ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 8 Φλεβάρη 1997
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Με ξεκλήρισμα απειλούνται οι ναυτεργάτες!

Λίγες μέρες μετά τη μεγαλειώδη απεργία και τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης, 3.600 Ελληνες ναυτεργάτες απειλούνται να βρεθούν στη στεριά! Το ίδιο και 500 στα καράβια του Ποταμιάνου! Εκτακτη συνεδρίαση της ΠΝΟ ζητά η ΠΕΜΕΝ

Πρόσω ολοταχώς, προς το ξεκλήρισμα του ελληνικού ναυτεργατικού δυναμικού έβαλαν πλώρη οι εφοπλιστές, ενώ η κυβέρνηση κρατά στο συρτάρι τις δεσμεύσεις που έλαβε απέναντι στους ναυτεργάτες κατά τη διάρκεια του δεκαήμερου απεργιακού τους αγώνα!

Ηδη "τρίζουν" οι θέσεις 3.600 ναυτεργατών- πληρώματα στα επιβατικά και τουριστικά πλοία που εκτελούν τη γραμμή Ηγουμενίτσα - Πάτρα - Ιταλία,ενώ στη στεριά απειλούνται να βρεθούν και άλλοι 500 περίπου ναυτεργάτες που υπηρετούν σε οχτώ επιβατικά πλοία του εφοπλιστή Ποταμιάνου!Και αυτά μόλις λίγες μέρες μετά τη λήξη της μεγάλης πανναυτεργατικής απεργίας και τη γραπτή δέσμευση της κυβέρνησης ότι θα τηρηθεί ο νόμος για τις οργανικές συνθέσεις που προβλέπονται στα επιβατικά πλοία για την απορρόφηση των ανέργων. Την ίδια ώρα επιβατικά πλοία, όπως του εφοπλιστή Παναγόπουλου και άλλων, εξακολουθούν να κινούνται με μειωμένο αριθμό πληρώματος!

Η πλοιοκτήτρια εταιρία των εφοπλιστών Κοσμά, Καραφωτιά, Καραμηνά η οποία δρομολογεί 4 πλοία στη γραμμή Ηγουμενίτσα - Πάτρα - Ιταλία και απασχολεί περίπου 160 ναυτεργάτες, όπως έγινε γνωστό χτες το πρωί στην ΠΕΜΕΝ έχει ανακοινώσει προς τα πληρώματα των 4 πλοίων ότι δεν παραμείνουν για πολύ ακόμα στη θάλασσα! Σκοπός της εταιρίας είναι να προσληφθούν αλλοδαποί χαμηλόμισθοι ναυτεργάτες!Ο εφοπλιστής Ποταμιάνος εκβιάζει τους ναυτεργάτες να αποδεχτούν την παραπέρα μείωση των οργανικών συνθέσεων για 8 επιβατικά πλοία του και τη μείωση των αποδοχών. Διαφορετικά, απειλεί ότι θα πάρει τα πλοία του από την ελληνική σημαία και θα προσλάβει αλλοδαπούς ναυτεργάτες!

Σε αυτή την εικόνα θα πρέπει να προστεθεί ότι παρά τις δεσμεύσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας ότι θα τηρηθεί ο νόμος για τις οργανικές συνθέσεις, ο ίδιος δεν έχει λάβει κανένα μέτρο και έτσι εξακολουθούν να ταξιδεύουν με μειωμένες συνθέσεις πλοία, όπως το ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ των Μινωικών Γραμμών,το επιβατικό πλοίο ΑΪΛΑΝΤ του εφοπλιστή Στρίντζη,ενώ στο πλοίο ΛΑΤΩ της εταιρίας ΑΝΕΚ ναυτολογούνται ναυτεργάτες για την τροφοδοσία και απασχολούνται ως... πωλητές στα μαγαζιά (ντιούτι φρι) του πλοίου!

Μπροστά στο όργιο της εφοπλιστικής ασυδοσίας η ΠΕΜΕΝ με χτεσινή της ανακοίνωση προς την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ζητά να συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας την ερχόμενη Δευτέρα "για να εξετάσουμε- όπως σημειώνεται - την κατάσταση έτσι όπως διαμορφώνεται και να δρομολογήσουμε νέους αγώνες".

Με εξαφάνιση απειλούνται τα κατώτερα πληρώματα

Οι ναυτεργάτες των κατωτέρων πληρωμάτων είναι αυτοί που ήδη έχουν υποστεί το όργιο της εφοπλιστικής ασυδοσίας και τώρα απειλούνται με ολοκληρωτική εξαφάνιση. Η ανησυχία για την ύπαρξη των κατωτέρων πληρωμάτων εκφράστηκε και κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσαν από κοινού τα σωματείαΠανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού,η Πανελλήνια Ενωση Θαλαμηπόλων και η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Τροφοδοσίας χτες το πρωί. Οπως αναφέρθηκε, στη διάρκεια της συνέντευξης, για πρώτη φορά τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν γραφτεί στους καταλόγους του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας700 ναύτες! Ο αριθμός αυτός, όπως εκτιμήθηκε, είναι τουλάχιστον τριπλάσιος, αφού ως γνωστό δεν καταγράφονται όλοι οι άνεργοι στους καταλόγους του ΓΕΝΕ.

