Ερωτήσεις στη Βουλή κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ
Τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων για να λυθούν τα προβλήματα των σιδηροδρόμων στη Θεσσαλία, ζητούν από την κυβέρνηση τρεις βουλευτές του ΚΚΕ, με ερωτήσεις που κατέθεσαν στη Βουλή.
Οι ερωτήσεις, που υπογράφουν οι βουλευτές του Κόμματος Νίκος Γκατζής, Αχιλλέας Κανταρτζής και Βαγγέλης Μπούτας,αφορούν την υποβάθμιση της γραμμής Βόλου - Καλαμπάκας, την κατασκευή σύγχρονου μηχανοστασίου στο σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου και τη διαπλάτυνση της γραμμής Παλαιοφάρσαλου- Βελεστίνου.
Οσον αφορά το πρώτο θέμα, σημειώνεται ότι σε παλιότερη ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ, είχαν δοθεί υποσχέσεις από την κυβέρνηση ότι θα γίνουν βελτιωτικές παρεμβάσεις στη γραμμή Βόλου - Καλαμπάκας, που σήμερα λειτουργεί με παμπάλαιο τροχαίο υλικό, άνω των 20 χρόνων και πολλά βαγόνια δεν έχουν θέρμανση. Οι βουλευτές του ΚΚΕ, ρωτούν τον υπουργό Μεταφορών γιατί ο ΟΣΕ δεν προχώρησε στην αναβάθμιση του τροχαίου υλικού, τι μέτρα θα παρθούν για την κάλυψη των επειγουσών αναγκών που υπάρχουν και πότε θα γίνει η αντικατάσταση των παλιών αυτοκινηταμαξών με καινούριες.
Για την κατασκευή μηχανοστασίου του ΟΣΕ στο Βόλο, οι βουλευτές του ΚΚΕ επισημαίνουν ότι πρόκειται για έργο πολλαπλής ωφελιμότητας. Και για το νομό Μαγνησίας, που οδηγείται σε οικονομικό και κοινωνικό μαρασμό μετά από το κύμα αποβιομηχάνισης και την τρομακτική αύξηση της ανεργίας, αλλά και για τον ΟΣΕ και γενικότερα τη χώρα.
Για τη διαπλάτυνση της γραμμής Παλαιοφάρσαλου - Βελεστίνου, στην ερώτηση επισημαίνεται ότι υπάρχει μελέτη του ΟΣΕ που αποδεικνύει την αναγκαιότητα και την ωφελιμότητα του έργου, ως συνέχεια και σύνδεση του Βόλου με τη Δυτική Θεσσαλία και Κοζάνη και ιδιαίτερα με τον άξονα Βόλου - Ηγουμενίτσας. Επιπλέον, με το έργο αυτό θα μειωθεί κατά 50 χιλιόμετρα η σιδηροδρομική απόσταση Βόλου - Αθηνών.
Οι τρεις βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό γιατί δεν αντιμετωπίστηκε ως ενιαίο έργο η διαπλάτυνση της γραμμής Καλαμπάκα - Παλαιοφάρσαλου - Βελεστίνο και αν σκοπεύει η κυβέρνηση να δημοπρατήσει το έργο Παλαιοφάρσαλου- Βελεστίνο.
Την ιδιωτικοποίηση και των οδικών δημόσιων έργων προανάγγειλε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στο ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ παράλληλα προσπάθησε να ...εξωρα'ϊσει την κυβερνητική πολιτική
Την ώρα που οι αγώνες των εκπαιδευτικών και των άλλων εργαζομένων, ενάντια στην αυταρχική πολιτική της λιτότητας, βρίσκονταν στο αποκορύφωμά τους, ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης επιχείρησε χτες το μεσημέρι, με αφορμή την επίσκεψή του στο ΥΠΕΧΩΔΕ, έναν ακατάσχετο εξωραϊσμό του κυβερνητικού έργου! Παράλληλα, την επίσκεψη αυτή δεν είναι λίγοι εκείνοι που ερμηνεύουν ως προσπάθεια του πρωθυπουργού να θέσει υπό τον απόλυτο έλεγχό του το "μεγάλο φαγοπότι" των δημοσίων έργων...
Αμέσως μετά τη συνάντηση του πρωθυπουργού με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, τόσο ο ίδιος όσο και ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ σε δηλώσεις τους προς τους δημοσιογράφους αναλώθηκαν σε ένα άνευ προηγουμένου "δοξαστικό" για την πολιτική που εφαρμόζεται στον τομέα των δημοσίων έργων, μιλώντας ούτε λίγο ούτε πολύ για επερχόμενη "κοσμογονία" μετά την ολοκλήρωσή τους.
