ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Σεπτέμβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αγωνιστικό μέτωπο για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες

Παναιγαιακή σύσκεψη μαζικών φορέων την ερχόμενη Κυριακή στη Χίο, με στόχο τον αγωνιστικό συντονισμό. Οι νησιώτες διεκδικούν φτηνές, ασφαλείς, γρήγορες και απρόσκοπτες συγκοινωνίες

Eurokinissi

Κορυφώνονται οι προετοιμασίες για τη συγκρότηση αγωνιστικού μετώπου, που θα διεκδικήσει φτηνές, ασφαλείς, γρήγορες και απρόσκοπτες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για όλους τους νησιώτες και θα έρθει σε ρήξη με τα συμφέροντα των ακτοπλόων εφοπλιστών, οι οποίοι, με τις πλάτες και της κυβέρνησης της ΝΔ, έχουν μετατρέψει το κοινωνικό αγαθό της ακτοπλοΐας σε εμπόρευμα, σε βάρος βέβαια των κατοίκων όλων των νησιών της χώρας. Ετσι, την επόμενη Κυριακή 12 Σεπτέμβρη, στις 6 μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο Χίου, με πρωτοβουλία της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα θα πραγματοποιηθεί η παναιγαιακή σύσκεψη ως πρώτο βήμα για τον αγωνιστικό συντονισμό.

Ηδη έχουν δηλώσει συμμετοχή εκπρόσωποι από όλα τα νησιά του Αιγαίου. Εκπρόσωποι όλων των Εργατικών Κέντρων του Αιγαίου, εκπρόσωποι Αγροτικών Συλλόγων και της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα των αγροτών, της ΕΛΜΕ, εκπρόσωποι Συλλόγων Δασκάλων, Γυναικών, των Φοιτητικών Συλλόγων του Πανεπιστημίου Αιγαίου, των συλλόγων και των Ομοσπονδιών εμπόρων, των συνταξιούχων ΝΑΤ Αθήνας, πολυτέκνων, ΑμΕΑ, των νομαρχιακών τμημάτων της ΑΔΕΔΥ Αιγαίου κ.ά.

Στη σύσκεψη θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι μαζικών φορέων από τα νησιά του Ιονίου.

Οι κάτοικοι των νησιών, βιώνοντας καθημερινά τις επιπτώσεις από την εφαρμογή του Κανονισμού 3577/92 της ΕΕ για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και την εφαρμογή του Νόμου 2932/2001 που ψήφισε το ΠΑΣΟΚ, ήδη προσανατολίζονται στη διοργάνωση εβδομάδας κινητοποιήσεων με διάφορες μορφές σε κάθε νησί. Μάλιστα τώρα που η κίνηση των τουριστών άρχισε να μειώνεται, οι νησιώτες ήδη βλέπουν τα δρομολόγια των πλοίων να μειώνονται δραστικά και τη ζωή τους να αποκόβεται από την υπόλοιπη Ελλάδα.

Επιπλέον στη σύσκεψη της ερχόμενης Κυριακής αναμένεται να διεκδικήσουν τη θεσμοθέτηση των κατακτήσεων των ΑμΕΑ, των πολυτέκνων και των συνταξιούχων του ΝΑΤ, ώστε οι παροχές που έχουν κερδίσει στα εισιτήρια να γίνουν νόμος και όχι να εξαρτώνται από τις εμπορικές παροχές της κάθε ναυτιλιακής εταιρίας, οι οποίες δε δίστασαν να κόψουν την έκπτωση από τους φοιτητές την καλοκαιρινή περίοδο.

ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Κερδίζουν εφοπλιστές και επιχειρηματίες, στενάζει ο λαός

Νέο, «αναπτυξιακό» νόμο, αλλά στην ίδια αντιλαϊκή κατεύθυνση με τον προηγούμενο του ΠΑΣΟΚ, ετοιμάζει η κυβέρνηση της ΝΔ

Με αρκετές διαπιστώσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι και οι κάτοικοι των νησιών του Αιγαίου από την πολιτική που έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα και χωρίς να δεσμευτεί για την πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση της ΝΔ γι' αυτά, περιορίστηκε ο υπουργός Αιγαίου Α. Παυλίδης στη συνάντηση που είχε χτες με τις δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις (Εργατικά Κέντρα, Νομαρχιακά Τμήματα ΑΔΕΔΥ) των νησιών.

