Τετάρτη 15 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Υπεράνω όλων το εφοπλιστικό κέρδος

«

Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες τεμαχίζονται σε γραμμές "ελεύθερης δρομολόγησης", που θα περιλαμβάνουν τις πιο κερδοφόρες γραμμές, το "φιλέτο", και στις γραμμές "δημοσίου συμφέροντος", αυτές που δεν προκαλούν το ενδιαφέρον των εφοπλιστών και θα μένουν στο περιθώριο». Η εκτίμηση αυτή περιέχονταν σε κοινή ανακοίνωση των Κομματικών Οργανώσεων ναυτεργατών και νησιών του ΚΚΕ, που μοιράστηκε πριν από λίγες μέρες σε χιλιάδες αντίτυπα στους νησιώτες αλλά και στους επιβάτες των πλοίων της γραμμής. Οι Οργανώσεις του ΚΚΕ εκτιμούσαν ότι «ο κίνδυνος της απομόνωσης δεκάδων νησιών και του συνόλου του νησιωτικού συμπλέγματος κατά τη χειμερινή περίοδο καιροφυλακτεί».

Τα όσα συμβαίνουν αυτές τις μέρες με θύματα τους κατοίκους των νησιών, τους επιβάτες αλλά και τους ναυτεργάτες δείχνουν πως η ανακοίνωση ήταν... υπεραισιόδοξη. Γιατί είμαστε ακόμα στο κατακαλόκαιρο και δε περνά μέρα που διάφορα νησιά να μην υφίστανται ήδη την απομόνωση που επιβάλλει η εφοπλιστική δράση. Δε πά' να φωνάζουν οι Καριώτες γιατί μια βδομάδα περιμένουν τρόφιμα από το Περαία, δε πά' να διαμαρτύρονται στους Λειψούς γιατί ξεπερνά τις 16 ώρες ο χρόνος μεταφοράς στο Πειραιά, αν γίνει το δρομολόγιο. Δε πά' να προειδοποιούν οι ναυτεργάτες πως η εντατικοποίηση προδιαγράφει ναυάγια. Οι εφοπλιστές ξέρουν πως αν δεν τα αρπάξουν σήμερα αύριο θα είναι αργά. Μια ζωή πειρατές, δεν κρατούν τυχαία τα σκήπτρα στην παγκόσμια ναυτιλία. Δικό τους το κράτος, πιο δικά τους τα Λιμεναρχεία, ακόμα πιο δικός τους και ο Τύπος, που σπεύδει να αναπαραγάγει διάφορες δικαιολογίες για τα αδικαιολόγητα.

Οι εφοπλιστές γνωρίζουν πως οι διαμαρτυρόμενοι επιβάτες, νησιώτες και ναυτεργάτες δε συνιστούν ακόμα ενιαίο κίνδυνο. Οσο ο καθένας αντιμετωπίζει το πρόβλημα σαν επιμέρους, σαν μόνο δικό του και το ξεχνά μετά την εκτόνωση της στιγμής, οι εφοπλιστές γνωρίζουν πως μπορούν να συνεχίζουν να ασυδοτούν. Οσο η καθυστέρηση ενός δρομολογίου, η επιλογή από τον εφοπλιστή να μεταφερθούν πολλά ΙΧ αντί λίγα φορτηγά και η ένταση στα μηχανοστάσια αντιμετωπίζονται σαν προβλήματα που δε συνδέονται με το άγριο κυνήγι του κέρδους. Οσο δε βλέπουμε στον πόλεμο που έχει ξεσπάσει μεταξύ των εταιριών ότι ο πληθυσμός αντιμετωπίζεται όπως ακριβώς το «κρέας» για τα κανόνια. Τόσο οι εφοπλιστές θα θησαυρίζουν και θρασύτατα το ΥΕΝ θα διαπιστώνει πως όλα βαίνουν καλώς.

