Τρίτη 8 Ιούνη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η κυβέρνηση αναγκάζεται σε ελιγμούς

-- Θέλω να ρωτήσω σχετικά με την άρση του καμποτάζ. Εχουν υπάρξει κάποια δημοσιεύματα τις τελευταίες μέρες που αναφέρονται στη νομοθετική ρύθμιση για την άρση του καμποτάζ. Και μέσα σε αυτά υπάρχουν κάποιες δεσμεύσεις της κυβέρνησης ότι θα προσλαμβάνονται Ελληνες ναυτικοί, μιλάει για κάποιους όρους σε σχέση με τις εταιρείες, να παραμένουν 72 ώρες στην Ελλάδα, προσέγγιση 3 ελληνικών νησιών, 6 ώρες σε κάθε λιμάνι κλπ. Ηθελα να ρωτήσω αν θεωρείτε ότι αυτοί οι όροι είναι ικανοποιητικοί και αν επίσης θεωρείτε ότι η πίεση των απεργιών συνέβαλε στη διαμόρφωση αυτών των όρων.

-- Αναμφισβήτητη η πίεση των απεργιών. Το κραυγαλέο πρόβλημα είναι το εξής: Η Ελλάδα να είναι στις πρώτες θέσεις σε ιδιοκτησία πλοίων και να έχεις μια δραματική ανεργία στους ναυτεργάτες, 60.000 ναυτεργάτες εδώ και χρόνια είναι εκτός δουλειάς.

Δε συμφωνούμε με το νομοσχέδιο της κυβέρνησης. Κάτω από την πίεση κάνει ελιγμούς και προσπαθεί να δείξει ότι διαπραγματεύεται. Αυτά που διεκδικεί είναι ημίμετρα. Πάρε ένα ναυτικό, πάρε 5 ναυτικούς και μετά να φτιάξει ένα Ταμείο από τα τέλη για να λύσει το πρόβλημα των ανέργων ναυτικών, να τους δίνει τίποτα συσσίτια, αυτά δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα.

Εμείς από την αρχή είμαστε αντίθετοι με την άρση του καμποτάζ. Από την πρώτη φάση και αυτό δε στρέφεται εναντίον των ναυτεργατών από άλλες χώρες, διότι η άρση του καμποτάζ δεν είναι μόνο η εθνική σύνθεση ας πούμε των πλοίων. Μιλάμε τώρα για συνθήκες πραγματικά δουλεμπορίου, κυριολεκτικά.

Ο κάθε ιδιοκτήτης πλοίου εξασφαλίζει ενδεχομένως τον αρχικαπετάνιο, εν πάση περιπτώσει το ανώτερο προσωπικό από τη μητρική χώρα και από κει και πέρα παίρνει προσωπικό απ' όπου βρει. Είμαστε ριζικά αντίθετοι και οι αγώνες βεβαίως πρέπει να συνεχιστούν και δεν αφορά μόνο τους ναυτεργάτες το θέμα αυτό.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