Τέλος, αφού οι ποσότητες του μολυσμένου γάλακτος πουλήθηκαν και καταναλώθηκαν και οι μεγαλοεπιχειρήσεις έκαναν τις αναγκαίες προσαρμογές, η ευρωπαϊκή επιτροπή δημοσιοποίησε, μόλις πριν τρεις μέρες, την ύπαρξη του προβλήματος. Κι όταν ο εκπρόσωπος της Κομισιόν ρωτήθηκε για τους κινδύνους σε βάρος της υγείας, που συνεπάγεται η τακτική αυτή, απάντησε: «Βάσει των περιορισμένων στοιχείων που έχουμε στη διάθεσή μας η παρουσία της ΙΤΧ μπορεί να θεωρηθεί ανεπιθύμητη, εντούτοις δεν είναι πιθανό να δημιουργούσε άμεσο κίνδυνο για την υγεία στα επίπεδα που αναφέρθηκαν».
Κι αν δε λογάριασαν καλά το νόμο των... πιθανοτήτων; Αυτό, ίσως το μάθουμε το Μάρτη, όταν θα βγουν οι τελικές εκτιμήσεις των υπηρεσιών της ΕΕ.
Πρόσφατος είναι ο θόρυβος, που δημιουργήθηκε και στη χώρα μας, με αφορμή τη γρίπη των πτηνών. Κι όπως όλοι θα θυμούνται, τόσο ο «Ριζοσπάστης», όσο και άλλες εφημερίδες, ανέδειξαν τις μεγάλες και σοβαρές ελλείψεις, που υπάρχουν στις αντίστοιχες δημόσιες υπηρεσίες παρακολούθησης και ελέγχου των σχετικών φαινομένων. Προφανώς, όμως, η κυβέρνηση έχει ριζικά διαφορετική γνώμη. Κι έτσι, ενώ, ο τρέχων κρατικός προϋπολογισμός πρόβλεπε περίπου 15 εκατ. ευρώ, για το Κέντρο Ελέγχου Ειδικών Λοιμώξεων και Πρόληψης Νοσημάτων, ο προτεινόμενος για το 2006 προβλέπει ακόμη λιγότερα και συγκεκριμένα 12,5 εκατομμύρια ευρώ.
Κατά τ' άλλα, τόσο ο υπουργός Υγείας, Ν. Κακλαμάνης, όσο και τα υπόλοιπα μέλη της κυβέρνησης, μηδενός εξαιρουμένου... παλεύουν νυχθημερόν για την προστασία της Υγείας του πολίτη, την αναβάθμιση των σχετικών υπηρεσιών κλπ, κλπ.
«Δε θα επιβληθούν νέοι φόροι το 2006» επαναλαμβάνουν σε όλους τους τόνους οι κυβερνητικοί αρμόδιοι, επιχειρώντας να συσκοτίσουν την αλήθεια, να σπείρουν σύγχυση στους εργαζόμενους και να μην αποκαλυφθεί σε όλη της την έκταση η κλιμάκωση της αντιλαϊκής επίθεσης, όπως αυτή αποτυπώνεται στον κρατικό προϋπολογισμό του επόμενου χρόνου.
Οποιος, όμως, ρίξει μια ματιά στο νέο κρατικό προϋπολογισμό εύκολα μπορεί να διαπιστώσει, ότι μισθωτοί, συνταξιούχοι και μικρομεσαίοι καλούνται να πληρώσουν επιπλέον φόρους 3,2 δισ. ευρώ, μέσω της μη τιμαριθμοποίησης της φορολογικής κλίμακας, την αύξηση φόρων στα καύσιμα και την επιβολή ΦΠΑ στις νέες οικοδομές. Γενικότερα, τα λαϊκά στρώματα θα πληρώσουν συνολικά 8,86 δισ. ευρώ (αύξηση 9,2%, δηλαδή τρεις και παραπάνω φορές από τις αναμενόμενες «αυξήσεις» της εισοδηματικής πολιτικής). Την ίδια στιγμή τα νομικά πρόσωπα και οι επιχειρήσεις θα πληρώσουν επιπλέον φόρους 182 εκατ. ευρώ και συνολικά 4,9 δισ. ευρώ (αύξηση 3,9%) για τα κέρδη που αποκτούν φέτος και τα οποία κυμαίνονται σε πολύ μεγαλύτερα ποσοστά από το προαναφερόμενο 3,9%.
