Τετάρτη 13 Σεπτέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Καθημερινά αναδεικνύονται προβλήματα και ελλείψεις σε σχολεία

Eurokinissi

«Μια απ' τα ίδια» η φετινή σχολική χρονιά για τη λειτουργία των σχολείων, με το πρώτο κουδούνι να αποκαλύπτει κενά, ελλείψεις και ανάγκες που παραμένουν ακάλυπτες από μια πολιτική που βλέπει την εκπαίδευση σαν κόστος. Ειδικά το ζήτημα της στελέχωσης των σχολείων, με διαπιστωμένα 20.000 κενά από τις αρχές Σεπτέμβρη, μεταφράζεται στην πράξη σε σχολεία που αδυνατούν να λειτουργήσουν πλήρως, ενώ δραματικά πίσω από τις ανάγκες είναι η κάλυψη στην Παράλληλη Στήριξη. Αντίστοιχα, μια σειρά σχολεία είναι αντιμέτωπα με προβλήματα στις υποδομές.

Παρεμβάσεις για την εξασφάλιση των όρων λειτουργίας των σχολείων έχουν ήδη πραγματοποιήσει από τις αρχές του Σεπτέμβρη σωματεία εκπαιδευτικών, σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της Αττικής και άλλων περιοχών. Αύριο Πέμπτη στη 1.30 μ.μ. προγραμματίζεται παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας από την ΟΛΜΕ και σωματεία εκπαιδευτικών.

«Η σχολική χρονιά ξεκινά με πλήθος προβλημάτων και ελλείψεων (κενά, κτιριακά προβλήματα, μονιμοποίηση νεοδιόριστων κ.λπ.), ενώ οι πλημμύρες στη Θεσσαλία έρχονται να προσθέσουν και νέα προβλήματα με ανυπολόγιστες συνέπειες», σημειώνει μεταξύ άλλων η ΟΛΜΕ.

Η ΔΟΕ τονίζει πως «η καινούργια σχολική χρονιά ξεκινά με χιλιάδες κενά, που έχουν ως αποτέλεσμα χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας, να πληγούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, ενώ χιλιάδες συνάδελφοι που δούλευαν πέρυσι ζουν τώρα στο καθεστώς της ανεργίας. Την ίδια στιγμή, χιλιάδες παιδιά που έχουν έγκριση πλήρους Παράλληλης Στήριξης υποχρεώνονται να μοιραστούν τους εκπαιδευτικούς Παράλληλης, με ολέθρια αποτελέσματα για τις μορφωτικές τους ανάγκες και για την ομαλή ένταξή τους αυτήν τη χρονιά στο σχολικό περιβάλλον». «Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να ανεχόμαστε τα σχολεία να λειτουργούν σε γερασμένες υποδομές, χωρίς την απαραίτητη συντήρηση, με "μπαλώματα" και πρόσκαιρες λύσεις που γίνονται μόνιμες», τονίζει η ΔΟΕ, ενώ παράλληλα αναφέρεται στο συνεχές κύμα ακρίβειας που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί και όλοι οι εργαζόμενοι, όπως και τα ζητήματα διαβίωσης αναπληρωτών και νεοδιόριστων.

Με παρεμβάσεις στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, γονείς από σχολεία του Περιστερίου διεκδίκησαν κάλυψη κενών και επίλυση ζητημάτων υποδομών. Στο 12ο Δημοτικό σχολείο Περιστερίου, κατά τον αγιασμό οι γονείς των μαθητών της Δ' τάξης έμαθαν ότι δεν υπάρχει δάσκαλος. Σύμφωνα με γονείς, σε κινητοποίησή τους στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πήραν την απάντηση ότι μπορεί τα παιδιά τους να μην κάνουν μάθημα, αλλά θα τα προσέχουν (λες και το σχολείο είναι parking), ενώ υπήρξε και πρόταση να μην πηγαίνουν τα παιδιά στο σχολείο μέχρι να φτάσει δάσκαλος.

