ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 23 Απρίλη 1998
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΑΠΠΩΝ
Δημαρχιακά "μαθήματα" αδιαφορίας...

Εδώ και χρόνια οι μαθητές, οι γονείς και οι καθηγητές της πόλης προσπαθούν να πείσουν (! ) τον δήμαρχο, ότι δεν είναι και τόσο παιδαγωγικό να κάνεις μάθημα χωρίς ηλεκτρικό, θέρμανση και... σκεπή

Αντιμέτωποι με τα σοβαρά κτιριακά και λειτουργικά προβλήματα του σχολείου τους, αλλά και την αδιαφορία της δημοτικής αρχής, είναι οι μαθητές, οι καθηγητές και οι γονείς του Γυμνασίου Σαππών τα τελευταία χρόνια.

Παρά το γεγονός ότι ο δήμος είναι ενήμερος ήδη από το 1996 για τα προβλήματα του σχολείου, έπρεπε να κατέβουν σε αποχή οι μαθητές το Φλεβάρη του 1998 (!) για να λυθεί το πρόβλημα των τουαλετών, ενώ δυο μέρες μετά την αποχή, το αμφιθέατρο πλημμύρισε επειδή η οροφή έχει πρόβλημα στεγανότητας. Ολα αυτά τη στιγμή που, όπως φαίνεται από τα σχετικά έγγραφα αλλά και όπως σημειώνεται στις επιστολές του διευθυντή του σχολείου προς τον δήμο, ο τελευταίος έχει επιχορηγηθεί από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) με το ανάλογο ποσό για τις επισκευές! Βέβαια, εδώ προκύπτει και το ερώτημα, πώς ο ΟΣΚ παρέλαβε σχολείο με τέτοιες κακοτεχνίες.

Εκτός, όμως, από την έλλειψη στεγανότητας του κτιρίου, το σχολείο αντιμετωπίζει και μια σειρά προβλημάτων, που ξεκινούν από τα καταστρεμμένα καλοριφέρ και τις διακοπές ρεύματος μέχρι την έλλειψη πυροσβεστήρων και την αντικατάσταση των σπασμένων τζαμιών. Στις 6/2/96, ο διευθυντής του σχολείου Β. Βεκίνης στέλνει προς τον δήμαρχο Ντ. Χαριτόπουλο επιστολή, στην οποία αναφέρονται όλες οι ελλείψεις του σχολείου και το ποσό των 14,6 εκατομμυρίων δραχμών, που ο διευθυντής εκτιμούσε ότι έπρεπε να προϋπολογιστεί για την αποκατάσταση αυτών των αναγκών.

"Φτιάχτο μόνος σου"!

Ενδεικτική για το ύφος και ήθος της δημοτικής αρχής είναι η "τηλεγραφική" επιστολή του δημάρχου προς τον γυμνασιάρχη στις 29/11/96, στην οποία, ούτε λίγο - ούτε πολύ, λέει στον γυμνασιάρχη να... λύνει μόνος του τα προβλήματα. Λέει συγκεκριμένα: "Σας πληροφορούμε ότι η αντικατάσταση των τζαμιών ανέρχεται σε 500.000 δρχ. και των πορτών σε 350.000 δρχ., η επισκευή των οποίων θα γίνει από τον ανάδοχο του έργου που εκτελέστηκε στο σχολείο σας. Σας γνωρίζουμε όμως ότι στο μέλλον οι αντικαταστάσεις των τζαμιών και μικροεπισκευών θα επιβαρύνουν τα λειτουργικά έξοδα του σχολείου".