Ο,τι συμβαίνει στην ακτοπλοΐα ήταν αναμενόμενο και με διαγνωσμένες έγκαιρα τις πολιτικές ευθύνες όλων όσοι υπερασπίζονται τον διαλυτικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την κατάργηση του καμποτάζ, που με νόμο πλέον και της ελληνικής κυβέρνησης έχει οριστεί για το Νοέμβρη του 2002. Οι νησιώτες, οι επιβάτες, οι ναυτεργάτες, αυτοί δηλαδή που πληρώνουν τον «υγιή ανταγωνισμό», όπως ονομάζεται το κυνήγι του κέρδους, έχουν κάθε συμφέρον να ορθώσουν όσο πιο γρήγορα μέτωπο αντίστασης στην πλήρη απελευθέρωση της ακτοπλοΐας. Διδασκόμενοι από το γεγονός ότι: Ενα σχεδόν χρόνο μετά το ναυάγιο του «Σαμίνα» και τα όσα ακούστηκαν για το μαχαίρι που θα έμπαινε στο κόκαλο, το μόνο που άλλαξε στην ακτοπλοΐα είναι πως γιγαντώθηκαν ακόμα περισσότερο τα μονοπώλια που ελέγχουν τις γραμμές, «ελαφρύνθηκαν» ακόμα περισσότερο οι τσέπες των επιβατών με αύξηση τουλάχιστον 7% των ναύλων, έγιναν ακόμα πιο σκληρές οι συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών. Το επόμενο βήμα προδιαγράφεται ακόμα σκληρότερο: Οι τιμές των εισιτηρίων απελευθερώνονται πλήρως ενώ οι επιβάτες θα πληρώνουν και επίναυλο για τις «άγονες γραμμές». Στα πληρώματα ήδη προωθούνται οι συνθέσεις ασφαλείας, δηλαδή η μείωσή τους καθώς και η απελευθέρωση της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας. Ο Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που προτείνει το ΚΚΕ, εκ των πραγμάτων έχει αναδειχτεί σε ίτημα πρώτης γραμμής. Ο,τι δε συντείνει σ' αυτό θα συμβάλλει στην παράταση της «Οδύσσειας» για νησιώτες, ναυτεργάτες και επιβάτες.


Θανάσης ΛΕΚΑΤΗΣ

Εκπαιδευμένοι στη βαρβαρότητα

Δυο μήνες τώρα δεν είναι κοινό μυστικό. Είναι κοινή γνώση μεταξύ των Χανιωτών ότι οι 164 μετανάστες που βγήκαν από τα αμπάρια του δουλεμπορικού «Νουρί Ρέις» τσακίστηκαν στο ξύλο από τα ανθρωποειδή που υπηρετούν στα «ΕΚΑΜ» του Λιμενικού. Δυο μήνες τώρα όλοι περιμένουν να δημοσιοποιηθεί το πόρισμα της ΕΔΕ που διατάχθηκε και να αποδοθούν ευθύνες γι' αυτήν την αγριότητα. Και χρειάστηκε να βγάλουν στην πρώτη σελίδα τα «Χανιώτικα Νέα» τις φωτογραφίες με τα σημάδια των βασανιστηρίων στα κορμιά των μεταναστών, για να σπεύσει ο ανεκδιήγητος αρχηγός του Λιμενικού να δηλώσει ότι ίσως κάποιοι πήγαν να αποδράσουν και κάποιοι λιμενικοί προσπάθησαν να τους συγκρατήσουν κι έγινε ό,τι έγινε! Είναι ο ίδιος που είχε σπεύσει να αποδώσει το ναυάγιο του «Σάμινα» σε «στραβωμάρα». Το πρόβλημα δεν είναι προσωπικό. Ο κ. Συρίγος και ορισμένα ανθρωποειδή του συμπεριφέρονται όπως συμπεριφέρονται γιατί σε τέτοιο θερμοκήπιο απανθρωπιάς εκπαιδεύονται. Χαλαροί μέχρι αναισθησίας για ό,τι κάνουν οι εφοπλιστές. Βάρβαροι, όταν έχουν να αντιμετωπίσουν τον εχθρό λαό. Γι' αυτό υπάρχουν και το γνωρίζουν. Αυτή η βαρβαρότητα δεν αντιμετωπίζεται ούτε με ΕΔΕ, ούτε με διαμαρτυρίες για τα ανθρώπινα δικαιώματα που παραβιάζονται. Ολο το σύστημα είναι μια παραβίαση. Και ή κάνεις ό,τι είναι δυνατόν για να το ανατρέψεις, ή γίνεσαι το άλλοθι του κάθε Συρίγου που θα εμφανιστεί αύριο και σαν τίμιος δικαστής να επιβάλει δήθεν ποινές. Τα πράγματα στενεύουν καθημερινά τόσο, που κάθε καλλιέργεια αυταπάτης είναι συνενοχή.

