ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 8 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Καταγγέλλουν τα σχέδια ιδιωτικοποίησης

Στάσεις εργασίας αύριο στα τρόλεϊ (10 π.μ. - 4 μ.μ.) και στον ηλεκτρικό (11 π.μ. - 4 μ.μ.)

Ακινητοποιούνται αύριο για έξι ώρες (10 π.μ. - 4 μ.μ. ) τα τρόλεϊ και για πέντε (11 π.μ. - 4 μ.μ. ) ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος.

Οι εργαζόμενοι στα ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) και στους ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος - πράσινα λεωφορεία) κήρυξαν τις στάσεις εργασίας, καταγγέλλοντας ότι με το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες και το νέο κανονισμό εργασίας, "που συντάχθηκαν μονομερώς από την κυβέρνηση στο όνομα της εξυγίανσης και της νέας οργάνωσης των συγκοινωνιών, επιχειρείται η κατάργηση συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων, όπως είναι το 8ωρο, οι ΣΣΕ, όλοι οι όροι αμοιβής και απασχόλησης κλπ.".

Την απόφαση για τις απεργιακές κινητοποιήσεις πήραν οι διοικήσεις των σωματείων εργαζομένων ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για προειδοποιητικές στάσεις εργασίας, οι οποίες θα κλιμακωθούν αν η κυβέρνηση εμμείνει στα σχέδιά της.

Οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ, τις ώρες της αυριανής στάσης εργασίας, έχουν προγραμματίσει Γενική Συνέλευση στο Θέατρο "Γκλόρια" και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, όπου έχει οριστεί υπουργική σύσκεψη, με αντικείμενο τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Με χτεσινή τους ανακοίνωση τα σωματεία εργαζομένων ΗΣΑΠ, επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση αντί να πάρει μέτρα εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης των δημόσιων συγκοινωνιακών μέσων (επενδύσεις για τροχαίο υλικό, έργα για την τεχνική συμβατότητα των ΗΣΑΠ με το υπό κατασκευή μετρό, εξασφάλιση χρηματοδότησης κλπ.) προωθεί λύσεις "αντιοικονομικές, αντιπαραγωγικές και τελικά αντισυγκοινωνιακές". Οσον αφορά το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, καταγγέλλουν ότι τελικός στόχος της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση, ενώ για τον κανονισμό εργασίας επισημαίνουν ότι πρόκειται για "τερατούργημα", μέσω του οποίου επιχειρείται η πλήρης ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και κάθε έννοιας συμμετοχικής διαδικασίας και θεσμικής λειτουργίας, καθώς αναγορεύει το διευθύνοντα σύμβουλο απόλυτο άρχοντα, παρέχοντάς του τη δυνατότητα να απολύει αυθαίρετα εργαζόμενους για... "ψύλλου πήδημα", ακόμα και όσους μπορεί να καταστούν προσωρινά ανίκανοι για εργασία λόγω ασθένειας.

Παρέμβαση για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών έκανε και η Ομοσπονδία Υπαλληλικού Προσωπικού Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΟΥΠΑΕ). Με έγγραφό της προς τους συναρμόδιους υπουργούς και τις διοικήσεις ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ, χαρακτηρίζει το νέο κανονισμό εργασίας "Μαύρη Βίβλο" για τους εργαζόμενους, ζητά την απόσυρσή του και προειδοποιεί ότι σε αντίθετη περίπτωση θα υπάρξουν αγωνιστικές κινητοποιήσεις "μακράς πνοής".

Πάντως, σημειώνεται ότι οι συνδικαλιστικές ηγεσίες ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και "ΣΥΝ" σε ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ, μέχρι στιγμής αρνούνται τη συγκρότηση ενιαίου μετώπου δράσης που έχει προτείνει καιρό τώρα η "Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία" (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), με στόχο την ανατροπή του κυβερνητικού σχεδίου για το ξεπούλημα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και την κατάργηση θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων.

Υπενθυμίζεται ότι η πρόσφατη κοινή σύσκεψη των τριών σωματείων, που είχε αντικείμενο την εξέταση των "καυτών" θεμάτων: νομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης και ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με τον ενιαίο κανονισμό εργασίας, εξελίχθηκε σε "κοκορομαχία" στελεχών της ΠΑΣΚΕ και "κερασάκι" τον ΣΥΝ, σε ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ, χωρίς να γίνει συζήτηση επί της ουσίας και να παρθούν αποφάσεις.

Η ΔΑΣ

Με ανακοίνωσή της η ΔΑΣ τονίζει ότι έχει αρχίσει ήδη η αντίστροφη μέτρηση για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και την αφαίρεση κάθε εργασιακής κατάκτησης και δικαιώματος, επισημαίνοντας ότι είναι στο χέρι των εργαζομένων να ανατρέψουν με το δυναμικό και ενωτικό τους αγώνα τα κυβερνητικά σχέδια. Για τις άλλες συνδικαλιστικές ηγεσίες του κλάδου, υπογραμμίζει ότι οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να περιμένουν τίποτα απ' αυτές και τους καλεί να πάρουν την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους. Καταλήγοντας, τονίζει ότι τα στελέχη της παράταξης σε όλους τους χώρους, θα πρωτοστατήσουν για τη σύγκληση Γενικών Συνελεύσεων και την αγωνιστική αντιμετώπιση των προβλημάτων.


