Με τον τρόπο αυτό, γίνεται ακόμα πιο σαφές πως τόσο η κυβέρνηση, όσο και η ΕΥΔΑΠ, εμπαίζουν το λαό του Λεκανοπεδίου, αφού με το πρόσχημα της πρόσκαιρης λύσης για την απομάκρυνση της λυματολάσπης από την Ψυττάλεια ανοίγουν το δρόμο, για να περάσει η μέθοδος της καρκινογόνας καύσης των αποβλήτων «από το παράθυρο» στην περιοχή της Αττικής - παρά την απαγόρευση του Περιφερειακού Σχεδιασμού διαχείρισης των αποβλήτων - καθιστώντας τους κατοίκους πειραματόζωα.
Οπως δηλώνουν οι εκπρόσωποι της ΕΥΔΑΠ, μέχρι να φτιαχτεί το μόνιμο έργο της ξήρανσης της λάσπης από το ΥΠΕΧΩΔΕ που βρίσκεται στη φάση δημοπράτησης, για μια τριετία, ιδιώτης εργολάβος θα αναλάβει το έργο της μεταφοράς της λάσπης. Ο εργολάβος όμως, τη λάσπη που θα προκύπτει από την επεξεργασία των λυμάτων, θα την αεριοποιεί μέσω καύσης και το 8% του συνολικού όγκου που θα μένει τελικά, θα το μεταφέρει είτε σε κάποιον ΧΥΤΑ είτε σε κάποια τσιμεντοβιομηχανία. Αποκρύβουν όμως ότι για να κάνει αυτή τη δουλιά θα κάνει προηγουμένως επενδύσεις τουλάχιστον 26 εκατ. ευρώ. Είναι δυνατόν με τέτοια επένδυση - και μάλιστα καινοφανή σε διεθνές επίπεδο - να φύγει μετά από τρία χρόνια και να μη θελήσει να παγιοποιήσει, με τον ένα ή άλλο τρόπο, την παρουσία του στο νησί; Οι εκπρόσωποι της ΕΥΔΑΠ, στην προσπάθειά τους να ωραιοποιήσουν μάλιστα τα πράγματα δε δίστασαν να ισχυριστούν πως οι ρύποι από την αεριοποίηση θα είναι χαμηλού επιπέδου και λιγότεροι από αυτούς της μονάδας ...ξήρανσης!
Σημειώνεται ότι για την καύση της λυματολάσπης δεν υπάρχει περιβαλλοντική αδειοδότηση, ενώ η ΕΥΔΑΠ κρατά εφτασφράγιστη, ακόμη και από τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, την τεχνική μέθοδο που θα ακολουθήσει η ιδιωτική εταιρία! Η συσσωρευμένη λυματολάσπη πάνω στην Ψυττάλεια φτάνει τους 150.000 τόνους, και κάθε μέρα παράγονται 450 τόνοι, με προοπτική από το καλοκαίρι να φτάσουν τους 800 τόνους. Η ΕΥΔΑΠ, όμως, αντί να τους απομακρύνει και με το πρόσχημα του κινδύνου διαρροής τους στη θάλασσα, κατασκευάζει τέσσερις νέες τάφρους για την εναπόθεσή της πάνω στο νησί, αδιαφορώντας για την έντονη δυσοσμία που προκαλεί στην ευρύτερη περιοχή.
Από την πλευρά του ο νομάρχης Πειραιά, Γ. Μίχας, με ανοιχτή επιστολή του, επισημαίνει τις παράνομες ενέργειες της ΕΥΔΑΠ όπως την κατασκευή των νέων τάφρων, την παράνομη λειτουργία της Β' Φάσης του έργου, αφού δεν έχει λάβει σχετική άδεια από τη Νομαρχία όπως προβλέπεται από την αρχικά χορηγηθείσα το 2003 άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας, και τονίζει πως δε θα ανεχτεί τις μεθοδεύσεις αυτές σε βάρος των πολιτών. Σημειώνουμε ότι με το θέμα αυτό θα συνεδριάσει σήμερα το συμβούλιο της Διευρυμένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αττικής.
Δύο περιστατικά διαρροής επικίνδυνων ουσιών καταγράφτηκαν τις προηγούμενες ημέρες.
Το πιο σοβαρό σημειώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου, όταν κοντέινερ με 19 τόνους υδροχλωρικού οξέος (υγρά για μπαταρίες) ανετράπη και η τοξική ουσία διέρρευσε στο οδόστρωμα στη συμβολή της Λ. Δημοκρατίας και Σχιστού στο Κερατσίνι. Οι πυροσβέστες και οι αστυνομικοί, που έφτασαν στο σημείο, απέκλεισαν τη γύρω περιοχή και προέτρεψαν τους κατοίκους της περιοχής να παραμείνουν στα σπίτια τους, για το φόβο εισπνοής της επικίνδυνης ουσίας. Από την πλευρά τους, πάντως, οι κάτοικοι καταγγέλλουν για ολιγωρία την Αστυνομία. Στο σημείο έφτασε και ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, Γιώργος Βουλγαράκης, που παρακολούθησε από κοντά τη διαδικασία μεταφοράς του κοντέινερ σε ασφαλές σημείο και της απομάκρυνσης τυχόν υπολειμμάτων της ουσίας με συνεχείς πλύσεις με νερό. Στην επιχείρηση συμμετείχαν 20 πυροσβέστες με έξι οχήματα, καθώς και ειδικό όχημα περισυλλογής χημικών ουσιών από την 1η ΕΜΑΚ. Ο οδηγός του φορτηγού που μετέφερε το κοντέινερ συνελήφθη, ενώ γίνεται έρευνα για να διαπιστωθεί αν υπήρχε κακή φόρτωση του φορτίου στο όχημα.
