ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 20 Μάη 1999
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙ
Κριτήριο ψήφου η επόμενη μέρα
  • Κρίσιμη η εκλογική αναμέτρηση, καθώς αναμένεται "καταιγίδα" φορολογικών και άλλων μέτρων σε βάρος του κλάδου
  • Η ψήφος στην Ενωτική Προοδευτική Πρωτοβουλία, προϋπόθεση για αγωνιστική διεκδίκηση λύσεων, αλλά και για να μπει τέρμα στο συμβιβασμό και την αδράνεια

Σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο και με τον κλάδο στο χείλος της καταστροφής από την αντιλαϊκή - αντιεπαγγελματική πολιτική, που εφάρμοσαν τα τελευταία χρόνια όλες οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, προσέρχονται στις κάλπες την ερχόμενη Κυριακή, 23 Μάη, περισσότεροι από 10.000 ιδιοκτήτες ταξί - μέλη του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).Πέρα από την πολιτική των κυβερνήσεων που έχουν την πρώτη και κύρια ευθύνη για το κατάντημα του κλάδου, σημαντική ευθύνη έχει η απερχόμενη συνδικαλιστική ηγεσία του ΣΑΤΑ, που απαρτίζεται από τις παρατάξεις ΔΑΚΜΜΕ (πρόσκειται στη ΝΔ) και της ΠΑΣΚΕΤ (πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ).

Την ψήφο των 10.000 και πλέον αυτοκινητιστών ταξί της Αττικής, εκτός των παραπάνω παρατάξεων, που στην κυριολεξία "χαντάκωσαν" τον κλάδο, με την ενδοτική και συμβιβαστική τακτική που ακολούθησαν, διεκδικούν επίσης οι παρατάξεις:

- "Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία" (ΕΠΣ)

- "Ενιαίο Ενωτικό Ψηφοδέλτιο",με επικεφαλής τον Μανώλη Μπαντουράκη), επί σειρά ετών πρόεδρο του συνδικάτου.

- "Νέες Δυνάμεις",με επικεφαλής τον Κώστα Λαϊνη,που προέρχεται από τη ΔΑΚΜΜΕ και έχει διατελέσει και αυτός πρόεδρος του συνδικάτου.

- "Ανεξάρτητη Κίνηση Ιδιοκτητών Ταξί"

Τα μέλη της ΕΠΣ προειδοποιούν τους συναδέλφους τους ότι μετά τις εκλογές θα έρθει "καταιγίδα" φορολογικών και άλλων μέτρων σε βάρος του κλάδου, καθώς υπάρχουν μυστικές συμφωνίες του προεδρείου με την κυβέρνηση. Παράλληλα, υπογραμμίζουν ότι η μόνη λύση είναι η συγκρότηση αγωνιστικού προεδρείου, που θα έρθει σε σύγκρουση με την κυβερνητική πολιτική του "μονόδρομου" της ΟΝΕ.Στο πλαίσιο αυτό, καλούν τους αυτοκινητιστές να ενισχύσουν με την ψήφο τους την ΕΠΣ και όλοι μαζί να βάλουν φραγμό στα καταστροφικά σχέδια της κυβέρνησης και να αποτρέψουν τις μεθοδεύσεις του απερχόμενου προεδρείου για τη σύσταση ανωνύμων εταιριών ταξί προς εξυπηρέτηση των μεγάλων συμφερόντων.

Δηλωτικό της δυναμικής που έχει αναπτύξει η ΕΠΣ και της απήχησης που έχουν η αταλάντευτη στάση της, αλλά και οι θέσεις της για τη σωτηρία του κλάδου, είναι ότι με το ψηφοδέλτιο της παράταξης συστρατεύτηκαν 120 υποψήφιοι, εκ των οποίων οι τουλάχιστον 30 αποτελούν "νέο αίμα". Κεντρικά συνθήματα της ΕΠΣ είναι: Ηρθε η ώρα, για να διεκδικήσουμε λύσεις στα προβλήματα και να βάλουμε ταφόπετρα στο συμβιβασμό και την αδράνεια. Ψηφίζουμε ΕΠΣ, που είναι προϋπόθεση για αγωνιστική διοίκηση και πορεία του ΣΑΤΑ.

