Τετάρτη 6 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Αντιεκπαιδευτική επέλαση στο όνομα της «ποιότητας»

Ταχύρυθμη προώθηση των νόμων για την αξιολόγηση και τα ινστιτούτα διά βίου εκπαίδευσης. Επιτάχυνση στην υποταγή της εκπαίδευσης στις αξιώσεις του κεφαλαίου

Από τις πρόσφατες κινητοποιήσεις στα ΑΕΙ
Από τις πρόσφατες κινητοποιήσεις στα ΑΕΙ
«Εξω η μόρφωση από τα σχολεία, μέσα οι αξιώσεις του κεφαλαίου για μισο-εκπαιδευμένους απασχολήσιμους που θα συμβάλουν στην αύξηση της "ανταγωνιστικότητας"».

Αυτό είναι επί της ουσίας το κυβερνητικό σύνθημα μετά και τη χτεσινή Κυβερνητική Επιτροπή που συζήτησε τους ρυθμούς προώθησης της κυβερνητικής πολιτικής στο χώρο της Παιδείας.

Η αρμόδια υπουργός Μ. Γιαννάκου βγαίνοντας από τη συνεδρίαση εξήγγειλε την προώθηση της «αξιολόγησης» της ανώτατης εκπαίδευσης, των «Ινστιτούτων διά βίου Εκπαίδευσης», της σύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την απασχόληση.

Θέλοντας να βγάλει από τη μέση το ενοχλητικό ζήτημα του προσανατολισμού και του περιεχομένου της εκπαίδευσης εστίασε την προσοχή στο θέμα της «διαφάνειας». Δήλωσε ότι η «αξιολόγηση» «θα γίνει με βάση όλους τους κανόνες και τις αρχές που μεταχειρίζεται το Ευρωπαϊκό Δίκτυο για την Αξιολόγηση» και ότι για την εξωτερική αξιολόγηση «θα υπάρχει ένας απολύτως ανεξάρτητος οργανισμός, του οποίου τον πρόεδρο θα προτείνει η κυβέρνηση και θα ορίζει η Βουλή. Καμία κυβέρνηση δε θα έχει σχέση με το αντικείμενο της αξιολόγησης και πώς θα γίνεται».

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση έχει δηλώσει επανειλημμένα την πρόθεσή της να προωθήσει και με νόμο την «αξιολόγηση» ενόψει της συνόδου υπουργών Παιδείας που θα συνέλθει στο Μπέργκεν στις 18 και 19 Μάη.

Μια αξιολόγηση, που πίσω από το επιχείρημα της «διασφάλισης της ποιότητας» χρησιμοποιεί τα αδιέξοδα και τα προβλήματα που δημιούργησε στην ανώτατη εκπαίδευση η ίδια η αντιεκπαιδευτική πολιτική, προκειμένου να προχωρήσει στην πλήρη υποταγή της στις αξιώσεις του κεφαλαίου.

Αυτό εξυπηρετεί η κατηγοριοποίηση ιδρυμάτων και αποφοίτων. Αυτό υπηρετεί η ώθηση τα ίδια τα ιδρύματα να λειτουργούν από τη μια με βάση τις ανάγκες των επιχειρήσεων στις οποίες θα παρέχουν υπηρεσίες και από την άλλη ως επιχειρήσεις με τους φοιτητές ως πελάτες. Αυτό δείχνει και η εμπειρία από την εφαρμογή τέτοιων μέτρων διεθνώς.

Η υπουργός επαναβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί το «διάλογο» ως μια απάτη για να περάσει η προαπόφασή της. Ερωτώμενη για το αν παίρνει υπόψη τις αντιδράσεις στην προωθούμενη αξιολόγηση, απάντησε ότι «ζούμε σε δημοκρατία και δεν μπορεί να είναι όλοι σύμφωνοι»...

Με νόμο οι ληξιπρόθεσμες γνώσεις

Αμεση θα είναι η προώθηση και της νομοθετικής ρύθμισης για τα λεγόμενα «Ινστιτούτα Διά Βίου Εκπαίδευσης» (ΙΔΒΕ), σύμφωνα με τις χτεσινές δηλώσεις. Τα ΙΔΒΕ, σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί μέχρι σήμερα, είναι προγράμματα ταχύρυθμης και ληξιπρόθεσμης κατάρτισης που θα λειτουργούν με δίδακτρα μέσα στα Πανεπιστήμια, με τις επιχειρήσεις να έχουν λόγο στο περιεχόμενό τους. Οδηγώντας τα πανεπιστήμια σε παραπέρα ιδιωτικοποίηση και υποβάθμιση των σπουδών.

Η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι χτες συζητήθηκε και το ζήτημα της «σύνδεσης της εκπαίδευσης με την κοινωνική πραγματικότητα», με τη λειτουργία του λεγόμενου «Εθνικού Συστήματος Σύνδεσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την Απασχόληση». Πρόκειται για την ένταξη σε ένα ενιαίο σύστημα όλων των διάσπαρτων προγραμμάτων (δομές τις λένε) κατάρτισης έτσι που να συνδέονται πιο άμεσα και αποτελεσματικά με την κεντρική κατεύθυνση του κεφαλαίου για την κατάρτιση.

Εκτός ΑΕΙ οι βαθμολογίες κάτω από τη βάση

Στο πλαίσιο της προσπάθειας της κυβέρνησης να εμφανίσει ποιοτικές παρεμβάσεις στην Παιδεία, εντάσσεται και η χτεσινή ανακοίνωση από πλευράς υπουργού Παιδείας ότι από την επόμενη χρονιά κανένας υποψήφιος κάτω από τη βάση δε θα εισαχθεί σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Συστήματα της χώρας.

Πρόκειται για μια κίνηση εντυπωσιασμού που αντιμετωπίζει αποσπασματικά το ζήτημα της εισαγωγής μαθητών με χαμηλές βαθμολογίες στα ΑΕΙ (πέρσι εκτιμάται ότι ήταν περίπου 14.000), τη στιγμή μάλιστα που οι επιδόσεις των υποψηφίων στις απρόσωπες πανελλαδικές εξετάσεις ρυθμίζονται από το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων.

Αφήνοντας αναλλοίωτο το χαρακτήρα και το περιεχόμενο του λυκείου που μετά τη μεταρρύθμιση είναι ακόμα πιο ταξικό και ασφυκτικά συνδεδεμένο με τη διαδικασία εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση.

Ανέγγιχτο τον ταξικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης αφήνει και η μετατροπή των Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων σε Τεχνικά Λύκεια που, όπως είπε χτες η Μ. Γιαννάκου, θα συζητηθεί στην αυριανή συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΣΥΠ.

Πρόκειται για τη γνωστή εξαγγελία της ΝΔ που ωστόσο διατηρεί το διπλό σχολικό δίκτυο, λυκείου και τεχνικής εκπαίδευσης, οδηγώντας τους νέους σε μία πρόωρη επιλογή αντί για την εξασφάλιση ενός ενιαίου δημόσιου και δωρεάν σχολείου για όλα τα παιδιά που θα παρέχει όλα τα απαραίτητα εφόδια για τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων με στέρεη και ολοκληρωμένη γενική βασική μόρφωση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