Πέμπτη 19 Ιούνη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Καμία συγκάλυψη στο έγκλημα των Τεμπών! Να αποκαλυφθεί η πολιτική της ΕΕ και όλων των κυβερνήσεων

Eurokinissi

Τις τεράστιες ευθύνες της ΕΕ και όλων των κυβερνήσεων για το έγκλημα των Τεμπών ανέδειξε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σε παρέμβασή της στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο, σε συζήτηση με τον επίτροπο Μεταφορών και Τουρισμού Απ. Τζιτζικώστα. Ο Κώστας Παπαδάκης, ευρωβουλευτής του Κόμματος, στην ομιλία του τόνισε τα εξής:

«Σήμερα (σ.σ. χθες), μετά από πολλές πιέσεις, πρώτη φορά έγινε συζήτηση με θέμα τα Τέμπη, και αυτή για να βγει η υποχρέωση, "κομμένη και ραμμένη" στο πλαίσιο της συγκάλυψης που επιδιώκει η κυβέρνηση της ΝΔ. Και επισήμως η ΕΕ θεωρεί "καταστροφικό ατύχημα" ένα έγκλημα εξαιτίας της ίδιας της πολιτικής της. Είναι η πολιτική με σκοπό το κέρδος, που θεωρεί κόστος τα συστήματα ασφαλείας στο όνομα της ανταγωνιστικότητας, της "απελευθέρωσης", της ιδιωτικοποίησης, που υμνείτε, κ. Τζιτζικώστα. Ετσι επήλθε η κατάτμηση του σιδηροδρόμου, με ανταγωνισμούς ομίλων και τα έργα να καρκινοβατούν.

Να πώς οδηγηθήκαμε στα Τέμπη. Το κέρδος υπαγορεύει και στον ERA (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων) και στην ΕΕ να κυκλοφορούν σήμερα αδειοδοτημένα 5.000 βαγόνια, ενώ είναι για σκραπ ή αναβάθμιση, όπως ομολόγησε ο επικεφαλής της Europe's Rail (Κοινή Επιχείρηση Σιδηροδρόμων Ευρώπης).

Μόνο με την οργανωμένη, μαζική πάλη του λαού και με την αποκάλυψη αυτής της ένοχης στρατηγικής της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων μπορεί η απόδοση πολιτικών και ποινικών ευθυνών σε αρμόδιους υπουργούς, και σε όλες τις κυβερνήσεις που την ακολούθησαν, να φτάσει ως το τέλος! Γι' αυτό παλεύει σταθερά το ΚΚΕ».

Παρέμβαση στη συζήτηση έκανε και ο Λευτέρης Νικολάου - Αλαβάνος, ευρωβουλευτής του Κόμματος, ο οποίος σημείωσε: «Η ευρωενωσιακή στρατηγική για τις μεταφορές είναι πλέον διαβόητη στην Ελλάδα, μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών. Δύο αμαξοστοιχίες να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή για πάνω από δέκα λεπτά, χωρίς κανένα σύγχρονο μέσο ασφαλείας. Είναι το αποτέλεσμα του κυνηγητού του κέρδους, και της "απελευθέρωσης" των σιδηροδρόμων, που εφάρμοσαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ. Αυτό προσπαθούν να αποκρύψουν τα κόμματα στην Ελλάδα που πίνουν νερό στο όνομα της ΕΕ και της στρατηγικής της. Η εφαρμογή της, και όχι κάποιες δήθεν παραλείψεις της, βαραίνει τους πολιτικά και ποινικά υπεύθυνους.

Εμφανίζουν ως δικαστή το δήθεν "κράτος δικαίου" της ΕΕ, ενώ η ίδια διακηρύσσει τη διασφάλιση της ενιαίας αγοράς και του κέρδους των ομίλων, που οδήγησε στο έγκλημα. Ορκίζονται στην ΕΕ ως "φύλακα των δικαιωμάτων", όταν αυτή για πάνω από έναν χρόνο κρατά στα αζήτητα την Αναφορά των συγγενών στο Ευρωκοινοβούλιο, που δυόμισι χρόνια μετά διοργάνωσε μία κουτσουρεμένη "συζήτηση" σκοπιμότητας για τα Τέμπη.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, η ΕΕ και τα αστικά κόμματα που στηρίζουν τη στρατηγική της επιχειρούν να συγκαλύψουν τις πραγματικές αιτίες του εγκλήματος. Η πάλη για τη δικαίωση, την απόδοση πολιτικών και ποινικών ευθυνών στους υπεύθυνους, συνεχίζεται, με καταλύτη τις μεγάλες λαϊκές - νεολαιίστικες διαδηλώσεις ώστε το έγκλημα αυτό να μην παραγραφεί, και σ' αυτό συμβάλλει το ΚΚΕ».