Τι γίνεται, όμως, με τις υπόλοιπες επισκευές; Τίποτα, όπως προκύπτει από την πολυσέλιδη επιστολή του διευθυντή του σχολείου προς τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ροδόπης στις 10/2/98. Στην επιστολή αυτή αναφέρεται ότι, ενώ ο δήμος επιχορηγήθηκε με 14 εκατομμύρια δραχμές για τις επισκευές, "μέχρι τέλους του 1997 έγιναν μόνο κάποιες μικροεργασίες και μερεμέτια που δεν αντιστοιχούν σε καμία περίπτωση σε ουσιαστική επίλυση του προβλήματος". Προστίθεται μάλιστα ότι μόνο "κατόπιν υποδείξεων του Υγειονομικού" και πιέσεις από διεύθυνση, μαθητές και της ίδιας της Δευτεροβάθμιας "αποφασίστηκε επιτέλους η ανάθεση του έργου επισκευής σε εργολάβο κατασκευών". Στο μεταξύ, στις 3/2/98 οι μαθητές προχωρούν σε δίωρη αποχή.

Στην επιστολή αναφέρεται, επίσης, ότι παρά τις δεκάδες αιτήσεις προς το δήμο για το πρόβλημα των διακοπών του ηλεκτρικού, ειδικά το χειμώνα, δεν έγινε απολύτως τίποτα. "Αξίζει να σημειωθεί", γράφει ο διευθυντής, "ότι και γι' αυτό το πρόβλημα έχει επιχορηγηθεί ο δήμος". Γενικά, στην επιστολή αυτή περιγράφονται τα ίδια προβλήματα που αναφέρονταν και στην επιστολή του '96!Ο διευθυντής "αδειάζει" τον δήμαρχο γράφοντας ότι "ο δήμος δεν έχει δείξει μέχρι τώρα (στα πλαίσια των υποχρεώσεών του απέναντι στο σχολείο) το απαιτούμενο ενδιαφέρον για την επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζονται", ενώ "το κατά καιρούς εκδηλωνόμενο ενδιαφέρον του δήμου προς το σχολείο είναι αποσπασματικό και χωρίς να γίνεται η σωστή ιεράρχηση στην εκτέλεση έργων". Για παράδειγμα, αναφέρεται ότι δόθηκαν εκατομμύρια για το βάψιμο του κτιρίου, ενώ η σκεπή εξακολουθεί να μην είναι στεγανή. Την ίδια στιγμή, "το κόστος των εργασιών που πραγματοποιούνται δεν αντιστοιχεί στο ύψος των επιχορηγήσεων που λαμβάνει ο δήμος για το σχολείο".

Τέλος, ο διευθυντής εκτιμά, με αφορμή την αυθαίρετη παραχώρηση από τον δήμαρχο της αίθουσας του κλειστού γυμναστηρίου για κατάλυμα των εργατών που έφτιαχναν το νέο γυμναστήριο (!), ότι ο δήμαρχος πιστεύει πως "τα σχολεία βρίσκονται υπό την απόλυτη αρμοδιότητά του και ότι ο ίδιος αποτελεί ένα είδος τοπικού προϊσταμένου"...

Στις 10/3/98 ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του γυμνασίου στέλνει έγγραφο στον δήμαρχο και αφού αναφέρει για μια ακόμη φορά τα προβλήματα, ζητά έγγραφη απάντηση μέσα σε οχτώ μέρες. Φαίνεται όμως πως ούτε... άγραφη απάντηση δεν πήραν, γιατί στις 21/3 ο Σύλλογος αναγκάζεται να απευθυνθεί κατευθείαν στο Δημοτικό Συμβούλιο και να το καλέσει, "για όφελος των παιδιών μας", όπως γράφουν, να ενεργήσει για να λυθούν τα προβλήματα...

ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Συντονισμένοι αγώνες για το σύνολο των προβλημάτων

Σε συντονισμένο αγώνα καλεί τους εκπαιδευτικούς η Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών,με στόχο τη διατήρηση της επετηρίδας, την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 2525 και την αντίσταση στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών.

Την αντίθεσή τους στη διενέργεια του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών εκφράζουν σήμερα οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, που διοργανώνουν πορεία από τον τύμβο του Μαραθώνα με κατάληξη στο Μέγαρο Μαξίμου. Αύριο, Παρασκευή, θα κάνουν πανελλαδικό συλλαλητήριο με συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια και στη συνέχεια πορεία στο υπουργείο Παιδείας. Στις 6 το απόγευμα της ίδιας μέρας, προγραμματίζουν συναυλία στον πεζόδρομο της Ερμού.

