ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Φλεβάρη 2006
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Ενισχύεται ο ταξικός διαχωρισμός του σχολείου

Την αλλαγή της «βιτρίνας» των ΤΕΕ προσπαθούν να παρουσιάσουν ως αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης

Με τη χτεσινή έγκριση και της Κυβερνητικής Επιτροπής, προχωράει το υπουργείο Παιδείας στην κατάρτιση νομοσχεδίου για τη μετατροπή των ΤΕΕ σε Τεχνικά Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) και σε Τεχνικές Σχολές (ΕΠΑΣ), διατηρώντας το βασικό ταξικό και, συνάμα, αντιεκπαιδευτικό - αντιεπιστημονικό διαχωρισμό της εκπαίδευσης σε γενική και τεχνική.

Θυμίζουμε ότι το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ να έχουν δικαίωμα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εφόσον στη Γ΄ τάξη επιλέξουν μαθήματα γενικής παιδείας ίδια με τα διδασκόμενα στα Γενικά Λύκεια που θα εξετάζονται στις πανελλήνιες εξετάσεις. Από την άλλη οι ΕΠΑΣ, θα είναι διετείς, θα εγγράφονται σε αυτές μαθητές οι οποίοι κρίνονται προσακτέοι από την Α΄ Τάξη του ΕΠΑΛ ή Γενικού Λυκείου και θα είναι χαμηλότερου επιπέδου από τα ΕΠΑΛ, αφού όπως λέει το κυβερνητικό σχέδιο «απευθύνονται σε μαθητές οι οποίοι επιθυμούν να φοιτήσουν σε εκείνες τις ειδικότητες που δεν απαιτούν ισχυρή θεωρητική υποστήριξη» και οι απόφοιτοί τους δεν έχουν δικαίωμα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι απόφοιτοι της Α΄ τάξης των Ενιαίων Λυκείων θα μπορούν να εγγράφονται στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ ή των ΕΠΑΣ, παρακολουθώντας ένα δεκαπενθήμερο μαθημάτων στις αρχές Σεπτέμβρη. Δηλαδή, το σύνολο των... αναβαθμισμένων τεχνικοεπαγγελματικών μαθημάτων της νέας τεχνικής εκπαίδευσης που διαφημίζει η κυβέρνηση θα είναι όλο κι όλο ένα δεκαπενθήμερο!

Με άλλα λόγια, η μορφωτική υποβάθμιση παραμένει και διαφαίνεται ξεκάθαρα η πρόθεση της κυβέρνησης να ενισχύσει τη στροφή προς την πρόωρη τεχνικοεπαγγελματική κατάρτιση, σε βάρος της ολόπλευρης γενικής παιδείας. Γι' αυτό και οι πολυσυζητημένες αλλαγές σχετικά με τα ΤΕΕ κινούνται στην κατεύθυνση να τα κάνουν πιο ελκτικά στις λαϊκές οικογένειες, ώστε να μαζικοποιηθούν. Ουσιαστικά, αλλάζει μόνο «η βιτρίνα» της τεχνικής εκπαίδευσης, ενώ διατηρείται το διπλό, ανισότιμο σχολικό δίκτυο (γενικής - τεχνικής εκπαίδευσης) που οδηγεί στον ταξικό διαχωρισμό των παιδιών από τα τρυφερά μαθητικά χρόνια. Κοινώς, τα παιδιά που δεν έχουν να πληρώσουν για φροντιστήρια σπρώχνονται στην τεχνική εκπαίδευση, με το ψυχολογικό βάρος που τους φορτώνεται ότι «δεν παίρνουν» τα γράμματα...

