ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 19 Φλεβάρη 2013
Σελ. /32
Νέες αυξήσεις στις αστικές συγκοινωνίες

Γρηγοριάδης Κώστας

Συντομότερα από το αναμενόμενο έρχονται οι αυξήσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας και πιο συγκεκριμένα το ερχόμενο καλοκαίρι, με τις σχετικές διαρροές από το υπουργείο Υποδομών να αναφέρουν ότι το ολόκληρο εισιτήριο, μετά την επιβολή της αύξησης, θα κοστίζει τα 1,70 ή 1,75 ευρώ. Ανάλογες αυξήσεις, ύψους έως και 25%, θα επιβληθούν και στα υπόλοιπα είδη εισιτηρίου και τις μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, μετατρέποντας έτσι και αυτές τις καθημερινές μετακινήσεις σε ένα δυσβάσταχτο κόστος για τα λαϊκά στρώματα. Το πλέον εξοργιστικό είναι ότι η σχετική φημολογία που υποκινεί το υπουργείο Υποδομών, «δείχνει» τις πρόσφατες απεργίες των εργαζομένων στα ΜΜΜ ως την κύρια αιτία για την επιβολή των αυξήσεων, υποστηρίζοντας ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις προκάλεσαν απώλεια εσόδων ύψους 12 εκατ. ευρώ και ίσως παραπάνω, στις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών.

Με προφανή σκοπό να «χτυπηθεί» από μια πλευρά ακόμη το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία, αλλά και να ενταθεί ο λεγόμενος «κοινωνικός αυτοματισμός» η κυβερνητική προπαγάνδα αποσιωπά το γεγονός ότι οι αυξήσεις στα ΜΜΜ για το 2013 είναι προαποφασισμένες ήδη από το δεύτερο Μνημόνιο. Οπως επίσης, ότι με την πρόσφατη νομοθεσία όλων των κυβερνήσεων των τριών τελευταίων χρόνων οι αστικές συγκοινωνίες λειτουργούν στη βάση ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων, με μειωμένη κρατική επιχορήγηση, με ρήτρες αυτόματης προσαρμογής του κομίστρου προς τα πάνω όταν προκύπτουν αρνητικοί ισολογισμοί, αλλά και με μείωση του επιβατικού κοινού εξαιτίας της καπιταλιστικής κρίσης.

Τίποτε περισσότερο παρά μία ακόμη πτυχή της «βρώμικης» προπαγάνδας, εκείνων που μετέτρεψαν τις αστικές συγκοινωνίες σε καπιταλιστικές επιχειρήσεις για να «ξεζουμίζουν» οικονομικά τα λαϊκά στρώματα και τη νεολαία, από την παροχή μιας υπηρεσίας που και μπορεί και πρέπει να προσφέρεται πολύ φθηνά ή και δωρεάν για κάποιες κατηγορίες του πληθυσμού.

Πρωτόγονος αντικομμουνισμός Χρυσής Αυγής

Με ένα υβρεολόγιο βγαλμένο από τα συρτάρια της CIA o αρχηγός των εν Ελλάδι νεοναζί Μιχαλολιάκος καταφέρεται εναντίον του σοσιαλισμού. Γράφει σε φασιστικό ιστολόγιο: «Το 1968 μια μεγάλη ανθρωποσφαγή έγινε στην Πράγα. Οι Σοβιετικοί αντάξιοι διάδοχοι του σφαγέα Στάλιν, εισέβαλαν στην χώρα, που ήθελε την ανεξαρτησία της και την ελευθερία της και κάτω από τις ερπύστριες των τεθωρακισμένων τους έλιωσαν έναν ολόκληρο λαό». Τσεχοσλοβακία και Πολωνία «αυτές τις δύο χώρες για χάρη των οποίων δήθεν Αμερική, Γαλλία και Αγγλία έφθασαν στον πόλεμο, μετά την νίκη τους τις εγκατέλειψαν σκλάβες στο σοβιετικό αφέντη» κ.ά. Τίποτε καλύτερο δεν αναμενόταν από τους νεοναζί υπηρέτες του καπιταλισμού. Γέννημα και θρέμμα του είναι, θα τον υποστηρίξουν. Με άτιμη προπαγάνδα, πρωτόγονο αντικομμουνισμό ή και συγκεκριμένα μέτρα κόντρα στα λαϊκά συμφέροντα: Τα 18 ευρώ μεροκάματο δίχως ασφάλιση που επιφυλάσσουν για όσους άνεργους ψαρέψουν στα δουλεμπορικά γραφεία που έστησαν για να προμηθεύουν με φτηνό δίχως δικαιώματα προσωπικό τη μεγαλοεργοδοσία. Τις επιθέσεις κατά μαθητών και εργατών που προπαγανδίζουν απεργίες προκηρυγμένες ενάντια στα μέτρα συγκυβέρνησης - ΕΕ. Τη στοχοποίηση πρωτοπόρων ναυτεργατών. Τις επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές που ζητούν στη Βουλή για εφοπλιστές, φαρμακοβιομήχανους, μεγαλοξενοδόχους. Τον ορυκτό πλούτο της χώρας που τάζουν σε κάθε ιμπεριαλιστή. Ακόμα και τις βραχονησίδες που ήθελαν μαζί με τη συγκυβέρνηση να βγάλουν στο σφυρί δίνοντάς τες σε μεγαλοεπιχειρηματίες, πριν κάνουν πίσω λόγω της λαϊκής κατακραυγής.