Η συνάντηση έγινε μετά από πρόσκληση του ίδιου του υπουργού, με στόχο όπως τους ενημέρωσε να ακούσει τις προτάσεις τους για το νέο «αναπτυξιακό» νόμο που ετοιμάζει η κυβέρνηση για τα νησιά του Αιγαίου.

Ξεκάθαρα από τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος στα νησιά τονίστηκε ότι όλοι οι μέχρι σήμερα «αναπτυξιακοί» νόμοι το μόνο που έκαναν ήταν να δώσουν προνόμια σε εφοπλιστές και επιχειρηματίες και την ίδια στιγμή τα προβλήματα οξύνθηκαν. Κύρια προβλήματα που έθεσαν όλοι ήταν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και η ασυδοσία των εφοπλιστών, αλλά και η ανάγκη ενίσχυσης της παραγωγικής δραστηριότητας, καθώς η ανεργία στα νησιά φουντώνει, η αγροτική παραγωγή ξεκληρίζεται, με αποτέλεσμα οι νέοι να εγκαταλείπουν τα νησιά.

Τα πολλά και οξυμένα προβλήματα, μαζί με τις αιτίες που τα δημιουργούν, αλλά και τις προτάσεις για να αντιμετωπιστούν ανέδειξαν στο «Ρ» τρεις συνδικαλιστές της Λέσβου και της Σάμου.

Ο Δημήτρης Σιαμέτης, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λέσβου, τόνισε πως δεν περιμένουμε λύση των προβλημάτων από τη νέα κυβέρνηση της ΝΔ, αφού έχει ψηφίσει όλους τους αντιλαϊκούς και αντεργατικού νόμους του ΠΑΣΟΚ και μέσα από το πρόγραμμα γίνεται σαφές ότι η πολιτική της θα είναι στην ίδια κατεύθυνση. Αν η εργατική τάξη και ο λαός του νησιού δε συγκρουστεί και δεν αντιπαλέψει αυτή την πολιτική τα προβλήματα θα συνεχίζουν να οξύνονται.

Μιλώντας ειδικότερα για την κατάσταση των εργαζομένων, σημείωσε ότι οι άνεργοι στο νησί έχουν φτάσει τους 5.000 σε σύνολο 30.000 συνολικά και η μεγάλη πλειοψηφία εργαζομένων κολλάει μέχρι 100 ένσημα το χρόνο. Την ίδια στιγμή και σε άλλους παραγωγικούς τομείς, όπως η αλιεία και η κτηνοτροφία αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα από την πολιτική που εφαρμόζεται, αφού αναγκάζονται να δίνουν τζάμπα τα προϊόντα τους. Μαζί με όλα αυτά, συμπλήρωσε, το πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών έχει δημιουργήσει σοβαρό πλήγμα, αφού η συνεχής αύξηση των ναύλων κάνει απαγορευτική τη μεταφορά και στους κατοίκους, αλλά και στους Ελληνες τουρίστες.

Ο Αντώνης Δράκος, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Σάμου, επισήμανε ότι υπεύθυνη για τα προβλήματα στα νησιά του Αιγαίου είναι καθαρά η πολιτική που κατευθύνεται από την Ευρωπαϊκή Ενωση και εφαρμόζουν οι ελληνικές κυβερνήσεις. Αποτέλεσμα είναι η ανεργία, η μείωση των εισοδημάτων, η εγκατάλειψη της αγροτικής παραγωγής. Μιλώντας για την κατάσταση των εργαζομένων τόνισε ότι η ανεργία φτάνει στο 15%, ενώ μόνο το 30% έχει πλήρη απασχόληση, καθώς οργιάζει η μερική απασχόληση, οι συμβάσεις έργου, η ανασφάλιστη εργασία.

