ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 18 Οχτώβρη 1998
Σελ. /48
ΚΕΝΗ
ΓΚΑΖΙΕΣ

ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ έως και 300.000 δρχ. είναι οι νέες τιμές που ανακοίνωσε η SEAT, χωρίς μάλιστα να υπάρξει καμιά αλλαγή - προς το χειρότερο - στον εξοπλισμό, που σε κάποιες εκδόσεις απέκτησε και air condition. Οπου ο εργοστασιακός κλιματισμός δεν είναι στάνταρ, μπορεί να αποκτηθεί στην τιμή των 150.000 δρχ. Οσο για τη χρηματοδότηση παραμένει η δυνατότητα αγοράς χωρίς προκαταβολή με μηνιαίο επιτόκιο 1,2% και εξόφληση μέχρι 60 μήνες.

***

ΜΕ AIR CONDITION εξοπλίζει όλες τις εκδόσεις η Alfa Romeo, στα 145 και 146. Με τον εργοστασιακό κλιματισμό στο στάνταρ εξοπλισμό λοιπόν, οι τιμές της 145 1.4 6V ξεκινούν από τα 4.760.000 δρχ., της 16 από 5.595.000 δρχ., της 1.8 από 7.385.000 δρχ., και της δίλιτρης QV από 9.270.000 δρχ. Ελαφρά υψηλότερες τιμές ισχύουν για τις 146.

***

ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ τεχνικούς της βράβευσε και φέτος η TOYOTA, συνεχίζοντας μια παράδοση χρόνων. Σύμφωνα με την αξιολόγηση που στηρίζεται στις θεωρητικές, πρακτικές γνώσεις και στη γενικότερη ικανότητα εξυπηρέτησης πελατών, ο καλύτερος διευθυντής συνεργείου είναι ο Χρήστος Καραστεργίου της TOYOTA Αξιος - Κατικαρίδης απ' τη Θεσσαλονίκη. Ο Μιχάλης Μανουσάκης της TOYOTA Τσόκας (Αθήνας) θεωρήθηκε το ικανότερο στέλεχος τμήματος ανταλλακτικών, ενώ καλύτερος τεχνίτης βαφείου ο Μιχάλης Πρίσπος της TOYOTA Πανούσης απ' την Κόρινθο. Καλύτερος τεχνικός σύμβουλος '98 ο Αντώνης Σκάρλος της TOYOTA Πασπαλιάρης (Αθήνα) και καλύτερος τεχνικός ο Νίκος Τσαμαδός της TOYOTA DIMCO (Αθήνα).

***

ΤΑ ΣΑΑΒ 9 - 5, η BMW σειρά 5 και το ΤΟΥΟΤΑ Camry ανακηρύχτηκαν ως τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα από τις Διεθνής Ενώσεις Τουρισμού και Αυτοκινήτου (AIT και FIA). Το αποτέλεσμα δεν ήρθε τυχαία και τα τέσσερα αστέρια καταχτήθηκαν μετά από εξαντλητικά crash test, τα οποία μάλιστα γίνονται με στάνταρ αυστηρότερα απ' τα ισχύοντα. Τρία αστέρια κέρδισαν τα Mercedes Ε Class, Audi A6, Volvo 570 και Opel Omega.

***

ΕΝΑ ιδιόκτητο κτίριο 1.200 τμ στεγάζει τη νέα κάθετη μονάδα της Daewoo στη Θεσσαλονίκη. Η Αφοι Μεταξά ΟΕ βρίσκεται στο 20ό χλμ. Θεσσαλονίκης - Μουδανιών και φιλοξενεί έκθεση, ανταλλακτικά και πλήρως εξοπλισμένο συνεργείο.