Θυσία στην ανταγωνιστικότητα

Αναδιοργάνωση της εκπαίδευσης ώστε να αντιμετωπιστεί η ανεργία και να παρέχει «τις σωστές δεξιότητες για το σημερινό κόσμο» συζητούν μεταξύ άλλων οι υπουργοί Παιδείας της ΕΕ στη σύνοδό τους. Η εκπαίδευση, η απασχόληση, το μέλλον των νέων παιδιών δεν απασχολεί μόνο τους ίδιους και τις οικογένειές τους αλλά είναι αφορμή για την ΕΕ να χτυπήσει, με το πρόσχημα της κρίσης, ακόμα περισσότερο το δικαίωμα στη μόρφωση. Σύμφωνα με την ατζέντα τους, η «διέξοδος» που προκρίνουν οι υπουργοί της ΕΕ είναι οι γνωστές συνταγές: «Επενδύσεις» όπου υπάρχουν «ευκαιρίες» (βλ. όσα μπορεί να μαζέψει από ιδιώτες κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα είτε πρόκειται για Νηπιαγωγείο είτε για Πανεπιστήμιο). Αντιμετωπίζοντας την «πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου», χωρίς όμως να εξασφαλίζεται ολόπλευρη μόρφωση αλλά κατάρτιση για να αντλούν δεξιότητες προς κατανάλωση οι επιχειρήσεις. «Επιχειρηματικότητα και απασχολησιμότητα» δηλαδή συνειδήσεις και συμπεριφορές που θα υπακούν στους νόμους του κέρδους του εργοδότη. Και βέβαια, «βελτιώνοντας τη σύνδεση εκπαίδευσης και αγοράς», με την αγορά βέβαια σε ρόλο ρυθμιστή του πώς, πόσο και για ποιο σκοπό θα εκπαιδεύονται οι μελλοντικοί απασχολήσιμοί της.

Σε μία περίοδο που στον ένα ή τον άλλο βαθμό στις χώρες μέλη της τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών στενάζουν, συζητά πώς θα τους χρησιμοποιήσει για να προάγει την «ανταγωνιστικότητα» των επιχειρήσεων. Αυτή είναι η ΕΕ και ο στόχος της και τον μοιράζονται και όσοι περήφανα δηλώνουν κομμάτι της, αξιώνοντας από το λαό να περιμένει από αυτή τη «σωτηρία» του.


Ανταγωνισμοί για τα «φιλέτα»

Γρηγοριάδης Κώστας

Δεν ήταν «κεραυνός εν αιθρία» η είδηση ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού, έσπευσε τις τελευταίες μέρες να κάνει «φύλλο και φτερό» τα γραφεία μερικών από τις μεγαλύτερες τεχνικές εταιρείες της χώρας, αλλά και δύο από τους συλλόγους των μεγαλοκατασκευαστών, αναζητώντας αποδείξεις για «εναρμονισμένες πρακτικές» στις αναθέσεις δημοσίων έργων και συμφωνίες «κάτω από το τραπέζι». Εδώ και χρόνια ήταν γνωστό ότι στο σημαντικό αυτό οικονομικό τομέα πρυτανεύει η διαπλοκή και η διασπάθιση δημόσιου χρήματος, με αποτέλεσμα να πληρώνει ο ελληνικός λαός πανάκριβα τα αναγκαία έργα υποδομής.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η Επιτροπή Ανταγωνισμού, δεν κινήθηκε από μόνη της. Κινήθηκε ύστερα από καταγγελίες ανταγωνιστών των μεγάλων τεχνικών εταιρειών που έγιναν στην αντίστοιχη Επιτροπή της ΕΕ και αφορούν κυρίως την ανάθεση διαφόρων σιδηροδρομικών έργων και έργων της Εγνατίας. Αποδεικνύεται έτσι ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των μονοπωλίων για το μοίρασμα της «πίτας» των μεγάλων έργων και των «φιλέτων» της δημόσιας περιουσίας που βγάζει «στο σφυρί» η κυβέρνηση, θα παίρνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις.

Μέσα στις συνθήκες αυτές, επομένως, αποκτά ιδιαίτερη σημασία η θέση του ΚΚΕ για έναν Ενιαίο Κρατικό Φορέα Κατασκευών, που θα υλοποιεί όλα τα δημόσια έργα υποδομής, με ολοκληρωμένες μελέτες και με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες και όχι την κερδοφορία λίγων μονοπωλιακών ομίλων.