Προσπαθώντας να ντύσει με μανδύα συναίνεσης το εγχείρημα, η υπουργός Μ. Γιαννάκου είπε ότι «το πρόγραμμα αυτό έχει συμφωνηθεί κατά τη διάρκεια του Εθνικού Διαλόγου στο αρμόδιο Τμήμα», ξεχνώντας να προσθέσει ότι συμφωνήθηκε από τους ελάχιστους συνδαιτυμόνες που έχουν απομείνει στο τραπέζι αυτού του κοινωνικού διαλόγου. Ο υφυπουργός Γ. Καλός ισχυρίστηκε ότι το σχέδιο φτιάχτηκε «με βάση τα σημεία που συμφωνήθηκαν από όλες τις πολιτικές δυνάμεις», τη στιγμή που το ΚΚΕ είναι - και το έχει δηλώσει - κάθετα αντίθετο στο διαχωρισμό της βασικής εκπαίδευσης σε γενική και τεχνική. Στην πραγματικότητα, η μόνη συναίνεση που απολαμβάνει η κυβέρνηση είναι αυτή του ΠΑΣΟΚ, που τυπικά διαφωνεί στο νομοσχέδιο (γιατί λέει δεν έχουν εξασφαλιστεί προϋποθέσεις χρηματοδότησης και υποδομής), αλλά διά της εκπροσώπου του Μ. Δαμανάκη στηρίζει την «αρχή» της «εκπαιδευτικής κινητικότητας, της ευελιξίας», πράγματα που σημαίνουν φθηνή και ταχύρυθμη κατάρτιση, όπως ακριβώς εισηγείται και η κυβέρνηση.

Με αυτές της εξελίξεις, καθίσταται εντονότερη η ανάγκη της πάλης για: Ενιαίο Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό Σχολείο βασικής Εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά του ελληνικού λαού και μετά από αυτό ενός συστήματος υψηλού επιπέδου δημόσιων και δωρεάν επαγγελματικών σχολών.

«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ» - «ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ»
Προγραμμάτων και ιδεολογημάτων συνέχεια...

...με ομήρους τους καθηγητές

Περιορίζοντας το βασικό πρόγραμμα του σχολείου με αντικείμενα καθαρής προπαγάνδας και χειραγώγησης συνειδήσεων, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι από την επόμενη χρονιά το πρόγραμμα Ολυμπιακής Παιδείας θα μετονομαστεί σε «Καλλιπάτειρα» και θα επεκτείνεται σε θέματα όπως «ανθρώπινα δικαιώματα», «ισότητα φύλων», «ρατσισμός», «ξενοφοβία», κτλ.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου, το πρόγραμμα εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ), δηλαδή θα χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ και, όπως φαίνεται, θα συμπεριλάβει διάφορα προγράμματα που ήδη «τρέχουν» στα σχολεία, βασισμένα σε ιδεολογήματα που προβάλλονται κατά κόρον από την ΕΕ.

Πέρα από τον περιορισμό του αναλυτικού προγράμματος του σχολείου, με ιδεολογήματα σε βάρος των βασικών μαθημάτων που θα πρέπει να διδάσκονται οι μαθητές, το πρόβλημα με το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι ότι αξιοποιούνται οι καθηγητές Ολυμπιακής Παιδείας ως «πολιορκητικός κριός». Πρόκειται για καθηγητές που προσλήφθηκαν με σύμβαση και τώρα η κυβέρνηση «πατάει» πάνω σ' αυτό το καθεστώς ομηρίας που η ίδια δημιούργησε για να τους μετατρέψει σε μηχανισμό προπαγάνδισης των ιδεολογημάτων της ΕΕ, μετά από ένα ταχύρυθμο σεμινάριο 40 έως 50 ωρών.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
«Ζούμε αγωνιστικά, ανυπότακτα»

«Θέλουν έκθεση για την ανταγωνιστικότητα στα σχολεία; Εκθέστε τους στην κοινωνία. Ανταγωνιστείτε τους. Αγωνιστείτε για να μην περάσουν τα σχέδιά τους».

Τη δική τους νεανική, δημιουργική και αγωνιστική απάντηση στο διαγωνισμό του υπουργείου Παιδείας και του υπουργείου Ανάπτυξης με θέμα «Ανταγωνιστικότητα», που ολοκληρώθηκε στο τέλος του Δεκέμβρη, καλούνται να δώσουν οι μαθητές μέσα από το διαγωνισμό που διοργανώνει η ΚΝΕ με θέμα: «Ζούμε αγωνιστικά κόντρα στην ανταγωνιστικότητα».