Στην πολυσέλιδη εκλογική διακήρυξη της παράταξης, μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι είναι επιτακτική ανάγκη να πάρει το ΣΑΤΑ το δρόμο του αγώνα και της αγωνιστικής διεκδίκησης λύσεων στα προβλήματα, καθώς, όπως υπογραμμίζεται, μόνο οι αγώνες έχουν φέρει τα όποια θετικά αποτελέσματα για τον κλάδο.

Η ΕΠΣ ασκεί κριτική στη συμβιβαστική τακτική του απερχόμενου προεδρείου και διατυπώνει τις δικές της τεκμηριωμένες προτάσεις, για να βγει ο κλάδος από το σημερινό αδιέξοδο, που τον έχουν οδηγήσει τα τελευταία χρόνια όλες οι κυβερνήσεις με την αντιεπαγγελματική τους πολιτική και αρωγούς τις συμβιβασμένες ηγεσίες του ΣΑΤΑ.

Το ΚΚΕ

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ πρόβαλε στη Βουλή τα προβλήματα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί, ζητώντας από την κυβέρνηση να δώσει λύσεις:

  • Στην άδικη και εξοντωτική επιβολή φόρου μεταβίβασης ταξί με αναδρομική ισχύ από το 1987, που αφήνει απροστάτευτη την αλλαγή συνεταίρου, αλλά και τους συνταξιούχους αυτοκινητιστές.
  • Την παράνομη καταβολή ΦΠΑ, που καταβάλλει τεκμαρτά κάθε ιδιοκτήτης ταξί, αλλά και την άδικη και εξοντωτική καταβολή ΦΠΑ στις συνδρομές των ραδιοταξί.
  • Την ανυπαρξία των σταθμών ταξί ("πιάτσες").
  • Την ασυδοσία των πολυεθνικών που εμπλέκονται στο χώρο των αυτοκινήτων (αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρίες πετρελαιοειδών, ανταλλακτικών, ελαστικών κλπ. ), καθώς και την ασυδοσία των ασφαλιστικών εταιριών.
Τεκμηριωμένες θέσεις - προτάσεις
  • Για τον εξοντωτικό Φόρο Μεταβίβασης, η ΕΠΣ καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση με τη στήριξη των παρατάξεων ΔΑΚΜΜΕ, ΠΑΣΚΕΤ και "Ενιαίο Ενωτικό", προωθεί την εφαρμογή των νόμων 2238/94 και 2579/98, επιβάλλοντας την πολλαπλή υπερφορολόγηση - και μάλιστα με αναδρομική ισχύ από το 1987 - για κάθε μεταβίβαση ταξί. Η αναδρομική είσπραξη του φόρου θα επιδιωχτεί μετά τις εκλογές του ΣΑΤΑ, επισημαίνει η ΕΠΣ και στηλιτεύει τις παρατάξεις ΔΑΚΜΜΕ και ΠΑΣΚΕΤ, που παραπληροφορούν τον κλάδο, διαδίδοντας ότι δεν τίθεται θέμα αναδρομικής είσπραξης του Φόρου Μεταβίβασης. Οι θέσεις που προβάλλει η ΕΠΣ από το 1994 είναι: Η αφορολόγητη αλλαγή συνεταίρου, η απαλλαγή των συνταξιούχων και των συγγενών πρώτου βαθμού από το Φόρο Μεταβίβασης και για τις υπόλοιπες περιπτώσεις να προκύπτει όταν διαπιστώνεται από κοινό όφελος με τον αποπληθωρισμό της τιμής κτήσης και συντελεστή 5%.
  • Για την πληθώρα φόρων είτε μέσω των "αντικειμενικών κριτηρίων", είτε μέσω του ειδικού φόρου στα καύσιμα, των "φουσκωμένων" τελών στα καύσιμα, της παράνομης είσπραξης ΦΠΑ κλπ., η ΕΠΣ επισημαίνει ότι όλα αυτά συνιστούν "άγρια φοροκλοπή" και διεκδικεί: Την αύξηση του αφορολόγητου εισοδήματος στα 4.500.000 δρχ., που είναι το όριο φτώχειας για μια τετραμελή οικογένεια. Να σταματήσει η παράνομη είσπραξη ΦΠΑ και να καταργηθεί ο ΦΠΑ στα ραδιοταξί. Να "παγώσουν" τα τέλη κυκλοφορίας και να μειωθεί σταδιακά ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα, που αφαιρεί από κάθε ιδιοκτήτη ταξί κάθε χρόνο περίπου 500.000 δρχ. από το εισόδημά του. Να μην καθιερωθούν τα νέα ταξίμετρα με εκτυπωτές, που μετατρέπουν τον κλάδο σε φοροεισπράκτορα.
