ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 6 Νοέμβρη 2020
Σελ. /24
ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΑ ΓΙΑ ΤΡΕΙΣ ΒΔΟΜΑΔΕΣ
Τελικά ... «κολλάει» και στα σχολεία

Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί είχαν και έχουν δίκιο!
Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί είχαν και έχουν δίκιο!
Το κλείσιμο Γυμνασίων και Λυκείων από τη Δευτέρα και για τρεις βδομάδες ανακοίνωσε χτες ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε την άθλια συκοφαντική εκστρατεία σε βάρος των μαθητών από την κυβέρνηση και τους μηχανισμούς της όλο το προηγούμενο διάστημα που πάλευαν για μέτρα προστασίας και ασφάλειας, με βασικό μότο «οι μαθητές κλείνουν τα σχολεία». Τελικά, χτες, η κυβέρνηση έκλεισε τα σχολεία και μάλιστα το παρουσίασε ως την ενδεδειγμένη επιλογή...

Το κλείσιμο βαφτίστηκε «Νέα προληπτικά μέτρα στις εκπαιδευτικές δομές της χώρας», ενώ σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν χτες, συνεχίζουν τη διά ζώσης λειτουργία τους οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και τα ολοήμερα τμήματά τους), οι βρεφονηπιακοί σταθμοί και οι σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

Ταυτόχρονα, σε αναστολή λειτουργίας για τρεις βδομάδες θα μπουν όλα τα φροντιστήρια, δομές μελέτης, κέντρα ξένων γλωσσών. Τα σχολεία και οι δομές που αναστέλλουν τη διά ζώσης λειτουργία τους ξεκινούν άμεσα υποχρεωτική σύγχρονη τηλεκπαίδευση και η ύλη θα προχωρά κανονικά μέσω της τηλεκπαίδευσης. Μέσω τηλεκπαίδευσης θα λειτουργούν επίσης τα ΙΕΚ, το μεταλυκειακό έτος - τάξη μαθητείας, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης, τα κολέγια και τα Πανεπιστήμια (στα δύο τελευταία επιτρέπονται διά ζώσης μόνο τα εργαστήρια και κλινικές ασκήσεις του τελευταίου έτους προπτυχιακών προγραμμάτων φοιτητών).

Ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, στο ερώτημα γιατί δεν κλείνουν και τα Δημοτικά, υποστήριξε ότι «τα μικρότερα παιδιά είναι λιγότερο μεταδοτικά» και ότι «η τηλεκπαίδευση δουλεύει καλύτερα στα μεγαλύτερα παιδιά». Δεν περνά απαρατήρητο ότι ο καθηγητής Τσιόδρας παραδέχτηκε πως η επιτροπή των λοιμωξιολόγων «διχάστηκε για αυτό το θέμα», υποστηρίζοντας πάντως ότι «δεν έχουμε μεγάλη διασπορά του ιού αυτήν τη στιγμή στο μαθητικό περιβάλλον. Φυσικά, με την αύξηση της κυκλοφορίας και του testing θα διαπιστώσουμε και κρούσματα σε αυτόν το χώρο», συμπλήρωσε ωστόσο, δείχνοντας ότι η κατάσταση στα σχολεία δεν είναι τόσο ...ρόδινη όσο λένε.

Σε κάθε περίπτωση, έβαλε στόχο «να περιορίσουμε όσο το δυνατόν τη διασπορά του ιού όχι γιατί τα παιδιά κινδυνεύουν, αλλά ως προς τη συμβολή τους στη μεταδοτικότητα του ιού στην κοινότητα. Φαίνεται ότι αυτή η συμβολή των παιδιών στη μεταδοτικότητα του ιού στην κοινότητα αρχίζει και αυξάνεται κλιμακωτά μετά την ηλικία των 10 - 12, δηλαδή μετά την ηλικία του Δημοτικού», είπε, τονίζοντας πάντως ότι «θα δούμε κρούσματα και εκεί» στα Δημοτικά.

Τι έλεγε η κυβέρνηση πριν...

Είναι φανερό ότι η επιχειρηματολογία της κυβέρνησης όλο το προηγούμενο διάστημα, ότι τα σχολεία είναι ασφαλή, καταρρέει από τις κυβερνητικές παλινωδίες και το γενικευμένο κλείσιμό τους. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στ. Πέτσας, είχε φτάσει στο σημείο να ισχυριστεί πριν από λίγες μέρες, για να υπερασπιστεί την απουσία μέτρων στα σχολεία, ότι «ένα κρούσμα μπορεί να έρχεται απ' έξω στη σχολική αίθουσα ή να φεύγει μετά και να πηγαίνει στο οικείο περιβάλλον, αλλά όχι μεταξύ των μαθητών» (δεν κολλάει!). Ωστόσο, τώρα σ' αυτές τις τόσο ασφαλείς σχολικές αίθουσες βάζουν, για άλλη μια φορά λουκέτο, αποδεικνύοντας ότι η απουσία μέτρων στα σχολεία είναι αυτή που οδηγεί στο κλείσιμό τους.