Παρ' όλα αυτά δεν μπόρεσαν να κρύψουν ότι για αρκετά από τα έργα αυτά, όπως για παράδειγμα η Εγνατία, η ζεύξη του Μαλιακού και η παράκαμψη Αγίου Κωνσταντίνου - Καμμένων Βούρλων, η χρηματοδότηση για την κατασκευή τους δεν είναι εξασφαλισμένη και γι' αυτό αναζητούνται πρόσθετοι πόροι από ιδιώτες και ξένες τράπεζες. Για την προσέλκυση των κεφαλαίων αυτών η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας και σχετικές οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ετοιμάζεται να δώσει ως αντάλλαγμα την εκμετάλλευση των σταθμών διοδίων για αρκετές δεκαετίες. Αποτέλεσμα της ιδιότυπης αυτής πολιτικής ιδιωτικοποίησης και των οδικών δημοσίων έργων θα είναι - κατά το πιθανότερο σενάριο - ο τετραπλασιασμός της τιμής των διοδίων μέσα στην επόμενη τριετία. Ετσι ο κάτοχος ΙΧ αυτοκινήτου θα πληρώνει το έτος 2000 σε κάθε σταθμό διοδίων 2.500 δρχ. από 500 με 600 δρχ. που πληρώνει σήμερα!
Ο πρωθυπουργός, αναφερόμενος στις διαπραγματεύσεις που γίνονται με τους εργολάβους του μετρό της Αθήνας, είπε ότι η λύση πρέπει να εξευρεθεί μέσα στο πλαίσιο των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί. Δεν απέκλεισε ωστόσο την ικανοποίηση μεγάλου μέρους των απαιτήσεων των εργολάβων, που ανέρχονται σε δεκάδες δισ. δρχ.
Χαρακτηριστικό του χονδρού παιχνιδιού που γίνεται με τα δημόσια έργα, είναι και το γεγονός ότι ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, απαντώντας σε ερώτηση, δεν απέκλεισε το έργο του Εύηνου να ανατεθεί και πάλι στους ίδιους εργολάβους που το εγκατέλειψαν πρόσφατα και έχουν κηρυχτεί έκπτωτοι!
Μέχρι και 25% θα φτάσει η συμμετοχή των ιδιωτών με τη δεύτερη φάση ιδιωτικοποίησης. Ξένη εταιρία και στη θυγατρική της κινητής τηλεφωνίας
Το προσεχές δεκαήμερο κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΤΕ προτίθενται να καταλήξουν οριστικά για τον τρόπο και το μέγεθος της δεύτερης φάσης ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού και της πώλησης ενός ακόμη κομματιού του στους ιδιώτες επενδυτές ντόπιους και ξένους. Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του Οργανισμού Δ. Παπούλιας επιβεβαίωσε και επίσημα πλέον την κυβερνητική απόφαση και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο, μετά και τη δεύτερη μετοχοποίηση, το ύψος της συμμετοχής των ιδιωτών στον ΟΤΕ να φτάσει μέχρι το 25%. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για την αναγκαιότητα της ιδιωτικοποίησης, με δεδομένο ότι η χρηματοοικονομική κατάσταση του ΟΤΕ τού επιτρέπει την αυτοχρηματοδότηση των επενδύσεών του (πολύ περισσότερο που διαπιστώνεται πρόβλημα απορρόφησης των πόρων που διαθέτει), ο πρόεδρος του Οργανισμού παρέπεμψε στην κυβερνητική πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων.
Εκανε γνωστό επίσης πως ο ΟΤΕ προσανατολίζεται στην αγορά μεριδίων των ιδιωτικοποιημένων τηλεπικοινωνιακών οργανισμών βαλκανικών χωρών και χωρών της Ανατολικής Ευρώπης. Την ίδια στιγμή λοιπόν που η κυβέρνηση ρευστοποιεί τη δημόσια περιουσία του ΟΤΕ και με αντίτιμο πολύ κάτω από την πραγματική της αξία, χαρίζει στους ιδιώτες τα σίγουρα κέρδη του για τα επόμενα χρόνια, παράλληλα προχωρά σε σχέδια εξαγοράς ξένων τηλεπικοινωνιακών οργανισμών και μάλιστα χωρών που χαρακτηρίζονται από μεγάλη πολιτική και οικονομική αστάθεια με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Στις 28 Φλεβάρη πρόκειται να υποβάλουν τις προσφορές τους οι τρεις ξένες εταιρίες, που είναι υποψήφιες για να συνεταιριστούν με τον ΟΤΕ στη θυγατρική της κινητής τηλεφωνίας. Η θυγατρική φέρει την επωνυμία "COSM - OTE" και ο οίκος που θα επιλεγεί θα συμμετέχει με ποσοστό 30%. Στο εταιρικό σχήμα, μαζί με αυτόν που τελικά θα επιλεγεί, δεν αποκλείεται τελικά να συμμετέχουν και άλλες εταιρίες, ενώ πληροφορίες φέρουν ενδιαφερόμενες και ελληνικές εταιρίες, που ήδη δραστηριοποιούνται σε αυτό το αντικείμενο. Η διοίκηση του Οργανισμού έκανε γνωστό ότι ο συνεταίρος που θα έχει επιλεγεί μέχρι τις 10 του Μάρτη θα έχει λόγο και στην επιλογή του προμηθευτή τεχνολογικού εξοπλισμού, για τον οποίο ήδη έχει προκηρυχτεί διαγωνισμός. Εντύπωση πάντως προκάλεσε το γεγονός ότι η διοίκηση του Οργανισμού αρνήθηκε να απαντήσει στην ερώτηση σε περίπτωση που δεν καρποφορήσει η διαδικασία επιλογής συνεταίρου για την κινητή τηλεφωνία, εάν ο ΟΤΕ είναι σε θέση να προχωρήσει μόνος του και εάν τελικά το πράξει.