"Η κυβέρνηση αντί να εφαρμόσει το νόμο για τις οργανικές συνθέσεις όπως δεσμεύτηκε - δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ενωσης των Θαλαμηπόλων Χρήστος Καταγάς - εφαρμόζει ό,τι λένε οι εφοπλιστές" και αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στις συμφωνίες που αναγκάστηκαν, μετά από τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών, να υπογράψουν οι εφοπλιστές που δρομολογούν τα πλοία τους στη γραμμή Πάτρα - Ιταλίας. Ενας χρόνος πέρασε από τότε και το υπουργείο δεν έχει ενεργήσει για την τήρηση των συμφωνιών που θα έδιναν μια ανάσα στους άνεργους ναυτεργάτες. Από τους εκπροσώπους των τριών ναυτεργατικών σωματείων επισημάνθηκε ότι οι αγώνες των ναυτεργατών θα πρέπει να συνεχιστούν, ενώ αποδέχτηκαν και την πρόταση της ΠΕΜΕΝ να συνεδριάσει άμεσα η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας για να καθοριστούν τα παραπέρα αγωνιστικά βήματα του κλάδου.

ΕΚ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Με... διήμερο κατά της αποβιομηχάνισης!

Η πλειοψηφία απέρριψε τις προτάσεις των συμβούλων της ΕΣΑΚ

Με διοργάνωση... διημέρου σκέφτεται να αντιμετωπίσει το μέγα πρόβλημα της ταχείας αποβιομηχάνισης του Θριάσιου, το Εργατικό Κέντρο Ελευσίνας.Αυτό αποφασίστηκε κατά την προχτεσινή συνεδρίαση της Ολομέλειας της διοίκησής του, με τις ψήφους των ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ, οι οποίες προηγούμενα απέρριψαν το πρόγραμμα αγωνιστικών κινητοποιήσεων που κατέθεσαν οι ΕΣΑΚίτες σύμβουλοι.

Το Θριάσιο "μετρά" μόνο τα τελευταία 10 χρόνια 11.000 χαμένες θέσεις εργασίας, ενώ η συνέχιση της ίδιας καταστροφικής πολιτικής ωθεί στη συρρίκνωση ή στο κλείσιμο αρκετές ακόμα επιχειρήσεις. Το πρόβλημα έρχονται να επιδεινώσουν οι τελευταίες δραματικές εξελίξεις στη "Χαλυβουργική" που είναι ένα βήμα απ' το "λουκέτο". Η διάλυση των "Ναυπηγείων Ελευσίνας" και η απόφαση για ξεπούλημά τους στον Ν. Ταβουλάρη.Η επικείμενη ιδιωτικοποίηση με ό,τι αυτό συνεπάγεται των ΕΛΔΑ κ.ά.

Η πλειοψηφία "ανακάλυψε" ξαφνικά ότι χρειάζεται επανεξέταση (!) των προτάσεων και θέσεων του συνδικαλιστικού κινήματος και αυτό το στόχο θα εξυπηρετεί το διήμερο που αποφασίστηκε να διοργανωθεί μέσα στο επόμενο τρίμηνο!

Οι ΕΣΑΚίτες σύμβουλοι επισημαίνοντας την οξύτητα που αποκτά το πρόβλημα της αποβιομηχάνισης και της συνεπαγόμενης ανεργίας, όπως και το ασφαλιστικό, πρότειναν: Διοργάνωση στις 12 Φλεβάρη σύσκεψης όπου θα καλεστούν όλοι οι συνδικαλιστικοί, οι μαζικοί φορείς της περιοχής, όπως και οι φορείςτων επαγγελματοβιοτεχνών και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στις 14, 17 και 18 Φλεβάρη τοπικές συγκεντρώσεις αντίστοιχα στην Ελευσίνα, στον Ασπρόπυργο και στη Μάνδρα. Τέλος, στις 28 Φλεβάρη πανεργατική απεργία σε όλο το Θριάσιο και συνεδρίαση των οργάνων για παραπέρα κλιμάκωση.

Την πρόταση αυτή ψήφισαν εκτός από τους 4 ΕΣΑΚίτες συμβούλους και ένας σύμβουλος της ΠΑΣΚΕ. Οπως θα πει ο Α. Χοροζάνης,μέλος της διοίκησης, "το συνδικαλιστικό κίνημα έχει διαμορφωμένες προτάσεις για τη σωτηρία της βιομηχανίας στην περιοχή, για τα ναυπηγεία, τα διυλιστήρια, το χάλυβα και γενικότερα. Η απόφαση της πλειοψηφίας να γίνει διήμερο για να επανεξετάσουμε τις θέσεις μας, έχει σαν στόχο να περάσει και στο συνδικαλιστικό κίνημα η πρόταση της κυβέρνησης για μετατροπή του Θριάσιου από βιομηχανική περιοχή σε εμπορευματικό κέντρο. Δε θα ήμασταν αντίθετοι αν διασφαλιζόταν ταυτόχρονα η βιομηχανία. Το ίδιο συγκεκριμένες θέσεις υπάρχουν και για το ασφαλιστικό. Το πρόβλημα είναι η απόκρουση της αντεργατικής πολιτικής και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με αγώνες".

