ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 30 Γενάρη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ - ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ
Οι... καθυστερήσεις επιταχύνουν το μεγάλο «φαγοπότι»

Τις απευθείας αναθέσεις και τις ταχείες διαδικασίες που εκτινάσσουν το κόστος στα ύψη επιστρατεύει η κυβέρνηση, με πρόσχημα την έγκαιρη προετοιμασία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Στα «τυφλά» προχωρά η κυβέρνηση την κατασκευή του προαστιακού σιδηροδρόμου, ενισχύοντας παράλληλα τη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος και το μεγάλο «φαγοπότι» εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δραχμών που οδηγούνται στις τσέπες κάποιων μεγαλοεργολάβων, μέσω της επίκλησης των καθυστερήσεων για την έγκαιρη παράδοση των έργων που απαιτούνται για τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Οπως έγινε φανερό από την προχτεσινή συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής, η κυβέρνηση δεν είναι καθόλου σίγουρη - παρά τις αντίθετες επίσημες διαβεβαιώσεις - ότι το έργο του προαστιακού θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2004 και γι' αυτό πήρε απόφαση να προχωρήσει με πολύ γρήγορους ρυθμούς και απευθείας αναθέσεις η κατασκευή της γραμμής του μετρό από τη Δουκίσσης Πλακεντίας προς το Σταυρό Αγίας Παρασκευής, ενώ παράλληλα ενέκρινε και την προμήθεια 24 συρμών που θα μπορούν να κινούνται και στο μετρό και στον προαστιακό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση ενέκρινε την απόφαση που πήρε πριν λίγες μέρες το ΔΣ της «Αττικό Μετρό» για την απευθείας ανάθεση στον όμιλο συμφερόντων Γ. Μπόμπολα, της επέκτασης του μετρό από το Σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι το Σταυρό με τίμημα 22,5 δισ. δρχ., όταν οι ίδιες οι υπηρεσίες της «Αττικό Μετρό» το είχαν κοστολογήσει για 15 δισ. δρχ.! Και μόνο αυτό το γεγονός δικαιολογεί τις ενστάσεις που έχουν εκφραστεί από πολλούς, επισημαίνοντας ότι η επίκληση των καθυστερήσεων για τα Ολυμπιακά έργα θα οδηγήσει τελικά στην υπερκοστολόγηση των έργων προς όφελος των εργολάβων. Προφανώς η ίδια και χειρότερη τακτική πρόκειται να ακολουθηθεί και στο θέμα της προμήθειας του τροχαίου υλικού, το οποίο ο ελληνικός λαός θα κληθεί να το χρυσοπληρώσει. Υπενθυμίζεται ότι και ο σταθμός του μετρό Δ. Πλακεντίας είχε ανατεθεί απευθείας στους εργολάβους της «Αττικής Οδού», ενώ με διαγωνισμό ο ίδιος όμιλος έχει αναλάβει και την κατασκευή της επέκτασης του μετρό από την Εθνική Αμυνα ως τη Δ. Πλακεντίας, χωρίς ενδιάμεσο σταθμό!

Κι όλα αυτά όταν την ίδια στιγμή που οι υπουργοί Πολιτισμού Ευαγγ. Βενιζέλος και Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής διαβεβαιώνουν ότι ο προαστιακός σιδηρόδρομος θα είναι έτοιμος μέχρι το 2004 και σε όλα τα τμήματά του ηλεκτροκίνητος. Ωστόσο, η κυβέρνηση - παρά τον πακτωλό των χρημάτων για τα δύο έργα - κρατά και μια «πισινή» στην περίπτωση που δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2004 κανένα από τα δύο, να ακολουθήσει το τρίτο εναλλακτικό σενάριο, που συνίσταται στη μετάβαση από το αεροδρόμιο στο σταθμό του μετρό Δ. Πλακεντίας με λεωφορεία!

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργού Μεταφορών, βρίσκονται σε εξέλιξη τρεις διαγωνισμοί. Ο πρώτος αφορά τα έργα υποδομής στο τμήμα Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) - Αεροδρόμιο, ο διαγωνισμός για την κατασκευή του οποίου βρίσκεται στο στάδιο υπογραφής σύμβασης με τον ανάδοχο, που όπως είναι γνωστό είναι η κοινοπραξία με επικεφαλής την εταιρία «ΑΚΤΩΡ» συμφερόντων του μεγαλοεκδότη Γ. Μπόμπολα, που είναι επικεφαλής και στο έργο της «Αττικής Οδού». Ο δεύτερος διαγωνισμός για το τμήμα Τρεις Γέφυρες - ΣΚΑ βρίσκεται σε εξέλιξη και στις 6 του Φλεβάρη πρόκειται να υποβληθούν οι προσφορές, ενώ ο τρίτος διαγωνισμός που αφορά το τμήμα Ρέντης - Αθήνα - Τρεις Γέφυρες βρίσκεται στη φάση της προεπιλογής των διαγωνιζομένων.