Ετσι, από τον περασμένο Μάρτη που τα παιδιά είχαν τεράστιο ιικό φορτίο και έπρεπε να κλείσουν τα σχολεία, τον περασμένο Μάη που άνοιξαν αλλά με 15άρια τμήματα, τον Σεπτέμβρη που άνοιξαν με τα παιδιά στοιβαγμένα σα σαρδέλες επειδή δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα, φτάσαμε στο χτεσινό λουκέτο σε Γυμνάσια και Λύκεια και σε προτάσεις επιστημόνων να κλείσουν ακόμα και τα Δημοτικά, τα Νηπιαγωγεία και οι παιδικοί σταθμοί!

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η επαναλειτουργία των σχολείων τον περασμένο Μάη - Ιούνη, με απειροελάχιστα κρούσματα σε σχέση με σήμερα, έγινε με μόλις 15 μαθητές ανά τμήμα, ενώ σήμερα με πάνω από 2.500 κρούσματα τη μέρα, η κυβέρνηση συνεχίζει να στοιβάζει πάνω από 20 παιδιά στις ίδιες τάξεις στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία, έχοντας νομοθετήσει την αύξηση αυτού του αριθμού το καλοκαίρι, εν μέσω πανδημίας και αναμονής του δεύτερου κύματος.

Η απουσία οποιουδήποτε ολοκληρωμένου σχεδιασμού και ουσιαστικών μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων οδηγεί για άλλη μια φορά στο κλείσιμό τους, οδηγεί χιλιάδες μαθητές στην τηλεκπαίδευση με τα προβλήματα και τις ελλείψεις που αυτή παρουσιάζει και θυμίζουμε πως έχει αποδειχτεί πια ακόμα και από αστικές μελέτες ότι οι συνέπειες από το κλείσιμο της Εκπαίδευσης είναι ταξικά προσδιορισμένες και πλήττουν πολύ περισσότερο τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.

Με το «καλημέρα» επανεμφανίζονται προβλήματα και ελλείψεις στην τηλεκπαίδευση

Το γενικευμένο κλείσιμο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης φέρνει για άλλη μια φορά στο προσκήνιο, μέσα σε λίγους μήνες, τα προβλήματα της ηλεκτρονικής τηλεκπαίδευσης, τις αδυναμίες και τους τεχνικούς περιορισμούς που έχει το σύστημα.

Μπορεί η υπουργός Παιδείας να δήλωσε χτες ότι «είμαστε καθ' όλα έτοιμοι για τη μεταφορά της μαθησιακής διαδικασίας στην εξ αποστάσεως μορφή της», ωστόσο καμιά ουσιαστική προεργασία δεν έχει γίνει για αυτήν τη μετάβαση και για άλλη μια φορά η εξασφάλιση των τεχνικών μέσων για την τηλεκπαίδευση βαραίνει εκπαιδευτικούς, μαθητές και τις οικογένειές τους. Η υπουργός έκανε λόγο για εξοπλισμό των σχολείων με περισσότερες από 80.000 φορητές συσκευές (από 4.500 περίπου συσκευές που υπήρχαν τον Ιούλη του 2019), όμως καμιά προεργασία δεν έγινε μέχρι χτες, για να φτάσουν οι απαιτούμενες συσκευές στις οικογένειες εκπαιδευτικών και μαθητών που δεν έχουν.