Στον πανελλήνιο διαγωνισμό μπορούν να συμμετέχουν οι μαθητές, με όποια μορφή τους ...εκφράζει και τους εμπνέει: σκίτσο, ζωγραφική, φωτογραφία, θέατρο, κινηματογράφο, στίχους, μουσική, έκθεση, διήγημα, ποίηση, αφίσα...

Στον αντίποδα της «ανταγωνιστικότητας», η οποία «βλάπτει σοβαρά το παρόν μας, το μέλλον μας, τη ζωή μας», η ΚΝΕ αναδεικνύει τις αξίες της συλλογικότητας, της συνεργασίας, της πρωτοβουλίας, της αγωνιστικής στάσης ζωής.

Το έπαθλο του διαγωνισμού δεν είναι χρηματικό. Κερδίζει... όποιος συμμετέχει! Κερδίζει όποιος συμμετέχει στους αγώνες!

Ο διαγωνισμός θα κορυφωθεί στο 32ο Φεστιβάλ ΚΝΕ - «ΟΔΗΓΗΤΗ», όπου και θα παρουσιαστούν τα έργα των μαθητών. Δηλώσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό γίνονται στο 210 2592321.

ΧΑΝΙΑ
Ακατάλληλα 13 σχολικά κτίρια

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ

Σε καθεστώς διπλοβάρδιας αναγκάζονται να λειτουργούν πολλά από τα σχολεία στα Χανιά μετά από ζημιές που προκάλεσε ο σεισμός στις 8 του Γενάρη 2006. Οπως αναφέρει σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας η βουλευτής του ΚΚΕ Β. Νικολαΐδου, «διαπιστώθηκαν ζημιές σε 94 κτίρια από τα 176 που υπάρχουν συνολικά. Τα 13 από αυτά κρίθηκαν ακατάλληλα για χρήση και διακόπηκε η λειτουργία τους, ενώ τα υπόλοιπα έχουν υποστεί ζημιές που χρήζουν άμεσης αποκατάστασης». Οπως σημειώνει, ιδιαίτερα έντονο εμφανίζεται το πρόβλημα στα 4 σχολικά συγκροτήματα της οδού Κοραή, που χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1920 και στα οποία φοιτούν 957 μαθητές.

«Οπως είναι φανερό, η ανάγκη αποκατάστασης των κτιρίων είναι πλέον άμεση και απαιτεί την έκτακτη χρηματοδότηση από την πλευρά της κυβέρνησης, προκειμένου τα σχολεία των Χανίων να λειτουργήσουν το συντομότερο δυνατό, ομαλά και με ασφάλεια», σημειώνει η βουλευτής του ΚΚΕ και ρωτά την αρμόδια υπουργό ποια άμεσα μέτρα θα παρθούν ώστε να αποκατασταθούν όλες οι βλάβες στα σχολικά κτίρια των Χανίων και με ποιο χρονοδιάγραμμα θα γίνει αυτό.

Της επέστρεψαν την πρόσκληση

«Δεν επιθυμούμε η παρουσία μας να αποτελέσει έστω και έμμεση συμφωνία με την πολιτική της κυβέρνησης στο χώρο της εκπαίδευσης», ξεκαθαρίζει το Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (ΕΕΤΕ)... επιστρέφοντας την πρόσκληση για τη σημερινή συνέντευξη Τύπου της Ενωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου προς τιμήν της υπουργού Παιδείας.

Και δεν είναι να απορεί κανείς γι' αυτή τους την κίνηση. Δύο χρόνια τώρα ζητούν από την υπουργό Παιδείας συνάντηση και εκείνη δεν τους έχει δεχτεί. Πώς να παραβρεθούν σε μια συνέντευξη Τύπου προς τιμήν της υπουργού Παιδείας και της κυβερνητικής πολιτικής όταν είναι αυτή ακριβώς η πολιτική που υποβαθμίζει διαρκώς την καλλιτεχνική παιδεία και το μάθημα των καλλιτεχνικών στη μέση εκπαίδευση (στο Γυμνάσιο συρρικνώνεται ενώ από το Λύκειο έχει ουσιαστικά εκδιωχτεί) και που κρατάει σε ομηρία την πλειοψηφία των καλλιτεχνών - εκπαιδευτικών απασχολώντας τους ως συμβασιούχους;



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