Νέο λεωφορείο VOLVO B7LA, με υπογραφή Τσεκλένη

Ενα αυτοκίνητο, στο οποίο οι περισσότεροι από μας θα κάνουμε ένα διαφορετικό "test drive", παρουσιάστηκε απ' τη "Σαρακάκης ΑΕΒΕ", στην ΕΘΕΛ. Πρόκειται για το VOLVO B7LA, ένα χαμηλοδάπεδο λεωφορείο στο οποίο οι επιβάτες έχουν πρόσβαση χωρίς να χρειαστεί να ανέβουν σκαλιά. Οι τυχεροί επιβιβαζόμενοι θα είναι 36, αφού αυτοί θα βρουν κάθισμα και μάλιστα με μοντέρνα ταπετσαρία. Οι όρθιοι στους οποίους το νέο όχημα υπόσχεται περισσότερους χώρους είναι 130. Ορθιοι ή καθιστοί πάντως έχουν δικαίωμα στο air condition, που είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο.

Το όχημα είναι αποτελούμενο από δύο μέρη, ο σχεδιασμός των οποίων βασίστηκε σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, κατασκευασμένα κυρίως από ατσάλι, τα οποία ενώνονται από ένα ειδικό σύστημα άρθρωσης, ελεγχόμενο αυτόματα από ηλεκτρονικό μηχανισμό προστασίας. Ο κινητήρας αποδίδει 310 άλογα, τα οποία υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις της νομοθεσίας για αντιστοιχία ιπποδύναμης προς βάρος. Ο D7C - 310 της VOLVO είναι νέας γενιάς και ξεπερνά τα όρια εκπομπών ρύπων, ενώ είναι και κατά 5% οικονομικότερος απ' τα εν λειτουργία λεωφορεία.

Για την ασφαλέστερη κίνησή του είναι εφοδιασμένο με ABS στα φρένα, ενώ διαθέτει και το σύστημα αντιολίσθησης τροχών ASR. Το σασμάν είναι αυτόματο 5+1 ταχυτήτων, και υπόσχεται ότι δε θα αναγκάσει τον οδηγό του να βαρυγκωμήσει. Σε ό,τι αφορά την ευελιξία, με βάση τον κύκλο περιστροφής του, που είναι 22,9 μέτρα, πρέπει να θεωρηθεί ικανοποιητική. Ενα λεωφορείο όμως είναι σαν τον μαραθωνοδρόμο. Αποδεικνύει την αξία του διανύοντας μεγάλες αποστάσεις. Ετσι και το Volvo B7LA θα δείξει την αξία του αφού δοκιμαστεί στις σκληρές συνθήκες της Αθήνας. Με βάση την αντοχή του στο χρόνο θα κριθεί και η αισθητική επιλογή του Γιάννη Τσεκλένη, που επέλεξε τα χρώματα και ελπίζουμε να αποδειχτούν διαχρονικά και όχι απλώς μοντέρνα.

TOYOTA YARIS
Ελληνική σχεδίαση, αγγλική κατασκευή, ιαπωνική ποιότητα

Η αλλαγή του Starlet ήταν ιδιαίτερα δύσκολη για την Toyota. Το μικρό αποτέλεσε σημείο αναφοράς στην κατηγορία του και υπόδειγμα αξιοπιστίας. Η αντικατάστασή του αποτελεί ένα στοίχημα και οι Ιάπωνες πόνταραν σε έναν Ελληνα. Πρόκειται για τον Σωτήρη Κωβό, ο οποίος και σχεδίασε το Yaris, με γνώμονα την ικανοποίηση κυρίως των Ευρωπαίων αγοραστών, που δείχνουν όλο και μεγαλύτερη "όρεξη" για αυτοκίνητα πόλης.