Ακόμα πιο χαρακτηριστικό είναι ότι δυο μέρες πριν από την ανακοίνωση του νέου lockdown (και ενώ είχαν κλείσει ήδη τα Λύκεια σε Θεσσαλονίκη και Σέρρες), το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, σε μήνυμά του προς τις σχολικές μονάδες, ενημέρωνε για τους περιορισμούς του αριθμού τηλεδιασκέψεων webex που μπορούν να γίνουν ταυτόχρονα σε μια σύνδεση. Σύμφωνα με το μήνυμα, «ο αριθμός των ταυτόχρονων τηλεδιασκέψεων που μπορούν να πραγματοποιηθούν ικανοποιητικά περιορίζεται από την ταχύτητα σύνδεσης στο διαδίκτυο». Ετσι, για συνδέσεις ADSL 24 Mbps μπορεί να γίνεται μόνο μία τηλεδιάσκεψη webex, για συνδέσεις VDSL 50 Mbps μπορούν να γίνονται έως και 5 τηλεδιασκέψεις ταυτόχρονα, οι συνδέσεις VDSL 100 Mbps σηκώνουν έως και 10 τηλεδιασκέψεις ταυτόχρονα, ενώ στην περίπτωση της σύνδεσης με οπτική ίνα μπορούν να γίνονται 50 και πάνω τηλεδιασκέψεις ταυτόχρονα. Και μπορεί τα παραπάνω να απευθύνονται στις σχολικές μονάδες για τον αριθμό των εκπαιδευτικών που μπορεί ταυτόχρονα μέσα από το σχολείο να κάνει τηλεδιάσκεψη, είναι ενδεικτικό όμως τώρα με το κλείσιμο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για το τι θα συμβεί και στα σπίτια. Για παράδειγμα, σε μια οικογένεια με 24άρα οικιακή σύνδεση και δυο παιδιά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ή και σε ΑΕΙ, ΙΕΚ κ.λπ.), ακόμα κι αν υπάρχουν δυο διαφορετικές συσκευές, το ίντερνετ δεν θα σηκώνει την ταυτόχρονη τηλεκπαίδευσή τους.

Μέτρα ζητούν οι γονείς

Μέτρα ώστε κανένας μαθητής να μην αποκλειστεί από τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης ζητά από την κυβέρνηση η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, μετά την αναστολή της διά ζώσης εκπαιδευτικής λειτουργίας των Λυκείων, που αποφασίστηκε αρχικά στο πλαίσιο της τοπικής καραντίνας σε Θεσσαλονίκη και Σέρρες.

Η Ομοσπονδία αναφέρει ότι έγινε δέκτης πολλών καταγγελιών από γονείς που δεν διαθέτουν ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τάμπλετ, πρόσβαση στο διαδίκτυο, με αποτέλεσμα τα παιδιά τους να αποκλείονται από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Απαιτεί, λοιπόν, έκτακτη χρηματοδότηση από το υπουργείο Παιδείας, για την αγορά του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού και δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο, που είναι όροι απαραίτητοι για την ισότιμη πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Κάθε μαθητής να έχει ένα δωρεάν τάμπλετ και απεριόριστη σύνδεση στο ίντερνετ. Καμία διακοπή ρεύματος ή σύνδεσης στο διαδίκτυο για κανένα σπίτι.

Μέριμνα ώστε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να λάβει υπόψη τις ειδικές ανάγκες των μαθητών που είναι ενταγμένοι σε τμήματα ένταξης ή είχαν παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Οι διεκδικήσεις των μαθητών δικαιώνονται!

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ με αφορμή το κλείσιμο των σχολείων

Σε σχόλιό του για το κλείσιμο των σχολείων, το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ σημειώνει:

«Κλείνουν τα σχολεία! Οι διεκδικήσεις των μαθητών δικαιώνονται!

Σήμερα, σχεδόν δυο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η κυβέρνηση κλείνει τα Γυμνάσια, τα Λύκεια και τα ΕΠΑΛ όλης της χώρας! Σήμερα, ξαφνικά, τα σχολεία είναι χώροι συνωστισμού και μετάδοσης του ιού και η μάσκα από μόνη της δεν αρκεί! Αν άκουγαν τους μαθητές, αν υλοποιούσαν τα δίκαια αιτήματά τους, δεν θα φτάναμε εδώ. Οι μαθητές επιβεβαιώνονται! Το κλείσιμο των σχολείων αποτελεί την απόλυτη δικαίωση των αιτημάτων τους!

Οσο δεν παίρνονται ουσιαστικά μέτρα για να καθίσταται η διά ζώσης, ασφαλής λειτουργία των σχολείων δυνατή, δεν θα είναι και η τελευταία φορά που θα κλείσουν. Η ανάγκη για μόρφωση, όμως, δεν σταματά. Εστω και τώρα η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας να "πάρουν το μάθημά τους"! Να σταματήσουν την καταστολή και τη συκοφαντία του αγώνα των μαθητών και να αξιοποιήσουν αυτές τις τρεις βδομάδες αποτελεσματικά, ικανοποιώντας - χωρίς άλλη καθυστέρηση - τα αιτήματα μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών. Οσο διαρκεί η τηλεκπαίδευση, να εξασφαλιστούν ισότιμοι όροι πρόσβασης για όλους τους μαθητές!».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