ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 1 Απρίλη 2017
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Υπογράφτηκε η Συλλογική Σύμβαση μεταξύ Εθνικού - ΣΕΗ

Ως «μία σημαντική εξέλιξη, επιστέγασμα της πολύμηνης μάχης που δώσαμε ως Σωματείο απέναντι στη διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου αλλά και την ίδια την κυβέρνηση» χαρακτηρίζει σε ανακοίνωσή του το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με το Εθνικό Θέατρο. «Η μάχη αυτή δεν θα είχε το ίδιο αποτέλεσμα αν δεν είχαμε στο πλευρό μας την πλειοψηφία των ηθοποιών του Εθνικού Θεάτρου αλλά και όλου του κλάδου. Αντίστοιχα, παράγοντες πίεσης ήταν η υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων του Σωματείου με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος που προηγήθηκαν», σημειώνει το ΣΕΗ.

Οπως ενημερώνει, η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπογράφτηκε, στηρίζεται στους βασικούς θεσμικούς όρους της προηγούμενης Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Οι βασικές αλλαγές που έγιναν αφορούν στις περιόδους προσλήψεων των ηθοποιών, στον αριθμό των πεντάμηνων και οκτάμηνων συμβολαίων, στα ταξίδια στο εξωτερικό, ενώ συμφωνήθηκε αύξηση του αριθμού των ηθοποιών από 200 στους 220 και κατάργηση της κατώτερης κλίμακας μισθού, που συνεπάγεται αύξηση μισθού 7,23% για τους ηθοποιούς που εντάσσονταν σε αυτήν. Ειδικά σε ό,τι αφορά το μισθολογικό, η νέα Σύμβαση επιστρέφει τους χαμηλόμισθους ηθοποιούς στα προ κρίσης μισθολογικά επίπεδα. Ως σημαντική υπογραμμίζει τη διευκρινιστική διατύπωση που αποφασίστηκε στη λέξη «κομπάρσος», καθώς δεν επιτρέπει μεταξύ άλλων να χαρακτηριστεί κομπάρσος ένας ηθοποιός που έχει λάβει καλλιτεχνική εκπαίδευση.

«Η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας αναδεικνύει τις ευθύνες της ίδιας της κυβέρνησης, καθώς για μήνες ολόκληρους δεν έπαιρνε θέση στη διαπραγμάτευση από το μηδέν που ζητούσε το Εθνικό», τονίζει το ΣΕΗ, σημειώνοντας: «Από την άλλη, δείχνει με ακόμα πιο ανάγλυφο τρόπο την κατεύθυνση το Εθνικό Θέατρο και συνολικά οι εποπτευόμενοι από το υπουργείο Πολιτισμού φορείς να λειτουργούν με όρους επιχειρηματικούς, με όρους ανταποδοτικούς, κατεύθυνση που έχει αντίκτυπο στις εργασιακές σχέσεις των ηθοποιών και συνολικά των εργαζομένων που εργάζονται σε αυτό και σε αντίστοιχους φορείς, έχει αντίκτυπο συνολικά στον ίδιο τον χαρακτήρα του Εθνικού Θεάτρου, ως δικαίωμα του λαού να έχει πρόσβαση σε πολιτιστικό προϊόν υψηλής αισθητικής που θα αναβαθμίζει το πνευματικό του επίπεδο και θα τον εμπνέει ώστε να πιστεύει στη δύναμή του να ορίζει την ίδια του τη ζωή».

«Η προσπάθεια που κάναμε αυτούς τους έξι μήνες δεν ήταν "στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων"», επισημαίνει το ΣΕΗ, αποτυπώνοντας την εμπειρία από την προσπάθεια που προηγήθηκε. «Οταν φτάναμε σε αυτό, ήξερε καλά ο κλάδος αλλά και η κυβέρνηση με τη διοίκηση του Εθνικού ότι θα υπερασπιζόμασταν με κάθε τρόπο τα δικαιώματα των ηθοποιών. Η προσπάθεια που κάναμε ήταν στην οργάνωση του ίδιου του αγώνα των εργαζομένων μέσα από τις Γενικές μας Συνελεύσεις, από τις συσκέψεις με τους ηθοποιούς, στην αξιοποίηση όλων των μορφών πάλης, ήταν στην προσπάθεια να κουβεντιάσουμε για το τι Εθνικό Θέατρο έχουμε ανάγκη σήμερα οι άνθρωποι που εργαζόμαστε σε αυτό, αλλά και ο ίδιος ο λαός, και σε αυτή την ανάγκη βρήκαμε την ένθερμη συμπαράσταση του ίδιου του κοινού στο οποίο απευθυνθήκαμε και με το οποίο μοιραστήκαμε τις αγωνίες αλλά και το πείσμα μας για τη συνέχεια.

