"Σώα" και "αβλαβής" βγαίνει, σύμφωνα με το πόρισμα της Επιτροπής Ελέγχου Ερευνας Τηλεθέασης (3ΕΤ), η AGB, αφού όλα βαίνουν καλώς στον τρόπο μετρήσεων της τηλεθέασης. Ενα μεγάλο θέμα, όπως αυτό της τηλεθέασης, που για έναν ακόμη χρόνο έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην προώθηση εύπεπτων εκπομπών, αλλά και στο μοίρασμα της διαφημιστικής πίτας των δισεκατομμυρίων, έρχεται και πάλι στην επικαιρότητα, με την ανακοίνωση του πορίσματος της 3ΕΤ.
Οι αμφισβητήσεις των μετρήσεων της AGB πήραν μεγάλες διαστάσεις πριν ένα χρόνο, με αφορμή την προσφυγή του Γ. Κουρή. Οι υπεύθυνοι της εταιρίας είχαν μάλιστα κληθεί και στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Ενας χρόνος πέρασε και η αξιοπιστία των τηλεμετρήσεων εξακολουθεί ν' αμφισβητείται, αφού κανένα μέτρο για δημόσιο έλεγχο δεν έχει πάρει ακόμη η κυβέρνηση. Αμφισβητείται μάλιστα και από τους ίδιους τους συμμετέχοντες στη διαφημιστική πίτα, αφού ο ανταγωνισμός και μεταξύ των τηλεοπτικών σταθμών δεν έπαψε - όπως είναι φυσικό - να κινείται στους κανόνες του παιχνιδιού της αγοράς. Πρόσφατο παράδειγμα η αγωγή που, σύμφωνα με πληροφορίες, κατέθεσε το ΣΤΑΡ κατά της AGB, για την περιοχή της Θεσσαλονίκης. Ενδεικτικό επίσης είναι ότι και ο πρόεδρος, αλλά και στελέχη της ΕΡΤ, επανειλημμένα έχουν εκφράσει την αμφισβήτησή τους για την AGB.
Παρ' όλα αυτά, ένα χρόνο μετά, το υπουργείο Τύπου δεν έχει πάρει μέτρα προκειμένου να κατοχυρωθεί η πολυσυζητημένη διά στόματος υπουργού Τύπου, Δ. Ρέππα, διαφάνεια και αξιοπιστία σ' ένα τόσο ευαίσθητο και ακανθώδες ζήτημα των ΜΜΕ, που έχει τη δύναμη να κατευθύνει, εμμέσως πλην σαφώς, τις προτιμήσεις του κοινού, αλλά και τους "διαδρόμους" από τους οποίους θα περάσει η διαφήμιση.
Σύμφωνα λοιπόν με το πόρισμα της 3ΕΤ, ο έλεγχος ξεκίνησε στις 6 Δεκέμβρη του 1996 και οι "ελεγκτές είναι ικανοποιημένοι για την καλή λειτουργία του συστήματος μέτρησης τηλεθέασης στην Ελλάδα, καθώς και για το βαθμό ακρίβειας των παραγομένων στοιχείων". Οι ελεγκτές, επίσης, δε βρήκαν κανένα στοιχείο που να οδηγεί σε "συστηματική στρέβλωση προς όφελος οιουδήποτε τηλεοπτικού σταθμού". Οι ελεγκτές επισκέφθηκαν 71 νοικοκυριά του δείγματος, 43 δηλαδή στη Θεσσαλονίκη και 28 στην Πάτρα. Στο πόρισμα επίσης σημειώνεται ότι το μέσο ημερήσιο δείγμα άντλησης στοιχείων είναι "ελαφρώς κατώτερο του επιθυμητού κατωφλιού του 90% του συνολικού καταγεγραμμένου δείγματος των νοικοκυριών". Το πόρισμα έχει σταλεί στον υπουργό Τύπου, στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης και στην AGB. Να σημειωθεί, ότι στην 3ΕΤ συμμετέχουν ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος, η Ενωση Διαφημιστικών Εταιριών Ελλάδος, ο Σύνδεσμος Εταιριών Δημοσκοπήσεων Ερευνας Αγοράς, καθώς και οι τηλεοπτικοί σταθμοί ET - 1, NET, ANTENNA, ΜΕGΑ, STAR, ΣΚΑΪ και Κανάλι 5.
