ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Απρίλη 2011
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Θα βρουν (ξανά) το μάστορά τους

Από παλιότερη κινητοποίηση ναυτεργατών
Από παλιότερη κινητοποίηση ναυτεργατών
Με ύφος χιλίων καρδιναλίων, ο υπουργός Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γ. Διαμαντίδης, είπε σε συνέντευξη για τις περσινές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών στο λιμάνι: «Πρέπει να σας πω ότι αυτά τα γεγονότα, τα επεισόδια που γίνανε πέρσι το καλοκαίρι έκαναν πάρα πολύ μεγάλη ζημιά στον τουρισμό μας και στην κρουαζιέρα γενικότερα. Αυτό όμως ψηφίστηκε, τελείωσε, είναι νόμος του κράτους τώρα. Αυτή η ιστορία τελείωσε, από δω και πέρα δεν υπάρχει περίπτωση να μπουν μέσα στο λιμάνι και να κάνουν επεισόδια στα πλοία, τα κρουαζιερόπλοια τα οποία έρχονται ή θα έρθουν στο λιμάνι του Πειραιά (...) Εγώ δεν μπορώ να ξέρω τι θα κάνουν οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ έξω από το λιμάνι, εγώ θέλω να μιλήσω για τη λιμενική ζώνη μέσα στο λιμάνι, γιατί πέρσι θυμόσαστε όλοι πολύ καλά ότι είχαν μπει μέσα στο λιμάνι, δεν άφηναν τους τουρίστες να βγουν ή όσοι είχαν προλάβει και βγήκαν δεν τους άφηναν να μπουν μέσα, δεν άφηναν τα πούλμαν να μπουν μέσα στη λιμενική ζώνη. Αυτά τα πράγματα φέτος δε θα γίνουν, θα πρέπει να είναι απόλυτα βέβαιοι οι πάντες και οι Ελληνες πολίτες, οι ταξιδιώτες που ενδεχομένως θα ταξιδέψουν με κρουαζιερόπλοια, αλλά και οι ξένοι τουρίστες που θα έρθουν στη χώρα μας ότι δεν πρόκειται να συμβούν αυτά τα γεγονότα».

Με ψέματα και απειλές η κυβέρνηση προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις και να βγάλει λάδι τη βάρβαρη πολιτική της. Ο αρμόδιος υπουργός μιλάει για μεγάλη ζημιά στην κρουαζιέρα από τις κινητοποιήσεις των ναυτεργατών, όταν τα επίσημα στοιχεία των δικών τους γραφίδων λένε τα ακριβώς αντίθετα. Οτι δηλαδή, το 2010, μια χρονιά που παρουσιάστηκε κάμψη της τουριστικής κίνησης, λόγω της οικονομικής κρίσης και μείωσης των αφίξεων τουριστών στη χώρα, ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που «έπιασαν» Πειραιά ήταν περισσότερα από όσα το 2009, ενώ οι επιβάτες που επιβιβάστηκαν στον Πειραιά από 415 χιλιάδες πρόπερσι, το 2010 έφτασαν τις 452 χιλιάδες. Λέει ακόμα ψέματα ότι οι απεργοί εμπόδισαν τους τουρίστες να βγουν και να μπουν στα κρουαζιερόπλοια. Η περιφρούρηση της απεργίας δεν εμπόδισε κανέναν τουρίστα να φτάσει στο λιμάνι, να μπει ή να βγει από αυτό. Η περιφρούρηση αφορούσε σε συγκεκριμένα κρουαζιερόπλοια, τα οποία είχαν στο ναυτολόγιό τους αλλοδαπούς ναυτεργάτες - δούλους και χρησιμοποιούσαν τον Πειραιά σαν σταθμό επιβίβασης. Αυτό το βάρβαρο καθεστώς, το οποίο ήθελαν ντε φάκτο να κατοχυρώσουν οι εφοπλιστές της κρουαζιέρας, ήρθε να νομιμοποιήσει ο νόμος για την άρση του καμποτάζ στα κρουαζιερόπλοια, τον οποίο τώρα η κυβέρνηση καμώνεται πως θα εφαρμόσει μέχρι κεραίας. Κομπάζει, δηλαδή, ότι θα περιφρουρήσει διά πυρός και σιδήρου ένα νόμο που πετάει από τα πλοία χιλιάδες ακόμα Ελληνες ναυτεργάτες, με συγκροτημένα δικαιώματα και μαζί μ' αυτούς καταδικάζει σε συνθήκες δουλείας χιλιάδες μετανάστες συναδέλφους τους, όπως αποκάλυψε η περίπτωση του κρουαζιερόπλοιου «Ζενίθ».

Αυτήν την «ανάπτυξη», που χτυπάει ναυτεργάτες και επιβάτες, ευαγγελίζεται η κυβέρνηση. Συστατικό αυτής της «ανάπτυξης» προς όφελος των εφοπλιστών αποτελεί και η πρόσφατη απόφαση - με παρέμβαση του ίδιου αρμόδιου υπουργού - να δοθεί ελευθεροπλοΐα σε κρουαζιερόπλοιο του Λούη, παρά το γεγονός ότι ο τελευταίος δεν κατέβαλε την ώρα που έπρεπε πάνω από 2,5 εκατ. δολάρια που χρωστάει στο ΝΑΤ. Οι εφοπλιστές τσακίζουν εργασιακά δικαιώματα και βουλιάζουν τα Ταμεία, με τις πλάτες της κυβέρνησης που απειλεί τους ναυτεργάτες, επειδή υπερασπίζονται το ψωμί και τη δουλειά τους, λέγοντας ότι δε θα επιτρέψει να γίνουν ξανά διαδηλώσεις μέσα στο λιμάνι! Είναι βαθιά νυχτωμένοι αν νομίζουν ότι οι μεγαλοστομίες τους θα πιάσουν τόπο, θα τρομοκρατήσουν τους ναυτεργάτες, που έχουν το δίκιο με το μέρος τους και καθήκον να παλέψουν ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Η συμβιβασμένη πλειοψηφία της ΠΝΟ είναι του χεριού τους, αλλά ξέρουν καλά πως τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία είναι ο αντίπαλός τους στο λιμάνι και μέσα στα καράβια. Θα βρουν το μάστορά τους από το ταξικό εργατικό κίνημα, μ' όσες κραυγές κι αν προσπαθούν να βάλουν φρένο στους εργατικούς αγώνες, να βάλουν όρια στις μορφές πάλης που συλλογικά επιλέγει το κίνημα.