Η προσπάθεια αυτή μας γεμίζει με πείρα και δύναμη, μας φέρνει μπροστά στις μεγάλες ευθύνες μας στην προετοιμασία του αγώνα για τα δύσκολα που έρχονται, μπροστά στα νέα αντιλαϊκά μέτρα που ετοιμάζει η κυβέρνηση, αλλά και για τα μεγάλα που εμείς οι εργαζόμενοι μπορούμε να χτίσουμε αν ανατρέψουμε τη βαρβαρότητα που ζούμε σήμερα, αν αρνηθούμε το ρόλο του θεατή στις εξελίξεις», καταλήγει η ανακοίνωση.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Την Κυριακή 9 Απρίλη η πρεμιέρα του «Θεσσαλικού Κύκλου»

Από την παράσταση «Οι γειτονιές του κόσμου», που είχε παρουσιάσει η Θεατρική Ομάδα του ΠΑΜΕ
Από την παράσταση «Οι γειτονιές του κόσμου», που είχε παρουσιάσει η Θεατρική Ομάδα του ΠΑΜΕ
Την Κυριακή 9 Απρίλη, στον κινηματογράφο ΣΤΟΥΝΤΙΟ (Σπάρτης και Σταυροπούλου 33, πλατεία Αμερικής), στις 7 το απόγευμα, η Πολιτιστική Ομάδα του ΠΑΜΕ (χορωδία, ορχήστρα και θεατρική ομάδα, δεμένοι σε ένα σχήμα) παρουσιάζει για φέτος τον «Θεσσαλικό Κύκλο», σε μουσική Γιάννη Μαρκόπουλου και ποίηση Κώστα Βίρβου. Tα κείμενα, γραμμένα για τις ανάγκες της παράστασης, του Δημήτρη Παπακωνσταντίνου, παρουσιάζονται για πρώτη φορά.Ο συγκεκριμένος δίσκος κυκλοφόρησε το 1974, με την πτώση της δικτατορίας. Οπως έχει πει ο ίδιος ο συνθέτης, στο έργο «εμφανίζονται στο έργο δύο δυνάμεις, αυτές του τσιφλικά και του κολίγου». Σε αυτές τις δυνάμεις που παρουσιάζονται τόσο γλαφυρά, μπορούμε να διακρίνουμε τις δύο δυνάμεις που ήταν, είναι και θα είναι σε σύγκρουση στην κοινωνία που ζούμε, δηλαδή αυτή των εκμεταλλευτών και αυτή των εκμεταλλευόμενων. Ο τίτλος «Θεσσαλικός Κύκλος», από τη μια έχει να κάνει με την κοινή θεματολογία των κομματιών, εξ ου και κύκλος, και επιπλέον παραπέμπει σε μια μεγάλη πλατεία, στην οποία, γράφει ο Βίρβος, εμφανίζονται ταυτόχρονα όλοι οι χαρακτήρες των τραγουδιών. Οπως σημειώνεται, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί «άλλη μια πολιτιστική πρόταση του ΠΑΜΕ προς τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα τους. Αλλη μια προσπάθεια παρέμβασης της ομάδας που αποτελείται από εργάτες, ανέργους, νέους, συνταξιούχους, που μπορεί να αξιοποιηθεί για να δυναμώσουν και με αυτόν τον τρόπο οι δεσμοί των συνδικάτων με τους εργαζόμενους». Δωρεάν προσκλήσεις διατίθενται στα γραφεία του ΠΑΜΕ και στα συνδικάτα. Για περισσότερες πληροφορίες στα τηλέφωνα: 210 3301842, 210 3301847, 210 3833786.