Στα παλιά της τα παπούτσια...

Με τον πρόεδρο των ξενοδόχων της Αθήνας Σπ. Διβάνη... αρχηγό και τον «πωλητή» της περιουσίας του ΕΟΤ και διευθύνοντα σύμβουλο της Εταιρείας Τουριστικά Ακίνητα ΑΕ (ΕΤΑ)... υπαρχηγό, προχωράει ακάθεκτη η κυβέρνηση στην υλοποίηση της απόφασής της να ιδρύσει συνεδριακό κέντρο σε χώρο του πρώην Ανατολικού Αεροδρομίου στο Ελληνικό. Οπως ανακοινώθηκε προχτές, με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκη, συστήνεται επιτροπή «για την προώθηση και λειτουργία συνεδριακού κέντρου», την οποία εκτός από τους παραπάνω θα αποτελούν ο πρόεδρος του ΕΟΤ Ευ. Γιαννακόπουλος, η πάρεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους Αικ. Γρηγορίου και το μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Τουρισμού Στ. Κωλέτσης.

Η κυβέρνηση, δηλαδή, εμμένει στις μεθοδεύσεις της να παραχωρήσει γην και ύδωρ από την έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, αρνούμενη και να συζητήσει τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί για την εκμετάλλευση του χώρου αυτού προς όφελος των δημοτών και του περιβάλλοντος και γράφοντας στα παλιά της τα παπούτσια τις αντιδράσεις κατοίκων και φορέων για την ίδρυση συνεδριακού κέντρου εκεί.

Προδιαγεγραμμένο έγκλημα

Ενα προδιαγεγραμμένο έγκλημα συντελέστηκε την περασμένη Πέμπτη στο λιμάνι του Βόλου. Μιλάμε για το φριχτό θάνατο ενός ναύτη ο οποίος κάηκε ζωντανός μέσα στην καμπίνα του στο φορτηγό πλοίο «ΑΓΙΑΝΤΩΝΗΣ». Η πυρκαγιά, όπως όλα δείχνουν, προκλήθηκε από φλογοβόλο εργαλείο συνεργείου, που εκείνη την ώρα εκτελούσε επισκευαστικές εργασίες στο μηχανοστάσιο. Επί χρόνια το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, απαιτώντας να καθοριστούν οι τόποι που θα εκτελούνται ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες και να απαγορευτούν οι εργασίες αυτές σε χώρους όπως τα εμπορικά λιμάνια, επειδή δεν πληρούν καμία προϋπόθεση από άποψη υποδομής και κανόνων υγιεινής και ασφαλείας. Πριν τρία χρόνια τελικά ψηφίστηκε μεν σχετικός νόμος, όμως μένει ανενεργός, επειδή, όπως λέγεται από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, δεν έχουν εκδοθεί κάποια Προεδρικά Διατάγματα που απαιτούνται για να τον ενεργοποιήσουν! Η αλήθεια είναι ότι ο νόμος «σκοντάφτει» στις αντιδράσεις των εργολάβων και των εφοπλιστών, επειδή οι χώροι όπως το λιμάνι του Βόλου, όπου είναι εντελώς ανεξέλεγκτοι, τους δίνουν τη δυνατότητα να «βγάζουν τσάμπα» τις δουλιές απασχολώντας εργαζόμενους ανασφάλιστους και με εξευτελιστικά μεροκάματα. Τώρα, τι να τους πει κανείς;

Τα κέρδη

ΚΕΡΔΗ μέχρι και ...1.450% είχαν οι ελληνικές βιομηχανίες τη δεκαετία 1990-2000! Οχι και άσχημα έτσι; Το 60% των επιχειρήσεων είχαν μάλιστα υπερκέρδη. Δεν τα λέμε εμείς, η έρευνα του ΣΕΒ που δόθηκε στη δημοσιότητα τα λέει!

