέρα και περιλαμβάνει πάνω από 9.000 συνολικά για όλα τα μαθήματα της Α' Λυκείου για τα οποία θα χρησιμοποιηθεί (η «τράπεζα» δε θα χρησιμοποιηθεί για τα μαθήματα επιλογής). Η δημοσιοποίησή της προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα για τον υψηλό βαθμό δυσκολίας των θεμάτων που περιλαμβάνει, ενώ επιβεβαίωσε την ακόμα πιο έντονη ταξικότητα του «νέου Λυκείου» και το στόχο της κυβέρνησης ν' αποθαρρύνει όλο και περισσότερους μαθητές από το Λύκειο και να τους σπρώξει από νωρίς εκτός σχολείου, στην εφήμερη κατάρτιση.
Μήνυμα προς τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά και στους μαθητές της Α΄ Λυκείου «που θα υποστούν φέτος τη βάσανο των ημι-πανελλαδικών εξετάσεων Νέου Τύπου του Νέου Λυκείου», απευθύνει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ):
«Είναι σημαντικό εμείς οι γονείς να πούμε στα παιδιά μας, καθαρά και ξάστερα, ότι:
«Τόσο οι γονείς όσο και οι καθηγητές των μαθητών γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το σύνολο των κυβερνήσεων μέχρι σήμερα έκοβε κι έραβε την εκπαίδευση στα μέτρα των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων και τη στρατηγική της ΕΕ, παρά τα εύηχα συνθήματα όπως το "πρώτα ο μαθητής"», σημειώνει η ΑΣΓΜΕ, θυμίζοντας ότι «αυτό που έχει αποτύχει είναι το εκπαιδευτικό και το συνολικότερο κοινωνικο - οικονομικό σύστημα, όχι τα παιδιά μας. Γι' αυτό, πρώτο καθήκον μας είναι η ανατροπή της αδικίας που ζουν τα παιδιά μας ως μαθητές σήμερα, ως φοιτητές κι εργαζόμενοι αύριο».