Η AGB, από την πλευρά της, μιλά για δημοσιεύματα ορισμένων εφημερίδων που "διαστρεβλώνουν πλήρως" το περιεχόμενο του πορίσματος και "εγείρουν ανύπαρκτα θέματα". Επιμένει στην αξιοπιστία των μετρήσεών της και υποστηρίζει ότι έχει αποδειχθεί ο επαγγελματισμός της εταιρίας και η "στατιστική επάρκεια των στοιχείων", σε πείσμα όσων "προσπαθούν να καταλύσουν" ένα "πολύτιμο εργαλείο της τηλεοπτικής αγοράς".
Κ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Από την ταινία του Κρ. Κισλόφσκι "Λευκή ταινία". (ΝΕΤ 23.00)
Αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του SEVEN X γίνονται, ενόψει μάλιστα της υποβολής των αιτήσεων για άδειες τηλεοπτικών σταθμών. Το SEVEN X αγοράστηκε από τον Νίκο Ρίζο και τον Δημήτρη Ρίζο, διευθυντή και συνιδιοκτήτη του "Αδέσμευτου Τύπου". Το συμβόλαιο μεταβίβασης υπογράφτηκε προχτές. Μέτοχοι θα παραμείνουν και οι Ευαγγελιστές, οι οποίοι έχουν εδώ και καιρό αγοράσει ποσοστό των μετοχών του τηλεοπτικού σταθμού.
Ο Κρίστοφερ Κισλόφσκι συνεχίζει την ερωτική τριλογία του με το έργο "Η λευκή ταινία" (ΝΕΤ, 23.00). Σκληρή αλλά και ευαίσθητη, τραγική αλλά και εύθυμη ταινία. Λυρική και προφητική, που δείχνει ότι, μετά την ανατροπή των χωρών του υπαρκτού σοσιαλισμού, ανατράπηκαν και όλες οι ανθρώπινες αξίες, ξεπουλήθηκαν τα πάντα σε εξευτελιστικές τιμές. Ο έρωτας, η αξιοπρέπεια, η εντιμότητα και το ανθρώπινο σώμα πουλιούνται σε τιμή ευκαιρίας. Το χρήμα καθορίζει τις ζωές, τις τύχες των ανθρώπων. Ενας Πολωνός κομμωτής, που ζει και εργάζεται στο Παρίσι με τη Γαλλίδα γυναίκα του, είναι ανίκανος να δείξει την αγάπη του προς τη σύντροφό του, την οποία λατρεύει. Χωρίζει και επιστρέφει στην πατρίδα του, που έγινε αγνώριστη. Ανηλεής, αδυσώπητη, μια κόλαση κακοποιών, λαθρέμπορων, τυχοδιωκτών. Τα τρία χρώματα της τριλογίας συμβολίζουν τα δικαιώματα του ανθρώπου: Ελευθερία, Ισότης, Αδελφότης. Η "Λευκή", το αίτημα της ισότητας. Εξαιρετική ταινία με μουσική του Πράισνερ.Από την ΕΤ - 3 στις 02.00 "Τερέζα Βενερντί" του Βιτόριο ντε Σίκα.
Ασπρόμαυρη κωμωδία ιταλικής παραγωγής του 1941. Η αγάπη σπρώχνει μια γυναίκα να σώσει έναν άντρα από την ακόλαστη ζωή του και να τον οδηγήσει στο σωστό δρόμο. Με τους Βιτόριο ντε Σίκα, Αννα Μανιάνι.