Εν ολίγοις, επί μια δεκαετία είτε η ΝΔ ήταν στην κυβέρνηση είτε το ΠΑΣΟΚ οι βιομήχανοι όχι απλώς κερδισμένοι ήταν αλλά ...έκαναν «πάρτι»! Φυσικά, σας είναι γνωστό σε βάρος ποιων το έκαναν. Ξεχνάτε ότι ήταν δεκαετία λιτότητας;

Τότε ήταν που ξεκινήσανε για τα καλά οι ιδιωτικοποιήσεις. Ξέρετε αυτές που ο «κακός» Μητσοτάκης επιχείρησε και μετά ήρθε και τις ...αποτελείωσε το «προοδευτικό» ΠΑΣΟΚ.

Αυτά, για να έχουμε έτσι μια καλύτερη εικόνα για την αντιπαράθεση ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας, που ακούμε τους τελευταίους μήνες, με τον Σημίτη να μιλά για το ...φοβερό παρελθόν της Δεξιάς και τον Καραμανλή να τονίζει ότι είναι η καινούρια πρόταση στην πολιτική.

Καλό θα είναι να βγάζει πιο συχνά τέτοιες έρευνες ο ΣΕΒ, να βλέπουμε έστω και εκ των υστέρων ορισμένα πράγματα τεκμηριωμένα από τους ...καθ' ύλην αρμόδιους.

***

ΚΙ ΕΠΕΙΔΗ πολλά ακούμε αυτές τις μέρες για ...θαυματουργές εικόνες, θαυματουργές εκκλησίες και ό,τι τέλος πάντων μπορεί να εξαχθεί από τη φαντασία των κάθε λογής θρησκόληπτων, θα θέλαμε να θυμίσουμε στα τηλεοπτικά κανάλια ότι αυτά ...δεν αποτελούν «είδηση», μόνο και μόνο επειδή δεν έχουν θέματα για τα δελτία τους.

Ισως το μόνο ...πραγματικό θαύμα αυτών των ημερών είναι ο Ελληνας πολίτης, που, παρ' όλα όσα τραβάει, έχει το κουράγιο να πηγαίνει στα νησιά και στα χωριά του και να απολαμβάνει τις διακοπές του. Μπράβο του, γιατί τις χρειάζεται.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Στους «δρόμους του πετρελαίου»

Καθώς το σχέδιο του ευρωατλαντικού ιμπεριαλισμού για την αποσταθεροποίηση των Βαλκανίων βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη (με επίκεντρο τώρα στην Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας), πολλαπλασιάζονται τα ερωτήματα σχετικά με τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους αυτής της πολιτικής, που απειλεί να ρίξει στη φωτιά του πολέμου όλα τα βαλκανικά (και όχι μόνο) κράτη.

Η απάντηση στα ερωτήματα αυτά μπορεί να δοθεί μόνο αν διευρύνουμε σημαντικά το πεδίο αναφοράς για να καταλάβουμε ότι οι εξελίξεις των τελευταίων χρόνων στα Βαλκάνια δεν είναι παρά ένα μέρος ενός γενικότερου σχεδίου γεωστρατηγικών αλλαγών (όπως τις επιδιώκει κυρίως ο αμερικανικός ιμπεριαλισμός και από κοντά οι ευρωπαϊκές ιμπεριαλιστικές δυνάμεις). Ετσι γίνεται αντιληπτό πως αλληλοεπηρεάζονται οι εξελίξεις στα Βαλκάνια, στη Μέση Ανατολή, στην Κασπία. Εξάλλου, από πολύ παλιά η αμερικανική εξωτερική πολιτική θεωρεί ως ενιαίο στρατηγικό χώρο την περιοχή «από το Δούναβη ως τον Ευφράτη». Η «κόκκινη κλωστή» που διαπερνά αυτό το χώρο είναι τα πλούσια κοιτάσματα του πετρελαίου κυρίως στη Μέση Ανατολή, στην Αραβική χερσόνησο και στην Κασπία. Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να ιδωθούν και όσα αφορούν στην Κύπρο και στο Αιγαίο.

