ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 20 Δεκέμβρη 1998
Σελ. /50
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΟΥ ΚΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Αγώνας για ριζοσπαστικές λύσεις στην Παιδεία

Αίτημα της εποχής μας, η ολόπλευρη μόρφωση, χωρίς ταξικούς φραγμούς. Αιχμή του αγώνα, η κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων και το ενιαίο 12χρονο σχολείο. Καθοριστική η συμβολή της ΚΝΕ στην ενότητα του μαθητικού κινήματος. Ωριμάζει η ανάγκη ενός παλλαϊκού Μετώπου Παιδείας

"Ολο και περισσότεροι μαθητές αναζητούν γενικότερες ριζοσπαστικές λύσεις για την Παιδεία και την κοινωνία, έξω από το "μονόδρομο" της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που γυρνά τη νεολαία στο μεσαίωνα". Αυτό τονίσει, ανάμεσα στ' άλλα, η Απόφαση του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ, εκτιμώντας τις μαθητικές κινητοποιήσεις και τις δυνατότητες και τις προϋποθέσεις να συνεχίσουν ακόμη πιο αποφασιστικά, ώστε ο αγώνας να λήξει με νίκη των μαθητών. Δημοσιεύουμε στη συνέχεια ολόκληρη την Απόφαση.

Α. Μπροστά σ' ένα δυνατό μαθητικό κίνημα

Το μαθητικό κίνημα εμφανίζεται το φθινόπωρο του 1998 μαζικό και δυνατό, όσο ποτέ άλλοτε τα τελευταία χρόνια.

Σ' ολόκληρη την Ελλάδα, οι μαθητές μαζικά, οργανωμένα και συντονισμένα διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Οι πολύμορφες μαθητικές κινητοποιήσεις αγκαλιάζουν ολόκληρη τη χώρα, το σύνολο σχεδόν των σχολείων.

Εγιναν σε πάνω από 50 πόλεις μαθητικές κινητοποιήσεις, στις οποίες συμμετείχαν δεκάδες χιλιάδες μαθητών.

Ταυτόχρονα, έγιναν δεκάδες τοπικές κινητοποιήσεις σε δήμους με χιλιάδες μαθητές, ενώ οι καταλήψεις των σχολείων ξεπέρασαν τις 1.500 σ' όλη την Ελλάδα.

Η δράση του μαθητικού κινήματος έχει συγκεκριμένη αιτία, στόχο και προσανατολισμό. Αναδεικνύει τη μαχητική και ενεργητική αντίσταση των μαθητών στα νέα μέτρα της κυβέρνησης, στοχεύει στην ανατροπή του ν. 2525/97 και του ν. 2640/98. Αντιπαρατίθεται με τον πυρήνα της κυβερνητικής αντι-μεταρρύθμισης στην Παιδεία και τις οδηγίες της ΕΕ, που στοχεύουν στη μαζική διαρροή μαθητών από το Λύκειο και τον προσανατολισμό τους σε μια φτηνή και αποσπασματική επαγγελματική κατάρτιση.

Ταυτόχρονα, οι μαθητές διεκδικούν μια άλλη Παιδεία. Διεκδικούν το δικαίωμα όλων των μαθητών στη μόρφωση, στην απόκτηση εφοδίων στη ζωή, το δικαίωμα να ολοκληρώνουν τη 12χρονη εκπαίδευση.

Η δράση του μαθητικού κινήματος διεκδικεί ένα δημόσιο - δωρεάν σχολείο, της γενικής και ανθρωπιστικής μόρφωσης και όχι του άγχους, των ταξικών φραγμών, της ανταποδοτικότητας, του αναχρονισμού.

Φέρνει στο επίκεντρο της πολιτικής ζωής, με το δικό του τρόπο, το αίτημα της εποχής μας για ολόπλευρη και ουσιαστική μόρφωση για όλους.

