ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 15 Απρίλη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
24ΩΡΗ ΠΑΝΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ
Αγωνιστική απάντηση στα κυβερνητικά σχέδια

Το ΚΚΕ, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ζητά από την κυβέρνηση να πάρει συγκεκριμένα μέτρα για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των εργαζομένων στον ΟΣΕ

Το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των ελληνικών σιδηροδρόμων, που υποθηκεύει με κάθε τρόπο η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας με... ευλάβεια τις οδηγίες των Βρυξελλών, υπερασπίζονται, πρώτα απ' όλα, οι χιλιάδες εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, με τη σημερινή τους 24ωρη πανελλαδική απεργία.

Την απεργία, που έχει προειδοποιητικό χαρακτήρα, κήρυξε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), με κεντρικό αίτημα να αποσυρθεί η νέα οικονομική συμφωνία δημοσίου - ΟΣΕ, που έχει έτοιμη η κυβέρνηση, αφού όσα διαλαμβάνει οδηγούν τον Οργανισμό σε συρρίκνωση και μαρασμό, ενώ σε καμιά περίπτωση δε διασφαλίζουν τον κοινωνικό και δημόσιο χαρακτήρα του. Κι αυτό, γιατί σύμφωνα με τη 10ετή οικονομική συμφωνία που προωθεί η κυβέρνηση, διακόπτεται κάθε κρατική επιχορήγηση στο εμπορευματικό έργο του ΟΣΕ, ενώ διατηρείται μόνο για πέντε χρόνια η επιχορήγηση στις επιβατικές μεταφορές. Επίσης, η νέα οικονομική συμφωνία προβλέπει την κατάργηση των λεωφορειακών γραμμών εξωτερικού, που είναι από τις πλέον κερδοφόρες δραστηριότητες του ΟΣΕ, και τη διατήρηση μόνο των λεωφορειακών γραμμών εσωτερικού, που είναι κάθετες προς το σιδηροδρομικό δίκτυο. Το νέο καθεστώς, που επιβάλλει η κυβέρνηση στη λειτουργία του ΟΣΕ, είναι πλήρως εναρμονισμένο με την Οδηγία 91/440 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με κεντρική κατεύθυνση τον τεμαχισμό του ΟΣΕ, με το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση και την είσοδο ιδιωτών στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Σύμφωνα με την Οδηγία αυτή, που ισχύει με Προεδρικό Διάταγμα από την 1η Γενάρη 1997, ο ΟΣΕ επιβαρύνεται το τεράστιο κόστος της υποδομής, ενώ οι ιδιώτες μπορούν να δρομολογούν δικά τους τρένα στις κερδοφόρες γραμμές. Υπ' αυτές τις συνθήκες, είναι κάτι περισσότερο από αυταπόδεικτο ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ΟΣΕ, με παράλληλη συρρίκνωση του έργου του. Η αντίστροφη μέτρηση για την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων έχει αρχίσει, άλλωστε, καιρό τώρα με τη σύσταση της θυγατρικής "ΕΡΓΟΣΕ" (το καταστατικό της προβλέπει και τη συμμετοχή ιδιωτών), στην οποία εκχωρήθηκαν η διαχείριση όλων των σιδηροδρομικών έργων και προμηθειών, αλλά και αρμοδιότητες που αφορούν το προσωπικό, ακόμα και θέματα μισθοδοσίας!

Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, με τη σημερινή τους απεργία, διεκδικούν, επίσης, την υπογραφή ικανοποιητικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, απορρίπτοντας την πρόταση της διοίκησης για αύξηση 1% (!), και τη διαφύλαξη της δημόσιας - κοινωνικής ασφάλισης.

Ο αντιπρόεδρος της ΠΟΣ και στέλεχος της ΔΕΣΚ, Σωτ. Ραυτόπουλος,καλεί τους εργαζόμενους να δώσουν σήμερα τη δική τους αγωνιστική απάντηση στα σχέδια της κυβέρνησης για το μέλλον του ΟΣΕ και την κατεδάφιση της κοινωνικής ασφάλισης των εργαζομένων. Παράλληλα, επισημαίνει και τις τεράστιες ευθύνες της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ, που δεν παίρνει πρωτοβουλίες συντονισμού της δράσης όλων των ομοσπονδιών, με στόχο να αποκρουστεί αυτή η προσπάθεια της κυβέρνησης να σαρώσει τις ασφαλιστικές κατακτήσεις των εργαζομένων.

Επίκαιρη Ερώτηση για τη σημερινή 24ωρη πανσιδηροδρομική απεργία των εργαζομένων στον ΟΣΕ κατέθεσε χτες στη Βουλή το ΚΚΕ.

Με την Επίκαιρη Ερώτηση, που υπογράφει η βουλευτίνα του Κόμματος Μαρία Μπόσκου,ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των εργαζομένων στον ΟΣΕ, οι οποίοι ζητούν:

  • Να υπογραφεί νέα οικονομική συμφωνία μεταξύ δημοσίου - ΟΣΕ, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των ελληνικών σιδηροδρόμων και να αναλάβει το κράτος το κόστος για να ανταποκριθεί ο Οργανισμός στο κοινωνικό του έργο.
  • Να υπογραφεί ικανοποιητική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για το 1997, που να εξασφαλίζει ουσιαστικές αυξήσεις στους εργαζόμενους και όχι η απαράδεκτη αύξηση 1% που προτείνει η διοίκηση του ΟΣΕ.
  • Να προστατευτεί η δημόσια - κοινωνική ασφάλιση.
Συνθήματα και θύματα

Εμφανίστηκαν, όπως θυμόσαστε καλά, πριν από 23 περίπου χρόνια φορώντας ζιβάγκο και "σοσιαλιστικές" ιδέες. Και η μεν μπλούζα με τον ψηλό γιακά ήταν γνήσιας μάρκας, το ιδεολογικό τους ένδυμα ήταν ψεύτικο, πλαστό, παραποιημένο, ό,τι, τελοσπάντων, αποκαλούμε "μαϊμού".