Στη συνεδρίαση αποφασίστηκε επίσης να εκδοθούν ψηφίσματα συμπαράστασης στους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς και αγρότες.

Επίσχεση από τη Δευτέρα στη ΣΟΦΤΕΞ

Σε επίσχεση εργασίας προχωρούν την ερχόμενη Δευτέρα, οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια της ΣΟΦΤΕΞ στην Αθήνα και στο Μ. Πεύκο, σύμφωνα με χτεσινή απόφαση του ΔΣ του σωματείου τους, διεκδικώντας να τους καταβληθούν κανονικά οι μισθοί Γενάρη που τους οφείλονται.

Να σημειώσουμε ότι οι εργαζόμενοι, λόγω των προβλημάτων οικονομικής ρευστότητας που αντιμετωπίζει η επιχείρηση, είχαν συμφωνήσει να περιμένουν μέχρι χτες για να πληρωθούν. Ωστόσο, η διοίκηση της εταιρίας κατέβαλε χτες μόλις το μισό των οφειλόμενων μισθών.

Στη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ, αποφασίστηκε επίσης να συγκληθεί την ερχόμενη Πέμπτη 13 Φλεβάρη, Γενική Συνέλευση των εργαζομένων, προκειμένου να αποφασίσουν τη στάση που θα τηρήσουν απέναντι στις αποφάσεις της κυβέρνησης για τη ΣΟΦΤΕΞ.

Καθεστώς ασυδοσίας στη "Φιλίππου Δομικά Εργα"

Δύο μήνες απλήρωτοι παραμένουν οι 130 εργαζόμενοι της εταιρίας "Φιλίππου Δομικά έργα ΑΕ" στη Θεσσαλονίκη, η οποία επιπλέον προχωρά σε απολύσεις από το φθινόπωρο του '96, με βάση το 2% και στη θέση των απολυμένων προσλαμβάνει άλλους ή και τους ίδιους απολυμένους με δίμηνες συμβάσεις!

Το θέμα έφεραν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Σταύρος Παναγιώτου και Μαρία Μπόσκου,ερωτώντας τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, "εάν θα παρέμβει, προκειμένου να σταματήσουν οι αυθαιρεσίες της συγκεκριμένης εταιρίας σε βάρος των εργαζομένων, να τους καταβληθούν τα δεδουλευμένα και να προστατευτούν τα εργασιακά τους δικαιώματα".

"Ρεβάνς" επιδιώκουν εφοπλιστές

Οι τρομοκρατικοί μηχανισμοί εφοπλιστών εξακολουθούν να δουλεύουν ακόμα και μετά την 10ήμερη απεργία, επιδιώκοντας "ρεβάνς". Την επομένη της λήξης της απεργίας, οι εφοπλιστές Βασίλης και Αντώνης Αγαπητός, στους οποίους ανήκει η εταιρία "Αγαπητός Λάινς",προσπάθησαν να απολύσουν από το επιβατικό πλοίο ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΠΥΛΙΑΝΗ έναν καθαριστή μηχανής, ενώ χτες επιχείρησαν να απολύσουν τον β μηχανοδηγό! Οι απολύσεις αποτράπηκαν μετά την άμεση παρέμβαση της Ενωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ".

Οπως επισημαίνει με ανακοίνωσή της η Ενωση, τη ...διεκπεραίωση των παραπάνω ενεργειών έχουν αναλάβει εργολαβικά δύο "πρωτοπαλίκαρα" της πλοιοκτήτριας εταιρίας, ο αρχιμηχανικός της εταιρίας Αθανάσιος Παούρης, ο οποίος είναι και υποψήφιος για τη διοίκηση της ΠΕΜΕΝ με το συνδυασμό της ΑΔΗΚ και ο Παναγιώτης Χρυσίνης, πρώην ασυρματιστής. Οι δύο άνθρωποι της εταιρίας, σύμφωνα με την ανακοίνωση, χρησιμοποιούν "τραμπούκικες μεθόδους ακόμη και απειλές για τη σωματική ακεραιότητα των συναδέλφων". "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" καταγγέλλει ακόμα ότι η εταιρία αρνείται σε όλα τα πλοία της να καταβάλει τα ημερομίσθια στους ναυτεργάτες, οι οποίοι, κατά τη διάρκεια της απεργίας, έκαναν βάρδια για την ασφάλεια του πλοίου.

"Θέλουμε να προειδοποιήσουμε - σημειώνεται - τους πάντες ότι η Ενωσή μας, το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα και όλοι οι ναυτεργάτες δεν είναι διατεθειμένοι να επιτρέψουν σε κανένα να επιστρέψουμε στην εποχή του βούρδουλα". Η Ενωση καλεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και κάθε αρμόδιο να παρέμβουν άμεσα για να σταματήσουν αυτές οι ενέργειες.

Από την πρόσφατη μεγαλειώδη απεργία των ναυτεργατών



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