ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 4 Οχτώβρη 2014 - 2η έκδοση
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ «ΠΙΠΙΝΟΣ»
Πέφτει στο νερό ενώ «βυθίζονται» ναυπηγεία και εργαζόμενοι

Την καθέλκυση του υποβρυχίου «Πιπίνος» στα «Ελληνικά Ναυπηγεία AE» (ΕΝΑΕ) (είναι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά) προγραμματίζει η κυβέρνηση για μεθαύριο, Δευτέρα, με όλες τις προβλεπόμενες επισημότητες και τυμπανοκρουσίες, χωρίς ωστόσο να εξασφαλίζεται το μέλλον των ναυπηγείων και των εργαζομένων τους, ούτε και οι ανάγκες άμυνας της χώρας.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα, στην τελετή καθέλκυσης θα παρευρεθούν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο πρωθυπουργός, ο πρόεδρος της Βουλής, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, ο υπουργός Αμυνας, ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αρχηγοί κομμάτων, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, άλλοι ανώτατοι αξιωματικοί, η περιφερειάρχης Αττικής, ο αρχιεπίσκοπος κ.ά.

Ωστόσο, η παρουσία τόσων «επισήμων» και οι παράτες δεν κρύβουν το γεγονός ότι τα ΕΝΑΕ «αργοπεθαίνουν» χρόνια τώρα ως ιδιοκτησία του Αραβα επιχειρηματία Σάφα και της γερμανικής «HDW». Οι εργαζόμενοί τους χρόνια ολόκληρα υπέφεραν και υποφέρουν από την ένταση της εκμετάλλευσης. Σήμερα τους οφείλονται δεδουλευμένα από τις 18 Απρίλη 2012. Υπενθυμίζεται ότι το αραβογερμανικό μονοπώλιο, αφού εισέπραξε τουλάχιστον 2,4 δισ. ευρώ από τα εξοπλιστικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, ουσιαστικά έβαλε λουκέτο στο Σκαραμαγκά, καταδικάζοντας τους εργαζόμενους στην απληρωσιά και την εκ περιτροπής εργασία, ενώ ταυτόχρονα οι εγκαταστάσεις του Ναυπηγείου κυριολεκτικά σκουριάζουν.

Η κυβέρνηση, προκειμένου να παραλάβει κάποια στιγμή τα, όντως σημαντικά για την άμυνα της χώρας, νεότευκτα υποβρύχια «ΠΙΠΙΝΟΣ», «ΜΑΤΡΩΖΟΣ» και «ΚΑΤΣΩΝΗΣ» (κλάσης 214), καθώς και το παλαιότερο «ΩΚΕΑΝΟΣ» (κλάσης 209, εντάχτηκε σε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού), δρομολόγησε εξελίξεις ώστε να ξεκινήσουν ξανά οι εργασίες στα ναυπηγεία, οι δε 835 εναπομείναντες εργαζόμενοι ωθήθηκαν να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις με το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) με μισθούς από 850 ευρώ και μειώσεις 35% σε σχέση με τις αμοιβές που είχαν παλιότερα.

Επιπλέον, υπάρχουν άλλοι 120 εργαζόμενοι που είχαν αποσπαστεί σε θυγατρική των ΕΝΑΕ («ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΕ»), με αντικείμενο δουλειές του ΟΣΕ, του ΗΣΑΠ κλπ. Την προηγούμενη Τετάρτη, 1 Οκτώβρη, έλαβαν πρόσκληση από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) να προσέλθουν από Τρίτη 7 έως Παρασκευή 10 Οκτώβρη στο χώρο των ναυπηγείων όπου κατασκευάζονται υποβρύχια «προκειμένου να ενημερωθούν σε ό,τι αφορά στη συμφωνία, με την οποία θα συμβληθούν με το ΠΝ για να παράσχουν τις απαιτούμενες υπηρεσίες τους μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών στα υποβρύχια». Οπως αναμένεται θα κληθούν κι αυτοί να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις με το ΠΝ, με χαμηλότερους μισθούς.

Δουλειά με ημερομηνία λήξης

Επιπρόσθετα, η σύμβαση με το ΠΝ έχει διάρκεια το πολύ δύο χρόνια, όσο υπολογίζεται ότι θα διαρκέσουν η κατασκευή και οι δοκιμές των υποβρυχίων στο νερό (διαρκούν από έξι μήνες έως ένα χρόνο). Οι εργαζόμενοι δουλεύουν, δηλαδή, με ημερομηνία λήξης και μειωμένους μισθούς, καθώς από εκεί και πέρα το μέλλον του ναυπηγείου είναι άδηλο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για τα άλλα τρία υποβρύχια πέραν του «ΠΙΠΙΝΟΥ», το «ΩΚΕΑΝΟΣ» είναι σε καλή κατάσταση και αναμένονται σύντομα οι δοκιμές του στη θάλασσα. Το «ΜΑΤΡΩΖΟΣ» αναμένεται να πέσει στο νερό περί τα τέλη του χρόνου. Το «ΚΑΤΣΩΝΗΣ» θα ξεκινήσει τις δοκιμές εν όρμω το 2015.

Υπολογίζεται ότι ο ελληνικός λαός, για τις τέσσερις προαναφερόμενες μονάδες, συν τον πολύπαθο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» (που έστω είναι ήδη επιχειρησιακά ενταγμένο στη δύναμη του στόλου) και άλλα δύο υποβρύχια που δεν έχουν καν ξεκινήσει να κατασκευάζονται, έχει ήδη πληρώσει σε μεγαλοκαρχαρίες 3,2 δισ. ευρώ! Υποτίθεται η κυβέρνηση ζητά τα χρήματα αυτά πίσω διά της... «δικαστικής οδού».