Παράλληλα, μέσα στον Αύγουστο αποφασίστηκε η συγχώνευση του 28ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου. Μετά από Γενική Συνέλευση, οι γονείς αποφάσισαν παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας. Οπως μεταφέρουν, άκουσαν ότι η συγχώνευση είναι βήμα «για την αναβάθμιση της περιοχής», ωστόσο, όπως σχολιάζουν, ενδεικτικό αυτής της «αναβάθμισης» είναι ότι το Ολοήμερο δεν θα λειτουργήσει για όλα τα παιδιά, λόγω έλλειψης δασκάλων. Οι γονείς απαίτησαν την ανάκληση της συγχώνευσης και την ανέγερση νέου σχολείου, σε οικόπεδο που έχει δεσμευτεί εδώ και 20 χρόνια.

Με καθυστέρηση η έναρξη, λόγω προβλήματος στατικότητας

Με καθυστέρηση θα ξεκινήσουν τα μαθήματα στο 1οΔημοτικό Σχολείο Νέων Παλατίων, λόγω προβλήματος στατικότητας του σχολικού κτιρίου, γνωστοποιημένο στη δημοτική αρχή τουλάχιστον δυο χρόνια τώρα, όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Ανατ. Αττικής «Ο Σωκράτης». Πριν δύο χρόνια, ορισμένες τάξεις μεταφέρονταν στο 2ο Δημοτικό Νέων Παλατίων για την πραγματοποίηση του σχολικού προγράμματος. Σε αυτά τα δύο χρόνια, παρά την επικινδυνότητα του κεντρικού κτιρίου εκπαιδευτικοί και μαθητές το χρησιμοποιούσαν κανονικά, επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, συμπληρώνοντας ότι δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία ουσιαστική επισκευή μέχρι τώρα. «Η τοποθέτηση αιθουσών προκάτ στον αύλειο χώρο του σχολείου είναι η εύκολη λύση που προτάθηκε, με ό,τι αυτή συνεπάγεται για τις συνθήκες πραγματοποίησης των μαθημάτων και για τον χώρο που θα μείνει ελεύθερος για το παιχνίδι των παιδιών στα διαλείμματα. Αχαρακτήριστη η ολιγωρία του δήμου και στην υλοποίηση αυτής της πρόχειρης λύσης, αφού ακόμα οι αίθουσες δεν έχουν τοποθετηθεί», επισημαίνει ο Σύλλογος.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Κινητοποίηση για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών

Παράσταση διαμαρτυρίας αύριο Πέμπτη στις 11 π.μ. στο υφυπουργείο Μακεδονίας - Θράκης οργανώνει η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, απαιτώντας να δοθεί εδώ και τώρα λύση στο πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών, που εμφανίστηκε για άλλη μια χρονιά.

Το πρόβλημα μεταφοράς των μαθητών αφορά το σύνολο των σχολείων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Ο Σύνδεσμος Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας - Θράκης ανακοίνωσε ότι δεν θα πραγματοποιήσει μεταφορές μαθητών, όλων των βαθμίδων Εκπαίδευσης, αν δεν διαχωριστεί ο τρόπος λειτουργίας των λεωφορείων τους από αυτόν που ισχύει για τα σχολικά (κίτρινα) λεωφορεία.

Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στις 8/9/2023, οι λεωφορειούχοι υποχρεούνται να τοποθετήσουν παιδικά καθίσματα, διαφορετικού τύπου ζώνες ασφαλείας κ.λπ.

Η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας σε ανακοίνωσή της σημειώνει ότι η μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολείο είναι κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας και δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο οικονομικής συναλλαγής, πόσο μάλλον εκπτώσεων στην ασφάλεια των παιδιών.

Συγκεκριμένα, επισημαίνει: «Οι μεταφορές των μαθητών πρέπει να γίνονται με όρους που να εγγυώνται την ασφάλεια, είτε μεταφέρουν μαθητές μικρών ηλικιών είτε μεγαλύτερα παιδιά. Δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται η μεταφορά ως εμπόρευμα και να μπαίνει η λογική του κέρδους.

Οι γονείς δεν μπαίνουμε σε αυτό το δίλημμα, του "διάλεξε τι θα χάσεις". Για τα παιδιά μας θέλουμε όλα όσα τους αξίζουν και έχουν ανάγκη.