Η ληστρική εκμετάλλευση αυτών των κοιτασμάτων ήταν και είναι στην αιχμή της πολιτικής του ιμπεριαλισμού. Πρωταρχικός στόχος ήταν και παραμένει η ασφαλής, ανεμπόδιστη ροή του «μαύρου χρυσού» από τις χώρες παραγωγής προς τη Δύση. Η ύπαρξη της Σοβιετικής Ενωσης εξασφάλιζε μέχρι πριν από δέκα περίπου χρόνια μια ισορροπία, η οποία ανατράπηκε με τη διάλυση της ΕΣΣΔ. Τα μεγάλα κοιτάσματα της Κασπίας μετατράπηκαν σε λεία για τις μεγάλες πετρελαϊκές εταιρίες και τα μεγάλα ιμπεριαλιστικά κράτη. Οι συγκρούσεις στην περιοχή πήραν μεγάλες διαστάσεις με στόχο τον έλεγχο όχι μόνο των κοιτασμάτων αλλά και των δρόμων απ' τους οποίους θα περάσει το πετρέλαιο για να φτάσει στον προορισμό του, τις μεγάλες βιομηχανικές χώρες.

Την περασμένη Κυριακή, ο «Ριζοσπάστης» δημοσίευσε μια αποκαλυπτική έρευνα που αφορά ακριβώς σ' αυτό το μείζον θέμα. Αν προσέξει κανείς το χάρτη της περιοχής θα διαπιστώσει ότι οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις ακολουθούν με συνέπεια τους «δρόμους του πετρελαίου». Παραδείγματος χάριν, η επιλογή για την κατασκευή του αγωγού που θα μεταφέρει το πετρέλαιο της Κασπίας από το Μπουργκάς της Βουλγαρίας στο Δυρράχιο της Αλβανίας και από εκεί στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ μπορεί να δώσει αρκετές εξηγήσεις για τα όσα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στη νότια Βαλκανική και ειδικότερα στη Γιουγκοσλαβία. Η δημιουργία σειράς κρατών-προτεκτοράτων σ' αυτή τη γραμμή δίνει τη δυνατότητα στις ιμπεριαλιστικές δυνάμεις με τη στρατιωτική τους παρουσία να ελέγχουν απόλυτα τη ροή του πετρελαίου: Αλβανία, Κοσσυφοπέδιο, Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, νότια Βουλγαρία...

Απέναντι στις εφιαλτικές προοπτικές που γεννάει αυτή η πολιτική, η μόνη δύναμη που μπορεί να βάλει φρένο είναι οι ίδιοι οι λαοί με την αντιιμπεριαλιστική πάλη τους. Για να σταματήσει αυτή η μακάβρια κρεατομηχανή που αλέθει ανθρώπινες ζωές, λαούς και κράτη και βγάζει δολάρια και ευρώ για το μεγάλο κεφάλαιο.

Η ρατσιστική βία... δεν έχει «σύνορα»...

«Κίτρινη κάρτα» για τις εντεινόμενες ρατσιστικές επιθέσεις στη Βρετανία έδωσε χτες η Υπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες. Οχι δίχως αιτία, ούτε διά ασήμαντον αφορμήν, καθώς μέσα σε τέσσερις μόνο μέρες εκδηλώθηκαν σοβαρά κρούσματα ρατσιστικών επιθέσεων σε λαθρομετανάστες, που είχαν κάνει αίτηση ασύλου στη Μ. Βρετανία μέσα σε λιγότερο από μία βδομάδα. Τα θύματα ήταν όλα τους εικοσάχρονοι άνδρες από την Τουρκία, το Ιράν, την Ασία... Ολοι τους μαχαιρώθηκαν πισώπλατα από κάποιους «λευκούς άνδρες».

Ομως, μάλλον το ανησυχητικό αυτό φαινόμενο δεν είναι πρόβλημα της Βρετανίας, ή της Γερμανίας... Εάν γίνουμε πιο παρατηρητικοί θα διαπιστώσουμε πως, πλέον, σε διάφορες «γειτονιές» της Ευρώπης οι οικονομικοί, πολιτικοί μετανάστες γίνονται ο τέλειος στόχος για ανθρώπους που θέλουν να προκαλέσουν συναισθήματα και συμπεριφορές προκατάληψης κατά των ξένων.