Αντίστοιχα προβλήματα εντοπίζονται στο ναυπηγείο της Ελευσίνας (ιδιοκτησίας Ταβουλάρη): Η πυραυλάκατος «ΡΙΤΣΟΣ» (τύπος ΣΟΥΠΕΡ ΒΗΤΑ) έπρεπε να έχει παραδοθεί στο ΠΝ ήδη από τον Ιούνη του 2013 αλλά ακόμα δεν...

Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από το ΓΕΝ, άλλες δύο πυραυλάκατοι («ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ» και «ΒΛΑΧΑΚΟΣ», για τις οποίες έχει πληρωθεί το 90% της αξίας τους) υποτίθεται θα παραδοθούν σε δύο χρόνια, παρά το ότι το ΠΝ κατέβαλε κανονικά τις πληρωμές στον επιχειρηματία...


ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΡΟΠΗΣ - ΣΟΥΔΑ
Κλιμάκωση δραστηριοτήτων σε απευθείας διασύνδεση με ανώτατα ΝΑΤΟικά κλιμάκια

Κλιμακώνεται η δραστηριότητα στο ΝΑΤΟικό Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής (ΚΕΝΑΠ) στη Σούδα, για την εξυπηρέτηση επιχειρησιακών στόχων της λυκοσυμμαχίας και σε στενή διασύνδεση με τα ανώτατα κλιμάκιά της, καθώς οξύνονται οι ενδοϊμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί στην Ανατολική Μεσόγειο και την ευρύτερη περιοχή.

Σε αυτό το πλαίσιο, 15 - 26 Σεπτέμβρη διεξήχθη στο ΚΕΝΑΠ το Σχολείο Σειράς «5000», με την υποστήριξη της Συμμαχικής Διοίκησης Μετεξέλιξης του ΝΑΤΟ. Η περιλάλητη Allied Command Tanasformation (ACT) είναι ανώτατο όργανο του ΝΑΤΟ υπεύθυνο για το σχεδιασμό και την εκτέλεση προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης των ΝΑΤΟικών δυνάμεων, χρησιμοποιώντας τις δομές και εγκαταστάσεις του ΝΑΤΟ στα κράτη - μέλη του. Προετοιμάζει τις δυνάμεις της λυκοσυμμαχίας για την επόμενη φάση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και συγκρούσεων.

Η εν λόγω εκπαίδευση στόχο είχε να διδάξει σε στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων χωρών του ΝΑΤΟ και άλλων συνδεόμενων με το Βορειοατλαντικό Σύμφωνο κρατών, την ορολογία, τις επιχειρησιακές διαδικασίες και τις επικοινωνίες που χρησιμοποιούνται από τις ναυτικές δυνάμεις που συμμετέχουν σε επιχειρήσεις υπό την αιγίδα του ΝΑΤΟ. Οπως ανακοινώθηκε επισήμως, «οι εκπαιδευόμενοι συνεργάστηκαν στενά με τους εκπαιδευτές του Κέντρου και με αξιωματικούς εκπαιδευτές από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ ανταλλάσσοντας απόψεις σε ευρύ φάσμα ναυτικών επιχειρησιακών θεμάτων».

Στο Σχολείο συμμετείχαν συνολικά 17 εκπαιδευόμενοι από 9 χώρες: Αζερμπαϊτζάν, Αίγυπτος, Γεωργία, Ελλάδα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ιορδανία, Ουκρανία, Σουηδία και Τυνησία.

Σχεδόν παράλληλα, από 16 έως 25 Σεπτέμβρη, διεξήχθη στις εγκαταστάσεις του ΚΕΝΑΠ, το Σχολείο Σειράς «8000», περί «Αντιμετώπισης Αυτοσχέδιων Εκρηκτικών Μηχανισμών στο Ναυτικό Περιβάλλον». Eκπαίδευση που, όπως ανακοινώθηκε, επίσης αναπτύχθηκε «υπό την αιγίδα» της ACT, με σκοπό να διδάξει «τις υπάρχουσες αλλά και τις αναδυόμενες απειλές που αντιμετωπίζουν τα πλοία που επιχειρούν σε περιορισμένα και αβαθή ύδατα καθώς και εντός μη φίλιων λιμένων».

Στην εν λόγω εκπαιδευτική δραστηριότητα συμμετείχαν συνολικά 33 εκπαιδευόμενοι από 12 χώρες: Βέλγιο, Γερμανία, Δανία, Ελλάδα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Βρετανία, Ιορδανία, Ισπανία, Νορβηγία, Ολλανδία, Πολωνία και Σουηδία.

Δίδαξαν εκπαιδευτές του Κέντρου και δύο εκπαιδευτές της ιδιωτικής εταιρείας «Allen Vanguard Threat Sollutions Company» (με γραφεία στις ΗΠΑ, στη Βρετανία και τον Καναδά, αυτοπροβάλλεται ως «ηγέτης στην παροχή εξατομικευμένων λύσεων για νίκη ενάντια στις τρομοκρατικές και εξτρεμιστικές απειλές»), ενώ συμμετείχε ως παρατηρητής ένας ανθυπασπιστής ειδικός στις εξουδετερώσεις εκρηκτικών μηχανισμών, του Πολεμικού Ναυτικού της Ολλανδίας.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