  • Για το μεταφορικό έργο, η ΕΠΣ υπογραμμίζει ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει την εκχώρησή του στα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, με απαρχή τα δημόσια συγκοινωνιακά μέσα. Παράλληλα, μεθοδεύεται ο αποκλεισμός των ταξί από το κέντρο της Αθήνας, με μια σειρά περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία των ταξί, αλλά και την εξυπηρέτηση του πολίτη με ταξί, όπως είναι η επέκταση των πεζόδρομων και τα κάγκελα που τοποθετούνται, η επέκταση των λεωφορειολωρίδων, οι αυθαίρετες απαγορεύσεις των δήμων (μονοδρομήσεις οδών, "σαμαράκια" κ. ά.). Ολα αυτά, καταγγέλλει η ΕΠΣ, στερούν το δικαίωμα του επιβάτη στην απρόσκοπτη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση και συνάμα οδηγούν στην ανεργία τους εργαζόμενους στα ταξί. Η ολοκληρωμένη πρόταση της παράταξης για τα θέματα αυτά είναι: Να ανασχεδιαστούν οι λεωφορειολωρίδες (να γίνουν πιο φαρδιές και να κατασκευαστούν εσοχές για την επιβίβαση - αποβίβαση επιβατών) και να κυκλοφορούν ελεύθερα τα ταξί σ' αυτές. Να αρθούν οι απαγορεύσεις που επιβάλλουν οι δήμοι στην κυκλοφορία των ταξί και οι όποιες μονοδρομήσεις σχεδιάζονται να τίθενται υπόψη των εργαζομένων στα ταξί. Να κατασκευαστούν ολοκληρωμένες και λειτουργικές "πιάτσες" ταξί (με τηλέφωνο, ψύκτη, πίνακα ανακοινώσεων και καθιστικό χώρο), με προτεραιότητα σε νοσοκομεία, αρχαιολογικούς χώρους, λιμάνια κλπ.
  • Η ΕΠΣ ζητά να περιοριστεί η ασυδοσία του κεφαλαίου στον τομέα του αυτοκινήτου (εταιρίες αυτοκινήτων, πετρελαιοειδών, ελαστικών, ανταλλακτικών, ασφαλιστικές εταιρίες), οι οποίες στο πλαίσιο της "ελεύθερης αγοράς" κερδοσκοπούν ασύστολα σε βάρος των αυτοκινητιστών.
  • Για την αντικατάσταση του αυτοκινήτου, τονίζει ότι τα τελευταία χρόνια είναι όλο και πιο δυσβάσταχτη, καθώς κατά τεκμήριο ο κάθε αυτοκινητιστής υποχρεώνεται σε δανεισμό είτε μέσω των Τραπεζών είτε μέσω συναλλαγματικών, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα το ήδη μεγάλο κόστος για την αγορά καινούριου αυτοκινήτου. Η ΕΠΣ διεκδικεί την άτοκη αγορά αυτοκινήτου με πλήρη εξοπλισμό, μέσω επιδότησης, καθώς και τη σύσταση μεικτής επιτροπής υπουργείου - ΣΑΤΑ για τον περιορισμό της ασυδοσίας των εταιριών αυτοκινήτων για τις υπηρεσίες που παρέχουν όσο ισχύει η εγγύηση.
  • Η παράταξη, στην εκλογική της διακήρυξη, παραθέτει συνοπτικά και τις τεκμηριωμένες της προτάσεις για: Το νόμο περί λαθρομετανάστευσης (1975/91), που επιβάλλει εξοντωτικές ποινές στους αυτοκινητιστές ταξί (πολύμηνη φυλάκιση μέχρι και κατάσχεση του ταξί). Την εγκληματικότητα σε βάρος των εργαζομένων στα ταξί, που αυξάνεται ανησυχητικά χρόνο με το χρόνο. Το ρόλο των πειθαρχικών συμβουλίων, που εισπράττουν κάθε χρόνο δεκάδες εκατομμύρια δραχμές από τους εργαζόμενους, χωρίς να τα διαθέτουν ανταποδοτικά για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των αυτοκινητιστών π. χ. με τη δημιουργία μόνιμης κατασκήνωσης, χώρων αναψυχής κ. ά. για τους εργαζόμενους στα ταξί και τις οικογένειές τους. Προτάσεις, τέλος, διατυπώνει και για τη διαφήμιση στα ταξί, με τη μορφή της πλήρους και ολοκληρωμένης ενημέρωσης προς τον πολίτη, αλλά και για τη λειτουργία των ραδιοταξί, με γνώμονα πάντα την καλύτερη και γρήγορη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
ΝΔ - ΠΑΣΟΚ: Ιδια πολιτική

