ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Οχτώβρη 2004
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΕ - ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Απόφαση για ναυτεργάτες χωρίς δικαιώματα

Απόφαση - «βόμβα» που τινάζει στον αέρα χιλιάδες θέσεις εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών από τα κρουαζιερόπλοια, εξέδωσε χτες το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο! Κάνοντας δεκτή την προσφυγή που είχε καταθέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποφάσισε ότι στα κρουαζιερόπλοια άνω των 650 GT, που εκτελούν εσωτερικούς πλόες, για την επάνδρωσή τους ισχύουν οι κανόνες του κράτους της σημαίας που φέρει το πλοίο και όχι οι κανόνες του κράτους υποδοχής. Με δεδομένο ότι ακόμα και στις χώρες - μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης οι οργανικές συνθέσεις είναι συνθέσεις ασφαλείας, με ελάχιστο δηλαδή πλήρωμα και ότι η πλειοψηφία του πληρώματος, αποτελείται από ναυτεργάτες χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, η απόφαση αυτή πρακτικά σημαίνει μαζικό διωγμό των ναυτεργατών που έχουν ακόμα κατακτήσεις, όπως οι Ελληνες, από τα κρουαζιερόπλοια ελληνικών συμφερόντων με ξένη σημαία που εκτελούν εσωτερικά ταξίδια, ή να δεχτούν να γίνουν «τριτοκοσμικοί» στη χώρα τους. Ταυτόχρονα, δίνει νέα εφόδια στους εφοπλιστές της κρουαζιέρας για παραπέρα αξιώσεις, προκειμένου να μετατραπεί η ελληνική σημαία σε σημαία ευκαιρίας. Υποβαθμίζεται ακόμα περισσότερο η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Η απόφαση που εξέδωσε το δεύτερο τμήμα του Δικαστηρίου αφορά στην προσφυγή C - 288/2002 της Επιτροπής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (Κομισιόν) κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας και προβλέπει ακριβώς ότι «Η Ελληνική Δημοκρατία, θεωρώντας την Πελοπόννησο νησί και εφαρμόζοντας, ως κράτος υποδοχής, στα κοινοτικά κρουαζιερόπλοια άνω των 650 GT που πραγματοποιούν θαλάσσιες ενδομεταφορές στα νησιά, τους εθνικούς της κανόνες σχετικά με τους όρους επάνδρωσης, παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από τα άρθρα 1,3 και 6 του κανονισμού (ΕΟΚ) 3577/02 του Συμβουλίου, της 7ης Δεκεμβρίου 1992, για την εφαρμογή της αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των κρατών - μελών (θαλάσσιες ενδομεταφορές - καμποτάζ)»! Σε ό,τι αφορά την Πελοπόννησο το Δικαστήριο θεώρησε ότι τεχνητά οι ελληνικές αρχές την είχαν χαρακτηρίσει νησί, προκειμένου να επεκτείνουν την εξαίρεση που είχαν αυθαίρετα εφαρμόσει και στα λιμάνια της.

Ωστόσο, πέρα από τις άμεσες δραματικές επιπτώσεις που θα έχει αυτή η απόφαση, ταυτόχρονα προδιαγράφει και τα όσα προετοιμάζονται σε βάρος και των ακτοπλοϊκών πλοίων. Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη αναφορά είναι μόνο για τα κρουαζιερόπλοια, η απόφαση αυτή ανοίγει το δρόμο και για τα ακτοπλοϊκά. Αλλωστε, ήδη η Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας έχει καταθέσει σχετική προσφυγή! Επιπλέον, τίθεται θέμα και για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Την ευθύνη για αυτή την εξέλιξη φέρουν ακέραια τόσο η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ όσο και ο ΣΥΝ που υποστήριξαν με χέρια και με πόδια τον αντιδραστικό Κανονισμό 3577 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τον διαφήμισαν ανάλογα. Και αυτό, όταν το ΚΚΕ και το ταξικό ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα με συγκεκριμένα επιχειρήματα και στοιχεία είχαν προειδοποιήσει για αυτά τα αποτελέσματα σε βάρος των ναυτεργατών. Ευθύνη φέρει και η συμβιβασμένη πλειοψηφία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία ως εφοπλιστικό φερέφωνο έχει ταχτεί με τον 3577.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αθλιότητα και εξευτελισμός των ανέργων