Η Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών καλεί τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν συντονισμένες αγωνιστικές κινητοποιήσεις από τα κάτω, μέσα από τις τοπικές ΕΛΜΕ, με στόχο τη διατήρηση της επετηρίδας και την ανατροπή του νόμου 2525. Κύκλοι της ΔΕΕ δήλωναν ότι η παράταξη χαιρετίζει κάθε κινητοποίηση που συμβάλλει στο συντονισμό ευρύτερων δυνάμεων ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Αντίθετα, πιστεύει πως κινήσεις που εντάσσονται σε επιμέρους λογικές αδυνατίζουν και το εσωτερικό μέτωπο των εκπαιδευτικών και τη δημιουργία μετώπου για την παιδεία. Μετά από τις τελευταίες δηλώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για απορρόφηση όλων των αναπληρωτών, οι οποίες στη συνέχεια αναιρέθηκαν, δεν πρέπει να υπάρχουν αυταπάτες, τόνιζαν κύκλοι της ΔΕΕ, για το χαρακτήρα της εκπαιδευτικής πολιτικής και τους στόχους γύρω από τους οποίους πρέπει να συσπειρωθεί το κίνημα, τη διατήρηση δηλαδή της επετηρίδας και την κατάργηση του Νόμου 2525.

Πιέσεις για εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής

Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ σχετικά με τις παρεμβάσεις του υπουργείου Παιδείας στην εσωτερική λειτουργία των ΑΕΙ και των οργάνων τους

Τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται στα πανεπιστήμια της χώρας από τις πιέσεις που ασκεί το υπουργείο Παιδείας, για να εφαρμόσουν την πολιτική του, εντοπίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Αποστόλης Τασούλας και Αχιλλέας Κανταρτζής σε Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή για τον υπουργό Παιδείας.

"Την καλύτερη απόδειξη γι' αυτό αποτελεί η επιστολή του υπουργείου Παιδείας προς τον πρύτανη του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με ημερομηνία 26/3/98", τονίζουν οι δύο βουλευτές. Σημειώνουν δε, ότι τα πανεπιστήμια της χώρας πλην ελάχιστων εξαιρέσεων (π. χ. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) αποφάσισαν με νόμιμες συλλογικές διαδικασίες να μην οργανώσουν και να μην υλοποιήσουν Προγράμματα Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ). "Με την επιστολή του ο υπουργός παραβιάζει την αυτοτέλεια και αυτοδιοίκηση των πανεπιστημίων. Αφού ισχυρίζεται ότι δεν απαιτείται λήψη αποφάσεων από τη Σύγκλητο, στο τέλος καταλήγει με την εντολή να επανεξετάσει η Σύγκλητος την προηγούμενη απόφασή της και να λάβει νέα θετική απόφαση", τονίζουν. "Η συμπεριφορά του υπουργείου προκαλεί αναστάτωση στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, όπου η αδυναμία συνεδρίασης και λήψης απόφασης από τη Σύγκλητο την οδηγεί σε απαράδεκτες ενέργειες, απάδουσες στη δημοκρατική λειτουργία. Ετσι, παρ' όλο που δεν κατόρθωσε να συνεδριάσει η Σύγκλητος, ο πρύτανης έδωσε στη δημοσιότητα δήθεν ομόφωνη απόφαση για την προώθηση ΠΣΕ, ενέργεια η οποία δυναμιτίζει την ομαλή λειτουργία του Πανεπιστημίου", επισημαίνουν.