Δεν τους φωνάζουν αλήτες, παράνομους, ταραξίες μόνο στους δρόμους «υποβαθμισμένων» προαστίων... Τέτοιες μορφές έμμεσης βίας καταγράφονται καθημερινά σε ραδιόφωνα, εφημερίδες και τηλεοράσεις της λεγόμενης γηραιάς ηπείρου. Η απόδοση τέτοιων χαρακτηρισμών στους «ξένους» διαμορφώνει μία «ανεκτική» και ελαστική σε τέτοια ζητήματα «δημόσια συνείδηση» ή «κοινή γνώμη», διευκολύνοντας σκληρές πολιτικές για τη μετανάστευση και περιορισμό των δικαιωμάτων τους... Ετσι ώστε μετά τη συρρίκνωση της ελευθερίας και του σεβασμού έναντι των «αλλοδαπών» να έρθει και η σειρά... των ημεδαπών...

Σε ρόλο «ντετέκτιβ» της Ντελ Πόντε

Η μετατροπή της ελληνικής Δικαιοσύνης και κατ' επέκταση της Ελλάδας σε όργανο των μηχανισμών της νέας ιμπεριαλιστικής τάξης πραγμάτων για την προώθηση στην περιοχή των βρώμικων σχεδίων τους, αποτυπώνεται με ξεκάθαρο τρόπο στην επιστολή του εισαγγελέα Εφετών Αθ. Καφίρη προς τον υπουργό Δικαιοσύνης Μ. Σταθόπουλο, με αφορμή τις διαδικασίες διερεύνησης της «ενοχής» του πρώην Προέδρου της Γιουγκοσλαβίας Σλ. Μιλόσεβιτς από το «Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο της Χάγης» και το σχετικό αίτημα, εντολή στην ουσία, που είχε υποβάλει στις ελληνικές αρχές, η εισαγγελέας του «Διεθνούς Δικαστηρίου» Κάρλα ντελ Πόντε για συνδρομή στην υπόθεση. Ωστόσο, η διερεύνηση δεν έφερε κανένα αποτέλεσμα και η Ντελ Πόντε συνεχίζει να πιέζει, για να προκαλέσει το ξέσπασμα του Ελληνα εισαγγελέα ο οποίος τονίζει ότι «η τυχόν προβαλλόμενη αιτίαση περί του αντιθέτου υποδηλώνει έλλειψη ενημέρωσης της κ. εισαγγελέως ή σκόπιμη παραποίηση της αλήθειας από κάποιους περί αυτήν». Πιο αποκαλυπτικά όμως είναι τα όσα ακολουθούν: «Τέλος εκφράζουμε την υπηρεσιακή άποψη ότι η Ελλάδα υποχρεούται, βέβαια, να παράσχει την όποια νόμιμη δικαστική συνεργασία ζητηθεί επί συγκεκριμένου θέματος, αλλά δεν είναι νοητό να απαιτείται η χρησιμοποίηση της χώρας μας ως να ήταν "Ανακριτής" ή ενδεχομένως "Detective" του Διεθνούς Ποινικού Διακαστηρίου». Τα οποιαδήποτε παραπέρα δικά μας σχόλια είναι περιττά.

Να πληρώσουν οι υπεύθυνοι

«Ξεφεύγει» ο πληθωρισμός και αντί για 2,3% που είχε τεθεί αρχικά ως στόχος για το τέλος του 2001, τώρα γίνεται λόγος για 3,5%... Και δεν είναι μόνον ότι οι εργαζόμενοι πληρώνουν σήμερα τις συνέπειες της ανόδου των τιμών. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι η ομάδα Διατροφής, που παρακολουθεί η Στατιστική Υπηρεσία, τρέχει με ρυθμό αύξησης 6,5%, κάτι βέβαια που σημαίνει ότι εκατοντάδες χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά βρίσκονται αντιμέτωπα με την ακρίβεια. Είναι και το θέμα ότι ενώ οι τιμές καλπάζουν, η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε «αυξήσεις» μισθών 2-2,5% για το 2002. Και αυτά είναι μόνον ένα μικρό μέρος των τεράστιων προβλημάτων που έχουν συσσωρευτεί στις λαϊκές πλάτες. Λοιπόν, τι άλλο εκτός από καταδίκη της κυβερνητικής πολιτικής με μαζικούς ταξικούς αγώνες από το φθινόπωρο είναι η άμεση προοπτική απάντησης για τους εργαζόμενους και το γύρισμα της πλάτης στα κόμματα και στις δυνάμεις που ασκούν ή θέλουν να ασκήσουν αντίστοιχες πολιτικές;



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