Ταυτόχρονα, φέρνει στην επιφάνεια τα αδιέξοδα που ζει ο μαθητής, όχι μόνο μέσα στο σχολείο, αλλά και έξω, και μετά απ' αυτό. Το άγχος, τις κλειστές πόρτες μετά το σχολείο, την έκπτωση της ζωής της νεολαίας στο βωμό των δεικτών της ΟΝΕ και του ΕΥΡΩ.

Β. ΝΕΑ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ

Μέσα από τη δράση των μαθητών, αναδεικνύονται νέα ποιοτικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα.

1. Υψηλή Μαζικότητα - Συνέχεια - Αντοχή. Η συμμετοχή μαθητών στις διαδηλώσεις, και γενικότερα στις κινητοποιήσεις, είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων χρόνων. Κορυφαίες στιγμές, οι πανελλαδικές κινητοποιήσεις στις 26/11, 9/12, 15/12, όπου συμμετείχαν δεκάδες χιλιάδες μαθητές σ' όλη την Ελλάδα. Οι μαθητικές κινητοποιήσεις παρουσιάζουν σοβαρά στοιχεία συνέχειας και αντοχής. Πέρσι έγιναν πάνω από 80 κινητοποιήσεις σε 40 πόλεις της χώρας. Ο αγώνας αυτός συνεχίστηκε με μεγαλύτερη ένταση φέτος, αγκαλιάζοντας όλη την Ελλάδα, το σύνολο των Λυκείων και τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών.

2. Πολυμορφία - Συντονισμός. Η δράση των μαθητών εμφανίζει για πρώτη φορά τόσο μεγάλη ποικιλία στις μορφές μέσα από τις οποίες αναπτύσσεται. Γενικευμένες καταλήψεις, διαδηλώσεις, μαθητικά μπλόκα, παραστάσεις διαμαρτυρίας, συλλαλητήρια τοπικά σε δήμους και σε κάθε πόλη, πανελλαδικές κινητοποιήσεις.

Ταυτόχρονα με την πολυμορφία, αναπτύσσεται ο συντονισμός και η οργανωτικότητα δράσης του μαθητικού κινήματος. Οι μαθητές, μέσα από την εμπειρία τους τα προηγούμενα χρόνια, διαμορφώνουν τα δικά τους συντονιστικά- όργανα πάλης, μέσα από τις γενικές συνελεύσεις των σχολείων και τα μαθητικά συμβούλια. Προωθούν οργανωμένα τον Πανελλαδικό Συντονισμό. Η πρωτοβουλία, η αγωνιστική διάθεση συνδυασμένη με το συντονισμό των πρωτοβουλιών, είχε σαν αποτέλεσμα τις μεγαλειώδεις πανελλαδικές κινητοποιήσεις των δεκάδων χιλιάδων μαθητών, ενώ κορυφαίο αποτέλεσμα του συντονισμού και της οργανωτικότητας του μαθητικού κινήματος υπήρξαν τα ταυτόχρονα μαζικά μαθητικά μπλόκα σε κεντρικούς δρόμους όλων των δήμων σε Αθήνα - Πειραιά - Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις.

3. Ο συντονισμός με το μαζικό λαϊκό κίνημα. Οι μαθητικές κινητοποιήσεις φέτος, περισσότερο από ποτέ άλλοτε τα τελευταία χρόνια, συντονίζονται με τις λαϊκές κινητοποιήσεις. Με τη δράση του εργατικού και αγροτικού κινήματος. Η μαζική συμμετοχή μαθητών στα μπλόκα των αγροτών στη Θεσσαλία, η συμμετοχή χιλιάδων μαθητών σ' όλη την Ελλάδα στις πανεργατικές κινητοποιήσεις αποδεικνύει ότι ωριμάζει περισσότερο στη συνείδηση των μαθητών η ανάγκη της οικοδόμησης ενός Παλλαϊκού Μετώπου Παιδείας για τη μόρφωση, την εργασία, τη ζωή.