Παπαγεωργίου Βασίλης


Στα «κάγκελα» οι ΗΠΑ για τη ΔΕΠΑ

Πληθαίνουν τα δημοσιεύματα στα ελληνικά αστικά ΜΜΕ για την επίσκεψη του Αμερικανού αξιωματούχου του Στέιτ Ντιπάρτμεντ Ε. Ρούμπιν στην Αθήνα, με αφορμή την υπογραφή της τριμερούς συμφωνίας για τον αγωγό TAP και τις συναντήσεις που είχε με κυβερνητικά στελέχη και τον επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ. Σύμφωνα με κάποια από τα δημοσιεύματα, ο βοηθός του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ διαμήνυσε σε κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση ότι «εφόσον πωληθεί η ΔΕΠΑ στην "Gazprom", τότε η Ελλάδα οδηγείται σε άτυπη ενεργειακή ομηρία με σοβαρές γεωπολιτικές προεκτάσεις». Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, «κατά τις επαφές που είχε στην Αθήνα το υψηλόβαθμο στέλεχος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, ανέλυσε μια σειρά από λόγους ευρύτερου γεωπολιτικού και οικονομικού ενδιαφέροντος, που καθιστούν ανεπιθύμητη μια τέτοια εξέλιξη».

Ο Τύπος γράφει ότι «οι Αμερικανοί θεωρούν πως στην πώληση της ΔΕΠΑ η Μόσχα "τα παίζει όλα για όλα" για να διατηρήσει συνθήκες μονοπωλίου στην αγορά αερίου της ευρύτερης περιοχής. Στο πλαίσιο αυτό, επισημαίνουν ότι πιθανή κατάληξη της ΔΕΠΑ στα χέρια της Μόσχας θα θέσει σε κίνδυνο ακόμη και την κατασκευή του αγωγού TAP καθώς ο εν λόγω αγωγός "σπάει" το ρωσικό μονοπώλιο στο αέριο των αγωγών στην ευρύτερη περιοχή (...) Στη μέση των διασταυρούμενων πυρών βρίσκεται η ελληνική κυβέρνηση, η οποία καλείται να διαχειριστεί και να μεγιστοποιήσει τα εθνικά οφέλη». Στο ίδιο πνεύμα, τα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι για την ΑΟΖ «οι ΗΠΑ ζητούν από την Ελλάδα να αποφύγει μονομερείς κινήσεις που πιθανόν να θέσουν σε κίνδυνο το εύθραυστο κλίμα στην ευρύτερη περιοχή».

Οι παραπάνω αναφορές στον Τύπο επιβεβαιώνουν πλήρως τις αναλύσεις και τις εκτιμήσεις του ΚΚΕ ότι οι μονοπωλιακές κόντρες για τα ενεργειακά, με επίκεντρο την ιδιωτικοποίηση των ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ, έχουν ανεβάσει κατακόρυφα τη θερμοκρασία στην περιοχή, αυξάνοντας τους κινδύνους για τον ελληνικό και τους άλλους λαούς. Η παρέμβαση των ΗΠΑ είναι εξόφθαλμη, προκειμένου να ανακόψουν τη ρωσική προσπάθεια για έλεγχο και του νότιου διαδρόμου της Ενέργειας. Φτάνουν μάλιστα να απειλούν για θερμό επεισόδιο με την Τουρκία, αν η κυβέρνηση προχωρήσει στην κατάθεση συντεταγμένων για την ΑΟΖ. Επιβεβαιώνεται ότι το «γκριζάρισμα» του Αιγαίου γίνεται με την ενθάρρυνση και την ανοχή των Αμερικανο-ΝΑΤΟικών και στόχο έχει να οδηγήσει στη συνεκμετάλλευση των υδρογονανθράκων που βρίσκονται σε ελληνική ΑΟΖ.

Τα «εθνικά οφέλη», βέβαια, που επικαλούνται οι αναλύσεις των αστών, είναι το κέρδος που προσδοκά η ντόπια αστική τάξη από τους χειρισμούς της κυβέρνησης. Καμιά σχέση δεν έχουν με το συμφέρον του λαού, ο οποίος, ούτως ή άλλως, ακόμα κι αν οι αγωγοί περάσουν έξω από την πόρτα του, θα συνεχίσει να πληρώνει πανάκριβα για την Ενέργεια και επιπλέον θα έχει μόνιμα πάνω από το κεφάλι του το ενδεχόμενο να εξελιχθούν οι οικονομικοί ανταγωνισμοί σε πολεμική σύρραξη. Αυτά, για να έχει ανοιχτά τα μάτια του ο λαός όταν ακούει πανηγύρια περί «ανάδειξης της γεωστρατηγικής θέσης της χώρας» από τα ντόπια μονοπώλια, τις κυβερνήσεις και τα κόμματά τους. Για να υπάρξει διακρατική, αμοιβαία επωφελής συνεργασία για την ανάπτυξη ενεργειακών δικτύων και αγωγών προς όφελος του λαού, απαιτείται ριζικά διαφορετικός δρόμος ανάπτυξης, κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, αποδέσμευση απ' το ΝΑΤΟ και την ΕΕ.


Περικλής ΚΟΥΡΜΟΥΛΗΣ



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