Χτες το πρωί, σημειώθηκε διαρροή προπανίου από βαλβίδα βυτιοφόρου οχήματος, κοντά στο στρατόπεδο της Θήβας. Αμέσως οι 12 πυροσβέστες που έσπευσαν στο σημείο ξεκίνησαν μετάγγιση του φορτίου, η οποία ολοκληρώθηκε νωρίς χτες το απόγευμα.
Χορήγηση κοινής άδειας παραμονής και άδειας εργασίας στους αλλοδαπούς, ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης Πρ. Παυλόπουλος, σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη, προσθέτοντας ότι η σχετική διάταξη θα περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για τη μετανάστευση που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες μέρες.
Ενδιαφέρουσες ήταν οι επισημάνσεις για το μεταναστευτικό φαινόμενο στην Ελλάδα που έγιναν στη διάρκεια της ημερίδας, που πραγματοποίησε την Κυριακή στη Θεσσαλονίκη το Ινστιτούτο Μεταναστευτικής Πολιτικής, παρόλο που τονίστηκε από τους ερευνητές η δυσκολία να συγκεντρωθούν τα σχετικά στοιχεία.
Αναφέρθηκε ότι οι ελληνικές κρατικές υπηρεσίες, την παρούσα στιγμή, δεν είναι σε θέση να παρέχουν επαρκή στατιστικά στοιχεία. Οι εισηγητές με βάση την έρευνά τους συμπέραναν ότι τα κύρια χαρακτηριστικά που συνθέτουν το μεταναστευτικό φαινόμενο είναι η δυσαναλογία μεταξύ των νόμιμων και των παράνομων αλλοδαπών που ζουν και εργάζονται στη χώρα, η ανομοιογενής κατανομή των μεταναστών στην επικράτεια και η περιορισμένη αποτελεσματικότητα των μέτρων ένταξης των μεταναστών στον κοινωνικό ιστό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία και τους πίνακες που παρουσιάστηκαν, οι μετανάστες στην Ελλάδα αμείβονται λιγότερο από τους Ελληνες συναδέλφους τους, δεν προτιμούν αγροτικές περιοχές, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της περιοχής και το ποσοστό ανεργίας στην εν λόγω περιοχή είναι παράγοντες που επηρεάζουν την προσέλευση μεταναστών και δεν υπάρχει σημαντική υποκατάσταση των Ελλήνων εργαζομένων από αλλοδαπούς στον αγροτικό τομέα. Το 24,5% των μεταναστών απασχολείται στις «κατασκευές», το 20,5% στον κλάδο «λοιπές υπηρεσίες», το 17,5% στον κλάδο γεωργία, κτηνοτροφία, θήρα, αλιεία, το 15,7% στο εμπόριο, ξενοδοχεία και το 11,9% στις μεταποιητικές βιομηχανίες.
Οσον αφορά την εκπαίδευση, αναφέρθηκε ότι σύμφωνα με έρευνα στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου τα παιδιά που γεννήθηκαν στην Αλβανία και πήγαν εκεί σχολείο ορισμένα χρόνια είχαν καλύτερες επιδόσεις από τους Αλβανούς μαθητές που γεννήθηκαν στην Ελλάδα. Γενικότερα, ο μεγαλύτερος αριθμός των αλλοδαπών μαθητών δεν έχει καλές επιδόσεις στο σχολείο και για το λόγο αυτό προτείνεται από τους επιστήμονες μετατόπιση από μία αποκλειστική εστίαση στη γλώσσα-στόχο (ελληνική) στην εστίαση στη σχέση ανάμεσα στις γλώσσες (ελληνική και τις όποιες πρώτες γλώσσες των δίγλωσσων μαθητών).
Προκηρύχτηκε χτες ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό της Αθήνας από τον Αγιο Δημήτριο στο Ελληνικό, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, που θα περιλαμβάνει και την κατασκευή υπόγειου χώρου για τη στάθμευση 8 συρμών.
Το έργο ειδικότερα περιλαμβάνει 5,5 χιλιόμετρα υπόγειας σήραγγας με τους εξής 4 σταθμούς: Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, ο διαγωνισμός προβλέπεται να ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2005 και η ολοκλήρωση του έργου σε χρονικό διάστημα 4 χρόνων μετά την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο.