Ανάμεσα στα δύο ρεύματα της Αττικής Οδού που κατασκευάζει η ίδια κοινοπραξία, θα γίνει ο προαστιακός |
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη κοινοπραξία είναι η «ναυαρχίδα» της άλλης κοινοπραξίας, της «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ», που κατασκευάζει το έργο της Αττικής Οδού. Οπως είναι γνωστό, ο προαστιακός σιδηρόδρομος θα αναπτυχθεί κατά μήκος της Αττικής Οδού, καθώς η συγκεκριμένη εργολαβία περιλαμβάνει το τμήμα Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ)- Αεροδρόμιο Σπάτων.
Επαληθεύτηκαν έτσι όσοι υποστήριζαν ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός ήταν... για τα μάτια του κόσμου. Αλλωστε, η συγκεκριμένη κοινοπραξία είχε αξιώσει με επιστολή- τελεσίγραφο προς τους αρμόδιους υπουργούς και την ΕΡΓΟΣΕ - και μάλιστα κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού - να πάρει το έργο με απευθείας ανάθεση, επειδή ακριβώς κατασκευάζει και την Αττική Οδό. Διαμήνυε, μάλιστα, προς πάσα κατεύθυνση πως σε περίπτωση που το έργο ανατεθεί σε άλλον εργολάβο, δε θα επιτρέψουν την ανάπτυξη του εργοταξίου του εντός του χώρου της Αττικής Οδού και άρα ουσιαστικά δε θα επιτρέψουν την κατασκευή του!
Τις απόψεις, μάλιστα, αυτές των εργολάβων της Αττικής Οδού φαίνεται πως τις είχαν ενστερνιστεί πλήρως οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ, τόσο επί πολιτικής ηγεσίας Λαλιώτη, όσο και επί υπουργίας Β. Παπανδρέου. Ωστόσο, προφανώς για το «θεαθήναι» και για να υπάρχει η «έξωθεν καλή μαρτυρία», προτιμήθηκε η «λύση» να ανατεθεί το έργο πάλι στις επικεφαλής εταιρίες της Αττικής Οδού, κατόπιν «φωτογραφικού» διαγωνισμού. Αξίζει, μάλιστα, να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη κοινοπραξία λίγο έλειψε να μη συμπεριληφθεί στους προεπιλεγέντες ομίλους, αλλά μετά από σωρεία ενστάσεων και ακυρώσεων άλλων διαγωνιζομένων εταιριών, κατατάχτηκε τέταρτη ανάμεσα στους πέντε που προκρίθηκαν από πλευράς τεχνικής αξιολόγησης...
Πρέπει, επίσης, να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη κοινοπραξία, που θα κατασκευάσει τον προαστιακό σιδηρόδρομο, θα εισπράττει και την προβλεπόμενη ρήτρα δεκάδων δισεκατομμυρίων δραχμών, η οποία υπάρχει στη σκανδαλώδη σύμβαση που έχει υπογράψει η κυβέρνηση για την Αττική Οδό, επειδή ακριβώς θα υπάρχει και ο, ανταγωνιστικός προς την οδό, προαστιακός! Απίστευτα πράγματα δηλαδή. Και μάλιστα, όταν κάποιοι λένε με νόημα ότι «επειδή τα έσοδα από την Αττική Οδό είναι μικρότερα του αναμενομένου, η κοινοπραξία ζήτησε να γίνει ο σιδηρόδρομος ώστε να υπάρξουν έσοδα από τη ρήτρα», τότε πλέον μπορούμε να μιλάμε για τον ορισμό της διασπάθισης δημοσίου χρήματος.
Προσθέτουμε ότι σε εξέλιξη βρίσκονται από την ΕΡΓΟΣΕ άλλοι δύο διαγωνισμοί για την ολοκλήρωση του προαστιακού, και συγκεκριμένα: Το τμήμα Ρέντης - ΣΚΑ, προϋπολογισμού 115 δισ. δρχ., και η εγκατάσταση σε όλο το δίκτυο των ηλεκτρομηχανολογικών υποδομών, προϋπολογισμού 64 δισ. δρχ. Για τα έργα αυτά ενδιαφέρονται μεγάλες εταιρίες, μεταξύ των οποίων και η γερμανική «Χόχτιφ», που μετά τα Σπάτα προσπαθεί να παγιώσει τη θέση της στην κατασκευή των δημοσίων έργων στη χώρα μας...
Αυξημένος κατά 2,7 δισ. δρχ. είναι ο νέος αναθεωρημένος προϋπολογισμός της «Αθήνα 2004» που παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε πρόσφατα από την Εκτελεστική Επιτροπή της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής. Συνολικά, ο προϋπολογισμός ανέρχεται στο ποσό των 668,5 δισ. δρχ. και εμφανίζεται από την «Αθήνα 2004» ισοσκελισμένος. Αν και πολλοί εκτιμούν πως πολλά από τα έσοδα είναι υπερτιμημένα και πολλά από τα έξοδα υποτιμημένα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το κόστος των Ολυμπιακών προσαρμογών που αγγίζει με τις πρώτες εκτιμήσεις τα 50 δισ. δρχ. δεν έχει αποφασιστεί ποιος θα το καλύψει και δεν αποκλείεται να χρηματοδοτηθούν από το ταμείο της εταιρίας.