Αναφερόμενος στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, σημείωσε ότι το μόνο που έχουν δει μέχρι σήμερα είναι η επιδότηση των εφοπλιστών, και ότι όσο οι συγκοινωνίες παραμένουν στα χέρια τους θα υπάρχουν τα ίδια προβλήματα. Γι' αυτό είναι αναγκαία η δημιουργία Δημόσιου Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Πρέπει, τόνισε, τέλος, απέναντι στο σύνολο αυτών των προβλημάτων να αναπτύξουμε τη δράση μας και να παλέψουμε ενάντια στη σημερινή πολιτική.

Ο Σταμάτης Φιλιππής, μέλος του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ στη Σάμο, τόνισε ότι η ανάπτυξη του νησιού είναι δεμένη με την ανάγκη για σύγχρονες, ασφαλείς και απρόσκοπτες συγκοινωνίες. Εμείς διεκδικούμε καλύτερες συγκοινωνίες, όχι μεγαλύτερη επιδότηση εφοπλιστών. Τέλος, μιλώντας για το δημόσιο τομέα, τόνισε ότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη στη στελέχωση των υπηρεσιών και αυτό δημιουργεί πρόβλημα σε όλους τους εργαζόμενους και κατοίκους του νησιού.

ΚΚΕ
Παρέμβαση για τα προβλήματα υδροδότησης της Θεσσαλονίκης

Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε χτες ο βουλευτής Γ. Χουρμουζιάδης

Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό ζωτικής σημασίας για τον άνθρωπο που πρέπει να παρέχεται αποκλειστικά μέσα από το δημόσιο τομέα. Αυτό επισημαίνει ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Χουρμουζιάδης σε Επίκαιρη Ερώτηση που απευθύνεται στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά και με την οποία θέτει επί τάπητος τα προβλήματα υδροδότησης που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, ζητώντας παράλληλα ουσιαστικά μέτρα για την επίλυσή τους.

Τις τελευταίες μέρες - επισημαίνει ο βουλευτής του ΚΚΕ - ο λαός της Θεσσαλονίκης βίωσε μια απαράδεκτη κατάσταση εξαιτίας της διακοπής υδροδότησης του πολεοδομικού συγκροτήματος από την ΕΥΑΘ ΑΕ. Το δίκτυο ύδρευσης, παλιό και κατασκευασμένο στο μεγαλύτερο μέρος του από αμιαντοσωλήνες, με κατασκευαστικές ατέλειες, χωρίς συντήρηση από το 1978, «κατέρρευσε», δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στους κατοίκους της ανατολικής και κεντρικής Θεσσαλονίκης.

Οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και ο ιδιωτικοποιημένος πλέον ΟΥΘ (τώρα ΕΥΑΘ ΑΕ) είναι υπεύθυνοι - τονίζει ο Γ. Χουρμουζιάδης - όχι μόνο για τις τεράστιες αυξήσεις των τιμολογίων, αλλά και για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση που δημιουργήθηκε και έβαλε σε κίνδυνο τη δημόσια Υγεία. Με την πρόσφατη βλάβη αποδείχτηκε ότι έμειναν στα χαρτιά όλα τα απαραίτητα έργα για τη σύνδεση και υδροδότηση της πόλης από τον Αλιάκμονα, που θα έλυνε το πρόβλημα της υδροδότησης.

Τέλος, ο βουλευτής του ΚΚΕ απευθύνει τα εξής δύο καίρια ερωτήματα προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ:

  • Γιατί δεν ολοκληρώθηκε η σύνδεση του δικτύου με τον Αλιάκμονα, δε συντηρήθηκε, δεν επισκευάστηκε το υπάρχον δίκτυο και δεν προβλέφτηκαν εναλλακτικές λύσεις τόσο για τις πηγές υδροδότησης, όσο και τη μεταφορά του νερού, με αποτέλεσμα να παρουσιαστούν τα παραπάνω προβλήματα;
  • Τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε η ΕΥΑΘ ΑΕ να επανέλθει άμεσα στο δημόσιο τομέα και να λειτουργεί με κοινωνικοοικονομικά κριτήρια προς όφελος του λαού της Θεσσαλονίκης;


Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