Το τηλεοπτικό σόου του τηλεοπτικού σταθμού «ΑΛΦΑ» «Η δική σου ευκαιρία» με τη δημοσιογράφο - πολιτευτή Νατάσα Ράγιου καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας και απαιτεί από την κυβέρνηση και τις κορυφαίες συνδικαλιστικές οργανώσεις να παρέμβουν αποφασιστικά ώστε να σταματήσει αυτός οι εξευτελισμός δυστυχισμένων ανθρώπων και να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Ειδικότερα η ΟΓΕ καταγγέλλει ότι με το εν λόγω τηλεπαιχνίδι μετατρέπεται η ανάγκη και το δικαίωμα για δουλιά των χιλιάδων ανέργων σε αντικείμενο αγοραπωλησίας και εμπορεύσιμο είδος για τις ανάγκες της μεγαλύτερης τηλεθέασης. Οι διαγ(κ)ωνιζόμενοι για μια θέση εργασίας είναι υποχρεωμένοι να εκθέσουν λεπτομέρειες από την προσωπική τους ζωή ώστε να τεκμηριώσουν την ανάγκη τους για εργασίας. Οσο περισσότερο εκτεθούν, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχουν να προσληφθούν από τον παριστάμενο εργοδότη, που παρακολουθεί και κρίνει τα προσόντα τους. Και βέβαια ο εργοδότης με την παρουσία του διαφημίζει τη δραστηριότητά του αυξάνοντας τα κέρδη του, ενώ παράλληλα διακρίνει ποιος είναι ο πιο ευάλωτος και υποταγμένος - άρα κατάλληλος για τη δουλιά του - και αποφασίζει την πρόσληψή του.

Ο τηλεοπτικός σταθμός, επισημαίνει στη συνέχεια, αυξάνει το μερίδιό του στην τηλεθέαση, αφού το παιχνίδι έχει και στοιχεία ριάλιτι ενώ προβάλλεται και σαν «ευαίσθητος»(!!) σ' ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα όπως η ανεργία. Εκείνοι που σίγουρα χάνουν είναι οι άνεργοι που θέλουν να τους πείσουν ότι η ανεργία είναι ατομικό τους πρόβλημα και όχι κοινωνικό και πολιτικό. Ετσι όμως δεν εξασφαλίζεται το δικαίωμα στην εργασία αλλά ο εξευτελισμός και η ποδηγέτηση των ανέργων, πράγμα απαράδεκτο και αποπροσανατολιστικό!

Μετά την απορύθμιση των εργασιακών σχέσεων, τα γραφεία ενοικιάσεως εργαζομένων και την επιδότηση των εργοδοτών, καταλήγει η ΟΓΕ, ο αριθμός των ανέργων συνεχώς αυξάνεται με εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό γυναικών. Με τα δεδομένα αυτά λοιπόν, είναι περισσότερο από σίγουρο, ότι και αυτή η αθλιότητα απευθύνεται κυρίως σε γυναίκες. Ας μας πουν λοιπόν ευθέως ότι η μερική απασχόληση, η μαύρη εργασία, η εκπόρνευση και ο τηλεοπτικός εξευτελισμός είναι η λύση της γυναικείας ανεργίας!

ΑΝΚΕΡ
Κλιμακώνουν ενάντια στον εμπαιγμό

Με κλιμάκωση του αγώνα τους απαντούν οι εργαζόμενοι της ΑΝΚΕΡ (Αλουμίνιο) στον εμπαιγμό τους από την κυβέρνηση και την εργοδοσία. Σήμερα το πρωί μέσα από Γενική Συνέλευση αποφασίζουν την πραγματοποίηση κινητοποιήσεων μέσα και έξω από το Νομό Εβρου, και συζητούν την κάθοδό τους στην Αθήνα, ενώ συνεχίζουν να περιφρουρούν το εργοστάσιο σε 24ωρη βάση. Από τον Ιούλη παλεύουν κόντρα στα σχέδια της εργοδοσίας να βάλει «λουκέτο» στο εργοστάσιο. Οι εργαζόμενοι της ΑΝΚΕΡ παραμένουν ενωμένοι στον αγώνα και αποφασισμένοι να δυναμώσουν την πάλη τους, παρά την προσπάθεια της επιχείρησης να διαρρήξει το κοινό μέτωπο. Παραμένουν μια γροθιά, οι 80 εργαζόμενοι που μέχρι και χτες ήταν σε τρίμηνη διαθεσιμότητα και εισέπρατταν το 50% του μισθού τους, οι 18 που πραγματοποιούν επίσχεση εργασίας διεκδικώντας δεδουλευμένα 4 μηνών και οι 10 που παραμένουν στη δουλιά και πληρώνονται κανονικά από την επιχείρηση.