Γ. Η ΚΝΕ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ

Η Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας, με τα χιλιάδες μέλη και φίλους της στα σχολεία, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτού του μεγάλου αγώνα. Αποφασιστικό ρόλο στην ανάπτυξη του μαθητικού κινήματος, στον προσανατολισμό του, στα χαρακτηριστικά που αναπτύσσονται στη δράση, έχει η συμβολή της ΚΝΕ.

Οι μαζικές καμπάνιες της ΚΝΕ για ενημέρωση στους μαθητές τα τελευταία χρόνια, οι εκατοντάδες προφεστιβαλικές εκδηλώσεις, η αποφασιστική συμβολή των μελών και φίλων της ΚΝΕ μέσα στις μαθητικές κοινότητες και συμβούλια για αγωνιστικές πρωτοβουλίες, η αντιπαράθεση και "αποκάλυψη" της πολυδιαφημιζόμενης "κυβερνητικής μεταρρύθμισης", οι θέσεις και η αντίληψη της Οργάνωσής μας για το κίνημα της νεολαίας, όπως διαμορφώθηκαν στις αποφάσεις του 7ου Συνεδρίου, αποτέλεσαν τη βάση, στην οποία το μαθητικό κίνημα ξεδίπλωσε τη δράση του, με αποτέλεσμα τις μεγαλειώδεις φετινές αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Καθοριστικής σημασίας είναι η οργανωτική ανάπτυξη της ΚΝΕ μέσα στα σχολεία τα τελευταία χρόνια, καθώς και οι καλύτεροι συσχετισμοί στα μαθητικά συμβούλια.

Φέτος, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, περισσότερα μέλη και φίλοι της ΚΝΕ εκλέχτηκαν στα 5μελή - 15μελή Μαθητικά Συμβούλια, γεγονός που βοήθησε σημαντικά στον προσανατολισμό των γενικών συνελεύσεων και των μαθητικών κοινοτήτων, στο συντονισμό των αντιστάσεων σε κάθε πόλη και πανελλαδικά, στο συντονισμό του μαθητικού κινήματος με το ευρύτερο μαζικό λαϊκό κίνημα. Η επιρροή της ΚΝΕ αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τον προσανατολισμό, την ανάπτυξη και την αγωνιστική ενότητα του μαθητικού κινήματος, για το δικαίωμα όλων των μαθητών στη μόρφωση, στην εργασία, στη ζωή.

Δ. Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΔΥΣΦΗΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΕΠΕΣΕ ΣΤΟ ΚΕΝΟΑπ' την αρχή της χρονιάς, κυβέρνηση, εξωμαθητικές ομάδες, μηχανισμοί, μερίδα των ΜΜΕ, με ποικίλους τρόπους, προσπάθησαν να δυσφημίσουν και να μειώσουν τη δυναμική του μαθητικού κινήματος, του προσανατολισμού και της ενότητάς του.

Η αδιαλλαξία, η τρομοκρατία, είναι στην ημερήσια διάταξη. Ταυτόχρονα, οι παραινέσεις και ο χλευασμός χιλιάδων μαθητών, ότι δήθεν είναι απληροφόρητοι, εναλλάσσονται με την προκλητική παρουσία των ΜΑΤ στις μαθητικές κινητοποιήσεις και τις τρομοκρατικές επιθέσεις κουκουλοφόρων στα μαθητικά συλλαλητήρια, ακόμα και στα σχολεία. Στην προσπάθεια χειραγώγησης των μαθητών επιστρατεύτηκε με τις γνωστές δηλώσεις του ακόμα και ο κ. Χριστόδουλος.