Ως σήμα κατατεθέν οι νεοεμφανισθέντες είχαν ένα μισό ήλιο και αυτή η αμφίσημη παράσταση ερμηνεύτηκε εξαρχής διπλά. Οι ίδιοι οι κραδαίνοντες το λάβαρο του κολοβού ήλιου υποστήριζαν ότι ο δίσκος ήταν ανατέλλων και σηματοδοτούσε την έλευση, την ανατολή μιας νέας εποχής, αμέσως μόλις θα έπαιρναν τα ηνία της εξουσίας. Αντίθετα, κάποιοι λίγοι σκεπτικιστές εκείνης της εποχής υποστήριξαν ότι ο ήλιος ήταν δύων και φανέρωνε σαφώς τη Δυτική πορεία, που θα ακολουθούσαν και οι νεοεμφανισθέντες, παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις που έδιναν στο πλήθος. Τελικά, οι σκεπτικιστές δικαιώθηκαν πολύ γρήγορα για την ερμηνεία που είχαν δώσει στον αμφίσημο ήλιο. Αν μάλιστα είχαν προσθέσει τότε ότι αυτό το σήμα υπονοούσε και το άσχημο "τσουρούφλισμα" που θα υφίστατο ο λαός από τους "πράσινους", τότε θα είχαν πετύχει "διάνα"!

Εμφανίστηκαν πριν από 23 περίπου χρόνια, έπιασαν ευθύς τους πόθους ενός λαού που ονειρευόταν μια άλλη πορεία για τον τόπο και έριξαν το σύνθημα"Αλλαγή". Πολλοί είπαν αργότερα ότι και αυτό το σύνθημα ήταν ψεύτικο και απέβλεπε στην εξαπάτηση του κόσμου. Αλλά στ' αλήθεια, δε νομίζω ότι έχουν δίκιο όσοι αποδίδουν στους "πράσινους" αυτή τη μομφή. Γιατί ήταν ψεύτικο το σύνθημα; Δεν άλλαξαν και σε μας και στη χώρα τα φώτα οι κύριοι; Δεν εισήγαγαν αυτοί το "ζωνάρι" το 1985; Δεν έφεραν αυτοί τα "αντικειμενικά κριτήρια" και τα "λουκέτα" στα μικρομάγαζα; Δεν πολλαπλασίασαν αυτοί τους φόρους των μισθωτών και των συνταξιούχων και παράλληλα δεν αυγάτισαν τα προνόμια στους βιομήχανους και τους άλλους μεγαλοκεφαλαιούχους; Δεν έβγαλαν αυτοί τις δημόσιες επιχειρήσεις στο σφυρί ή μήπως δεν είναι αυτοί που θέλουν να περικόψουν τώρα τα τελευταία εναπομείναντα κεκτημένα στους εργαζόμενους; "Αλλαγή" εν πάση περιπτώσει δε σημαίνει μόνον πορεία από το κακό προς το καλύτερο, αλλά και από το κακό προς το χειρότερο. Και υπό αυτήν τη δεύτερη έννοια η πασοκική "Αλλαγή" είναι εν πλήρη εξελίξει και ζήτω που καήκαμε!

Εμφανίστηκαν πριν από 23 περίπου χρόνια και φώναξαν κι ένα άλλο σύνθημα."Ο λαός δεν ξεχνά τι σημαίνει Δεξιά". Αυτοί όμως δεν ήταν λαός και ξέχασαν, "πριν αλέκτορα φωνήσαι τρις". Λησμόνησαν και έγιναν, όχι απλώς ίδιοι, αλλά χειρότεροι από την πολιτική παράταξη που ελεεινολογούσαν. Και έτσι έμειναν και στο ΝΑΤΟ και στην ΕΟΚ και έφτασαν μάλιστα σε τέτοιο σημείο εξάρτησης και δουλικότητας, ώστε να ευχαριστούν από το βήμα της Βουλής τους Αμερικανούς"πάτρωνες".

Γνωρίζοντας οι κύριοι ότι με τα ψευτοσυνθήματά τους καλά "καπέλωσαν" τον κόσμο τόσα χρόνια τώρα πλασάρουν άλλο ένα: Τον "εκσυγχρονισμό". Βεβαίως, κατά πόσο είναι εκσυγχρονισμός ο εργασιακός μεσαίωνας που προωθούν, οι περικοπές των συντάξεων, η δραστική περικοπή των κοινωνικών παροχών και η άγρια καταλήστευση των λαϊκών εισοδημάτων, αυτό ας το κρίνει ο καθένας μας και ας πράξει αναλόγως. Ας το κρίνει και ας αποφασίσει αν θα συνεχίσει να είναι το μόνιμο θύμα αυτών που τον κοροϊδεύουν και τον απομυζούν επί σειρά ετών ή αν θα ξεσηκωθεί, δείχνοντας ότι, έστω και αργά, τα... συνθήματα του έγιναν μαθήματα.

Τάσος ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ

"Παραλύουν" σήμερα οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες, λόγω της 24ωρης

"Παραλύουν" σήμερα οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες, λόγω της 24ωρης απεργίας των σιδηροδρομικών

Συγκέντρωση στο κεντρικό κτίριο του ΟΣΕ, στην οδό Καρόλου, θα πραγματοποιήσουν σήμερα στις 10.30 π.μ. οι απεργοί σιδηροδρομικοί



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