Στην Αίθουσα Συνεδρίων του ΚΚΕ στις 21-22 Νοέμβρη
Οι εργασίες του συνεδρίου περιλαμβάνουν εισηγήσεις πανεπιστημιακών, άλλων επιστημόνων και συγγραφέων, καλλιτεχνών και στελεχών του Κόμματος όπως και αντιπροσώπων από άλλα κομμουνιστικά κόμματα του κόσμου. Την οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου αποτελούν οι : Ελένη Μηλιαρονικολάκη, Ζωή Βαλάση, Γεωργία Λαδογιάννη, Μιχάλης Μερακλής, Ρίτα Νικολαΐδου.
Θα χαιρετίσουν: η Αλέκα Παπαρήγα ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Γιάννης Πρωτούλης Γραμματέας ΚΣ της ΚΝΕ και η Ερη Ρίτσου, κόρη του ποιητή.
Το εισηγητικό άνοιγμα θα κάνει η Ε. Μηλιαρονικολάκη, υπεύθυνη του Πολιτιστικού Τμήματος και μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ: «Πάντα με πράξεις γράφεται το ποίημα των καιρών».
Προεδρεύει ο Μιχάλης Μερακλής
Eισηγητές:
Χρίστος Αλεξίου, καθηγητής του Πανεπιστημίου του Μπέρμινχαμ και διευθυντής του θεωρητικού περιοδικού «Θέματα Λογοτεχνίας»:«Ποίηση βιωματική, ποίηση πράξεων και πρακτική».
Ερατοσθένης Καψωμένος, καθηγητής Νέας Ελληνικής Φιλολογίας και Θεωρίας της Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: «Ο ρόλος του Ρίτσου στη διαμόρφωση του ελληνικού πολιτισμού».
Τηλέμαχος Λουγγής, πρόεδρος του Κέντρου Μαρξιστικών Ερευνών: «Ο Ρίτσος και η ιστορία».
Γεωργία Λαδογιάννη, επίκουρος καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και Δραματουργίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: «Ποίηση Γ. Ρίτσου, από την ιστορική στην ποιητική ύλη».
Σπύρος Τουλιάτος, εκπαιδευτικός, οργανωτικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων: «Ποιητική μαρτυρία και ιστορία στο έργο του Ρίτσου».
Μαρία Πεσκετζή, σχολική σύμβουλος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης:«Η στράτευση της τέχνης και το πρόβλημα της διδασκαλίας της ποίησης του Γιάννη Ρίτσου».
Ρίτα Νικολαΐδου, διευθύντρια της τρίμηνης επιθεώρησης «Θέματα Παιδείας»:«Αρκεί να σπάσουμε την πολιορκία της στιγμής...».
Προεδρεύει η Γεωργία Λαδογιάννη
Eισηγητές:
Μιχάλης Μερακλής, καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Αθηνών:«Δάσκαλος της ολοκληρωμένης ζωής»
Κώστας Καζάκος, ηθοποιός, βουλευτής του ΚΚΕ:«Ο Ρίτσος, ο άνθρωπος, ο ποιητής»
Ζωή Βαλάση, συγγραφέας και διδάκτορας φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Σορβόνης:«Ο Γ. Ρίτσος και το παιδί»
Ανεκε Ιωαννάτου: μεταφράστρια και διδάκτορας κλασσικής φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης: «Γ. Ρίτσος, ο ποιητής του κόσμου».
Γιώργος Κεντρωτής, καθηγητής Θεωρίας της Μετάφρασης του Ιόνιου πανεπιστήμιου: «Ο Γιάννης Ρίτσος συναντά τον Πωλ Ελυάρ».
Αντυ Κροφτ, ποιητής και συγγραφέας, υπεύθυνος της πολιτιστικής στήλης της «Μόρνινγκ Σταρ» (Κ.Κ. Βρετανίας):«Πώς οι Σπαρτιάτες έκλεψαν τα οστά του Ορέστη, Γ. Ρίτσος και η κομμουνιστική ποιητική παράδοση σήμερα».
Ισα Πάαπε, μέλος του Πολιτιστικού Τμήματος και της ΚΕ του Γερμανικού Κομμουνιστικού Κόμματος: «Το μικρό όνειρο και η μεγάλη εντολή - προς ένα σοσιαλιστικό ανθρωπισμό».
Αγκουστίν Μιράγιες καθηγητής του πανεπιστημίου Γκραν Κανάρια, Κομμουνιστικό Kόμμα των Λαών της Ισπανίας.
Προεδρεύει η Ζωή Βαλάση
Eισηγητές:
Γιώργος Χουρμουζιάδης, καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: «Ρίτσος ο Οικουμενικός»
Ρούλα Κακλαμανάκη, συγγραφέας: «Ο Γιάννης Ρίτσος χτες, σήμερα, αύριο»
Δημήτρης Πατίλας, διδάκτορας φιλολογίας και εκπαιδευτικός του Πειραματικού Λυκείου Μυτιλήνης:«Γ. Ρίτσος - Τίποτα ξένο για την ποίηση».