Κυβέρνηση, υπουργείο Παιδείας και Περιφέρεια έχουν μεγάλες ευθύνες, γιατί ενώ γνωρίζουν ότι οι μεταφορές των μαθητών γίνονταν μέχρι τώρα με τα τουριστικά λεωφορεία, και ενώ όλοι οι γονείς προειδοποιούσαμε ότι δεν υπάρχουν όροι ασφάλειας, έρχονται τώρα και στην ουσία μεταθέτουν τις ευθύνες της μεταφοράς, ρίχνοντας ο ένας το μπαλάκι στον άλλον, συμφωνώντας όμως επί της ουσίας στη διαδικασία που πραγματοποιούνται οι μεταφορές των μαθητών εδώ και χρόνια».

Η Ομοσπονδία αναδεικνύει ότι η μοναδική λύση για την ασφαλή και απρόσκοπτη μεταφορά όλων των μαθητών από και προς το σχολείο είναι να αναλάβει την ευθύνη της μεταφοράς το ίδιο το κράτος, με τη δημιουργία μόνιμου κρατικού φορέα μεταφοράς μαθητών, εξασφαλίζοντας σχολικά λεωφορεία, μόνιμο προσωπικό σε οδηγούς και συνοδούς και τηρώντας τις προδιαγραφές ασφαλούς μεταφοράς (ζώνες, καρεκλάκια κ.λπ.).

Το αδιέξοδο στο οποίο έχουν βρεθεί οικογένειες και μαθητές αναδεικνύουν σε ανακοινώσεις τους Ενώσεις (Πυλαίας Χορτιάτη κ.λπ.) και Σύλλογοι Γονέων, όπως αυτός του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, ο οποίος παράλληλα με τη διεκδίκηση μεταφοράς με σύγχρονα και ασφαλή λεωφορεία, με ευθύνη του κράτους, απαιτεί για όλο το διάστημα που δεν εξυπηρετούν τα λεωφορεία «να αποζημιώνονται άμεσα οι γονείς για τη μεταφορά των παιδιών τους, με ταξί ή Ι.Χ., και να μην προσμετρηθούν οι απουσίες και οι καθυστερημένες προσελεύσεις μαθητών».

Για την απαλλαγή από τα Θρησκευτικά

Μέχρι την Παρασκευή έχουν προθεσμία να κάνουν αίτηση στα σχολεία τους για απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών οι γονείς των μη χριστιανών μαθητών που το επιθυμούν. Τις προηγούμενες μέρες το Συμβούλιο της Επικρατείας εξέδωσε μία ακόμα απόφαση για το θέμα της απαλλαγής από τα Θρησκευτικά, που όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, μετά από προσφυγές διαφόρων πλευρών, διατηρεί το καθεστώς που υπάρχει, να θεωρείται το μάθημα υποχρεωτικό και να αναγνωρίζεται το δικαίωμα της απαλλαγής από αυτό μόνο στους μη ορθόδοξους μαθητές (αλλόθρησκους, άθρησκους, άθεους κ.λπ.).

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΚΕ - ΚΝΕ ΣΕ ΣΧΟΛΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑ
Για τις μεθοδεύσεις ίδρυσης του πρώτου μη κρατικού τμήματος Ιατρικής

«Ούτε σκέψη για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων! Ολοι στον αγώνα για αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν πανεπιστημιακές σπουδές!» τονίζουν οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στις σχολές Υγείας του ΕΚΠΑ σχετικά με τις μεθοδεύσεις για ίδρυση μη κρατικής - ιδιωτικής ιατρικής σχολής.

«Η εξέλιξη αυτή είναι εχθρική για όλους τους φοιτητές!», σημειώνουν οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ σχολιάζοντας τους σχεδιασμούς που περιγράφονται σε δημοσιεύματα για συνεργασία ομίλων της ιδιωτικής Υγείας και του Πανεπιστημίου Κύπρου προκειμένου να λειτουργήσει το πρώτο μη κρατικό τμήμα Ιατρικής.

