Στα έργα αυτά συνδυάζονται, με τρόπο ανεπιτήδευτο, άμεσο, δραστικό και ρηξικέλευθο, η υψηλή ζωγραφικότητα με την πολιτική διαμαρτυρία. Η ελλειπτική, πρωτοποριακή γραφή και η χρωματική τόλμη με το δυναμικό περιεχόμενο. Την έκθεση συμπληρώνει μια μικρότερη ενότητα έργων του ζωγράφου, με θέμα τη μητρότητα. Τα έργα αυτά, κρατώντας ως θεματικό και ηθικό πυρήνα την πρωταρχική σχέση μητέρας και παιδιού και χρησιμοποιώντας τα ίδια ζωγραφικά μέσα με την ενότητα «Πόλεμος - Βία», ψηλαφούν το πυκνό πλέγμα των αισθημάτων και των σκέψεων γύρω από τη γέννηση ενός παιδιού. Με την ευκαιρία της έκθεσης, θα κυκλοφορήσει πλήρης κατάλογος της ενότητας «Πόλεμος - Βία» (εκδόσεις «Αδάμ»), με εισαγωγικό κείμενο του Σάββα Κονταράτου, ο οποίος θα προλογίσει και την έκθεση.
Ο Δ. Κοκκινίδης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1929. Από το 1952 μέχρι το 1957 σπούδασε στην ΑΣΚΤ Αθήνας. Κατά τη δεκαετία του '60, παράλληλα με τη ζωγραφική ασχολείται με το ντιζάιν. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της «Ομάδας τέχνης α» (1961 - '67) και της «Ομάδας για την Επικοινωνία και την Εκπαίδευση μέσω της τέχνης» (1976 - 1981). Το 1976 εκλέγεται καθηγητής στην ΑΣΚΤ Αθήνας, όπου διετέλεσε πρύτανης από το 1979 έως το 1982. Μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιήσει 23 ατομικές εκθέσεις, από τις οποίες οι 14 έγιναν στην περιοχή της Αθήνας.
Ο Μίλτος Πασχαλίδης συνεχίζει τα μελωδικά τριήμερά του, στο «Συρμό» (Κολωνού και Οδυσσέως 14, Μεταξουργείο, τηλ. 210.5203.661). Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, ξεδιπλώνει τραγούδια του τελευταίου του δίσκου «Η μόνη μου πατρίδα είναι ο χρόνος» και παλιότερων δίσκων του. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στο «Συρμό», εμφανίζονται οι Νίκος Ζιώγαλας, Γιώργος Αλουπογιάννης και Δημήτρης Κοργιαλάς.
Τις ανακριβείς πληροφορίες του προγράμματος στη συναυλία που δόθηκε την 1/11, στο Μέγαρο Μουσικής (ΜΜ), και αφορούσαν στον αξέχαστο συνθέτη Αλέκο Ξένο, παραδέχεται με επιστολή του το Μέγαρο, συνάπτοντας και επιστολή του μουσικολόγου Μ. Εμπέογλου. Θυμίζουμε ότι στο δημοσίευμα ο «Ρ» με τίτλο «Αποκατάσταση της αλήθειας», η κόρη του συνθέτη, Αλίκη Ξένου - Βενάρδου υπογράμμιζε τις σοβαρές ανακρίβειες που περιείχε το κείμενο του μουσικολόγου Μ. Εμπέογλου στο πρόγραμμα της συναυλίας. Η απάντηση του Μεγάρου στο δημοσίευμά μας, ουσιαστικά, αποτελεί παραδοχή αυτών των ανακριβειών.
Οπως αναφέρει η επιστολή - απάντηση του ΜΜ, όσον αφορά στο όνομα του συνθέτη ως Αλέκος - Διονύσιος Ξένος «δόθηκε στον παραγωγό της εκδήλωσης από τον Ιάκωβο Κονιτόπουλο, συντονιστή του Ελληνικού Συγκροτήματος Σύγχρονης Μουσικής, ο οποίος από παραδρομή - όπως παραδέχεται - σημείωσε το πατρώνυμο Διονύσιος ως δεύτερο βαπτιστικό του συνθέτη».
Για την απόδοση στον Α. Ξένο του ψευδωνύμου «Αστραπόγιαννος», καθώς και της σύνθεσης του τραγουδιού «Στ' Αρματα! Στ' άρματα», ο Μ. Εμπέογλου αναφέρει ότι «πήγη του υπήρξε το λήμμα του Τ. Καλογερόπουλου στο "Λεξικό Ελληνικής Μουσικής"». Ως προς την παρατήρηση ότι «ο Αλέκος Ξένος έβλεπε τον εαυτό του ως συνεχιστή της Εθνικής Σχολής», ο Μ. Εμπέογλου παραδέχεται ότι: «αυτό είναι δική μου μουσικολογική κρίση».
«Moscow on ice» |
Τα μπαλέτα αυτά ιδρύθηκαν το '57 στη Σοβιετική Ενωση από το χορογράφο Λεονίντ Λαβρόβσκι.
Στις 16 Δεκέμβρη, στις 7.30 μ.μ., στο Μέγαρο Μουσικής, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κ. Στεφανόπουλου, ο υπουργός Πολιτισμού, Ε. Βενιζέλος, θα απονείμει τα Κρατικά Βραβεία Λογοτεχνίας 2003.
ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ και τη γλυπτική είναι αφιερωμένη η σημερινή εκδήλωση που διοργανώνει η «Δημοτική Πρωτοβουλία Ζωγράφου» στο πλαίσιο των «Ζωγραφιώτικων συναντήσεων λόγου, τέχνης και πολιτισμού» στις 8 μ.μ. στα γραφεία της παράταξης (Μαράτου 33-35 και Καλλιστράτους). Το θέμα, που τιτλοφορείται «Σχήματα και χρώματα - Ιδιότητες και εφαρμογές», παρουσιάζει ο γλύπτης Κώστας Ρόθος.
ΑΦΙΕΡΩΜΑ στον Θεόφιλο, οργανώνει τη Δευτέρα (7μ.μ.) στην ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20), το Μορφωτικό Ιδρυμα της Ενωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών. Θα μιλήσουν οι: Χρύσανθος Χρήστου, Στέλιος Λυδάκης, Νέστορας Μάτσας. Ο Δημήτρης Καρέλλης θα διαβάσει ποιήματα των Γ. Σεφέρη και Ο. Ελύτη για τον Θεόφιλο. Θα προβληθεί το έγχρωμο ντοκιμαντέρ του Ν. Μάτσα «Ο παράδεισος ενός ζωγράφου: Θεόφιλος Χατζημιχαήλ». Είσοδος ελεύθερη.