ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 23 Απρίλη 1999
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Ξεφορτώνονται" τους συνταξιούχους

Η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης κινείται στην "ισόρροπη κατανομή των πόρων που έχουμε στη διάθεσή μας" επισημάνθηκε στη χτεσινή διάσκεψη των υπουργών Υγείας

Η μετάθεση της φροντίδας των ηλικιωμένων στην οικογένεια, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και τις λεγόμενες εθελοντικές μη-κυβερνητικές οργανώσεις αποτελεί κύρια κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας.

Αυτό φάνηκε καθαρά στη χτεσινή έναρξη των εργασιών της 6ης Διάσκεψης των υπουργών Υγείας των κρατών - μελών του Συμβουλίου της Ευρώπης που γίνεται στον "Αστέρα" της Βουλιαγμένης και έχει ως θέμα την "ανάγκη μιας ισορροπημένης προσέγγισης με στόχο τα υγιή γηρατειά". Πέρα απ' τις διαπιστώσεις ότι οι ηλικιωμένοι βρίσκονται ανάμεσα στους πιο τρωτούς που περιθωριοποιούνται και ότι οι πολιτικές που πρέπει να υλοποιηθούν πρέπει να έχουν ως άξονα το σύνθημα "υγεία για όλους", οι τοποθετήσεις που έγιναν στην έναρξη των εργασιών ήταν στο πνεύμα της "ισόρροπης κατανομής των πόρων που έχουμε στη διάθεσή μας". Μ' άλλα λόγια οι κεντρικές εξουσίες "ξεφορτώνονται" τους ηλικιωμένους...

Ο Ελληνας υπουργός Υγείας, Λ. Παπαδήμας, έδωσε έμφαση στη "στροφή από την πολιτική των επιδομάτων προς μια πολιτική ενεργούς επανένταξης" και στους τρόπους υποστήριξης των ευπαθών ομάδων. Ολη αυτή η στροφή βέβαια ως αναφορά έχει τα ΚΑΠΗ - που πνέουν πια τα λοίσθια - και το πρόγραμμα "Φροντίδα στο σπίτι", το οποίο, πέρα απ' τον περιορισμένο χαρακτήρα του, παρουσιάζει και προβλήματα στην πιλοτική του εφαρμογή.

Το προσωπικό φροντίδας των ηλικιωμένων θα είναι, κυρίως, μερικής απασχόλησης και εθελοντές. Ο εθελοντισμός όπως έχει θεσμοθετηθεί στον τελευταίο νόμο για την Πρόνοια, δεν έχει καμιά σχέση με την ευγενική έννοια στην οποία έχουν στρατευτεί πολλοί μέχρι τώρα.

Στάσεις εργασίας στα αστικά λεωφορεία

ΔΑΣ: Οι απεργίες αυτές πρέπει να είναι η απαρχή της διαρκούς σύγκρουσης και ρήξης με τα κυβερνητικά σχέδια ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών

Χωρίς αστικά λεωφορεία θα παραμείνει σήμερα η πρωτεύουσα, από 5-7 μ.μ. και από 10 μ.μ. μέχρι τη λήξη της βάρδιας.

Οι εργαζόμενοι στην Εταιρία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ) κατέρχονται τις ώρες αυτές σε στάσεις εργασίας, σε εφαρμογή του "προγράμματος κινητοποιήσεων" που αποφάσισε η πλειοψηφία του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, με αίτημα να εφαρμοστεί, με κάποιες μικροβελτιώσεις, η κυβερνητική πολιτική! Υπενθυμίζεται ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις, που άρχισαν με την πρώτη 4ωρη στάση εργασίας στις 15 Απρίλη, λήγουν την ερχόμενη Πέμπτη, 29 Απρίλη, με στάση εργασίας, από 11 π.μ. - 3 μ.μ. και παράλληλη σύγκληση γενικής συνέλευσης.