Εξωτερικά το Yaris δείχνει όντως περισσότερο ευρωπαϊκό, από οποιοδήποτε άλλο ιαπωνικό κυκλοφορεί, και έχει κατορθώσει να συνδυάσει αρμονικά τις πλούσιες καμπίλες με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα. Η ευρωπαϊκή εμφάνιση οφείλεται βέβαια και στη χώρα παραγωγής, που είναι η Αγγλία, και σύμφωνα με όσα δημοσιοποιεί η εταιρία, ο εξωτερικός σχεδιασμός εξασφαλίζει και πολύ καλή αεροδυναμική. Στον εσωτερικό χώρο, που έχει αποτελέσει πεδίο σχεδιαστικών μαχών τα τελευταία χρόνια, έχουν υιοθετηθεί ριζοσπαστικές λύσεις. Και μόνο τα ψηφιακά όργανα, που βρίσκονται στο κέντρο του ταμπλό, και είναι μοντέρνας σχεδίασης, σε προδιαθέτουν για αυτοκίνητο και όχι για "κουτί". Για να ξεπεραστούν τα ελαττώματα των μίνι, έχουν υιοθετηθεί λύσεις, όπως μετακινούμενο πίσω κάθισμα, για να αυξομειώνεται ο χώρος υπέρ των επιβατών ή των αποσκευών, ανάλογα τις ανάγκες.

Οσο για την "καρδιά", το Yaris θα αρκεστεί σε μια κινητήρια μονάδα του ενός λίτρου. Ομως, χάρη στις 16 βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού, οι ίπποι είναι υπεραρκετοί, αφού φθάνουν τους 68! Οι εκδόσεις θα είναι τρεις, με εξοπλισμό που αναλόγως θα συμπεριλαμβάνει από αερόσακους και ABS, έως ηλεκτρικά παράθυρα και κλιματισμό! Το Yaris αναμένεται την άνοιξη και σίγουρα παρουσιάζει και ελληνικό ενδιαφέρον...

Ας μην ξεχνάμε και το Mini Cooper, Ελληνας το σχεδίασε.

Πεσμένος εμπορικά, αλλά ικανοποιητικός ο Σεπτέμβρης

Ενας ήρεμος μήνας ήταν για την αγορά αυτοκινήτου ο Σεπτέμβρης. Αν και οι πωλήσεις έπεσαν λίγο κάτω από την πρόβλεψη - ήταν 11.232 έναντι 11.300 - ο μήνας κρίνεται ικανοποιητικός, αφού σε σύγκριση με το 1997 ήταν καλύτερος κατά 11%. Συνολικά το πρώτο επτάμηνο οι πωλήσεις έχουν ανέλθει στις 141.033 μονάδες, δηλαδή περίπου 3.000 περισσότερες από το "καλό" 1997 και 60.000 από το "κακό" 1996.

Η ΤΟΥΟΤΑ "πήρε κεφάλι" όχι μόνο στο μήνα, αλλά και στο σύνολο του εννιάμηνου, όπου φαίνεται ότι θα τη βρει και το τέλος της χρονιάς. Κατά τα άλλα η Citroen έπεσε στη δεύτερη θέση, με μόλις 7 περισσότερες πωλήσεις απ' την Fiat, που ακολουθεί. Δημοφιλέστερα αυτοκίνητα ανά κατηγορία, το Σεπτέμβρη, ήταν: Suzuki Alto, Citroen Saxo, Hiundai Accent, Toyota Avensis, Mercedes C-series, E-series, CLK-sevies, A-series. Στα κάμπριο η κυριαρχία του Peugeot 306 συνεχίζεται, όπως και του Hiundai Coupe στα σπορ.

Η ανανέωση του Mazda του χάρισε πάνω απ' τις μισές πωλήσεις το Σεπτέμβρη, ενώ η Suzuki εξακολουθεί να καμαρώνει το Vitara, το οποίο όμως σταδιακά χάνει έδαφος έναντι του Daihatsu Terios. Στα ταξί το Toyota Avensis λειτούργησε μονοπωλιακά, φθάνοντας το 60% της... πίτας, ενώ και το Citroen Berlingo κυριαρχεί στα επαγγελματικά.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