Νέα δεδομένα δημιουργούνται με το επίδομα των 18.000 δραχμών, το οποίο είχε δοθεί μετά από δικαστική απόφαση σε μια σειρά κλάδους του δημοσίου! Η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου, ανατρέποντας προηγούμενες αποφάσεις δικαστηρίων, έκρινε ότι οι υπάλληλοι του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας δε δικαιούνται το 18χίλιαρο, με το σκεπτικό ότι συνδέονται με τον Οργανισμό με σχέση ιδιωτικού δικαίου και επομένως δεν υπάγονται στις ευνοϊκές ρυθμίσεις των νόμων 2019 και 1069/97 με τις οποίες επεκτάθηκε το επίδομα του 18χίλιαρου στο προσωπικό του δημοσίου, των ΟΤΑ, των ΝΠΔΔ, της ΕΛ. ΑΣ., του στρατιωτικού προσωπικού, του νοσηλευτικού κλπ.
Συγκεκριμένα, το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο θεώρησε ότι οι μισθοί του ΟΣΕ καθορίζονται από το ΔΣ του ΟΣΕ και δεν εμπίπτουν στους νόμους που επέκτειναν σε άλλες κατηγορίες υπαλλήλων το επίδομα των 18.000 δραχμών. Στην ίδια απόφαση του Αρείου Πάγου επαναλαμβάνεται ότι η απόφαση για επέκταση του 18χίλιαρου δεν παραβιάζει το άρθρο 4 του Συντάγματος για ισότητα των Ελλήνων απέναντι στο νόμο, ενώ επισημαίνεται ότι το συγκεκριμένο επίδομα αφορά τη σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου.
Στον Αρειο Πάγο είχαν προσφύγει δύο σταθμάρχες του ΟΣΕ, που ζητούσαν να αναιρεθεί απόφαση του Εφετείου Αθηνών, με την οποία απερρίφθη αγωγή τους για το θέμα αυτό.
Την αναστολή των απεργιακών τους κινητοποιήσεων αποφάσισαν χτες οι ηλεκτρονικοί της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), μετά τις υποσχέσεις του υπουργού Μεταφορών ότι δε θα καταργηθεί το επίδομα πληροφορικής που παίρνει ο κλάδος.
Οι διοικήσεις των δυο Συλλόγων των ηλεκτρονικών έκριναν θετική την υπουργική υπόσχεση και ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις, που άρχισαν την περασμένη Δευτέρα, αλλά βρίσκονται σε ετοιμότητα για νέες κινητοποιήσεις, αν ο υπουργός δεν τηρήσει την υπόσχεσή του.
Επιτυχία σημείωσε το ψηφοδέλτιο της Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας στις εκλογές για ανάδειξη αντιπροσώπου στο ΔΣ του Νοσοκομείου "Αγ. Ανδρέας" της Πάτρας. Η ΔΕ αναδείχτηκε σε δεύτερη δύναμη, συγκεντρώνοντας 98 ψήφους και ποσοστό 15,21%. Από τις άλλες παρατάξεις έλαβαν: ΠΑΣΚΕ 372 ψήφους (57,76%), ΔΑΚΕ 79 (12,26%) και Παρέμβαση (αριστεριστές της Α/συνέχειας) 95 (14,75%). Μεγάλη ήταν η πτώση της ΠΑΣΚΕ, της ΔΑΚΕ και της Παρέμβασης. Τα αντίστοιχα αποτελέσματα του 1995 ήταν: Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα 88 ψήφοι (11,95%), ΠΑΣΚΕ 315 (42,79%), Ανεξάρτητοι (τμήμα της ΠΑΣΚΕ) 128 (17,39%), ΔΑΚΕ 113 (15,35%) και Παρέμβαση 92 (12,49%).