Για όλους είναι καθαρό πως κοινός είναι ο κίνδυνος της ανεργίας και κοινός πρέπει να είναι ο αγώνας για την επαναλειτουργία της επιχείρησης και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας.

Χτες, για 4η φορά, τα μέλη της διοίκησης του Σωματείου συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Απασχόλησης, Γερ. Γιακουμάτο, ο οποίος, για άλλη μια φορά, δεν απάντησε στο αίτημα που έχουν καταθέσει από τις 3 του Αυγούστου και αφορά στη χορήγηση έκτακτου επιδόματος από τον ΟΑΕΔ για κάθε εργαζόμενο, ύψους 1.000 ευρώ. Ο Γερ. Γιακουμάτος παρέπεμψε τους εργαζόμενους σε νέα συνάντηση για την επόμενη Δευτέρα. Ενώ παράλληλα προσπάθησε να τους καθησυχάσει δηλώνοντας πως, σύμφωνα με διαβεβαίωση του ιδιοκτήτη της επιχείρησης, κ. Αλαμανή, το εργοστάσιο θα λειτουργήσει το Νοέμβρη.

Και οι εργαζόμενοι του απάντησαν πως δε θα ανεχθούν άλλο τον εμπαιγμό κυβέρνησης και βιομηχάνων. Διότι εμπαιγμό θεώρησαν την τακτική του υφυπουργού, αφού, όπως όλοι γνωρίζουν, έχει κατατεθεί αίτηση για την υπαγωγή της επιχείρησης σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης, αφού ο ιδιοκτήτης - άγνωστο με ποιο τρόπο - κατάφερε μέσα σε 6 χρόνια να φορτώσει με χρέη 50 εκατ. ευρώ την κερδοφόρα επιχείρηση της ΑΝΚΕΡ και σήμερα δεν της έχει απομείνει πελάτης και προμηθευτής για να δουλέψει.

ΦΑΡΚΑΔΟΝΑ
Επαναπροσλήφθηκε ο οδηγός

Ξανάπιασε δουλιά, εκεί όπου εργαζόταν, ο οδηγός φορτηγού από τη Φαρκαδόνα Τρικάλων, που είχε απολυθεί επειδή αρνήθηκε να υπακούσει στην εντολή για υπερφόρτωση. Ο Δημήτρης Κατσικαβέλας, συνοδευόμενος από τον Τάκη Τσιόγκα, βουλευτή Λάρισας του ΚΚΕ, πήγε, χτες, στα κεντρικά γραφεία της τεχνικής εταιρίας «ΝΤΙ - ΕΣ ΑΕ», που βρίσκονται στον Ασπρόπυργο - είναι η εταιρία που κατασκευάζει το δρόμο Λάρισας - Τρικάλων στο τμήμα ανάμεσα στο Ζάρκο και τη Φαρκαδόνα - και συναντήθηκε με εκπρόσωπο της διεύθυνσής της, ο οποίος του ανακοίνωσε την επαναπρόσληψή του. Μάλιστα, θα πληρωθεί και για τις μέρες που ήταν απολυμένος, καθώς θεωρείται ότι ουδεμία διακοπή, ή μεταβολή υπήρξε στη σύμβασή του.

Είχε προηγηθεί, την περασμένη Δευτέρα, τριμερής συνάντηση στα Τρίκαλα - παρών ήταν και ο Τάκης Τσιόγκας - στην οποία ο εκπρόσωπος της εταιρίας είχε αποδεχτεί, κάτ' αρχήν, το αίτημα επαναπρόσληψης του οδηγού.

Να σημειώσουμε ότι η απόλυση του Δ. Κατσικαβέλα, που είχε αποκαλύψει ο «Ρ», προκάλεσε το ενδιαφέρον των ΜΜΕ και πολλές αντιδράσεις, καθώς έγινε λίγες μέρες μετά το τραγικό δυστύχημα στο φονικό «πέταλο του Μαλιακού» και, μάλιστα, στην περιοχή της Φαρκαδόνας, που θρηνούσε ακόμα για τον αδόκητο χαμό των επτά μαθητών της.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