«Μετά την Βάρκιζα» στη Λάρισα

Το έργο «Μετά την Βάρκιζα» του Μυρώδη Αδαμίδη θα φιλοξενηθεί τη Δευτέρα 3 και την Τρίτη 4 Απρίλη, στο Θέατρο του Μύλου στη Λάρισα, το Θεσσαλικό Θέατρο, στις 9 μ.μ.

Λίγο πριν ξεσπάσει επίσημα ο Εμφύλιος Πόλεμος, μια μάνα βρίσκεται αντιμέτωπη με τις διαφορετικές πολιτικές πεποιθήσεις των δυο γιων της. Προσπαθεί να συμφιλιώσει τα παιδιά της, τους συστήνει ουδετερότητα, παροτρύνει τον μεγάλο γιο να υπογράψει Δήλωση για να μην τον κυνηγούν, παρακαλά τον μικρό να δεχτεί τις διαφορετικές ιδέες του αδελφού του, ενώ συμβουλεύει τη μικρή της κόρη να μην ανακατεύεται. Ομως, τα γεγονότα σύντομα μετατρέπουν την ελπίδα σε εφιάλτη, την αγάπη σε φόβο και το φόβο σε συμφορά...

Παίζουν: Θεοδώρα Σιάρκου, Μάνος Κωστής, Ειρήνη Πολυδώρου, Κωστής Σαββιδάκης, Τσαμπίκα Φεσάκη και Σάββας Πογιατζής. Σκηνοθεσία, Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος. Μουσική: Τάσος Σωτηράκης. Φωτισμοί: Μανώλης Μπράτσης. Βοηθοί σκηνοθέτη: Κωστής Σαββιδάκης και Αννυ Ζερβού.

Προπώληση εισιτηρίων: Στο ταμείο του Θεάτρου, τηλ. 2410-533417 και Βιβλιοπωλείο FLASH, Αλεξάνδρου Παπαναστασίου 57, τηλ: 2410-532555. Πληροφορίες - Κρατήσεις: Αρβανιτίδου Χρύσα, Τηλ. 2310-257218, 2410-533417, 6934115555.

Πασχαλινό παζάρι του ΚΕΘΕΑ

Ο σύλλογος οικογένειας ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ - ΕΞΑΝΤΑΣ θα πραγματοποιήσει πασχαλινό παζάρι στο χώρο των γραφείων του (Κολοκοτρώνη 93, Πειραιάς) από 3 έως 12 Απρίλη (11 π.μ. έως τις 9 μ.μ. κάθε μέρα). Ολα τα προϊόντα είναι χειροποίητα, φτιαγμένα με μεράκι από την ομάδα γονέων. Τα κέρδη θα διατεθούν για τις ανάγκες του συλλόγου οικογένειας και των μελών του ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ ΕΞΑΝΤΑΣ.

Το πρόγραμμα απεξάρτησης ΚΕΘΕΑ ΔΙΑΒΑΣΗ πραγματοποιεί το πασχαλινό του παζάρι την Παρασκευή 7 και το Σάββατο 8 Απρίλη, στη Στοά Κοραή (στάση μετρό: Πανεπιστήμιο) από τις 11 π.μ. μέχρι τις 9 το βράδυ. Τα έσοδα του Παζαριού θα διατεθούν για τις ανάγκες του ΚΕΘΕΑ - ΔΙΑΒΑΣΗ.

  • Το Θεραπευτικό Πρόγραμμα ΚΕΘΕΑ - ΔΙΑΒΑΣΗ λειτουργεί από το 1990, είναι πρόγραμμα εξωτερικής παρακολούθησης (μη διαμονής) στο κέντρο της Αθήνας. Οι υπηρεσίες του παρέχονται δωρεάν, δεν χορηγούνται φαρμακευτικές ή υποκατάστατες ουσίες και δεν υπάρχουν λίστες αναμονής. Οι χρήστες ουσιών μπορούν να απευθυνθούν για οποιαδήποτε πληροφορία στο τηλέφωνο του Συμβουλευτικού Κέντρου (Φυλής 217, Αθήνα) 210.8626.761. Οι γονείς και οι συγγενείς στο τηλέφωνο του Κέντρου Οικογενειακής Υποστήριξης (3ης Σεπτεμβρίου 176, Αθήνα) 210.8612.604.


Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