Αναφέρεται στην ανακοίνωση:

«Αναρωτιόμαστε... Ποιοι θα μπορούν να σπουδάσουν σε αυτή τη σχολή; Προφανώς όσοι μπορούν να πληρώνουν τα παχυλά της δίδακτρα ή όσοι δεσμευτούν να πληρώνουν όλη τους τη ζωή υπέρογκα φοιτητοδάνεια. Αλλωστε, το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας είναι γνωστό για τις business που αναπτύσσει στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με το αζημίωτο πάντα. Μια γεύση για το τι έρχεται μας δίνει ήδη η λειτουργία ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος στην Ιατρική του ΕΚΠΑ με τα δίδακτρα να αγγίζουν τις 13.000 ευρώ ετησίως! Με λίγα λόγια, αν αντέχει η τσέπη σου θα γίνεσαι γιατρός, ανεξάρτητα αν άλλοι μαθητές και οι οικογένειές τους κάνουν μια τεράστια προσπάθεια προκειμένου να καταφέρουν να εισαχθούν σε αντίστοιχο τμήμα.

Τι θα διδάσκουν τους γιατρούς οι όμιλοι της ιδιωτικής Υγείας; Παρά τις μεγαλοστομίες για τα αυστηρά κριτήρια που επιβάλλεται να έχουν τα μη κρατικά πανεπιστημιακά τμήματα κρατάμε μικρό καλάθι, καθώς θα λειτουργούν υπό καθεστώς ελεύθερης αγοράς. Αν λάβει κανείς υπόψη ότι οι ιδιωτικές σχολές θα ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια, αμφιβάλλουμε αν εντέλει θα προάγεται η ολόπλευρη επιστημονική γνώση ή η λήψη - αγορά πτυχίων με fast track διαδικασίες. Επιπλέον οι κλινικές των φοιτητών θα γίνονται σε ιδιωτικά μεγαθήρια του κλάδου. Με ποιες αξίες θα διαπαιδαγωγηθούν οι αυριανοί γιατροί, όταν τα νοσοκομεία αυτά λειτουργούν σαν επιχειρήσεις, κοιτάζουν τον ασθενή στην τσέπη και αυτό που τους ενδιαφέρει είναι όχι η προαγωγή της Υγείας ανεξαρτήτως κόστους, αλλά η λογική κόστους - οφέλους;

Ποια θα είναι η ισχύς του πτυχίου; Ηδη η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ έχουν νομοθετήσει την αναγνώριση και ισοτίμηση των πτυχίων των ΑΕΙ με αυτά των ιδιωτικών κολεγίων, στρώνοντας το έδαφος και για την αναγνώριση των πτυχίων των μη κρατικών - ιδιωτικών ΑΕΙ. Με τον Ενιαίο Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης που κλίνουν σε όλες τις πτώσεις, αυτό που εντέλει προωθείται είναι πτυχία διαφορετικών ταχυτήτων, κατηγοριοποίηση των αποφοίτων και ένα ατελείωτο κυνήγι δεξιοτήτων που έχει ανάγκη ο εκάστοτε εργοδότης.

Δεν θα γίνει πιο ανταγωνιστικό το δημόσιο Πανεπιστήμιο αν συνυπάρχει και το ιδιωτικό; Οι επιπτώσεις που θα έχει η λειτουργία των ιδιωτικών πανεπιστημίων στον ανταγωνισμό τους με τα δημόσια θα είναι αρνητικές, αν σκεφτούμε ότι ήδη υποχρηματοδοτούνται και σε πολλές περιπτώσεις καλούνται να λειτουργήσουν με ανταποδοτικά κριτήρια. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα του κλάδου της Υγείας, με τα δημόσια νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας να αφήνονται κυριολεκτικά στη μοίρα τους, με ελλιπή χρηματοδότηση, υποστελεχωμένα, με απαρχαιωμένο εξοπλισμό, περιμένοντας ως "μάννα" τις χορηγίες επιχειρηματιών. Η απαξίωση του ΕΣΥ και της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας είναι που έχει οδηγήσει στην άνθιση του ιδιωτικού τομέα, να στέλνονται οι ασθενείς ως πελάτες ακόμα και για απλές υπηρεσίες στα ιδιωτικά μεγαθήρια της Υγείας.