Κεντρικό σλόγκαν που προβάλλεται είναι ότι δήθεν οι μαθητές είναι υποκινούμενοι. Οι στόχοι αυτής της άνευ προηγουμένου επίθεσης στο μαθητικό κίνημα είναι σαφείς:

α. Να δυσφημιστεί το μαθητικό κίνημα. Να παρουσιαστούν οι μαθητές που αντιδρούν σαν μια δήθεν "μικρή μειοψηφία υποκινούμενων". Να δικαιολογηθούν οι μαθητικές κινητοποιήσεις σαν έργο "σκοτεινών εγκεφάλων", που παρασύρουν τους δήθεν απληροφόρητους μαθητές και όχι γιατί το μαθητικό κίνημα αντιδρά μαζικά σε βασικές αντι-εκπαιδευτικές επιλογές της ΕΕ και της κυβέρνησης. β. Να ανακοπούν η οργάνωση, ο συντονισμός, η αγωνιστική ενότητα του μαθητικού κινήματος, να υπονομευτεί η αποτελεσματικότητά του.

Συστατικό στοιχείο της επίθεσης απέναντι στο μαθητικό κίνημα είναι και η επίθεση απέναντι στην ΚΝΕ και στο ΚΚΕ, με κεντρικό σλόγκαν ότι δήθεν η ΚΝΕ "τρομοκρατεί" όποιον μαθητή δε συμφωνεί μαζί της, ότι δήθεν η ΚΝΕ στοχεύει στη χειραγώγηση του κινήματος, συνεργαζόμενη ακόμα και με τα ΜΑΤ.

Στόχος της αντι-ΚΝΕ επίθεσης, ιδιαίτερα τώρα που οι μαθητικές κινητοποιήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη, είναι να χλευαστούν οι θέσεις, η πολιτική, η δράση της ΚΝΕ, να ανακοπεί η συνεχής διεύρυνση της επιρροής της Οργάνωσής μας στη νεολαία. Να ανακοπεί κάθε προσπάθεια συνάντησης του νεολαιίστικου κινήματος με τις, ανατρεπτικές και επικίνδυνες για το κατεστημένο, ιδέες του ΚΚΕ.

Η αντι-ΚΝΕ επίθεση δεν είναι μια επίθεση απλά και μόνο στην ΚΝΕ. Στοχεύει ενάντια στον προσανατολισμό, στην οργάνωση, στο συντονισμό και την προοπτική του μαθητικού κινήματος.

Είναι επίθεση ενάντια σε κάθε μαθητή, που αγωνίζεται για τα δικαιώματά του, οργανωμένα, μέσα απ' τις Γενικές Συνελεύσεις, τις μαθητικές κοινότητες, τα συντονιστικά αγώνα.

Ταυτόχρονα, μέσα απ' την ένταση της επίθεσης ενάντια στην ΚΝΕ και το χυδαίο αντι-κομμουνισμό, αποδεικνύεται ότι το κύρος του δήθεν "απομονωμένου ΚΚΕ" διευρύνεται τόσο στη νεολαία, ώστε να απασχολεί όλο και περισσότερο διάφορους μηχανισμούς για το πώς θα ανακοπεί η ανοδική πορεία της ΚΝΕ στο νεολαιίστικο κίνημα.

Οπως στο παρελθόν, έτσι και στο μέλλον, κάθε προσπάθεια δυσφήμισης, ακόμα και διάσπασης, του μαθητικού κινήματος θα πέσει στο κενό.

Ε. Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ. ΠΙΟ ΜΑΖΙΚΑ, ΠΙΟ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ

Η συνέχεια, η αντοχή, ο συντονισμός και η πολυμορφία του μαθητικού κινήματος δείχνουν ότι υπάρχουν και ωριμάζουν σοβαρές αγωνιστικές διαθέσεις των μαθητών.

Το Γραφείο του ΚΣ εκτιμά ότι υπάρχουν σοβαρές δυνατότητες για συνέχιση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων και μετά τις γιορτές. Εκτιμάμε ότι υπάρχουν δυνατότητες για άμεσες κατακτήσεις του μαθητικού κινήματος, που το εύρος τους μπορεί να εξαρτηθεί από διάφορους παράγοντες.

α) Τη μαζική και αποφασιστική συνέχεια και κλιμάκωση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων μετά τις γιορτές.