Οι μεγαλύτερες δαπάνες του προϋπολογισμού αφορούν το πρόγραμμα Τεχνολογίας με ένα κονδύλι της τάξης των 77,3 δισ. δρχ. καθώς και οι συνοδευτικές παρεμβάσεις σε Ολυμπιακά έργα και άλλους τομείς συνολικού ύψους 75,9 δισ. δρχ. Αυξημένα σε σχέση με τον προηγούμενο προϋπολογισμό είναι τα έσοδα από τα ραδιοτηλεοπτικά δικαιώματα (250,7 δισ. δρχ.) και το πρόγραμμα marketing (185,3 δισ. δρχ.).
Ποσοστό της τάξης του 9,6% καταλαμβάνουν οι δαπάνες για το ραδιοτηλεοπτικό φορέα (η κοινοπραξία «Ρομέρο» - ΕΡΤ) ύψους 64,2 δισ. δρχ., ενώ οι δαπάνες για το πρόγραμμα μεταφορών ύψους 43,2 δισ. δρχ. αντιστοιχούν στο 6,5%. Για τον πολιτισμό και τις τελετές προβλέπονται 31,5 δισ. δρχ. (4,7%), για την υποστήριξη αθλημάτων θα διατεθεί κονδύλι της τάξης των 26,5 δισ. δρχ. (4%), ενώ για τις υπηρεσίες διατροφής διατίθενται 15 δισ. δρχ. (2,3%). Τέλος, για τις λειτουργίες των Ολυμπιακών Χωριών προβλέπεται κονδύλι ύψους 18,2 δισ. δρχ. (2,7%).
Η συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου είναι της τάξης του 12% (80 δισ. δρχ.), από το πρόγραμμα εισιτηρίων αναμένονται 62,3 δισ. δρχ. (9,3%) και από άλλα έσοδα ένα ποσό της τάξης των 90 δισ. δρχ. (13,5%).
Κλειστά σήμερα τα περίπτερα στην Αθήνα, μετά την 24ωρη προειδοποιητική απεργία που κήρυξε το σωματείο τους. Μάλιστα, έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Κοτζιά στη 1 το μεσημέρι.
Με ανακοίνωσή της η Ενωση Επαγγελματιών Καπνοπωλών Περιπτερούχων Αθηνών ζητά τη θέσπιση νομοθετικού πλαισίου για τη λειτουργία των περιπτέρων, η οποία να «ανταποκρίνεται στα σημερινά δεδομένα». Επίσης, διεκδικεί την ένταξη των περιπτερούχων στις επαγγελματικές μισθώσεις, την αύξηση διά νόμου των διαστάσεων των περιπτέρων και τη μη απομάκρυνσή τους από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, «με αφορμή την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων».
Προσωρινή αναστολή των αυξήσεων, που σχεδίαζε για τα τιμολόγια των ΕΛΤΑ, αποφάσισε η διοίκηση του οργανισμού. Αυτό δε σημαίνει ότι αυξήσεις δε θα έρθουν αργότερα.
Επισήμως, η διοίκηση διατείνεται ότι θέλει να διευκολύνει τους καταναλωτές στις συναλλαγές τους στη μεταβατική περίοδο από δραχμές σε ευρώ. Ανεπισήμως λέγεται ότι στην επιχείρηση συναντούν μεγάλα προβλήματα (π.χ., στον καθορισμό τιμολογίων στο νέο νόμισμα) με το «ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα», που ο οργανισμός αγόρασε από την Intrasoft αντί 4,5 δισ. δρχ.
Δημοσιεύματα ανέφεραν παλαιότερα ότι με το σύστημα αυτό τα ΕΛΤΑ ουσιαστικά δεν μπορούν να διαχειριστούν έσοδα, δαπάνες, ΦΠΑ, μισθοδοσία, διαθέσιμα. Μάλιστα, ο εισαγγελέας Εφετών Αθηνών Γ. Ζορμπάς ζήτησε να γίνει ενδελεχής προδικαστικός έλεγχος και να αναζητηθούν ευθύνες.
Τη διαμαρτυρία τους για «την απρόκλητη επίθεση και άδικη αντιμετώπιση» των εργαζομένων του ΟΣΕ από τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας (ΜΜΕ), εκφράζουν οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών «Λαρισαϊκός».
Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν, επισημαίνουν ότι σε αυτές τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, που όλα τα συγκοινωνιακά μέσα έχουν ακινητοποιηθεί, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, υπερβάλλοντας τον εαυτό τους, κρατούν τα τρένα σε κίνηση και προσθέτουν: «Τα συσσωρευμένα και χρονίζοντα προβλήματα λειτουργίας του Οργανισμού οφείλονται αποκλειστικά και μόνο στην πολιτική που ακολούθησαν τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις».
Καλούμε τα ΜΜΕ και ειδικά τους εργαζόμενους σ' αυτά - υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση - να σταθούν στο πλευρό των σιδηροδρομικών στον αγώνα που δίνουν για δημόσιο, κοινωνικό, εκσυγχρονισμένο και ασφαλή σιδηρόδρομο.