Ο αφορισμός του "μπολσεβίκου"

Η κυρία Κατίνα είναι χήρα ενωμοτάρχου και επί σειρά ετών ασκεί χρέη νεωκόρου στην εκκλησία της γειτονιάς. Η θέση της της δίνει κύρος μεγαλύτερο ακόμα κι από αυτό του παπά - Γιάννη. Η κυρία Κατίνα είναι ο πνευματικός καθοδηγητής των ευλαβών γυναικών της γειτονιάς, δίνοντάς τους συμβουλές για όλα: Πόσο πρέπει να νηστεύουν, τι ακριβώς πρέπει να τρώνε, ποιο ξόρκι είναι κατάλληλο για τη θεραπεία του πονοκεφάλου, της φαλάκρας ή της ...πλατυποδίας. Είναι, δηλαδή, κάτι σαν "θρησκευτικός σερίφης" της γειτονιάς, με αποστολή να την υπερασπίζεται από τις επιθέσεις του "Εξαποδώ".

Τελευταία, η κυρία Κατίνα έχει αναλάβει εργολαβικά την υπεράσπιση του αρχιεπισκόπου από τις επιθέσεις των "εχθρών της πίστεως". Καθημερινά, μέσα στο μικρό μπακάλικο της γειτονιάς, επιχειρηματολογεί υπέρ του κυρίου Χριστόδουλου. Προχτές, δέχτηκε τα πυρά της ο Μπάμπης ο "μπολσεβίκος", που πρόσφατα απολύθηκε από τη δουλιά του. Το "αμάρτημα" του Μπάμπη ήταν ότι διέκοψε το μονόλογο της κυρίας Κατίνας, λέγοντάς της πως "ο Χριστόδουλος, αντί να ασχολείται με την Κόκκινη Μηλιά, θα έπρεπε να ενδιαφέρεται για τους πιστούς που χάνουν τις δουλιές τους, αυτούς που δεν έχουν λεφτά για να περάσουν και μ' εκείνους που υποφέρουν". Αυτό ήταν! Η κυρία Κατίνα άστραψε και βρόντησε. Ισχυρίστηκε πως "αυτός ο άγιος άνθρωπος δεν ασχολείται με τα γήινα, αλλά με τη σωτηρία της ψυχής των πιστών", προσθέτοντας πως η λύση αυτών των προβλημάτων είναι δουλιά των πολιτικών. Ο Μπάμπης, της απάντησε ότι "και ο Χριστόδουλος είναι πολιτικός, αφού ασχολείται με όλα τα άλλα, εκτός από την εκκλησία του. Δεν κάνει πολιτική, όταν κάνει κλεφτοπόλεμο με τους υπουργούς για ανοησίες ή όταν ονειρεύεται την Κόκκινη Μηλιά; Και είναι πολιτική, αν ασχοληθεί με τα προβλήματα των εργατών και των συνταξιούχων; Οταν έκλεισε το εργοστάσιο και απολυθήκαμε 350, ο Χριστόδουλος μας υποσχέθηκε πως θα σωθεί η ψυχή μας στους ουρανούς και μας ζήτησε να κάνουμε υπομονή όσο ζούμε. Εμένα μου λέγανε πως ο Θεός δεν ευλογεί το άδικο. Ο Χριστόδουλος, που λέει πως τον αντιπροσωπεύει, γιατί το ευλογεί;". Η κυρία Κατίνα ξεσπάθωσε. Κατακεραύνωσε τον φουκαρά τον Μπάμπη, λέγοντάς του πως είναι "αντίχριστος" και γι' αυτό "ο Θεός τον τιμώρησε κι έχασε τη δουλιά του". Πρόσθεσε πως η αποστολή του αρχιεπισκόπου είναι να φροντίζει για "τα σκλαβωμένα μας αδέρφια και τις χαμένες μας πατρίδες" και δεν μπορεί να ασχολείται με επουσιώδη θέματα, όπως η φτώχεια και η ανεργία "μερικών ανεπρόκοπων". Τότε, ο Μπάμπης της φώναξε "ουαί υμίν Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές" και έφυγε.

Τώρα, η κυρία Κατίνα ζητά από τη γειτονιά να μην ξαναμιλήσει στον "αντίχριστο τον Μπάμπη". Μάλιστα, για να τιμωρήσει τον "μπολσεβίκο", ζήτησε από τη σπιτονοικοκυρά του να τον διώξει από το διαμέρισμα "για να φύγουν τα δαιμόνια από τη γειτονιά". Απείλησε κιόλας πως θα στείλει γράμμα στον κύριο Χριστόδουλο, ζητώντας του να αφορίσει τον Μπάμπη, "αν κι αυτός ο αφορεσμένος από μικρός δεν ανήκει στο ποίμνιο". Μόλις το έμαθε ο Μπάμπης, έστειλε κι εκείνος γράμμα στον αρχιεπίσκοπο, ζητώντας του μια χάρη: Αν δεν μπορεί να μιμηθεί τον Χριστό που "επλήθυνε τον άρτο" και να μετατρέψει το μοναδικό του πεντοχίλιαρο σε κανονικό μισθό, τότε ας αφορίσει το ...πορτοφόλι του. Ισως έτσι να μη "λιώσει" το τελευταίο του πεντοχίλιαρο...

Παναγιώτης ΖΑΒΟΥΔΑΚΗΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