β) Το συντονισμό και την οργάνωση των μαθητικών κινητοποιήσεων σε κάθε δήμο, πόλη και πανελλαδικά. Τη μεγαλύτερη διεύρυνση του αριθμού των πόλεων που εντάσσονται στον πανελλαδικό συντονισμό, στο άπλωμα των τοπικών συντονιστικών σε δήμους.

γ) Την αξιοποίηση και εναλλαγή όλων των μορφών αγώνα που ανέδειξε το μαθητικό κίνημα.

δ) Την κοινή δράση με τους γονείς, εκπαιδευτικούς, το εργατικό και λαϊκό κίνημα. Το μαθητικό κίνημα μπορεί και πρέπει να βγει ακόμα πιο δυνατό, πιο πολιτικοποιημένο, μέσα από την αντιπαράθεση με τις βασικές επιλογές της ΕΕ, της κυβερνητικής πολιτικής.

Βασική αιχμή του αγώνα αποτελεί η κατάργηση των νόμων 2525/97 και 2640/98. Ταυτόχρονα, είναι ανάγκη με ακόμα μεγαλύτερη αποφασιστικότητα να προβληθεί το αίτημα για ενιαίο 12χρονο δημόσιο - δωρεάν σχολείο για όλους, για ολόπλευρη μόρφωση για όλους τους νέους ως 18 χρόνων.

Το Γραφείο του ΚΣ καλεί τα μέλη και τους φίλους της ΚΝΕ να συνεχίσουν όπως μέχρι σήμερα, να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους για τη συνέχιση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων, για την αποφασιστική συμβολή τους στη διαμόρφωση των προϋποθέσεων, ώστε ο φετινός αγώνας να λήξει με τη νίκη των μαθητών.

ΣΤ. ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΚΝΕ ΓΕΡΗ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΗ

Οι μαζικές κινητοποιήσεις των μαθητών ανέδειξαν με άμεσο τρόπο ότι η ελληνική νεολαία δεν είναι μια "χαμένη νεολαία". Σήμερα η πολιτική αναζήτηση και ο προβληματισμός τροφοδοτούνται από τις εμπειρίες, που αποκτούν οι μαθητές στα μαθητικά μπλόκα, στις καταλήψεις, στις διαδηλώσεις, στο μαζικό αγώνα για τη μόρφωση, για τα δικαιώματά τους.

Ολο και περισσότεροι μαθητές αναζητούν γενικότερες ριζοσπαστικές λύσεις για την Παιδεία και την κοινωνία, έξω από το "μονόδρομο" της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που γυρνά τη νεολαία στο μεσαίωνα. Ευρύτερα τμήματα νέων ζητούν το δικό τους μονόδρομο στον αγώνα για τα δικαιώματά τους.

Γι' αυτό η πολύμορφη δράση, η πολιτική - ιδεολογική - μορφωτική δραστηριότητα της μαθητικής ΟΒ σε κάθε σχολείο, αποτελεί όρο και προϋπόθεση για την παραπέρα συνέχεια του κινήματος, την πολιτικοποίησή του, τη διεύρυνση των αιτημάτων του.

Το κύρος του ΚΚΕ και της ΚΝΕ μεγαλώνει.

Το Γραφείο του ΚΣ καλεί μαζικά τους μαθητές να συνεχίσουν πιο αποφασιστικά τον αγώνα τους.

Τους καλούμε να αγωνιστούν για όλα όσα τους ανήκουν και σήμερα και αύριο. Στο σχολείο και ύστερα απ' αυτό.

Μαθητές, μαθήτριες, σας καλούμε να ενώσετε το δυναμισμό, το ριζοσπαστισμό σας, με την ανατρεπτική ιδεολογία και πολιτική του ΚΚΕ, με την ανάπτυξη της ΚΝΕ.

Η συνέχεια του μαθητικού κινήματος είναι στενά συνυφασμένη με τη δύναμη των ιδεών του ΚΚΕ, την ανάπτυξη της ΚΝΕ.

Ο στόχος ανάπτυξης της Οργάνωσής μας προς τιμήν των 30 χρόνων της δράσης μας σήμερα φαίνεται μικρός.