Π.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Νέες ρυθμίσεις προς όφελος των εφοπλιστών

Ετοιμη είναι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να προσφέρει και άλλο ζεστό χρήμα στους εφοπλιστές πέρα από τις χοντρές επιδοτήσεις που ήδη τσεπώνουν με την πατέντα των άγονων γραμμών, αλλά και τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Σύμφωνα με χτεσινή δήλωση του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας (ΘΥΝΑΛ) Γ. Διαμαντίδη έχει ήδη αποφασιστεί η κατάργηση «κάποιων» κρατήσεων υπέρ τρίτων που περιέχονται στην τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, χωρίς ωστόσο, όπως διευκρινίζει ο ίδιος ο υπουργός, αυτό να σημαίνει ότι οπωσδήποτε θα μειωθεί και η τιμή των εισιτηρίων, αφού αυτό επαφίεται στο ...φιλότιμο των εφοπλιστών!

Στις κρατήσεις υπέρ τρίτων, ανάμεσα στα άλλα, συμπεριλαμβάνονται και κρατήσεις υπέρ του ΝΑΤ και συγκεκριμένα του Κεφαλαίου Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ), το οποίο οι εφοπλιστές έχουν καταφεσώσει, καθώς παρακρατούν αυθαίρετα τα τέλη και δεν τα αποδίδουν στο Ταμείο. Τώρα, με τη ρύθμιση που προωθείται, επιχειρείται επί της ουσίας να νομιμοποιηθεί η αυθαιρεσία των εφοπλιστών. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο η ΝΕΛ οφείλει στο ΚΑΕΟ 11 εκατομμύρια ευρώ!

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός ανέφερε ότι έχει ήδη συμφωνηθεί με τον υπουργό Οικονομικών η κατάργηση κρατήσεων υπέρ τρίτων, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζει ποιες θα είναι αυτές και προσθέτει: «Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε, προϋπόθεση όμως όλων αυτών είναι μία, ότι οι όποιες μειώσεις από αυτές τις κρατήσεις, θα πάνε υπέρ του επιβάτη, υπέρ του πολίτη και όχι υπέρ των ακτοπλοϊκών εταιρειών και γι' αυτό θα πρέπει να υπάρξει και να ισχύσει μία "συμφωνία κυρίων" γιατί νομοθετικά δεν μπορεί να κατοχυρωθεί μια τέτοια απόφαση, μεταξύ των εταιρειών και του υπουργείου. Να μειωθούν δηλαδή άμεσα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με την κατάργηση αυτών των εισφορών».

Η υποτέλεια, ωστόσο, της κυβέρνησης και προσωπικά του Γ. Διαμαντίδη στους εφοπλιστές δε σταματάει εδώ. Την ίδια ώρα που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την πολιτική της εξασφαλίζει προνόμια και ζεστό χρήμα στους εφοπλιστές και φουσκώνει τα πανιά της εφοπλιστικής ασυδοσίας, για να ξεζουμίζει τους ναυτεργάτες στα καράβια, συνεχίζει από πάνω να έχει σε ισχύ σε βάρος των ναυτεργατών το επαίσχυντο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης. Και αυτό επειδή οι ναυτεργάτες διεκδικούν την υπογραφή ικανοποιητικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και αυξήσεις στις συντάξεις και τα επιδόματα. Η σχετική δήλωση - πρόκληση του υπουργού είναι η εξής: «Αλλο η επιστράτευση και άλλο η Πρωτομαγιά. Η εργατική Πρωτομαγιά είναι καθιερωμένη ως μία ημέρα απεργίας - εορτής και απεργούν όλοι οι εργαζόμενοι. Δεν πρόκειται ποτέ εμείς να αλλάξουμε την ιστορία της εργατικής Πρωτομαγιάς. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πάψει να ισχύει η απόφαση της κυβέρνησης που ισχύει μέχρι τώρα για την επιστράτευση».

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τρίωρη στάση στο ΜΕΤΡΟ σήμερα

Τρίωρη στάση εργασίας στο Μετρό Θεσσαλονίκης, σήμερα Πέμπτη από τις 9 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι, κήρυξε το Συνδικάτο Οικοδόμων Θεσσαλονίκης, απαιτώντας την εξόφληση των δεδουλευμένων που οφείλονται στο τεχνικό προσωπικό και την επαναπρόσληψη των απολυμένων εργατών. Το Συνδικάτο Οικοδόμων καλεί σε συγκέντρωση όλων των εργαζομένων όλων των ειδικοτήτων στις 9.30 το πρωί στο εργοτάξιο του Μετρό στην Αγίας Σοφίας, ενώ στη συνέχεια, στις 12 το μεσημέρι, στον ίδιο χώρο, θα δώσει συνέντευξη Τύπου.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