Επισημαίνεται ότι με αυτό το "διεκδικητικό πλαίσιο" που θέτει η πλειοψηφία του συνδικάτου, διαφωνούν ριζικά οι εκπρόσωποι της ΔΑΣ και της ΑΣΚΕ, οι οποίοι, ωστόσο, τονίζουν ότι οι απεργίες αυτές πρέπει να είναι η απαρχή της διαρκούς σύγκρουσης και ρήξης με τα κυβερνητικά σχέδια ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών και ισοπέδωσης κάθε εργατικού - ασφαλιστικού δικαιώματος των εργαζομένων. Παράλληλα, υπογραμμίζουν ότι βασικός στόχος κάθε απεργιακής κινητοποίησης στις αστικές συγκοινωνίες, πρώτα και κύρια πρέπει να είναι το ενιαίο μέτωπο επιβατών και εργαζομένων, με κυρίαρχα αιτήματα: Τη σύσταση ενιαίου και 100% δημόσιου συγκοινωνιακού φορέα. Την άμεση επιδότηση των συγκοινωνιών από τον κρατικό προϋπολογισμό στη βάση των πραγματικών αναγκών, καθώς και την άμεση καθιέρωση 35ωρου, 5ήμερου, 7ωρου, με αύξηση αποδοχών και διεύρυνση των ασφαλιστικών - εργατικών δικαιωμάτων.

Εκδηλώσεις τιμής στο Ρέθυμνο

Τιμήθηκαν οι εκτελεσθέντες απ' τους Γερμανούς Γ. Μαθιουδάκης, Μ. Αεράκης, Ν. Τερζιδάκης και Γ. Χατζηνικολάου

Με εντυπωσιακή παρουσία Ρεθυμνιωτών αλλά και αντιπροσωπειών από την υπόλοιπη Κρήτη τιμήθηκε, την περασμένη Κυριακή, η μνήμη του καθηγητή Γιάννη Μαθιουδάκη και των συναγωνιστών του Μανώλη Αεράκη, Νίκου Τερζιδάκη και Γιώργου Χατζηνικολάου, οι οποίοι σκοτώθηκαν πολεμώντας τους Γερμανούς κατακτητές, πριν 55 χρόνια.

Ο καθηγητής Γιάννης Μαθιουδάκης, στέλεχος του ΚΚΕ και γραμματέας του ΕΑΜ Ρεθύμνου και οι σύντροφοί του, στελέχη του ΕΛΑΣ και της ΕΠΟΝ, σκοτώθηκαν έξω από το χωριό Μέση Ρεθύμνου, στη θέση που βρίσκεται η σπηλιά Γκιούμπρα.

Στη σπηλιά αυτή, όπου το κοινοτικό συμβούλιο Μέσης και η Πανελλήνια Ενωση Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης έχουν αναγείρει μνημείο, γίνεται κάθε χρόνο θρησκευτικό και πολιτικό μνημόσυνο για τους τέσσερις ήρωες της Ρεθυμνιώτικης Εθνικής Αντίστασης.

Η εκδήλωση της περασμένης Κυριακής οργανώθηκε από το Δήμο Αρκαδίου και την ΠΕΑΕΑ. Παραβρέθηκαν ο νομάρχης Ρεθύμνου Μ. Λίτινας, ο αναπληρωτής νομάρχη Γ. Παπαδάκης, δήμαρχοι, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των κομμάτων των πολιτικών νεολαιών, των τοπικών στρατιωτικών και πολιτικών αρχών, αντιπροσωπείες εργαζομένων, πνευματικοί άνθρωποι και βετεράνοι της Εθνικής Αντίστασης απ' όλες τις παρατάξεις.

Για το ιστορικό της μάχης μίλησε ο καπετάνιος τους ΕΛΑΣ, στέλεχος του ΚΚΕ Ρεθύμνου Αλέκος Μαθιουδάκης, αδελφός του καθηγητή. Κύριος ομιλητής ήταν ο φαρμακοποιός Ανδρέας Κούνουπας.