Οι Οργανώσεις πρέπει να αναπροσαρμόσουν τους στόχους τους στα σχολεία με κεντρική επιδίωξη:

  • Την οικοδόμηση μαθητικών ΟΒ σε κάθε συγκρότημα Λυκείων σ' όλη την Ελλάδα
  • Την ανάπτυξη των μαθητικών ΟΒ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ "ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ"
Μερικές απλές αλήθειες, για την κυβερνητική "παραπληροφόρηση"

Συχνά πυκνά, τον τελευταίο καιρό ο υπουργός Παιδείας και άλλοι κυβερνητικοί παράγοντες επιχειρούν να εμφανίσουν ως βασική αιτία των κινητοποιήσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας, τη λειψή ενημέρωση και την παραπληροφόρηση. Η αλήθεια, βέβαια, είναι ριζικά διαφορετική. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι εργαζόμενοι έχουν σωστά συλλάβει τις βασικές πλευρές της λεγόμενης μεταρρύθμισης. Εχουν σωστά καταλάβει το αντιεκπαιδευτικό και βαθιά ταξικό περιεχόμενο και στόχους της. Και το 'χουν κατορθώσει αυτό, παρά την πολύμορφη και τεράστια επιχείρηση παραπληροφόρησης και αποπροσανατολισμού, που έχει εξαπολύσει το υπουργείο Παιδείας. Μια επιχείρηση, που στηρίζεται σε ανέξοδες, αλλά ψεύτικες υποσχέσεις και στη δημιουργία μιας ονειρικής, αλλά τεχνητής και ανύπαρκτης εικόνας για τη δημόσια εκπαίδευση. Μια επιχείρηση, που αποσκοπεί στην απόκρυψη του πραγματικού περιεχόμενου και στόχων της κυβερνητικής μεταρρύθμισης.

Ο "Ρ" ξεχώρισε τα δώδεκα "ατού" της κυβερνητικής διαφήμισης και με τη βοήθεια συνεργατών του, θα παρουσιάσει - αρχίζοντας από σήμερα - την πραγματικότητα, που επιχειρούν να κρύψουν.

Για την ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι αληθινά ανοιχτή, όσο είναι ανοιχτή και η πρόσβαση στην υψηλότερη κορυφή των Ιμαλαϊων! Οχι μόνο το Πανεπιστήμιο δε θα είναι "ανοιχτό", αλλά ακόμη και το Λύκειο θα είναι "κλειστό" και απαγορευμένο στους πολλούς. Η κυβέρνηση, αντί να πάρει μέτρα για την αύξηση του αριθμού των μαθητών του λυκείου - με την ανακοπή της διαρροής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και την επέκτασή της στα 12 χρόνια - όπως επιβάλλουν οι ανάγκες και οι δυνατότητες της εποχής, έχει προαναγγείλει τη μείωσή τους. 80.000 δηλώνει ο υπουργός Παιδείας ότι θα είναι ο αριθμός των αποφοίτων του λυκείου το έτος 2000. Από τις 125.000 περίπου μαθητών που σήμερα αποφοιτούν, οι μισοί περίπου θα απορριφθούν ή θα πειθαναγκαστούν να εγκαταλείψουν το λύκειο, σαν "ανεπίδεκτοι" μάθησης.

Ηδη 40.000 μαθητές αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το Λύκειο για τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ), ξεπερνώντας και τις καλύτερες προσδοκίες του υπουργείου. Πρόκειται κυρίως για τα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων που το αδύναμο οικονομικά και μορφωτικά περιβάλλον τους δεν ευνοεί μια ισότιμη συμμετοχή τους στον εξεταστικό μαραθώνιο του "νέου"Λυκείου.