Η χτεσινή συνάντηση που επιδίωξε η ηγεσία της ΔΑΚΜΜΕ με τον αρχηγό της ΝΔ, Κ. Καραμανλή,έφερε τα αντίθετα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα (ενίσχυση της παράταξης με προεκλογικού χαρακτήρα εξαγγελίες) και παράλληλα, επιβεβαίωσε τη θέση της ΕΠΣ ότι ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έχουν την ίδια κι απαράλλακτη καταστροφική πολιτική για τον κλάδο. Κι αυτό γιατί στη δισέλιδη ανακοίνωση που εξέδωσε η ΝΔ, όχι μόνο δεν υπάρχει ούτε μια θέση - πρόταση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του κλάδου, αλλά αντίθετα, προβάλλεται, με κάποιες παραλλαγές άνευ σημασίας η ίδια πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ (π.χ. για το φόρο μεταβίβασης ταξί σύμφωνα με το νόμο 2579). Μεταξύ των προτάσεων της ΝΔ, περιλαμβάνονται:.. Ειδικό βιβλιαράκι στα αγγλικά, οδηγός δρόμων της Αθήνας, ηλεκτρονικό αρχείο αδειών και μητρώο ταξί, καθιέρωση αριθμού μητρώου για κάθε ταξί κλπ.

Είναι προφανές ότι με τα έργα τους, αλλά και τα λόγια τους, ΝΔ και ΔΑΚΜΜΕ υποτιμούν τη νοημοσύνη των ιδιοκτητών ταξί. Το ζήτημα είναι αν οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές θα δώσουν αυτή τη φορά την απάντηση που ταιριάζει σε όσους κατ' εξακολούθηση τους εμπαίξουν, είτε είναι πολιτικοί είτε συνδικαλιστές.

Κείμενα: Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ

"Καταιγίδα" μέτρων σε βάρος του κλάδου των επαγγελματιών αυτοκινητιστών έρχεται από την επαύριο των εκλογών

Σε αδράνεια έχει καταδικάσει τον κλάδο των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί η πλειοψηφία ΔΑΚΜΜΕ και ΠΑΣΚΕΤ στην ηγεσία του ΣΑΤΑ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