Προκλητική απόπειρα ξεπλύματος των ευθυνών κυβέρνησης - ΕΕ για τα Τέμπη

Σε ρόλο «πεφτοσυννεφάκη» εμφανίστηκε ο Απ. Τζιτζικώστας στη συζήτηση, παριστάνοντας τον ανήξερο για τις αιτίες που προκάλεσαν τη σύγκρουση στα Τέμπη. «Κανείς δεν θα μπορούσε να διανοηθεί ότι στην Ευρώπη του 2023 θα μπορούσαν να συγκρουστούν δύο τρένα που πήγαιναν αντίθετα στην ίδια γραμμή, σε ένα μέσο μάλιστα που θεωρείται το ασφαλέστερο για τις χερσαίες μετακινήσεις», υποστήριξε, ενώ με τη σειρά του, στην γραμμή του κόμματός του και συνολικά των αστικών κομμάτων, έσπευσε να ξεπλύνει την ΕΕ, εξωραΐζοντάς την και αποκρύπτοντας ότι ήταν η στρατηγική της αυτή που οδήγησε στο πολύνεκρο δυστύχημα.

Ισχυρίστηκε ότι η Ελλάδα ήταν αυτή που προέβη σε παραβίαση σε ό,τι αφορά «την πλημμελή ενσωμάτωση και εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τη σιδηροδρομική ασφάλεια, και συγκεκριμένα της Οδηγίας 2016/798 της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας υπάρχει ρητή και ξεκάθαρη αναφορά στις σημαντικές, συστημικές και διαχρονικές ελλείψεις του ελληνικού σιδηρόδρομου».

Επιβεβαίωσε δε με τη σειρά του τον πρωθυπουργό, που παραδέχτηκε ότι τίποτα δεν έχει προχωρήσει ακόμα σε ό,τι αφορά τα μέτρα ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών. «Η Ελλάδα έχει καταρτίσει ένα σχέδιο δράσης με σκοπό την αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων που απαιτούνται για να γίνει το συντομότερο δυνατόν ασφαλής ο ελληνικός σιδηρόδρομος», είπε ο Απ. Τζιτζικώστας, επιχείρησε όμως και να διασκεδάσει τις εντυπώσεις που αφήνει αυτή η παραδοχή, λέγοντας πως τάχα η κυβέρνηση «καταβάλλει μια σοβαρή προσπάθεια προκειμένου να διορθώσει τα μεγάλα, συστημικά προβλήματα δεκαετιών στον ελληνικό σιδηρόδρομο» και πως ούτε λίγο ούτε πολύ πρέπει να πούμε και μπράβο στην Κομισιόν, γιατί κατά τα λεγόμενά του «πέρα από τον έλεγχο που ασκούμε με απόλυτη συνέπεια και αυστηρότητα, είμαστε έτοιμοι ως Επιτροπή να παράσχουμε κάθε δυνατή τεχνική υποστήριξη στην Ελλάδα για να γίνει ο ελληνικός σιδηρόδρομος σύγχρονος, ασφαλής και αξιόπιστος»!

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ ΣΕΡΡΩΝ
Απαίτηση να αποδοθούν οι πολιτικές και ποινικές ευθύνες

Εκδήλωση χθες για τα δύο χρόνια από το έγκλημα στα Τέμπη

Από τη χθεσινή εκδήλωση στις Σέρρες
Από τη χθεσινή εκδήλωση στις Σέρρες
«Εχουμε εμπιστοσύνη στη δύναμη του λαού, στη δύναμη της νεολαίας. Μπορεί να ασκήσει την πιο αποτελεσματική πίεση για την αποκάλυψη των αιτιών και των υπευθύνων του εγκλήματος. Προχωράμε όλοι μαζί μέχρι τη δικαίωση και θα τα καταφέρουμε!». Αυτό το μήνυμα έστειλε η Ελένη Βασάρα, γραμματέας του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων Τεμπών, μιλώντας χθες σε εκδήλωση στις Σέρρες για τα δύο χρόνια από το έγκλημα στα Τέμπη την οποία οργάνωσαν σωματεία και φορείς.

Μίλησαν επίσης ο Θοδωρής Βαριδάκης, τεχνικός, εργαζόμενος στον σιδηρόδρομο, και ο Γιάννης Χουβαρδάς, πρόεδρος του Συλλόγου Κινητικά Αναπήρων ν. Σερρών.

Μέσα από την εκδήλωση αναδείχθηκε η απαίτηση του λαού να αποδοθούν οι πολιτικές και ποινικές ευθύνες σε όλους τους υπεύθυνους για το έγκλημα στα Τέμπη. Οι διεκδικήσεις του για σύγχρονες, ασφαλείς, τακτικές, φτηνές, αποκλειστικά δημόσιες σιδηροδρομικές μεταφορές.

Η Ελένη Βασάρα ευχαρίστησε όσους συνεχίζουν τον αγώνα μαζί με τους συγγενείς για να τιμωρηθούν οι ένοχοι, όσο ψηλά κι αν βρίσκονται, για να μην υπάρξουν ποτέ ξανά νέα «Τέμπη», να μη θρηνήσουν άλλοι γονείς τα παιδιά τους.