Με το νέο σύστημα η κυβέρνηση επιδιώκει να υλοποιήσει την κυρίαρχη "μορφωτική" απαίτηση της Λευκής Βίβλου και των βιομηχάνων για αντικατάσταση των "μακροχρόνιων σπουδών", επειδή "κοστίζουν και δημιουργούν απαιτήσεις", με μια στενή "εκπαίδευση" σε περιορισμένου και πρόσκαιρου χαρακτήρα γνώσεις που γρήγορα θα ξεπερνιούνται από τις εξελίξεις στην παραγωγή και ο εργαζόμενος - άνεργος θα στέλνεται για "εκπαίδευση" πάλι από την αρχή. Πρόκειται για τη λεγόμενη "κατάρτιση στις τρέχουσες ανάγκες της αγοράς" μέσα από τα υποβαθμισμένα Τεχνικο - Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ) ή τα ΙΕΚ. Την ίδια απαίτηση υπηρετεί σε ένα δεύτερο επίπεδο και η "διεύρυνση" της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με σπουδές στενής κατάρτισης (ΠΣΕ, νέα τμήματα και κύκλοι σπουδών).

Ετσι, η κατάργηση των γενικών εξετάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια συνοδεύεται από την καθιέρωση ενός ακόμη πιο σκληρού συστήματος επιλογής των εισακτέων. Ενός συστήματος που ενσωματώνει στο Λύκειο τις πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, αποβάλλοντας από τη Λυκειακή βαθμίδα όλους όσοι δε θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σ' αυτές, για να εξισώσει τον αριθμό των αποφοίτων του Λυκείου με τον αριθμό των θέσεων στα ΑΕΙ - ΤΕΙ.

Ενός συστήματος που πολλαπλασιάζει τον αριθμό και τα είδη των εξεταστικών δοκιμασιών, ενώ ο μαθητής που για οποιοδήποτε λόγο δεν αποδώσει σε αυτές, εκεί που μέχρι σήμερα μπορούσε απεριόριστες φορές να ξαναπροσπαθήσει, στερείται το δικαίωμα βελτίωσης της βαθμολογίας του και χάνει οριστικά και εφ' όρου ζωής τη δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή στη σχολή της επιλογής του.

Η διατυμπανισμένη αύξηση των θέσεων στα ΑΕΙ - ΤΕΙ δεν πρόκειται να εξαλείψει το σκληρό ανταγωνισμό ανάμεσα στους υποψήφιους. Ούτε τον περιορισμό της "φοιτητικής μετανάστευσης" θα επιτύχει. Το επιχείρημα ότι θα εξασφαλίζεται μία θέση για κάθε απόφοιτο αφορά μόνο σχολές και τμήματα που δε θα έχουν καθόλου ζήτηση και τέτοια θα είναι τα περισσότερα από τα νέα που θα ιδρυθούν. Γιατί στήνονται όπως όπως, χωρίς σχεδιασμό, χρηματοδότηση, εκπαιδευτικό προσωπικό και προοπτική, μόνο και μόνο για να γλυκάνουν προσωρινά την πικρή γεύση μιας "μεταρρύθμισης" που αντιστρατεύεται τη σύγχρονη κοινωνική ανάγκη για περισσότερη και καλύτερη μόρφωση.

Την Τρίτη: Για το νέο Λύκειο και το νέο εξεταστικό σύστημα

ΜΑΘΗΤΕΣ
Ο αγώνας συνεχίζεται μέχρι τη νίκη

Σήμερα στο συγκρότημα της Γκράβας η δεύτερη πανελλαδική συνάντηση εκπροσώπων Συντονιστικών Αγώνα

"Εμείς θα είμαστε οι νικητές!". Με αυτή την ξεκάθαρη δήλωση, ότι ο αγώνας συνεχίζεται μέχρι τη νίκη, το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας έχει καλέσει για σήμερα τη δεύτερη πανελλαδική συνάντηση Συντονιστικών Αγώνα Σχολείων από διάφορες πόλεις της χώρας, που γίνεται στο 40ό Ενιαίο Λύκειο στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας. Στη σημερινή συνάντηση οι μαθητές θα αποφασίσουν όλοι μαζί πώς θα συνεχίσουν τον αγώνα τους συντονισμένα και πανελλαδικά και συμμετοχή σε αυτή έχουν δηλώσει εκπρόσωποι των Συντονιστικών Αγώνα πόλεων από κάθε γωνιά της χώρας. Οι μαθητές έχουν ήδη δηλώσει ότι ο αγώνας συνεχίζεται και μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων, προσηλωμένος στο στόχο της ανατροπής της "μεταρρύθμισης".