Ποια θα είναι η ποιότητα υπηρεσιών Υγείας που θα λαμβάνουν οι ασθενείς; Είναι προφανές πως η κατηγοριοποίηση των πτυχίων οδηγεί και σε κατηγοριοποίηση των αποφοίτων. Δηλαδή απόφοιτοι πολλών ταχυτήτων που θα αξιοποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες που θα έχει κάθε φορά ο επιχειρηματίας ή το κράτος. Για παράδειγμα, πράξεις, όπως λήψη ιστορικού, πρώτη αξιολόγηση ασθενών, εφημερίες κλινικών, πιθανόν να ανατίθενται σε λιγότερο καταρτισμένους γιατρούς με μικρότερες απολαβές. Ιδιαίτερα σε έναν ευαίσθητο κλάδο όπως αυτός της Υγείας, οι επιπτώσεις στην πορεία του ασθενούς μπορεί να φανούν ιδιαίτερα επιζήμιες, αφού οι ιατρικές πράξεις θα διαχωρίζονται με το κομμάτι και ο ασθενής δεν θα αντιμετωπίζεται ολόπλευρα.

Τώρα να σημάνει συναγερμός!

Τώρα να σημάνει συναγερμός! Ούτε σκέψη για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων! Τα σχέδια για ίδρυση ιδιωτικών - μη κρατικών ΑΕΙ στη χώρα μας υπάρχουν εδώ και χρόνια. Μάλιστα τόσο η ΝΔ, όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ με το ΠΑΣΟΚ έχουν βάλει το χέρι τους ώστε η πανεπιστημιακή μόρφωση να μετατραπεί σε εμπόρευμα.

Οι κυβερνήσεις δεν έχουν καταφέρει να προχωρήσουν όσο θα ήθελαν αυτές τις αλλαγές, γιατί έχουν βρει εμπόδιο την αποφασιστική παρέμβαση του φοιτητικού και του λαϊκού κινήματος, με το ΚΚΕ πάντα μπροστά!

Ετσι καταφέραμε να εμποδίσουμε την αναθεώρηση του άρθρου 16, τις διαγραφές φοιτητών, την είσοδο της πανεπιστημιακής αστυνομίας, βάλαμε στον πάγο τα σχέδιά τους για κατάργηση της παιδαγωγικής επάρκειας».

«Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ μαζί με τους φοιτητές και όλο τον λαό θα δυναμώσουμε τον αγώνα ενάντια στις νέες αντιεκπαιδευτικές αλλαγές που έρχονται, στο ενδεχόμενο αναθεώρησης του άρθρου 16, απέναντι στα σχέδια για πανεπιστημιακή μόρφωση - εμπόρευμα. Η πάλη για αποκλειστικά δημόσιες πανεπιστημιακές σπουδές, πτυχία με αξία και δουλειά με σύγχρονα δικαιώματα είναι μονόδρομος!», τονίζουν οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ των σχολών Υγείας του ΕΚΠΑ.

Νέα σχολική χρονιά με σοβαρά προβλήματα σε δεκάδες σχολεία της Αθήνας

Δήλωση του Νίκου Σοφιανού, υποψήφιου δημάρχου Αθήνας, μέλους του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

Από εργασίες στο 24ο Λύκειο Αθηνών
Από εργασίες στο 24ο Λύκειο Αθηνών
«Μπορούμε να βάλουμε άλλες προτεραιότητες και ιεραρχήσεις, που θα έχουν ως αφετηρία τα συμφέροντα και τις ανάγκες των πολλών, των λαϊκών οικογενειών που κατοικούν στην πόλη και των παιδιών τους», τονίζει ο Νίκος Σοφιανός, υποψήφιος δήμαρχος Αθήνας, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Στη «μαγική εικόνα» που επιχειρεί να παρουσιάσει η δημοτική αρχή, αντιπαραθέτει την πραγματικότητα όπως τη ζουν σε σχολικές μονάδες της πρωτεύουσας, επισημαίνοντας τις ευθύνες της πολιτικής που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των λίγων. Αναλυτικά στη δήλωση τονίζονται τα εξής:

