ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 25 Δεκέμβρη 1999 - Κυριακή 26 Δεκέμβρη 1999
Σελ. /48
Τροχοί
Νέα super Celica

Αισθητική - κράτημα - επιδόσεις

Η αισθητική της αντιμετωπίζει το 2000 με αποθέματα αυτοπεποίθησης. Η ποιότητα της, τον ανταγωνισμό μάλλον υπεροπτικά. Ενώ οι επτά γενιές και τα τριάντα χρόνια που βαραίνουν το όνομά της, απλώς τονίζουν τα νιάτα της. Είναι η νέα Celica, και η Toyota αποδεικνύει ότι η συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ράλι είχε πολλά να προσφέρει...

Πρόκειται για πραγματικό σπορ κουπέ 2+2 θέσεων. Δεν είναι μακρύ, έχει όμως μεγάλο μεταξόνιο και εξίσου μεγάλο μετατρόχιο. Αυτά συν αναρτήσεις και λάστιχα συνεισφέρουν τα μέγιστα στο κράτημα, που απλώς είναι εξαιρετικό. Η ακρίβεια του συστήματος και η «προβλεψιμότητα» των αντιδράσεων δίνουν περιθώρια ακόμα και για λάθη...

Ο κινητήρας των 1.800 κ.εκ. ενσωματώνει όλη τη σύγχρονη τεχνολογία με κορυφαίο σημείο τις βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού (VVT-I). Η απόδοση των 143 ίππων, και το εξάρι κοντό σασμάν εξασφαλίζουν στο βάρους 1.100 κιλών Celica αξιοπρεπείς επιδόσεις. Για τα 0-100 χρειάζονται 8,7'' ενώ η τελική ξεπερνά τα 200 χλμ/ώρα. Ευτυχώς τα τέσσερα δισκόφρενα συνεργάζονται μια χαρά με το ABS και έτσι οι επιδόσεις δε συνδυάζονται με προσευχές για έγκαιρο σταμάτημα... Πάντως, αντίθετα με ό,τι υπόσχονται οι αριθμοί, η Celica δεν είναι συνώνυμο της αδρεναλίνης. Η εκρηκτικότητα δεν τη χαρακτηρίζει, αφού η ροπή θυμίζει μάλλον ηλεκτροκινητήρα.

Στο εσωτερικό που είναι για 2 και 2 παιδιά, κυρίαρχο στοιχείο είναι ο δυναμισμός. Βέβαια, οι εξωτερικές γραμμές σε προδιαθέτουν για κάτι λιγότερο πλαστικό. Απαραίτητα στοιχεία, όπως ας πούμε τα λευκά όργανα, απουσιάζουν προς χάρη μιας αμερικανίζουσας αισθητικής. Οι χώροι, καθώς και η άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα για τους εμπρός είναι ικανοποιητικά για την κατηγορία, το ίδιο και το πορτ - παγκάζ. Ομως για συνεπιβάτες, ούτε λόγος...

Ο εξοπλισμός είναι αρκετά καλός, με (αερόσακους, ABS, ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό, πλήρη πακέτο ηλεκτρικών κλπ.) και ευθύνεται και για την τελική τιμή των 8.848.000 δρχ. Σίγουρα με βάση τον ανταγωνισμό δεν είναι υψηλή, και αν έπρεπε να ζητήσει κάτι παραπάνω κάποιος για να δώσει αυτά τα χρήματα, θα ήταν μόνο ένα ποιοτικότερο σαλόνι. Είναι κρίμα όμως που το ποσό είναι απαγορευτικό για ένα μέσο εργαζόμενο, και ιδίως νέο, γιατί το Celica θα μπορούσε να προσφέρει τις οδηγικές συγκινήσεις που θα περίμενε από ένα μικρό σούπερ - καρ, χωρίς να κοστίζει ανάλογα...

ΓΚΑΖΙΕΣ

ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ αναδιάρθρωσης με στόχο μια καλύτερη θέση στην αγορά, θα προχωρήσει η νέα ηγεσία της Ford Motor Ελλάς. Πρώτη προτεραιότητα η ανάπτυξη του δικτύου, που παρουσιάζει μεγάλες αδυναμίες. Το πλάνο της εταιρίας περιλαμβάνει 18 νέους επίσημους εμπόρους, που δε θα επικαλύπτουν τους ήδη υπάρχοντες, και θα αναπτυχθούν με τη λογική να μην υπάρχει γεωγραφική περιοχή χωρίς αντιπρόσωπο της Ford. Οι στόχοι για αύξηση ποσοστού επί της αγοράς δεν είναι ιδιαίτερα φιλόδοξοι, αφού προσδιορίζονται σε 1% και αυτό όταν η εταιρία κατέχει περίπου το 2,5% της πίτας του 1999. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Δημήτρης Σακελαρόπουλος, δήλωσε ότι η εταιρία σε αυτή τη φάση ενδιαφέρεται να «χτίσει» και όχι για γρήγορα αποτελέσματα. Αυτός είναι ο λόγος, που η επιλογή των νέων συνεργατών θα είναι η διάθεσή τους να συνδέσουν το μέλλον τους με το όνομα της εταιρίας.