Μέχρι την Παρασκευή, εκτός από τα Συντονιστικά Αθήνας και Πειραιά,είχαν δηλώσει ότι θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι των Συντονιστικών από Θεσσαλονίκη,Ηράκλειο,Λάρισα,Λαμία,Χαλκίδα,Αμφισσα,Ιστιαία,Κέρκυρα,Αγρίνιο,Μεσολόγγι,Σέρρες,Νάουσα,Κατερίνη,Κόρινθο,Καλαμάτα,Μεσσήνη,Αμαλιάδα,Ζάκυνθο,Βόλο,Τρίκαλα,Μυτιλήνη,Χίο,Αγ. Νικόλαο Κρήτης,εκπρόσωποι από σχολεία της Πάτρας και των Ιωαννίνων,ενώ απόφαση για συμμετοχή έχουν πάρει επίσης τα Συντονιστικά από Αλεξανδρούπολη,Κομοτηνή,Ξάνθη,Κοζάνη,Γιαννιτσά,Εδεσσα,Κιλκίς,Καβάλα,Καρδίτσα,Αρτα,Ηγουμενίτσα,Ικαρία και Σύρο.

Οι μαθητές δηλώνουν πως συνεχίζουν τον αγώνα για ανατροπή της "μεταρρύθμισης" και για καθιέρωση ενιαίου 12χρονου δημόσιου και δωρεάν σχολείου για όλους, μέσα στους δρόμους του αγώνα. Το διεκδικητικό τους πλαίσιο, όπως διαμορφώθηκε στην προηγούμενη Πανελλαδική Συνάντησή τους, συνοψίζεται στα εξής:

Απαιτούν: Ενα σχολείο σύγχρονο, δημόσιο και δωρεάν για όλους, που θα αναπτύσσει την κριτική σκέψη, θα δίνει σύγχρονες γνώσεις και εφόδια για όλους. ΟΧΙ στο Λύκειο - εξεταστικό κέντρο για τα ΑΕΙ - ΤΕΙ. Να καταργηθούν οι Πανελλήνιες Εξετάσεις του Αρσένη στη Β και Γ Λυκείου, αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. ΟΧΙ στην κατάργηση των μετεξεταστέων. Ολα τα βιβλία δωρεάν (τα ξενόγλωσσα και της ειδικότητας). Μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα. ΟΧΙ στην ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων, οι μαθητικές εκλογές να γίνονται ενιαία.

Διεκδικούν: Μόρφωση για όλους τους μαθητές δίχως διακρίσεις, βιβλία και προγράμματα σύγχρονα, κατανοητά, δίχως ανούσιες λεπτομέρειες, που να βοηθούν στην απόκτηση κριτικής σκέψης για τον κόσμο και τη ζωή. Σχολείο που να ολοκληρώνει τη μόρφωσή τους, χωρίς φροντιστήρια ή άλλη εξωσχολική βοήθεια. Κατάργηση των ΙΕΚ και δημιουργία συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσα στη δημόσια δωρεάν παιδεία. 15% του προϋπολογισμού για την παιδεία. ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση των ΑΕΙ - ΤΕΙ.

  • "Μπλόκο" στην οδό Παναγή Τσαλδάρη προγραμματίζουν να στήσουν αύριο, Δευτέρα, οι μαθητές των σχολείων του Περιστερίου στο πλαίσιο των τοπικών κινητοποιήσεων που αποφάσισαν τα Συντονιστικά Αγώνα της Αθήνας.


Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