«Δυστυχώς, για άλλη μια χρονιά κατά την έναρξη των σχολείων, η δημοτική αρχή του κ. Μπακογιάννη παρουσιάζει μια μαγική εικόνα για την κατάσταση των σχολικών υποδομών της πόλης και τις ενέργειες που αυτή έκανε, για να κρύψει το γεγονός ότι δεν είναι στις βασικές της προτεραιότητες η κάλυψη των αναγκών του λαού και των παιδιών της Αθήνας. Οπως την προηγούμενη Τετάρτη διαβεβαίωνε ότι η πόλη "είναι θωρακισμένη" για πλημμυρικά φαινόμενα και λίγες ώρες μετά οι δρόμοι και οι γειτονιές γίνονταν ποτάμια, έτσι και τώρα, προσπαθεί να κρύψει ότι μετά από 4 χρόνια θητείας, παίρνει κάτω από τη βάση στη συντήρηση και τις επισκευές των σχολικών συγκροτημάτων της πόλης. Προσπαθεί να κρύψει ότι σε όλη αυτή τη θητεία δεν φτιάχτηκε ούτε μία νέα σχολική υποδομή, αλλά ακόμα περισσότερο, δεν υπάρχει το παραμικρό σχέδιο για να φτιαχτεί τα επόμενα χρόνια κανένα καινούριο σχολείο.

Και αυτό, παρά το γεγονός ότι από τα 396 σχολικά κτίρια της Αθήνας, πάνω από τα μισά έχουν φτιαχτεί 50 χρόνια πριν ή και παλιότερα, με συνέπεια να εμφανίζονται διαρκώς σοβαρά προβλήματα. Παρά το γεγονός ότι για 3η συνεχή χρονιά εκατοντάδες παιδιά θα πάνε σε νηπιαγωγεία σε προκάτ, που υποτίθεται ότι ήταν "προσωρινή λύση" πριν 3 χρόνια. Παρά το γεγονός ότι το δίκτυο των παιδικών σταθμών της πόλης συρρικνώνεται - και μειώθηκε και φέτος σε σχέση με πέρσι - ενώ για περίπου 500 βρέφη δεν βρέθηκε θέση στους βρεφονηπιακούς σταθμούς του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθήνας.

Η ανακοίνωση της δημοτικής αρχής Μπακογιάννη για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, παρά τα βαρύγδουπα λόγια και την παραπλανητική εικόνα, είναι και μια ομολογία του πόσο χαμηλά έχει τα ζητήματα των σχολικών κτιρίων η διοίκηση του δήμου: Φτάνει εύκολα κανείς σε αυτό το συμπέρασμα, με την παραδοχή ότι σε 4 χρόνια θητείας έκαναν παρεμβάσεις μόνο στο 1/3 των σχολικών συγκροτημάτων, συνεπώς στα 2/3 των νηπιαγωγείων - δημοτικών - γυμνασίων - λυκείων δεν έχει γίνει καμία παρέμβαση. Και ότι η πολιτική επιλογή που έχουν κάνει, να δίνουν όλα τα έργα σε εργολάβους, οδήγησε στην τραγική εξέλιξη να έχουμε στην Αθήνα τα μοναδικά σχολεία που δεν άνοιξαν στις 11 Σεπτέμβρη στην Ελλάδα - πλην της Περιφέρειας Θεσσαλίας - το 2ο Δημοτικό και τα 8ο και 76ο Νηπιαγωγεία, που μετά την πτώση τσιμέντου και μαρμάρων από τη μετόπη του κτιρίου, τη Δευτέρα το σχολείο ήταν ακόμα "γιαπί", γιατί "δεν πρόλαβαν" να ολοκληρώσουν την αποκατάστασή του.