Χαιρετισμούς απηύθυναν ο νομάρχης Μ. Λίτινας, ο αντιδήμαρχος Αρκαδίου και ο Μανώλης Μαθιουδάκης γιος του Γ. Μαθιουδάκη, ο οποίος υπογράμμισε:

"Τιμώντας σήμερα τους ήρωες της Εθνικής Αντίστασης που έπεσαν μαχόμενοι για την πατρίδα στο σημείο αυτό της Ρεθυμνιώτικης γης υποκλινόμαστε ευλαβικά προς όλους εκείνους τους επώνυμους και ανώνυμους μάρτυρες των εθνικοαπελευθερωτικών μας αγώνων.

Τούτη τη στιγμή της μνήμης και περισυλλογής η σκέψη μας στρέφεται προς το λαό της Γιουγκοσλαβίας, ο οποίος δέχεται δολοφονική επίθεση από δυνάμεις του ΝΑΤΟ και των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής στα πλαίσια μιας ιμπεριαλιστικής πολιτικής για την επιβολή νέας τάξης πραγμάτων.

Πριν μισό αιώνα φασίστες πυρπολούσαν τη γη μας, έκαιγαν τα σπίτια μας, δολοφονούσαν τους πατέρες, τις μανάδες, τ' αδέλφια μας.

Σήμερα μια νέα μορφή φασισμού, με το κάλυμμα του πλέον εξελιγμένου ιμπεριαλισμού, πάλι με Γερμανούς μιλιταριστές στην πρώτη γραμμή, πυρπολούν τα Βαλκάνια, δολοφονούν αμάχους, δημιουργούν στρατιές προσφύγων.

Οι ήρωες που τιμούμε σήμερα και πότισαν με το αίμα τους τη γωνιά αυτή της πατρίδας μας για να βλαστήσει το δέντρο της λευτεριάς δείχνουν το δρόμο του χρέους, μας καλούν σε νέους αγώνες για έναν κόσμο ειρηνικό, ευτυχισμένο, για μια Ελλάδα δημοκρατική και εθνική αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια".

Ακριβότερη η απόκτηση διπλώματος οδήγησης

Ακριβότερα θα κοστίζει από την 1η Νοέμβρη 1999 η απόκτηση διπλώματος οδήγησης, ενώ η κυβέρνηση στο πλαίσιο της εισπρακτικής της υστερίας για να "πιάσει" τους στόχους της ΟΝΕ, καθιερώνει την υποχρεωτική αναγραφή του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) στα νέα "διπλώματα".

Τα παραπάνω προκύπτουν από χτεσινές εξαγγελίες του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών, Τ. Μαντέλη,οι οποίες διαπνέονται κυρίως από εισπρακτική λογική, όχι, όμως και από μέτρα ουσίας, όπως είναι π.χ. η καθιέρωση μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία. Κύριο χαρακτηριστικό των κυβερνητικών μέτρων, είναι η καθιέρωση υποχρεωτικής παρακολούθησης ελάχιστου αριθμού μαθημάτων θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, πριν δώσουν εξετάσεις. Ειδικότερα, οι ελάχιστες ώρες θεωρητικής διδασκαλίας για την απόκτηση διπλώματος μοτοσικλέτας είναι 10 ώρες, για επιβατικά και φορτηγά κάτω των 3,5 τόνων 20 ώρες, ενώ για φορτηγά άνω των 3,5 τόνων και λεωφορεία έξι ώρες. Σε περίπτωση απόρριψης κατά την εξέταση, οι υποψήφιοι θα παρακολουθούν το 30% των θεωρητικών μαθημάτων.

Οι ελάχιστες ώρες πρακτικής εκπαίδευσης στις σχολές οδηγών, είναι οκτώ ώρες για δίπλωμα μοτοσικλέτας μέχρι 125 κυβικά και δίκυκλα - τετράκυκλα, 10 ώρες για μοτοσικλέτες άνω των 125 κυβικών, 20 ώρες για επιβατικά ΙΧ και φορτηγά μέχρι 3,5 τόνους, 10 ώρες για φορτηγά άνω των 3,5 τόνων, οκτώ ώρες για φορτηγά με ρυμουλκούμενα και τέσσερις ώρες για λεωφορεία με ρυμουλκούμενο και αρθρωτά. Οι αποτυχόντες υποψήφιοι υποχρεούνται να παρακολουθήσουν το 50% των μαθημάτων.