Στις 6.5.2005 ο υπουργός Υγείας Νικήτας Κακλαμάνης, μετά από συνάντησή του με τον πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή δήλωνε ότι η κυβέρνηση θεσμοθέτησε «τη συνεργασία νοσοκομείων ΕΣΥ με ΝΠΙΔ Κοινωφελούς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα» (ως μορφή «σύμπραξης του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα») και στο πλαίσιο αυτό προχωρά στην ενοικίαση «30 κλινών ΜΕΘ από το "Ερρίκος Ντυνάν", με τιμές δημοσίου και με το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό του "Ερρίκος Ντυνάν"».
Και, όμως, όπως αποκαλύπτεται τώρα, στέλνονται γιατροί του «Ερυθρού Σταυρού» στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) του «Ερρίκος Ντυνάν», για να παρακολουθούν όσους ασθενείς νοσηλεύονται εκεί. Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση νοίκιασε αποκλειστικά και μόνον κρεβάτια ΜΕΘ, ενώ, την ίδια στιγμή, παραμένουν κλειστά 120 δημόσια κρεβάτια ΜΕΘ, που χρειάζονται την πρόσληψη 360 νοσηλευτριών για να λειτουργήσουν (Συνολικά λειτουργούν 480 κρεβάτια ΜΕΘ και η χώρα χρειάζονται τουλάχιστον 650).
Ισως, δε θα μπορούσε η κυβέρνηση, να δώσει πιο χαρακτηριστικό, αποκαλυπτικό και, ταυτόχρονα, χειροπιαστό παράδειγμα της πολιτικής πολύμορφης υποστήριξης του ιδιωτικού τομέα Υγείας και υποβάθμισης του αντίστοιχου δημοσίου.
Μια και το ισχύον Σύνταγμα δεν επιτρέπει στην κυβέρνηση την άμεση και ευθεία θεσμοθέτηση των ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας, η τελευταία προετοιμάζει μια σειρά παράλληλες ενέργειες. Ετσι, σύμφωνα με όσα είπε τις προάλλες η υπουργός Παιδείας, στους άμεσους σχεδιασμούς της κυβέρνησης συμπεριλαμβάνονται και τα εξής:
Πρώτον, η νομιμοποίηση των διαφόρων «κολεγίων» και των πτυχίων «φρανσάιζινγκ», με πρόσχημα την ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο της σχετικής οδηγίας της ευρωένωσης. Δηλαδή, η από το «παράθυρο» νομιμοποίηση των ιδιωτικών πανεπιστημίων.
Δεύτερον, μια σειρά αλλαγές στο καθεστώς της χρηματοδότησης των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της χώρας, ανάμεσα στις οποίες συμπεριλαμβάνονται η εισαγωγή των μάνατζερ στη διαχείριση των οικονομικών τους και η δημιουργία πανεπιστημιακών εδρών με χορηγίες ιδιωτών. Δηλαδή, η παραπέρα έμμεση ιδιωτικοποίηση των δημόσιων πανεπιστημίων.
Να σημειώσουμε ακόμη, ότι τα προαναφερόμενα έχουν ήδη προταθεί από τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Γ. Παπανδρέου. Οι εργαζόμενοι και, ιδιαίτερα, οι νέοι ας βγάλουν τα συμπεράσματά τους.
Ο άνθρωπος που κρίθηκε από την ισραηλινή Δικαιοσύνη ως ηθικός αυτουργός των σφαγών των προσφυγικών καταυλισμών Σάμπρα και Σατίλα, στο Λίβανο, που ξεκίνησε τη στρατιωτική του καριέρα ως μέλος παραστρατιωτικών ομάδων που διέπραξαν απίστευτα εγκλήματα σε παλαιστινιακά χωριά μετά την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ, το 1948, και είθισται να αποκαλείται με το χαρακτηρισμό «μπουλντόζα», μέσα σε ένα χρόνο έχει προχωρήσει σε δύο βήματα, που ουδείς Ισραηλινός αναλυτής είχε προβλέψει: Την αποχώρηση από τη Λωρίδα της Γάζας και την ίδρυση ενός νέου κόμματος, που, επισήμως, υποστηρίζει ότι «στόχος είναι η επίτευξη μόνιμης ειρήνης με τους Παλαιστινίους».
Για όσους γνωρίζουν καλά τον «στρατηγό», οι κινήσεις αυτές αποσκοπούν κυνικότατα στην καλύτερη δυνατή διασφάλιση της υπάρχουσας κατάστασης σε βάρος των Παλαιστινίων. Αποχωρώντας από τη Γάζα και δημιουργώντας ένα κόμμα που μπορεί να προσεταιριστεί τα συντηρητικά στελέχη των Εργατικών, ο Σαρόν διασφαλίζει την παραμονή του στην εξουσία, έτσι ώστε να δημιουργηθούν δεδομένα τέτοια, που να μην μπορούν να ανατραπούν όσον αφορά το Παλαιστινιακό.