Η δημοτική αρχή διαφημίζει ότι "έχουν πραγματοποιήσει σειρά παρεμβάσεων σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, ώστε οι μαθητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό να επιστρέψουν σε ασφαλείς, καθαρούς και κατάλληλα εξοπλισμένους χώρους". Αλλά το καλοκαίρι, που υποτίθεται θα λύνονταν τα περισσότερα από αυτά τα προβλήματα, ο απολογισμός όλων των παρεμβάσεων των εργολάβων που έχει αναθέσει ο δήμος τη συντήρηση και τις επισκευές ήταν κυρίως ορισμένα βαψίματα και ελάχιστα μπαλώματα... Ετσι, φτάσαμε να ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά με σοβαρά προβλήματα σε σχολικά κτίρια σε όλες τις δημοτικές κοινότητες. Και επειδή και η κοροϊδία έχει τα όριά της, αναφέρουμε ορισμένα, αλλά ενδεικτικά, σοβαρά προβλήματα από όλες τις δημοτικές κοινότητες που δεν αντιμετώπισαν, που καθιστούν τη λειτουργία των σχολείων προβληματική και την ασφάλεια των παιδιών, σε κάποιες περιπτώσεις, αμφίβολη, απαιτώντας να λυθούν άμεσα από τη δημοτική αρχή:

- Στην 1η Δημοτική Κοινότητα, το 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών και το 82ο συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο πλημμύρισαν ξανά την προηγούμενη βδομάδα, γιατί δεν έγιναν παρεμβάσεις.

- Στη 2η ΔΚ, στο 3ο Δημοτικό στην οδό Εμπεδοκλέους δεν πραγματοποιήθηκε η στεγάνωση σε σημείο που μπάζει νερό. Στο 94ο Δημοτικό, δεν αντικαταστάθηκαν τα παλιά και σάπια κάγκελα.

- Στην 3η ΔΚ, στο 76ο Δημοτικό δεν έγιναν παρεμβάσεις για να μην πλημμυρίσει ξανά η είσοδος του σχολείου. Στο 73ο Δημοτικό δεν φτιάχτηκαν οι υδρορροές της ταράτσας και θα ξαναπλημμυρίσουν τα σκαλιά και οι τουαλέτες.

- Στην 4η ΔΚ, στο 11ο και 63ο Δημοτικό παραμένει ο κίνδυνος πτώσης επιχρισμάτων από τοίχους και μετόπες. Τα 39ο - 125ο Νηπιαγωγεία τα έχει κρίνει ακατάλληλα κτίρια ο ίδιος ο δήμος, αλλά τα παιδιά παραμένουν άλλη μια χρονιά εκεί. Δεν έγινε καμία παρέμβαση και θα ξαναπλημμυρίσουν οι είσοδοι και οι δρόμοι πρόσβασης για τα 66ο Γυμνάσιο, 3ο και 9ο ΕΠΑΛ, Μουσικό Γυμνάσιο Αθήνας.

- Στην 5η ΔΚ, στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας, δεν προχώρησαν στο σύνολό τους οι καταγεγραμμένες αναγκαίες εργασίες που αφορούν: Μονώσεις ταρατσών, επισκευές αρμών συστολής - διαστολής, επισκευές στα επιχρίσματα, επισκευές στους κοινόχρηστους χώρους που έχουν πάρα πολλές φθορές και επικίνδυνα σημεία, αποκατάσταση φωτισμού, ενώ σε κάθε βροχή οι διάδρομοι πλημμυρίζουν και παραμένουν τα νερά αρκετές ώρες μετά εκεί. Για το 101ο Δημοτικό, δεν έγινε τίποτα από όσα προέβλεπε η έκθεση μηχανικού του δήμου στην αυτοψία που έκανε, δηλαδή άμεση αντικατάσταση των μαρμάρων που έχουν αποκολληθεί καθώς υπάρχει κίνδυνος πτώσης τους, στεγανοποίηση της ταράτσας, καθαίρεση του επιχρίσματος των υποστυλωμάτων και επισκευή τους. Ενώ, το 139ο Δημοτικό στεγάζεται για ακόμη μια χρονιά σε ενοικιαζόμενο κτίριο με προβλήματα υγρασίας και με προαύλιο τον ακάλυπτο χώρο των όμορων πολυκατοικιών.