Κατά τα άλλα, εξαγγέλθηκε ότι τα διπλώματα θα χορηγούνται σε πέντε μέρες, ενώ η επανεξέταση για τους "κομμένους" θα γίνεται σε 14 μέρες (σήμερα είναι 30) αν αφορά την πρωτοβάθμια επιτροπή και σε 28 μέρες (αντί των 60) αν αφορά τη δευτεροβάθμια.

Δικαιώθηκε ο Μπαμπινιώτης

Δικαιώθηκε ο Γ. Μπαμπινιώτης και σύμφωνα με την απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, η οποία δημοσιεύτηκε χτες, δεν αποτελεί προσβολή κατά της προσωπικότητας, η ερμηνεία που αποδίδεται στο λήμμα "Βούλγαρος".

Να υπενθυμίσουμε ότι το Μονομελές Πρωτοδικείο της Θεσσαλονίκης με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και μετά από αίτημα κατοίκων της Θεσσαλονίκης και οπαδών του ΠΑΟΚ, είχε διατάξει την απάλειψη του λήμματος "Βούλγαρος" από κάθε μελλοντική ανατύπωση ή έκδοση του λεξικού του Γ. Μπαμπινιώτη, κρίνοντας ότι προσβάλλεται η προσωπικότητα των αιτούντων. Στη συνέχεια ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Π. Δημόπουλος άσκησε αναίρεση υπέρ του νόμου και η υπόθεση οδηγήθηκε στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου.

Στο σκεπτικό της σημαντικής αυτής απόφασης του Αρείου Πάγου επισημαίνεται ότι η συνταγματική προστασία των ελευθεριών, της επιστήμης, της έρευνας και της διάδοσης των στοχασμών - που απαγορεύουν την κατάσχεση, τη λογοκρισία και κάθε προληπτικό μέτρο σε βάρος του Τύπου - νομιμοποιεί ακόμη και προσβολές του δικαιώματος της προσωπικότητας, εφόσον δεν προσβάλουν την αξία του ανθρώπου, γιατί η προσωπικότητα έστω και αν θίγεται, έχει στη συγκεκριμένη περίπτωση υποδεέστερη σημασία σε σχέση με το αγαθό των συγκεκριμένων ελευθεριών.

ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ

Την Κυριακή 25.4.99 και ώρα 10 π.μ., τελούμε 40ήμερο μνημόσυνο στον ιερό ναό Αγίου Νικολάου Αχαρνών, για την ανάπαυση της ψυχής του πολυαγαπημένου μας συζύγου, πατέρα, παππού, αδελφού και θείου

ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Η σύζυγος: Μαρία.

Τα παιδιά: Σοφία και Κώστας Παπαγεωργίου, Ευδοκία και Κώστας Ρίζος.

Τα εγγόνια: Ελπίδα, Ελσια, Βασίλης, Καρολίνα, Εφη, Λευτέρης.

Τα αδέλφια: Δημήτρης και Νίτσα Παπαβασιλείου.

Τα ανίψια. Οι λοιποί συγγενείς.

Κατά μία λωρίδα στενότερη θα είναι από σήμερα και η άνοδος της Λεωφόρου Κηφισού προς Λαμία, από τον ανισόπεδο κόμβο της Π. Ράλλη μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο της Λ. Καβάλας. Η ρύθμιση αυτή, που θα διαρκέσει αρκετούς μήνες και θα ταλαιπωρήσει τους οδηγούς, θα γίνει λόγω εκτέλεσης έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Τα τμήματα στα οποία θα περιοριστούν σταδιακά οι λωρίδες θα έχουν μήκος 200 περίπου μέτρα και το χρονικό διάστημα περιορισμού του κάθε τμήματος θα είναι 50 μέρες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο περιορισμός των λωρίδων κυκλοφορίας έχει ξεκινήσει πριν ένα περίπου μήνα αντίστοιχα στο τμήμα αυτό της Λεωφόρου Κηφισού με κατεύθυνση τον Πειραιά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