«Χάσαμε 57 συνανθρώπους μας γιατί ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε ως ωρολογιακή βόμβα, έτοιμη να εκραγεί ανά πάσα στιγμή», είπε. Και πρόσθεσε πως είναι έκθετοι «όσοι υποστηρίζουν ότι η λύση θα δοθεί από την ΕΕ, η οποία δήθεν μπορεί να διασφαλίσει με την εποπτεία της την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο. Τα στοιχεία της δικογραφίας τούς "καίνε"! Γιατί η ΕΕ είναι που χορήγησε πιστοποιητικό ασφάλειας στη "Hellenic Train", με έναρξη ισχύος στις 6/2/2023, δηλαδή μόλις λίγες μέρες πριν το έγκλημα, στο περιεχόμενο του οποίου προβλέπεται μάλιστα ως είδος επιτρεπόμενης υπηρεσίας μεταξύ άλλων και η μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων, σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο - ωρολογιακή βόμβα. Αντίστοιχα, η ΕΕ γνώριζε για τις αλλεπάλληλες παρατάσεις και καθυστερήσεις στην εγκατάσταση των συστημάτων ERTMS, δηλαδή του ETCS και του GSMR, και μάλιστα σε επιστολή - απάντησή της γι' αυτό το θέμα προς το υπουργείο Μεταφορών στις 20/5/2022 ανέφερε χαρακτηριστικά ότι "η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δέχεται να μεταθέσει τις σχετικές ημερομηνίες για να τεθεί σε λειτουργία το ERTMS"».

Και ανέδειξε τις ευθύνες των κυβερνήσεων διαχρονικά και διαδοχικά, λέγοντας ότι ένα κατ' επίφαση κράτος «δικαίου», με την έγκριση και την εποπτεία της αρμόδιας Επιτροπής της ΕΕ για τον σιδηρόδρομο, της διαβόητης ERA, επέτρεπε, επιτρέπει και εγκρίνει «τον σιδηρόδρομο να είναι υποστελεχωμένος στα όρια του κινδύνου. Να ταξιδεύουν βαγόνια 30 ετών χωρίς σύγχρονες προδιαγραφές πυρασφάλειας (5.000 βαγόνια ακατάλληλα σε όλη την Ευρώπη). Να "σέρνονται", χωρίς να υλοποιούνται για πολλά χρόνια, συμβάσεις και να μοιράζονται τα χρήματα σε κατασκευαστικές και εργολάβους».

Ο Θοδωρής Βαριδάκης κατήγγειλε ότι δύο χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη, ο σιδηρόδρομος βρίσκεται σε ακόμα χειρότερη κατάσταση: «Μας το υπενθυμίζουν τα "ατυχήματα" όπως με τον μαθητή στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, οι καθημερινές βλάβες και η έλλειψη τροχαίου υλικού, τα πρόσφατα εργατικά "ατυχήματα", όπως του 30χρονου συναδέλφου μας που έχασε το πόδι του πάνω στις ράγες, οι άθλιες συνθήκες εργασίας λόγω έλλειψης προσωπικού, με τουλάχιστον 2.000 κενές θέσεις εργασίας στον ΟΣΕ και άλλες τόσες στη "Hellenic Train". Επιπλέον, γίνεται στοχευμένη υποβάθμιση του σιδηρόδρομου με το κλείσιμο των εκδοτηρίων, που οδηγεί σε ερήμωση των σταθμών και ταλαιπωρία των επιβατών, ειδικά των ΑμεΑ και των ηλικιωμένων. Και όλα αυτά συμβαίνουν γιατί το κέρδος συνεχίζει να είναι πιο σημαντικό από την ανθρώπινη ζωή».

Κατήγγειλε δε ότι «αυτές τις μέρες στη Βουλή κορυφώνεται η προσπάθεια συγκάλυψης του εγκλήματος των Τεμπών. Ξέρουμε καλά ότι όλοι τους, κυβερνήσεις παλιές και νέες, έχουν βάλει το χεράκι τους για να φτάσει ο σιδηρόδρομος σ' αυτή την άθλια κατάσταση. Δεν θα τους αφήσουμε να θάψουν την αλήθεια.

Οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο παλεύουμε ώστε να παρέχουμε ασφαλή, ποιοτική, φτηνή μεταφορά για τον λαό, και όχι για τη συμμετοχή στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους».

Ο Γιάννης Χουβαρδάς αναφέρθηκε στην πολύμορφη και συνεχή δράση των σωματείων και των φορέων στην περιοχή από την πρώτη ώρα του εγκλήματος στα Τέμπη, και στη διαπάλη με τον εργοδοτικό - κυβερνητικό συνδικαλισμό, που τελικά αναγκάστηκε να συρθεί κάτω από τη δύναμη της λαϊκής κινητοποίησης. Επίσης, στα προβλήματα που υπάρχουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία του λαού. Τέλος, ανέδειξε τις επιπτώσεις από την πολιτική εμπορευματοποίησης και κατάτμησης των υπηρεσιών στον τομέα της Υγείας και τις επιπτώσεις που έχει για τον λαό.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