Ετσι, οι δύο βουλευτές ρωτούν τον υπουργό Παιδείας:

  • Θα σταματήσει να παρεμβαίνει στις εσωτερικές λειτουργίες του Πανεπιστημίου και των οργάνων του;
  • Θα βγάλει, επιτέλους, τα αναγκαία συμπεράσματα από την πολιτική που προωθεί η κυβέρνηση στην Ανώτατη Εκπαίδευση;
  • Θα αφήσει τα ίδια τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ ελεύθερα να εκτιμήσουν τις ανάγκες και τις δυνατότητές τους και να επιλέξουν, στα πλαίσια της αυτοδιοίκησής τους, το εκπαιδευτικό τους έργο και την εφαρμογή ή όχι των Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής;
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
Υπηρετεί το ταξικό σχολείο

Ξεκίνησαν χτες οι εργασίες του 12ου Συνεδρίου της ΔΟΕ και της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Δασκάλων, στη Χίο

Σε μια περίοδο κρίσιμη, καθώς η κυβέρνηση προχωρά στην κατεδάφιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, εντείνει τον αυταρχισμό και ανατρέπει εργασιακές σχέσεις, ξεκίνησαν χτες στην αίθουσα του "Ομήρειου Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Χίου" οι εργασίες του 12ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Δασκάλων, με θέμα "Η αξιολόγηση στην Εκπαίδευση" με τη συμμετοχή 250 δασκάλων από την Ελλάδα και την Κύπρο. Εκπρόσωποι της Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών,σχολιάζοντας το θέμα, τόνιζαν πως μέσα από το συνέδριο, η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ θέλει να προσαρμόσει τις θέσεις του κλάδου στις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις που προωθούνται από το υπουργείο Παιδείας για την αξιολόγηση.

Κατά την έναρξη των εργασιών απηύθυναν χαιρετισμό εκπρόσωποι κομμάτων, ενώ απουσίαζε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Εκ μέρους του ΚΚΕ χαιρέτισε ο Γ. Αμπατζής,μέλος του Νομαρχιακού Γραφείου της Νομαρχιακής Επιτροπής Χίου του ΚΚΕ, ο οποίος επισήμανε στην ομιλία του ότι η αξιολόγηση, όσο βάρος κι αν της δίνει η κυβέρνηση, οι εκθέσεις του ΟΟΣΑ, οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης δεν ήταν και δεν είναι το κύριο στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. "Υπηρετεί τους σκοπούς και το περιεχόμενο του σχολείου, που στο σημερινό ταξικό σχολείο δεν έχουν καμία σχέση με τα λαϊκά συμφέροντα. Το πρόβλημα για μας δεν είναι πώς αξιολογούμε, αλλά για ποιο σκοπό αξιολογούμε και τελικά τι εκπαίδευση και για ποιο σκοπό την οικοδομούμε", τόνισε ο Γ. Αμπατζής και υπογράμμισε: "Από τη στιγμή που η σημερινή κυβέρνηση προκρίνει το στόχο της ανταγωνιστικότητας με την ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, τη στροφή στην κατάρτιση, την κατάργηση της επετηρίδας, φυσικό είναι να προκρίνει αντίστοιχη αξιολόγηση, που θα αντιμετωπίζει τον εκπαιδευτικό σαν την κακοδαιμονία της εκπαίδευσης, πρόβατο επί σφαγήν".

Εξετάσεις γλωσσομάθειας

Στις 17 του Μάη ξεκινούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις Γλωσσομάθειας που διοργανώνει το PALSO στην Ελλάδα και την Κύπρο. Στις 17 του Μάη οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Ιταλικά, Γαλλικά και Γερμανικά και στις 23 και 24 του Μάη στα Αγγλικά. Οι υποψήφιοι, κατά την προσέλευση τους στα 200 εξεταστικά κέντρα σε όλη τη χώρα, πρέπει να έχουν μαζί τους το δελτίο συμμετοχής και την αστυνομική τους ταυτότητα ή άλλο δημόσιο έγγραφο.

Κάτω από αυτή

Κάτω από αυτή την οροφή οι μαθητές του Γυμνασίου στις Σάππες μαθαίνουν για τα "δικαιώματα του πολίτη" στη σύγχρονη δυτική Δημοκρατία...

Τα καλοριφέρ δεν έχουν άλλη χρήση εκτός ίσως από κάποια αισθητική παρέμβαση στο χώρο...

Απ' ό,τι φαίνεται, δε λείπει μόνο το βάψιμο στο σχολείο...

Εντείνονται οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, καθώς είναι σε εξέλιξη η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