"Κάτσε καλά Γεράσιμε και μη μας πιλατεύεις/ δεν είναι εδώ η στάνη σου, τα αρνιά σου να κουρεύεις./ Κάτσε καλά Γεράσιμε και μη μας φοβερίζεις/ δεν είμαστε χωράφι σου, τα στάχια να θερίζεις./ Κάτσε καλά, κάτσε καλά, μην παίζεις με τα σπίρτα/ ανέβα, αν θέλεις, στα βουνά και όργωσ' τα και σπείρ' τα./ Αυτό το νομοσχέδιο ποτέ δε θα περάσει/ γιατί είναι τερατούργημα, ζόμπι, φρικιό και φάση...".
Μου ήρθε ύστερα στη γλώσσα και μια "μαντινάδα" για τον Χριστόδουλο, τον προκαθήμενο της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Που ρίχνει κι αυτός στην πλάστιγγα το βάρος του υπέρ της "μεταρρυθμίσεως Αρσένη" και συμβουλεύει "πατρικώς" τους μαθητές και τους καθηγητές τους, να είναι καλά και υπάκουα παιδάκια και να επιστρέψουν στα θρανία τους. Που προσπαθεί, με δωράκια, με αντίτυπα της Αγίας Γραφής, με σταυρουδάκια, χρωματιστές χαντρούλες και διάφορα άλλα κόλπα, να ξεγελάσει τα παιδιά και να τα μαντρώσει ξανά στην αραχνιασμένη στρούγκα του:
"Κάτσε καλά Χριστόδουλε, και άσε τα κολπάκια/ εδώ δεν έχουν πέραση, χάντρες και σταυρουδάκια./ Χριστόδουλε, Μπερτόδουλε, μάθε πως δε σε πάμε/ εμείς αγωνιζόμαστε, το δίκιο μας ζητάμε".
Βασίλης ΦΥΤΣΙΛΗΣ
Γνωστά μέτρα που οδηγούν σε αύξηση των εισπράξεων, όχι όμως και σε μείωση των ατυχημάτων, ανακοίνωσαν χτες οι τρεις συναρμόδιοι υπουργοί
Τρεις υπουργοί "επιστρατεύτηκαν" χτες στην αίθουσα συνεντεύξεων του Ζαππείου για να ανακοινώσουν, για πρώτη φορά όλοι μαζί, μέτρα πρόληψης και αποτροπής των τροχαίων ατυχημάτων. Η φιέστα στήθηκε στο πλαίσιο των πρωθυπουργικών κατευθύνσεων για την ανάδειξη του κυβερνητικού έργου, αν και οι υπουργοί ανακοίνωσαν μέτρα, στην πλειοψηφία τους γνωστά από το παρελθόν. Η δέσμη μέτρων περιλάμβανε υπουργικές αποφάσεις, νομοσχέδια και πολιτικές επιλογές, που όπως υποστήριξαν οι υπουργοί, είναι στο στάδιο της υλοποίησης. Αξίζει να σημειωθεί, πάντως ότι δεν παρουσίασαν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ούτε αναφέρθηκαν διεξοδικά στα κονδύλια που απαιτούνται ή που διατίθενται ήδη για την υλοποίηση των εξαγγελιών τους.
Ο υπουργός Μεταφορών Τ. Μαντέλης, είπε ότι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα κυρωθεί από την Ολομέλεια της Βουλής μέσα στο Φλεβάρη και θα τεθεί σε ισχύ μαζί με το νέο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών,το γνωστό ως "πόιντ σίστεμ",δύο μήνες μετά τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αναφέρθηκε στην αλλαγή του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών, στην επέκταση του τεχνικού ελέγχου, κατ' αρχήν στις μοτοσικλέτες και σταδιακά και στα μοτοποδήλατα, στη δημιουργία 200 πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής και στη δωρεάν διανομή ενός εκλαϊκευμένου εγχειριδίου του ΚΟΚ. Σημειώνεται ότι οι τεχνικοί έλεγχοι των δικύκλων θα γίνονται ανά δύο χρόνια από ιδιωτικά συνεργεία και όχι στα δημόσια ΚΤΕΟ. Αυτό σημαίνει ότι δεκάδες δισεκατομμύρια δραχμές θα πηγαίνουν στις τσέπες των ιδιωτών και όχι στο δημόσιο.
Οσον αφορά το νέο "πόιντ σίστεμ", προβλέπει διπλάσιες ποινές για τους παραβάτες οδηγούς, στους οποίους πλέον θα συμπεριλαμβάνονται και οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και αγροτικών μηχανημάτων.
Ειδικότερα, με το νέο ποινολόγιο: α) Αυξάνεται από δύο σε πέντε χρόνια ο χρόνος παραγραφής των τροχαίων παραβάσεων που υπάγονται στο "πόιντ σίστεμ", ενώ το "δίπλωμα" θα αφαιρείται μέχρι και δύο χρόνια, με τη συμπλήρωση 25 βαθμών, έναντι του ενός χρόνου και των 17 βαθμών που ισχύει τώρα, αλλά αυξάνονται οι βαθμοί ποινής πολλών παραβάσεων. Για την επαναπόκτηση του "διπλώματος", προβλέπονται νέα εκπαίδευση και νέες εξετάσεις.
Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Φιλ. Πετσάλνικος, επανέλαβε ότι οι κλήσεις της Τροχαίας θα ακυρώνονται μόνο μετά από συγκεκριμένη αιτιολόγηση της παράβασης, ενώ εξήγγειλε ότι το 1999 θα αυξηθούν κατά 30% οι έλεγχοι της Τροχαίας και η επίδοση κλήσεων για να περιοριστούν δέκα επικίνδυνες παραβάσεις (χρήση οινοπνεύματος, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, αντικανονικό προσπέρασμα, υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης - κράνους, η παραβίαση της προτεραιότητας, ΚΤΕΟ, κλπ. ).
Το μόνο καινούριο στοιχείο που ανακοίνωσε ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Χρ. Βερελής, είναι ότι μετατίθεται για τον Ιούνη (αντί του Φλεβάρη) η αποκατάσταση των κακοτεχνιών στο οδόστρωμα της Εθνικής οδού που διαπιστώθηκαν μόλις τα έργα διαπλάτυνσης... ολοκληρώθηκαν! Επανέλαβε επίσης ότι η αποκατάσταση θα γίνει με δαπάνη των εργολάβων. Κατά τα άλλα, αναλώθηκε σε έναν απολογισμό πεπραγμένων και εξαγγελιών για ασφαλτοστρώσεις, ηλεκτροφωτισμό και σηματοδότηση δρόμων, για βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε σημεία που γίνονται συχνά δυστυχήματα ή έχουν εντοπιστεί από μελέτες του ΕΜΠ στην Αθήνα και το ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη ως επικίνδυνα σημεία. Τέλος, ανέφερε ότι τα χρήματα που δίδονται από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (διόδια) προς τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις θα προορίζονται πλέον δεσμευτικά για έργα οδικής ασφάλειας.
Ν. Κ.
Οι εξαγγελίες για ασφαλτοστρώσεις, ηλεκτροφωτισμό και σηματοδότηση δρόμων, για βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε σημεία όπου γίνονται συχνά δυστυχήματα, ήταν ουκ ολίγες...