Αριστούλα Ελληνούδη, δημοσιογράφος του «Ριζοσπάστη»: «Το θεατρικό έργο του Ρίτσου».
Σπύρος Σαμοΐλης, μουσικοσυνθέτης: «Το μελοποιημένο έργο του Γ. Ρίτσου».
Γιάννης Σκαρπερός, μέλος του Πολιτιστικού Τμήματος της ΚΕ:«Ο εικαστικός Ρίτσος, ωραίο είναι ό,τι υπερνικά τις δυσκολίες».
Στο τέλος του συνεδρίου θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ: «Τέτοια η ζωή κ' η ποίηση, ένα και τα δύο», παραγωγή του Πολιτιστικού Τμήματος της Κεντρικής Επιτροπής.
Οι δημοσκόποι χειμάζουν. Οι κωλοτουμπίστες δίνουν ρεσιτάλ στο επικοινωνιακό τσίρκουλο. Η ηλεκτρονική διαβούλευση μπλόκαρε την... καλή πρόθεση της Blog- κυβέρνησης να σχολιάζει τον εαυτό της πριν καν κυβερνήσει. Το σχέδιο του προϋπολογισμού κατατέθηκε όσο αντιλαϊκό το είχε, προεκλογικώς ακόμη, «προφητέψει» το ΚΚΕ. Το καρτέλ γάλατος που τόσο αλύπητα βοήθησε η Ν. Δούλα τώρα ξεσαλώνει κι απολύει τους δούλους του δέσποτα!...
Η οικονομία μετατράπηκε χάρις στους σεναριογράφους του σήριαλ «πράσινο θαύμα», σε πρωταγωνίστρια λαϊκής τραγωδίας σε φυλλάδες του μεσοπολέμου τυπωμένη. Η... αθώα οικονομία που βιάστηκε, αποπλανήθηκε, κακοποιήθηκε από τους πρασινογάλαζους αστούς και μικροαστούς σέρνεται τώρα μετουσιωμένη στα πόδια των Αλμουνιο-γιωργάκηδων ζητώντας σωτηρία. Για να μην πτωχεύσει. Πρακτικώς και ηθικώς. Καθώς μαύρα κοράκια της δανειοδότησης της πίνουν το αίμα. Κι εκείνη απελπισμένη το ρουφάει με ανταλλακτικό καλαμάκι από τους εργάτες, τους μικρομεσαίους επαγγελματοβιοτέχνες που περιφέρουν 12μηνες ακάλυπτες επιταγές σε μια πιάτσα πορνείο πολιτικής υποκρισίας.
Το ζήτημα τίθεται από την απόφαση των φονιάδων να στείλουν το λογαριασμό του φόνου τους στα ίδια τους τα θύματα. Οπως ακριβώς συμβαίνει στις σύγχρονες ταινίες - σήριαλ της αμερικάνικης παγκοσμιοποιημένης TV όταν πλασάρει το είδος «δραματική κομεντί». Στην ελληνική σύγχρονη κυβερνητική εκδοχή η κομεντί αυτή παίζεται όπου υπάρχει κοινό. Εστω και λιγοστό.
Κοινό ικανό να αντέξει τον Πάγκαλο φερ' ειπείν, στο «Λιμάνι της Αγωνίας» (Πειραιάς 2009) ως Μάρλον Μπράντο με σέξι φανελάκι άσπρο να συγκρούεται με αφεντικά Κινέζους, να ιδρώνει, να θυμώνει, να κερδίζει φωνάζοντας πως ό,τι έγινε έγινε, ό,τι πουλήθηκε πουλήθηκε και πλέον έχει δίκιο το «Βήμα» που λέει «στείλτε το λογαριασμό στο ΚΚΕ» αν τ' αφεντικά τσαντιστούν από τις εργατικές αντιρρήσεις... Ο Μάρλον Πάγκαλος είναι «σέξι» σαν τους αποφασιστικούς με το θεληματικό πηγούνι ή όχι, θα θέσουν οσονούπω διλήμματα οι δωσίλογοι της σκοπιμότητας.
Τους ανελαστικούς που δεν χαμπαριάζουν από ελαστικοποιήσεις της εργασίας, της Ιστορίας, της Τάξης τους. Αυτοί δεν κλαίνε και δε γελάνε με τις «δραματικές κομεντί» του αστικού χρηματιστηρίου αξιών. Δεν είναι μέτοχοι. Είναι όλοι εκείνοι που ετοιμάζονται ήδη να κατεβάσουν το έργο. Κοπιαστική απόσυρση επωφελής για τους πολλούς που αρνήθηκαν κι αρνούνται να χειροκροτήσουν την αυτοκτονία τους ως «τέλος» (Fin, fine, the end...) της... ταινίας.