- Στην 6η ΔΚ, στο 39ο Γυμνάσιο - Λύκειο και η φετινή χρονιά ξεκίνησε με τάξεις που δεν χρησιμοποιούνται γιατί είναι πάνω από το πρανές που είναι χτισμένο το σχολείο, το οποίο έχει υποχωρήσει και φαίνονται τα θεμέλια.

- Στην 7η ΔΚ, στο 18ο Δημοτικό δεν έγινε καμία παρέμβαση για να μην πλημμυρίζει το προαύλιο σε κάθε βροχή, ούτε για τους σοβάδες που έχουν σκάσει σε αίθουσες και στο εξωτερικό του παλιού κτιρίου. Δεν αντικαταστάθηκαν επικίνδυνα κιγκλιδώματα στο 102ο Δημοτικό. Δεν έγιναν απαραίτητες παρεμβάσεις στο 24ο Γυμνάσιο - Λύκειο ούτε για τα δάπεδα ούτε για σοβάδες που πέφτουν.

Η παραπάνω λίστα με προβλήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν είναι απλά ενδεικτική. Θα μπορούσαμε να γράψουμε σελίδες επί σελίδων, με ζητήματα που έχουμε αναδείξει πολλές φορές στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί η απαράδεκτη κατάσταση που ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά για το Καλλιτεχνικό Σχολείο Αθηνών, λόγω της μη ολοκλήρωσης των επισκευών στο κτίριο που είναι να στεγαστεί εδώ και πάνω από 3 χρόνια, με συνέπεια τα παιδιά του σχολείου να μοιράζονται φέτος σε 3 διαφορετικά σχολικά κτίρια. Πρέπει να προστεθεί ότι δεκάδες αίθουσες δημοτικών σχολείων σε όλη την Αθήνα δανείζονται για να στεγάσουν τμήματα νηπιαγωγείων. Ενώ, χαρακτηριστική είναι η κατάσταση που δημιουργήθηκε στους βρεφονηπιακούς σταθμούς της πόλης, με 5 από αυτούς να μην ήταν έτοιμοι να ανοίξουν την 1η Σεπτέμβρη (λόγω επισκευών)».

«Αυτή η εικόνα πρέπει και μπορεί να αλλάξει»

«Η εικόνα αυτή των σχολικών υποδομών της Αθήνας επιβεβαιώνει ότι η διοίκηση Μπακογιάννη, πιστή στην πολιτική που εξυπηρετεί με όλους τους τρόπους τα κέρδη των λίγων, των ξενοδόχων, των εταιρειών της βραχυχρόνιας μίσθωσης και του real estate, των μεγαλοεργολάβων, αφήνει σε τρίτη και τέταρτη μοίρα τα σχολεία της πόλης, τις ανάγκες των πολλών.

Αυτή η εικόνα πρέπει να αλλάξει και μπορεί να αλλάξει. Μπορούμε να βάλουμε άλλες προτεραιότητες και ιεραρχήσεις, που θα έχουν ως αφετηρία τα συμφέροντα και τις ανάγκες των πολλών, των λαϊκών οικογενειών που κατοικούν στην πόλη και των παιδιών τους. Χρειαζόμαστε μια δημοτική αρχή σύμμαχο του λαού και όχι εχθρό του, και αυτό μπορεί να το εγγυηθεί μια πολύ ισχυρή "Λαϊκή Συσπείρωση" στις εκλογές της 8ης Οκτώβρη.

Με ένα συνεκτικό πλαίσιο προτάσεων, διεκδικήσεων, παρεμβάσεων που ακουμπάει στην πραγματικότητα και τους αγώνες των Ενώσεων και των Συλλόγων Γονέων, των εκπαιδευτικών και βάζει σε προτεραιότητα ένα μεγάλο τεχνικό πρόγραμμα για τη σχολική στέγη: Για ανέγερση νέων σχολείων, για να γίνουν άμεσα όλες οι αναγκαίες επισκευές - ανακαινίσεις στο γερασμένο κτιριακό δυναμικό της πόλης, για να προχωρήσει με επείγοντα τρόπο ο προσεισμικός έλεγχος και οι μελέτες πυροπροστασίας των σχολικών μονάδων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