«Οπως προκύπτει από την εξέλιξη του έργου, η γραμμή του προαστιακού θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενη πριν την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων», δήλωσε ο Χρ. Βερελής. Παρ' όλα αυτά, όμως, άφησε σαφώς να εννοηθεί ότι υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα καθυστερήσεων με την προμήθεια του τροχαίου υλικού (βαγόνια), ρίχνοντας τα βάρη γι' αυτό... στις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης των Ελληνικών Ναυπηγείων, που αποφάσισε η κυβέρνηση και στα οποία είχαν παραγγελθεί από τριετίας!

Αξίζει να σημειωθεί ότι και στους διαγωνισμούς για το έργο του προαστιακού διαγκωνίζονται μέχρις εσχάτων μερικοί από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας, αλλά και ξένοι όμιλοι, καθώς ο προϋπολογισμός για τα έργα και τις προμήθειες υλικού υπερβαίνει τα 300 δισ. δρχ.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Ανοίγει δρόμο στα Ολυμπιακά έργα

Το πράσινο φως και για μια από τις μεγαλύτερες οικολογικές καταστροφές, αυτή του υγροβιότοπου Σχοινιά, στο βωμό της Ολυμπιάδας, άναψε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).

Σύμφωνα με πληροφορίες, το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο με ψήφους 17-10 ήρε όλες τις επιφυλάξεις του και είπε «ναι» στη δημιουργία του Ολυμπιακού κωπηλατοδρομίου στο Σχοινιά Μαραθώνα. Το έργο αυτό έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων, καθώς δεν προβάλλονται μόνο λόγοι υποβάθμισης του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά υποστηρίχτηκε ότι παραβιάζεται η συνταγματική προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Παρόμοια εξέλιξη αναμένατε και στο θέμα της κατασκευής του «Σπιτιού της Αρσης Βαρών» στη Νίκαια. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σύμβουλος επικρατείας Π.Ζ. Φλώρος κατά τη μεθαυριανή συζήτηση στην Ολομέλεια του ΣτΕ θα προτείνει την απόρριψη των προσφυγών κατοίκων της περιοχής που ζητούν την ακύρωση της απόφασης του ΥΠΕΧΩΔΕ για τον καθορισμό των όρων δόμησης αυτού του έργου.

Οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι η απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι αντισυνταγματική και παράνομη, καθώς για την πολεοδόμηση και επέκταση των πόλεων πρέπει να εκδίδονται Προεδρικά Διατάγματα και όχι υπουργικές αποφάσεις. Αντίθετα, ο εισηγητής θα εισηγηθεί ότι οι όροι και οι περιορισμοί δόμησης για το συγκεκριμένο έργο είναι νόμιμοι, γιατί βρίσκονται μέσα στα πλαίσια του νόμου 2739/1999 για τα Ολυμπιακά έργα.

Σε ΔΟΛ - Λυμπέρη - Κωστόπουλο οι Ολυμπιακές εκδόσεις

H κοινοπραξία «ΕΚΔΟΣΕΙΣ 4», η οποία αποτελείται από τον «Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη» (ΔΟΛ), τα «Ελληνικά Γράμματα» (συμμετέχει και ο ΔΟΛ), τις «Εκδόσεις Λυμπέρη» και την «ΙΜΑΚΟ» (Π. Κωστόπουλος) θα έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης του σήματος των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 για όλες τις εκδόσεις που θα κάνει σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, έως και το τέλος των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων. Η κοινοπραξία, όπως αφήνεται να εννοηθεί σε σχετική ανακοίνωση της «Αθήνα 2004», θα αναλάβει να εκδίδει τα έντυπα της «Αθήνα 2004».

Η σύμβαση παραγωγής και εμπορίας Ολυμπιακών προϊόντων υπογράφτηκε χτες με την εκδοτική κοινοπραξία και σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρίας, οι συνολικές προβλεπόμενες πωλήσεις λιανικής από τη συμφωνία ανέρχονται σε 32.85 εκατ. ευρώ (περίπου 11 δισ. δρχ.) ενώ τα προβλεπόμενα έσοδα της «Αθήνα 2004» αναμένονται να είναι 7.57 εκατ. ευρώ (το 20% των λιανικών πωλήσεων).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