ΤΟ OPEL ZATIVA είναι για τους Σουηδούς το «Οικογενειακό Αυτοκίνητο της Χρονιάς». Η βράβευση έγινε από επιτροπή 12 δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου, και των κορυφαίων εφημερίδων της χώρας, μετά από διαγωνισμό που οργάνωσε το περιοδικό «Φοτορφουράρεν» που εκδίδει ο σύνδεσμος των οδηγών αυτοκινήτου. Η επιλογή έγινε με βάση τους τομείς: άνεση, ασφάλεια, σχέση τιμή - αξίας και περιβαλλοντικής συμβατότητας. Η επιτροπή, εκτός των άλλων, εκθείασε και το επαναστατικό σύστημα FLEX - 7 που εξαφανίζει τα 2 πίσω καθίσματα του επταθέσιου Ζαμίκα. Για το πολυμορφικό της Opel ήταν η δεύτερη διάκριση, αφού η γερμανική εφημερίδα «Bild un sontag» το τίμησε με το Χρυσό Τιμόνι. Το καλύτερο βραβείο βέβαια είναι η εμπορική επιτυχία, αφού μέχρι σήμερα έχει φτάσει τις 150.000 πωλήσεις στην Ευρώπη, αναγκάζοντας την Opel να αυξήσει την παραγωγή της.

ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ Renault Cangoo θα συμμετάσχει στο Ράλι Ντακάρ - Κάιρο 2000. Πρόκειται για ένα προτότυπο, που στα χέρια τού 2 φορές νικητή του θεσμού Ζαν Λουί Λεσέρ απέκτησε τετρακίνηση, εξελίχθηκε και εφοδιασμένο με τρίλιτρο κινητήρα 260 ίππων,παραδίδεται στα χέρια του Λουκ Αλχάιντ που κυριαρχεί στον παγκόσμιο κύκλο αγώνων Ράλι παντός εδάφους. Ο Ζαν Λουί Λεσέρ θα συμμετάσχει με ένα δικίνητο buggy, το Renault της Ερήμου, το οποίο θα κινείται από 3λιτρο V6 κινητήρα που αποδίδει πάνω από 300 ίππους. Στο Ντακάρ - Κάιρο 2000 θα συμμετάσχει ένα ακόμη baggy με τον Χοσέ Μαρία Σέρβια.

Νέοι καθαροί πετρελαιοκινητήρες άμεσου ψεκασμού από τη Nissan

Μια νέα γενιά πετρελαιοκινητήρων - ευαίσθητων οικολογικά - παρουσιάζει ενόψει του 2000 η Nissan. Πρόκειται για κινητήρες άμεσου ψεκασμού με βασικά χαρακτηριστικά την οικονομικότερη κατανάλωση, αυξημένη ιπποδύναμη, το μειωμένο θόρυβο και την καθαρότερη λειτουργία, αφού εκπέμπει λιγότερους ρύπους. Η νέα γενιά DI θα διατίθεται σε κυβισμούς από 2,2 έως 3 λίτρα και θα είναι οικονομικότερο στην κατανάλωση έως και 40%, ενώ θα υπερτερεί τον ανταγωνισμό και στην εκπομπή ρύπων σε ποσοστό 30-50%.

Στον τομέα της τεχνολογίας, οι νέοι κινητήρες έχουν ενσωματώσει αντλία ψεκασμού υψηλής πίεσης, προσαρμοζόμενο σύστημα καύσης, υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, 16βάλβιδο κινητήρα με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και μηχανισμό μεταβλητού χρονισμού που καθορίζει το ποσό του αέρα στον κύλινδρο και βελτιώνει την καύση

Πρώτη του Σάινθ με το Focus

H πρώτη επαφή του Κάρλος Σάινθ με τη νέα του ομάδα τη Ford και το Focus, πραγματοποιήθηκε στην πατρίδα του την Ισπανία. Σε δύσκολη ασφαλτική διαδρομή, βόρεια της Βαρκελώνης, τεστάρισε το Focus, και αν και κράτησε επιφυλάξεις, ήταν αρκετά θετικός για την πρώτη του επαφή. O 2 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, είδε τεράστιες δυνατότητες και ισορροπία στο σασί, γκρίνιαζε γιατί ήθελε ισχυρότερο κινητήρα, δοκίμασε δεκάδες μικρορυθμίσεις και κατέληξε στο να ζητήσει κάποιες βελτιωτικές παρεμβάσεις. Ο αρχηγός της ομάδας, αναγνώρισε ότι χρειάζεται ισχυρότερος κινητήρας, ο οποίος είναι έτοιμος και θα τοποθετηθεί στην επόμενη δοκιμή και ευχαρίστησε τον Σάινθ για τη σαφήνεια με την οποία εκφράστηκε και τον βοηθά εξαιρετικά kai τους μηχανικούς. Από την πλευρά του ο Σάινθ υποσχέθηκε ότι θα δώσει τον καλύτερο εαυτό του για την κατάκτηση των τίτλων τόσο στους οδηγούς όσο και στους κατασκευαστές.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